Waarom willen vlaams nationalisten de soc.zekerheid afbreken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 14:29

paullamb schreef:Neen, geen gebrek aan concentratie
Als ik uw argumentatie lees” snoeien om te bloeien”  Dan vraag ik me afbij wie het bloeit?
Je weet toch dat er gesnoeid wordt op het ogenblik dat er nog niets bloeit? Maar indien je in de vroege lente niet snoeit, dan heb me minder bloesem en heb je later geen of heel weinig vruchten.

Wil je je (klein)kinderen dat aandoen? Indien er vandaag niet wordt ingegrepen, dan staan zij later voor een nóg moeilijkere taak.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

23 mar 2018, 14:40

Wil. schreef:....

Wil je je (klein)kinderen dat aandoen? Indien er vandaag niet wordt ingegrepen, dan staan zij later voor een nóg moeilijkere taak.
Ha , het eeuwige repressie gedachtenspinsel om angst in te boezemen.  Men is nu bezig om de staatsschuld zo te verhogen en de sociale zekerheid + pensioenen zo af te bouwen dat de kinderen en kleinkinderen in complete miserie gaan belanden als die ooit oud of ziek worden. Ik zou in elk geval nu , de dag van vandaag onder het uitpersbewind van rechts , niet geboren willen worden. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 15:06

Niks angst. Verantwoordelijkheidszin heet dat. Meer niet.
Onze nakomelingen mogen BDW danken dat hij dingen bij naam noemt.

Om in jouw stijl verder te gaan: N. Chamberlain deed het omgekeerde: hij stelde ons gerust dat er 'peace for our time' zou zijn nadat hij de kwade Duitser had gesproken. Stel je voor dat hij 'het repressiehersenspinsel' bij naam had genoemd 8O Geluk zijn we daarvan gespaard gebleven, hé Sof?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

23 mar 2018, 15:32

Wil. schreef:Niks angst. Verantwoordelijkheidszin heet dat. Meer niet.
Onze nakomelingen mogen BDW danken dat hij dingen bij naam noemt.
Ge gelooft maar wat je wil.  De huidige generaties met al hun interimarbeid en dergelijke gaan de huidige pensioenen en ziekenkosten zelfs niet eens meer betaalbaar houden , en al zeker niet als ze emeritus ambtenaren zoals jij ook nog eens overvloedig gaan blijven voederen.  Als er in de toekomst terug geen volwaardige jobs gaan komen voor onze kleinkinderen gaan onze kinderen binnen 20 jaar verhongeren , dank zij BDW. Maar dat zal die laatste een zorg wezen , die zit dan ook al ergens in Italie of in Zuid-Frankrijk te "genieten" van zijn potje gesteeld geld aan 30.000 Euro per maand.
 

Om in jouw stijl verder te gaan: N. Chamberlain deed het omgekeerde: hij stelde ons gerust dat er 'peace for our time' zou zijn nadat hij de kwade Duitser had gesproken. Stel je voor dat hij 'het repressiehersenspinsel' bij naam had genoemd 8O Geluk zijn we daarvan gespaard gebleven, hé Sof?
Wel , ik ben Chamberlain niet , voor mij is BDW een gevaar , en het is spijtig dat velen dat niet inzien. Zijn broer ziet dat zelfs in. :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 15:44

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Niks angst. Verantwoordelijkheidszin heet dat. Meer niet.
Onze nakomelingen mogen BDW danken dat hij dingen bij naam noemt.
Ge gelooft maar wat je wil.  De huidige generaties met al hun interimarbeid en dergelijke gaan de huidige pensioenen en ziekenkosten zelfs niet eens meer betaalbaar houden , en al zeker niet als ze emeritus ambtenaren zoals jij ook nog eens overvloedig gaan blijven voederen.
Na mij moet het inderdaad veranderen :wink:  :lol:  Ook daar zal men met verstand aan moeten werken. Met verstand, Sof.
Als er in de toekomst terug geen volwaardige jobs gaan komen voor onze kleinkinderen gaan onze kinderen binnen 20 jaar verhongeren , dank zij BDW. Maar dat zal die laatste een zorg wezen , die zit dan ook al ergens in Italie of in Zuid-Frankrijk te "genieten" van zijn potje gesteeld geld aan 30.000 Euro per maand.
Stelen betekent onwettig wegnemen. Welke wet is hier overtreden? Die van jou? Ja, maar jij bent nog altijd geen wetgever op je eentje. Je dictatortrekjes moet je nog even opbergen.
 

Om in jouw stijl verder te gaan: N. Chamberlain deed het omgekeerde: hij stelde ons gerust dat er 'peace for our time' zou zijn nadat hij de kwade Duitser had gesproken. Stel je voor dat hij 'het repressiehersenspinsel' bij naam had genoemd 8O Geluk zijn we daarvan gespaard gebleven, hé Sof?
Wel , ik ben Chamberlain niet , voor mij is BDW een gevaar , en het is spijtig dat velen dat niet inzien. Zijn broer ziet dat zelfs in. :twisted:
Je bedoelt: ik ken Chamberlain niet. Je weet toch dat hij geen "repressie gedachtenspinsels" - dixit Sof - zag in Duitsland? Dus is iemand die het gevaar wél ziet aankomen - en ik bedoel BDW - een zegen voor dit land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

23 mar 2018, 15:59

Wil. schreef:
Als er in de toekomst terug geen volwaardige jobs gaan komen voor onze kleinkinderen gaan onze kinderen binnen 20 jaar verhongeren , dank zij BDW. Maar dat zal die laatste een zorg wezen , die zit dan ook al ergens in Italie of in Zuid-Frankrijk te "genieten" van zijn potje gesteeld geld aan 30.000 Euro per maand.
Stelen betekent onwettig wegnemen. Welke wet is hier overtreden? Die van jou? Ja, maar jij bent nog altijd geen wetgever op je eentje. Je dictatortrekjes moet je nog even opbergen.
In Noord-Korea bestaan er ook "bijzondere" wetten , nietwaar ?  De onzen , met al hun achterpoortjes , beginnen er al flink op te gelijken.  Probeer hier maar eens een wet erdoor te krijgen die het maandelijks netto inkomen van een minister beperkt tot een  , hun ondermaatse prestaties waardig , bedrag van 5000 Euro. Dat lukt hier nooit. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 16:40

Je bedoelt dat de meerderheid van de verkozenen van het volk niet willen doen wat jij zo graag zou hebben? Tja, dat gevoel heb ik soms ook, maar dat betekent nog altijd niet dat er iemand steelt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

23 mar 2018, 17:22

Wil. schreef:Je bedoelt dat de meerderheid van de verkozenen van het volk niet willen doen wat jij zo graag zou hebben? Tja, dat gevoel heb ik soms ook, maar dat betekent nog altijd niet dat er iemand steelt.
Doet de meerderheid van de verkozenen eigelijk wel wat het volk , en niet alleen ik , wil ?  Hoeveel van de wetten en besparingsmaatregelen worden door de bevolking gestemd ? GEEN !  De democratie eindigt in het stemhokje , daarna ondergaan we de dictatuur van de "verkozenen" .  Op dat gebied is er helemaal geen verschil met bvb. Rusland ...  In China is de democratie op dorpsniveau al verder gevorderd dan hier. 
Ice

23 mar 2018, 18:07

dejules schreef:
wardje schreef:dejules;  in één van uw antwoorden vraagt u" Waarom zijn Vlaams nationalisten zo fel tegen de sociale zekerheid?
Mijn vraag is : Waarom zijn Vlaams nationalisten zo fel tegen de sociale zekerheid TERWIJL ZIJ ZELF VOOR 100% AFHANKELIJK ZIJN VAN BIJDRAGES DIE ANDEREN HEBBEN VOORTGEBRACHT MET WERKEN?De Wever, Anciaux, Dewinter, Becaus, Bracke, De Roover, Peumans, Francken, etc etc zijn allemaal netto-ontvanger van geboorte tot de dood.De opgenoemde politiekers van vlaams nationale strekking maken een werknemer uit de zware industrie die na 40 jaar hard werken op zijn 60ste verplicht in brugpensioen gestuurd werd uit voor werkloze, profiteur, hangmatter, etc. Mij lijkt dit onredelijk omdat deze mensen voor echte welvaart gezorgd hebben maar ook zeer lang en vooral onbegrensd bijgedragen hebben.Mijn vraag is waarom netto-ontvangende vlaams nationale politici de sociale zekerheid aanvallen waaruit zij zelf voor 100% leven en mensen die vele decennia aan die sociale zekerheid hebben bijgedragen dit recht willen ontzeggen.Kan iemand mij die logica verklaren, ik begrijp ze niet! 
Omdat het gaat om totale machtscontrole waarvoor armoede het geschikte wapen is. Uiteraard moet het gegraai van de politiek zelf daarvoor gevrijwaard blijven..

De sociale zekerheid wordt niet afgebroken, enkel uitgesloten voor diegenen die eraan bijdragen: de autochtonen!

In het kader van islamisering moet de Belg ELKE vorm van EIGENDOM ontnomen worden om de weg vrij te maken voor overname door islamieten die door voorkeuren en met voorrang, met 2 maten en 2 gewichten onze welvaart, onze woningen, onze gronden, onze sociale vangnetten gratis en voor niks in de schoot geworpen krijgen.

En dat gebeurt door de Belg schandelijk te discrimineren, te chanteren, te DWINGEN hun RECHTEN af te staan in ruil voor STEUN, steun die ze nodig hebben door de gevolgen die de politiek zélf veroorzaakt heeft in opdracht van eu!

Eerst eigen volk in de werkloosheid storten om dan als zondebok op te voeren en door verdeel en heers ál hun eigendommen, welvaart, woningen en zelfs grondwettelijk recht op steun te ontnemen.
Verarming is controle en controle is MACHT.

Waar is unia nu? Waar zijn nu ónze mensenrechten?
Ons RECHT op huisvesting?
Ons RECHT op een menswaardig bestaan?
Ons RECHT op steun door de sociale systemen die WIJ hebben opgebouwd, waarvoor WIJ hebben bijgedragen en RECHT op hebben?!
RECHT op pensioen?
RECHT op sociale uitkeringen voor de gevolgen van het falen (én de opzét!) van de politieke criminelen?

Behalve dat wij ervoor tot op het bot worden bestolen, worden wij ook nog eens UITGESLOTEN van de systemen die wij ALLEEN in stand houden door onze torenhoge belastingen, steeds MINDER inkomen, steeds MINDERE rechten.

Toch overduidelijk dat nva, homans en nu jambon de autochtone bevolking als DOELWIT heeft gekozen om genocide op ons te plegen, op onze cultuur, op onze eigenheid, op ons LEVEN door OPZETTELIJKE VERARMING, uit onze huizen te jagen, onze woningen door chantage (ontnemen van ons récht op bijstand/steun!) dwingen te verkopen om islamieten te huisvesten, zelfs het ontzeggen van onze mensenrechten en het recht op een menswaardig leven in EIGEN land.

Een eu-experiment om onze welvaart te ontnemen en door te schuiven aan de mosliminvasie voor islamisering van heel europa?
Hiervoor diende dus de georkestreerde 'vluchtelingen crisis': genocide van europese volkeren.
Hallucinant dat nva nog durft te beweren een Vlaams/belgische partij te zijn, ze lappen élke wet aan hun laars evenals onze mensenrechten!
Ze zijn zéker GEEN vlaams nationalisten maar huichelaars, landverraders en collaborateurs die hun eigen volk willen vernietigen, ze verdienen de guillotine op het marktplein!  :evil:
Ice

23 mar 2018, 18:29

en nva trekt hunnen k*k al in:
Daarop verduidelijkte Jambon een en ander aan het persagentschap Belga.
Jambon pleit voor een middelentoets voor werklozen die na drie jaar nog geen job gevonden hebben.
'De eerste drie jaar dat iemand werkloos is, krijgt die een werkloosheidsvergoeding. Wij willen dat die opgetrokken wordt", zegt Jambon  aan Belga.'
De werkloze valt daarna terug op een leefloon, en N-VA wil dat ook dat wordt opgetrokken naar het Europese gemiddelde.

Maar vooraleer dat dit leefloon wordt uitgekeerd, moet er een middelentoets komen. Als daaruit dan bijvoorbeeld blijkt dat iemand drie à vier huizen heeft en kan leven van de huurinkomsten, dan moet die persoon geen leefloon krijgen', zegt de N-VA'er.
Wat een zootje vuile leugenaars. Eerst wat boel maken om in de kijker te staan en (afgesproken?) verontwaardigde reacties uit te lokken om dan stroop te smeren en te komen met een f*cking onbenul, fictief en ongeloofwaardig voorbeeld!!
Begin dan godverdomme maar eens de verhuurders van drie a vier huizen op te zoeken, nitwit.

En een MIDDELENTOETS dat kennen we al van viswijf homans, dat zal enkel gelden voor EIGEN volk, nietwaar?!! Want de 'middelen' van niet- eu/moslims zijn nog steeds niet gekend...

Wat een bende smerige intriganten die teren op de kap van de burgers die ze het bloed onder de nagels vandaan halen!
Vlaamse nationalisten? Verdomde nazi's ja gelijk hitler, de jood die zijn eigen volk uitroeide.
dejules

23 mar 2018, 21:29

Wil. schreef: Wil je je (klein)kinderen dat aandoen? Indien er vandaag niet wordt ingegrepen, dan staan zij later voor een nóg moeilijkere taak.
België heeft de laagste economische groei van alle Oeso-landen.
Onze werkloosheid daalt maar niet omdat er meer werk is, dat is onmogelijk met een economische groei van 1,6%, de laagste van alle Oeso-landen.
De werkloosheid daalt omdat jonge werklozen niet of hooguit kort werkloosheidsuitkeringen genieten maw manipulatie van cijfers.
Ook omdat het beschikbare werk verdeeld wordt : nooit waren er zoveel deeltijdsen aan het werk.
Vandaag gaat de babyboomgeneratie massaal met pensioen en ook dit biedt kansen aan werklozen. Echter, niet elke gepensioneerde wordt vervangen door een werkloze maar door automatisatie of delokalisatie. 
Sedert de N-VA aan de macht is zijn er 5 opvallende feiten :
1/ de langdurige werkloosheid steeg van 50.000 naar 65.000.
2/ de langdurige zieken stegen van 290.000 naar 400.000. Vandaag zijn 280.000 50+ers met een arbeidscontract langdurig ziek. Zij verstoppen zich voor ontslag.
3/ het aantal leefloners steeg met 35.000 eenheden.
4/ het aantal schoolverlaters dat geen werkloosheidsuitkering kreeg of die verloor na korte tijd bedraagt meer 70.000.
5/ vele duizenden ouderen zitten thuis betaald te wachten op hun pensioenleeftijd.
Indien dit fantastisch nieuws is dan belieg je je zelf.
Feit is dat 44% vd jobs van vandaag deeltijds zijn, 70% met tijdelijk contract en 70% rond het minimumloon.
Met cijfers kunt U olifanten laten vliegen en zelfs van ambtenaren privéwerknemers maken (oa in de pensioenen waar contractuelen een werknemerspensioen krijgen maar ook door bijvoorbeeld uitzendarbeid toe te laten in de ambtenaren-holen).
De kleinkinderen, ik neem aan dat U niet enkel en alleen aan de jouwe dacht, walgen van U! 
Uw enige interesse betreft uw eigen vet statutair pensioen waarvoor nooit 1 Eurocent bijgedragen is. Zij zullen daar voor moeten opdraaien in onzekere jobs die henzelf nauwelijks perspectieven oplevert. Hen werd nooit gevraagd of zij dat willen en lang zal dit sprookje niet blijven duren.

Ook STIJN BAERT, professor Arbeidseconomie aan de UGent en UAntwerpen, nuanceert het beeld dat we het werkloosheidsspook stilaan aan het bedwingen zijn:

“In dit verhaal is de werkzaamheidsgraad - het aandeel van de werkenden binnen de leeftijdscategorie 25-64 - de belangrijkste parameter en daar presteert België naar Europese normen heel matig.

Er is nog veel verdoken werkloosheid: grote groepen mensen belanden op de ziekteverzekering, worden nog altijd met brugpensioen gestuurd of krijgen een leefloon van het OCMW.
Elke keer als de regering een poortje sluit, gaat er elders weer een ander open.
Eind 2016 voorspelde federaal minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid De Block al dat de uitgaven voor arbeidsongeschiktheid (7,96 miljard euro) dit jaar voor het eerst hoger zouden zijn dan die voor werkloosheid (7,79 miljard).
De daling van het aantal werkzoekenden wordt dus grotendeels teniet gedaan door de stijging van het aantal chronisch zieken.
Ice

24 mar 2018, 11:24

Helemaal juist, dejules.
Conclusie: de politiek houdt de werkloosheid in stand, heeft het de afgelopen jaren zelfs bevorderd om nu degenen die werkloos zijn als zondebok te gebruiken, verdeel en heers door de werkenden op te jutten en daarmee goedkeuring menen te krijgen van de publieke opinie om deze mensen nog meer te pluimen.
Zelfs zieken moeten aan het werk, dat er niet is door de politiek..

Georkestreerde verarming waarbij de politiek de oorzaak is van werkloosheid maar de werklozen als dé schuldigen worden opgevoerd...zelfs hun leefloon willen ze afpakken, enkel voor autochtonen, waarvoor de baksteen in de maag van de vlaming het perfecte voorwendsel is om ook hun recht op leefloon te ontnemen, net als het recht op sociale huisvesting zo wordt ontnomen.

Herinner je je Ford? Hoeveel miljoenen euro's (ook en nóg steeds door europa?!) werd de turken toegestopt om de fabriek in turkije op te starten terwijl er 10.000 Vlamingen op straat en in de werkloosheid terecht kwamen? Hoeveel bedrijven hebben door de politieke regelneverij en hebzucht naar meer winst zo voor een toename van werklozen gezorgd?

Dan kun je toch niet ontkennen dat de politiek zélf werkloosheid veroorzaakt en economische groei saboteert om dan de werkloze, zieke Vlaming de schuld in de schoenen te kunnen schuiven en nog meer te verarmen tot wij onder de brug onder een karton belanden en vreemd gespuis in onze huizen met onze welvaart een 'beter leven' krijgen zonder een slag te moeten doen.  :evil:
 

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

24 mar 2018, 12:28

:D

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

24 mar 2018, 18:08

Ice schreef:Helemaal juist, dejules.
Conclusie: de politiek houdt de werkloosheid in stand, heeft het de afgelopen jaren zelfs bevorderd om nu degenen die werkloos zijn als zondebok te gebruiken, verdeel en heers door de werkenden op te jutten en daarmee goedkeuring menen te krijgen van de publieke opinie om deze mensen nog meer te pluimen.
Zelfs zieken moeten aan het werk, dat er niet is door de politiek..

Georkestreerde verarming waarbij de politiek de oorzaak is van werkloosheid maar de werklozen als dé schuldigen worden opgevoerd...zelfs hun leefloon willen ze afpakken, enkel voor autochtonen, waarvoor de baksteen in de maag van de vlaming het perfecte voorwendsel is om ook hun recht op leefloon te ontnemen, net als het recht op sociale huisvesting zo wordt ontnomen.

Herinner je je Ford? Hoeveel miljoenen euro's (ook en nóg steeds door europa?!) werd de turken toegestopt om de fabriek in turkije op te starten terwijl er 10.000 Vlamingen op straat en in de werkloosheid terecht kwamen? Hoeveel bedrijven hebben door de politieke regelneverij en hebzucht naar meer winst zo voor een toename van werklozen gezorgd?

Dan kun je toch niet ontkennen dat de politiek zélf werkloosheid veroorzaakt en economische groei saboteert om dan de werkloze, zieke Vlaming de schuld in de schoenen te kunnen schuiven en nog meer te verarmen tot wij onder de brug onder een karton belanden en vreemd gespuis in onze huizen met onze welvaart een 'beter leven' krijgen zonder een slag te moeten doen.  :evil:
 
Tiens, tiens.....welke Vlaams nationalistische politieke partij gebruikt ook dit troetelnaampje ?  :roll:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2018, 18:43

Afbeelding

hashtag #SYSTEMATISCH UITWIJZEN  of #OPKUISEN ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.