1 op 3 gepensioneerden arm

Hier is plaats voor openbaar debat.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 jul 2018, 11:35

Eigenaardig, ge moogt nergens niet komen of de terrassen en restaurants zitten overal vol met gepensioneerden. :D :D :D :D :D
De zon is gratis voor iedereen

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

12 jul 2018, 11:54

Idefix schreef:Eigenaardig, ge moogt nergens niet komen of de terrassen en restaurants zitten overal vol met gepensioneerden. :D :D :D :D :D
Ja allemaal met leeglopers van Juleke.
Fazal

12 jul 2018, 12:16

Idefix schreef:Eigenaardig, ge moogt nergens niet komen of de terrassen en restaurants zitten overal vol met gepensioneerden. :D :D :D :D :D
Ja, de meeste met één koffie voor een paar uur, daarna gaan ze terug naar huis. En 't zal dan nog niet voor alle dagen zijn!.
Maar goed ..., als zelfs dat hen niet meer is gegund, dan zijn ze beter af als ze mogen (en kunnen) werken tot hun tachtigste, en eventueel nog wat langer.  :wink:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

12 jul 2018, 13:04

Iedereen die zijn 45 jaar gewerkt heeft lijd geen armoede, zelfs de zelfstandigen niet, het pensioen is nu gelijk getrokken.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 jul 2018, 14:23

Met 1300€ en geen eigendom zit ge niet in het restaurant. Wel in de eetzaal van het OCMW aan 6€/dag.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

12 jul 2018, 16:37

Het is een serieuze misvatting te denken dat je eigen inkomen uit de pensioenregeling, voor iedereen van toepassing is.

Belgiek, gewaarrborgd minimumpensioen BRUTO.

Afbeelding

Heb je een volledige loopbaan gewerkt, dan trek je natuurlijk een héééél pak meer op, bruto.
Best dus van 2 pensioenrekeningen te openen bij, uiteraard, 2 verschillende grootbanken.
Kan je gelijk ook genieten van alle mogelijkheden die voortvloeien uit een vd vele "papers"...
Een vd stille, geruisloze diensten vh bankwezen.

Afbeelding


In België leeft 1 op 3 gepensioneerden onder de armoedegrens, TV Limb., maart 2018
https://www.tvl.be/nieuws/vakbond-1-op- ... oede-57445

Waar onze edelachtbare politici zich totaal niet mee moeien, doen onze univs dat geregeld wel.
https://www.uantwerpen.be/nl/onderzoeks ... decijfers/
En het dient gezegd, ook sommige politici zijn zich hiervan bewust:
https://pvda.be/artikels/pensioenkloof- ... 48-procent

Afbeelding

Onthou.
Een jaarlijks netto-inkomen boven de € 25.000, draagt niet bij tot meer geluk.

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Fazal

12 jul 2018, 18:35

denlowie schreef:Iedereen die zijn 45 jaar gewerkt heeft lijd geen armoede, zelfs de zelfstandigen niet, het pensioen is nu gelijk getrokken.
Er is een groot verschil tussen armoede en er naartoe evolueren!
De koopkracht voor minderheidsgroepen vermindert zienderogen, elke dag.
En dat kan niemand ontkennen! 
Fazal

12 jul 2018, 18:39

pcekspeer schreef: 
Onthou.
Een jaarlijks netto-inkomen boven de € 25.000, draagt niet bij tot meer geluk. :wink:
Voor sommigen misschien niet, maar het vermindert alleszins financiële zorgen, en dàt, draagt automatisch bij tot meer geluk!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

13 jul 2018, 12:47

Fazal schreef: De koopkracht voor minderheidsgroepen vermindert zienderogen, elke dag.
En dat kan niemand ontkennen! 
Alhoewel, er zijn minderheidsgroepen wiens koopkracht verhonderdvoudigd:
zij die hier komen aangespoeld via de Middellandse Zee.
Hebben hier nooit een klop gedaan en worden alles in de schoot geworpen.
En wij moeten daar voor opdraaien met onze armzalige pensioenen!!!
Is dat normaal?
:evil:
Ondank is 's werelds loon
Fazal

13 jul 2018, 14:21

Neen, dat is verre van normaal, maar ik had het wel over onze eigen minderheidsgroepen.
Ik vind het niet nodig dat daar telkens bij te vermelden.
En trouwens, de minderheidsgroepen welke jij bedoelt, zullen geen minderheidsgroepen blijven.
Het zullen wel degelijk onze eigen minderheidsgroepen zijn die zich, o.m. ook daardoor, tegen de muur van de dalende koopkracht uiteindelijk te pletter zullen lopen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 jul 2018, 14:38

Fazal schreef:
pcekspeer schreef: 
Onthou.
Een jaarlijks netto-inkomen boven de € 25.000, draagt niet bij tot meer geluk. :wink:
Voor sommigen misschien niet, maar het vermindert alleszins financiële zorgen, en dàt, draagt automatisch bij tot meer geluk!
Dus, minstens eens in de maand de eerste prijs in de lotto winnen, en dan begin jij mogelijk een beetje gelukkig te worden?
Onder de meer dan €2.000 per maand, ervaar jij nog altijd financiële zorgen, in die mate, dat je er ongelukkig van wordt?
Jij dus 2.000€, het vrouwtje ook €2.000 per maand, en je kent financiële zorgen die je ongelukkig maken?
Tsja,...
Vergelijk eens uw ongeluk met deze ongelukkigen, of doe je dat toch maar liever niet?

Afbeelding

Of hier eens piepen?
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... koopkracht
Dit zijn de gelukkigen onder ons?
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... koopkracht

In 2015 waren 118,7 miljoen mensen

of 23.7% van de bevolking in de EU-28 risico op armoede of sociale uitsluiting (AROPE), vergeleken met 24,4% in 2014.

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Fazal

13 jul 2018, 20:18

pcekspeer schreef:
Fazal schreef:
pcekspeer schreef: 
Onthou.
Een jaarlijks netto-inkomen boven de € 25.000, draagt niet bij tot meer geluk. :wink:
Voor sommigen misschien niet, maar het vermindert alleszins financiële zorgen, en dàt, draagt automatisch bij tot meer geluk!
Dus, minstens eens in de maand de eerste prijs in de lotto winnen, en dan begin jij mogelijk een beetje gelukkig te worden?
Onder de meer dan €2.000 per maand, ervaar jij nog altijd financiële zorgen, in die mate, dat je er ongelukkig van wordt?
Jij dus 2.000€, het vrouwtje ook €2.000 per maand, en je kent financiële zorgen die je ongelukkig maken?
Tsja,...
Vergelijk eens 'uw' ongeluk met deze ongelukkigen, of doe je dat toch maar liever niet?
Wat, 'mijn' ongeluk??? Had ik het over mijzelf? Sorry hoor! Wist ik niet.
En wat zit gij daar te zeveren onder de meer dan €2.000 Euro per maand???
Ben jij soms wereldvreemd of zo???   :roll:

Maar als je het echt wil weten, wel, ik 'krijg' €5.000 per maand, en mijn vrouwtje ook!
Allemaal zonder er ook maar IETS voor te moeten doen!
Jaloers ...? Kan mij niet schelen!  :wink:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 jul 2018, 21:44

Fazal schreef: Ben jij soms wereldvreemd of zo???   :roll:
Maar als je het echt wil weten, wel, ik 'krijg' €5.000 per maand, en mijn vrouwtje ook!
Allemaal zonder er ook maar IETS voor te moeten doen!
Wie zij je was wereldvreemd?

.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

14 jul 2018, 00:05

pcekspeer schreef:
Fazal schreef: Ben jij soms wereldvreemd of zo???   :roll:
Maar als je het echt wil weten, wel, ik 'krijg' €5.000 per maand, en mijn vrouwtje ook!
Allemaal zonder er ook maar IETS voor te moeten doen!
Wie zij je was wereldvreemd?

.
zij of ZEI?  :roll:
Fazal

14 jul 2018, 11:50

Ik begrijp pcekspeer ook niet hoor Ice. 
En ik heb de indruk dat hij mij, op de koop toe, nog gelooft ook!?  :roll: