Hoofdkussen

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 mar 2018, 11:20

Mijn hoofdkussen is versleten Ik heb altijd een "gewoon" kussen gehad en ik heb nooit pijn in mijn nek of zo s nachts Toch zou ik graag een degelijk kussen hebben Een mens word er niet jonger op Het zou max 100 euro ong. mogen kosten (maar het MOET niet zo duur zijn) Heeft iemand goede raad of ervaring?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 mar 2018, 13:32

Naar die adviezen ben ik ook zeer benieuwd!
ik ben ( eerlijk) een soort kussenmaniak. Ik heb er al tientallen uitgeprobeerd, van 29,5 tot 120 euro. Ik kan dus geen aanbevelen.
ik heb er nu een tweetal waar ik goede commentaar van las op het oog.
Paradies Softy Cool Comfort
Soroya en een Van Dijck kussen alle drie in prijsklasse 50 euro. Hetzij via webwinkel of mediotheek. 
Succes met uw toekomstige aankoop, ik wacht nog heel even.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 mar 2018, 13:54

dafke,;

Dat is een moeilijke vraag hé
Om te beginnen zijn er al 5 soorten ; het donzen , het wollen, het synthetisch, het schuim en het natuurrubber kussen.
De maat is ook van belang en om het nog moeilijker te maken ben je een buik-rug of zij slaper.
Een buikslaper heeft een plat en zacht kussen nodig.
Een zij of rug slaper neem maar dikker en steviger kussen.
Synthetisch hebben nogal gauw een vaste vorm , tegenover donsen.
Ik weet nu niet wat je nu hebt, maar als je daar altijd goed meegeslapen hebt ,speelt uw ouderdom geen rol, als ge u maar comfortabel voelt;
Er zijn mensen die op vakantie gaan en zelfs hun eigen kussen meenemen, slaap maar eens een week op een heel plat kussen als je thuis gewoon bent van hoog te slapen ,ge zoudt er iets onder steken al was het maar een opgeplooid deken of nog een andere kus om toch maar beter te liggen.
Merken ga ik niet noemen en als ge iets kiest tssn de 40 en 100€ zal je wel een degelijk hebben .
Het is voor iedereen verschillend.
Een goed hoofdkussen gaat ca. 3 à 4 jaar mee, afhankelijk of je veel transpireert.
Als je wil weten of uw kussen nog goed is, zal u een tip geven:

vouw je kussen dubbel, leg er een schoen op en kijk of de schoen op het kussen blijft staan.
Is dit het geval, dan is de elasticiteit uit je kussen en kan je hem het beste vervangen. :idea: :idea:

Succes dafke!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 mar 2018, 17:38

wardje schreef:dafke,;


Als je wil weten of uw kussen nog goed is, zal u een tip geven:

vouw je kussen dubbel, leg er een schoen op en kijk of de schoen op het kussen blijft staan.
Is dit het geval, dan is de elasticiteit uit je kussen en kan je hem het beste vervangen. :idea: :idea:
:Ddat moet ik eens proberen straks

Moeilijk een gepast kussen kiezen en als je je vergist een duur affaire

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 mar 2018, 17:46

ik heb ook al al héél véél kussens uitgeprobeerd gehad
momenteel slaap ik op dit
https://www.waterbedshop.be/waterbedshop/kussens
http://www.b-sensible.eu/nl/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 mar 2018, 18:56

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

02 apr 2018, 07:55

Ik heb een nieuw kussen gekregen van een kennis die  vroegen nog winkel heeft gehad in bedden goed en matrassen Het kussen heeft fibervulling (wat het ook mag zijn) en het is zacht en wasbaar Meer moet dat niet zijn en het is gratis dus is het nooit een miskoop

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

03 apr 2018, 07:32

Ik heb deze nacht op mijn "nieuw" kussen geslapen en het is afgekeurd  Het is te dik Ik krijg er nekpijn van

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 apr 2018, 08:39

Ik slaap al jaren (7 jaar op hetzelfde kussen) is van Tempur, deze zijn in verschillende diktes en vormen te verkrijgen.
Ze zijn wel prijzig.
Maar eigenlijk niemand kan je daar raad in geven, dit is wat je zelf moet uitzoeken en proberen.
De ene slaapt beter op een plank als kussen terwijl een andere persoon slaapt op een mouse.  
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

17 apr 2018, 07:01

Ik heb nu een kussen van Lidl met een ritsje Het kost 7 euro en ik kan er vlokken uithalen als het te dik is (heb ik al gedaan) Tot nu toe ben ik er tevreden van

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

12 sep 2018, 18:55

heb ook eens paar maanden terug een nieuw kussen aangeschaft , neen , zeg nooit maar kussen tegen een kussen !  was op het internet aan het zien, amai, voor mensen die op hun rug slapen , op hun zij , en heb idd naar mijn behoeven ene aangeschaft en slaap heel goed ! 
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

12 sep 2018, 18:58

En welk is dat Klusser? Ik heb er al een aantal geprobeerd, maar..... weinig voldoening!
alvast bedankt.