1 op 3 gepensioneerden arm

Hier is plaats voor openbaar debat.
dejules

23 mar 2018, 22:53

Het goede nieuws is dat geen enkele statutaire ambtenaar met pensioen arm is.



https://www.tvl.be/nieuws/vakbond-1-op- ... oede-57445

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

24 mar 2018, 08:10

Toch een bedenking daarover , een ambtenaar kan enkel op pensioen na een volledige carriere , en niet op pre pensioen zoals sommigen ( 55 of dergelijk)  , de beginjaren van de ambtenaar zijn echt geen vetpot , soms en zeker de beginjaren gaan gepaard met vele uren onderweg zijn ( niet betaald) .Waar het op neerkomt men maakt keuzes in het leven de rest moet men erbij nemen .
Velen willen als ze jong zijn in de privé werken vele uren kloppen  en alles goed betaald zijn , dan kijken ze neer op het loontje van de ambtenaar , en als ze aan de pensioen leeftijd zijn zouden ze willen in de ambtenaar zijn plaats zijn  , waar is de logica???
Het heeft dus geen enkele zin om daarover te spreken , je hebt keuzes gemaakt en daar moet je mee leven .
De grond van de zaak is dat de pensioenen in België tot de laagste van Europa zijn , mede omdat er veel mensen  veel te vroeg op pensioen gaan , dan wordt het onbetaalbaar  met het gevolg lage pensioenen .  

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 mar 2018, 14:13

Je analyse is niet alleen gebrekkig ze raakt bovendien kant nog wal en is vooral, eenzijdig.
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... 81#4657681
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

25 mar 2018, 09:08

Maar het is zoals het is de waarheid .
Verkeerde keuze gemaakt  ( bedenk je nu) of nooit tevreden ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 mar 2018, 10:55

Mogelijk was je, en ben je nog steeds, ongeschikt om "in de privé" aan de slag te geraken?
Dan heb je inderdaad niet veel keuzes.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

25 mar 2018, 11:07

En wat wordt er dan zoal meer verwacht in de privé ???
Ik ben curieus.  Ik heb heel mijn leven in de privé gewerkt, mijn vader was ambtenaar.  Ik heb daar bewust niet voor gekozen omdat er in de privé meer mogelijkheden waren wat de loopbaan betrof en carrière maken.
Ik moet daar dus geen spijt van hebben, mijn pensioen zal lager zijn dan dat van een ambtenaar, maar ik heb tijdens mijn werkjaren meer verdiend.
Privé moet je echt niet meer kunnen dan als ambtenaar. Larie en apekool.  Het is een keuze die je maakt.
Jij geraakte misschien niet door de examens voor ambtenaar  :lol:.
Jaloersheid is een slechte raadgever en de pensioenen zijn inderdaad laag in België t.o. onze buurlanden en dat heeft niets te maken met al dan niet ambtenaar zijnde.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

25 mar 2018, 14:26

Wie meer of minder pensioen heeft interesseert mij niet zo. De hogere pensioenen van de statutairen zijn vooral te verklaren door de bereidheid van de statutairen om de ordewoorden van de vakbonden op te volgen. De werknemers in de privé zijn niet zo stakingsbereid. Mensen in de privé hebben een grotere werkbereidheid. Spijtig dat dit resulteert in minder pensioen. Voor het minste probleempje wordt er massaal gestaakt bij de overheid en legt hun geen windeieren.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

25 mar 2018, 14:56

u schrijft? :)

De grond van de zaak is dat de pensioenen in België tot de laagste van Europa zijn , mede omdat er veel mensen  veel te vroeg op pensioen gaan , dan wordt het onbetaalbaar  met het gevolg lage pensioenen .  









als men een loopbaan heeft van 45jaar aub,dat is het maar normaal
dat een mens genoeg gewerkt heeft! laat mij dat duidelijkzijn aub.
en men vadereke staat genoeg gespijsd heeft !
ik weet niet wat voor beroep u hebt of heeft gedaan,?
en laat u aub niet uw hoofd op hol brengen,door te zeggen dat men
de pensioenen niet meer ga kunnen betalen :lol:
daarvoor is een fonds aangelegd :wink: men zegge het verder
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

25 mar 2018, 17:20

De nagel op de kop , daarmee is alles gezegd , eerst je plicht voldoende jaren werken en dan je recht een eerlijk pensioen .
Daarbij zijn de keuzes die je gemaakt hebt bepalend voor voor later.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 mar 2018, 19:00

sanne schreef: in de privé meer mogelijkheden waren wat de loopbaan betrof en carrière maken.
I.
Jouw carrière in de privé heeft het heel hoog geschopt? Je kan aangeven hoe hoog dan wel?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 mar 2018, 20:21

Aandachtig lezen, hier en daar?
https://www.uantwerpen.be/nl/onderzoeks ... decijfers/

Behoren ambtenaren ook  tot die categorie van medeburgers?
Of hebben ambtenaren meer rechten en mogelijk ook nog wat blauw bloed?
Of zijn het gewoon ordinaire parasieten?
Twee derde vd actieve bevolking die denkt dat ze hard werkt (immers, geen last van concurrentie) die leeft van het belastinggeld dat een derde vd actieve bevolking willens nillens, moet afdragen.
Die hoor je niet klagen natuurlijk, die hebben zogezegd de juiste keuze gemaakt toen ze nog jong waren?
Waren dat zo pientere gastjes allemaal?
Kan je dat aflezen van hun prestaties achteraf? Ja?

Wat konden we 10j. geleden ook al ontcijferen?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kw ... ~a714dedd/
Hoe dikwijls worden die gepensioneerden gestraft?
Tegenwoordig worden ze nog erger gestraft of beroofd.

Wat hebben in de tussentijd alle politiekers allemaal beloofd?
En wat hebben ze uitgevoerd?

Toch maar weer volop voor hen stemmen?
Voor dametjes en heertjes die het mogelijk maakten dat de graaicultuur als vanzelfsprekend ingeburgerd werd, alsof het de gewoonste zaak vd wereld is?
Tuurlijk?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

26 mar 2018, 06:55

Mijn grootmoeder zei altijd onze lieve heer moet van elk zijn aantal hebben , en als ik dit hier allemaal lees , heeft ze nog gelijk ook.
Bij deze stop ik met de discussie , wij ambtenaren , gepensioneerd of niet zijn blijkbaar minderwaardig , leven op de kap van de bevolking en betalen nergens voor .
Hopelijk hebben jullie ze nooit nodig als je nood hebt want dan kunnen ze plots niet meer met genoeg zijn de "hulpbehoevenden " hebben plots nood aan 10 van die ambtenaren aan iedere vinger .
Iedereen wil de beste scholen , de beste verzorging , de beste dienstverlening op maat dan nog , de beste wegen , de beste sociale voorziening wel  daar zijn mensen voor nodig .
En o wee als dat allemaal in "prive"  handen komt dan zal er van dienst verlening ( ten dienste staan voor de mensen ) niet veel meer in huis komen daar kennen ze maar één woord "geld " .

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

26 mar 2018, 10:19

sandorgw schreef:... Iedereen wil de beste scholen , de beste verzorging , de beste dienstverlening op maat dan nog , de beste wegen , de beste sociale voorziening wel  daar zijn mensen voor nodig .
Je vergeet 1 (één) belangrijk feit :
Iedereen betaalt daar voor ! Voor de lonen van de ambtenaren en aangezien ze niks afdragen ook voor hun pensioenen. En mochten deze werkmieren dan ook nog rekenen op "de beste scholen , de beste verzorging , de beste dienstverlening op maat dan nog , de beste wegen , de beste sociale voorziening" dan zou er niet gemopperd worden, maar helaas is het met al die "besten" huilen met de pet op.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 mar 2018, 10:21

sandorgw schreef:Mijn grootmoeder zei altijd onze lieve heer moet van elk zijn aantal hebben
Blijkbaar is het belangrijk "wie je kent" en niet "wat je kent", en zij had een goede kennis? 
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

26 mar 2018, 11:48

Niet vergeten , het zijn niet de ambtenaren die het beleid en de werking van de openbare diensten bepalen maar de politieker ...... die jullie verkozen hebben .
Misschien nog een tip  als het toch het paradijs is bij de ambtenaars nog vlug daarheen .