betaling

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

27 mar 2018, 18:18

ik heb een autoradio via internet gekocht nieuw
maar nu past die radio niet in het dachbord
ik moet de factuur nog betalen die er bij zat ,maar bij bestelling heb ik gegevens moeten door geven zodat ik bij niet betaling zij toch geld kunnen afhouden van bankrekening
nu ga ik de radio terug sturen,en de betaling uiteraard niet doen
kan ik nu die bankrekening laten blokkeren waar zij de som kunnen afhalen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 mar 2018, 19:04

Dat staat op hun site te lezen, wat je kunt doen.
Retourzending als het in Nederland is.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

27 mar 2018, 22:34

Marcelvm,

Zij hebben op uw bankrekening een SEPA geïnstalleerd. Die blijft daar jaren hangen en betaalt hen automatisch zodra er centen staan op die rekening.

Vraag dit maar aan uw bank:
"Jij en de bank kunnen dat niet eruit nemen. Aan die SEPA op uw bankrekening kan men wel een ja of neen aanduiden, maar ze blijft bestaan. Alleen zij kunnen die SEPA elimineren.  En vraag een oplossing aan uw bank voor dit probleem".  
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 mar 2018, 08:24

Volgens mij zal dit eerst betalen worden en na terugzending zal het bedrag terug gestort worden.
Zelf beslissen van het past niet dus ik betaal niet kan tot grote problemen lijden ( lijden met lange ij, het kan dan zeer doen),
Doorgaans werken internetwinkels met incasso bedrijven die zelfs voor 1 euro achterstand ingeschakeld worden en dat kunnen nadien vele euro worden voor U.
Maar ja U beslist zelf betaal ik of betaal het niet en neem het risico maar.
Je kan ook contact opnemen via mail of tf nummer als dit bekend is 

Je kan er misschien onderuit als in de advertentie staat dat het toestel perfect past in uw model en bouwjaar van uw wagen zonder bijkomende aanpassing, dan heb je recht van spreken ( uw artikel voldoet niet aan uw beschrijving ), anders niet. 

Een goede gouden raad:
Als je in de toekomst nog iets wil kopen via internet, neem dan eerst contact op en vraag meer uitleg over dat artikel, de verkoper zal met plezier antwoorden want hij wil verkopen,
en dan heb je nadien een bewijs van wat hij geschreven heeft.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 mar 2018, 09:04

Volgens mij zal dit eerst betalen worden zoals benq zegt.
Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder opgaaf van redenen, afzien van je koop.
Je kunt ook zelf een brief of e-mail schrijven, waarin je aangeeft van de koop af te zien.
Als je nog eens een autoradio bestelt qua afmetingen standaard (180 x 50 x 150 mm) is 1-DIN met een smal display, de 2 Din autoradio's zijn dubbel zo hoog 100mm met een groter display bvb voor navigatie.
Na retourneren zal je betaling wel teruggestort worden;
Bewaar altijd een kopie van de brief (met het verzendbewijs) of de e-mail die je hebt verstuurd als bewijs. Bewaar daarnaast ook altijd het bewijs van retourzending van het product.
Gast

28 mar 2018, 12:12

wardje schreef:Volgens mij zal dit eerst betalen worden zoals benq zegt.
Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder opgaaf van redenen, afzien van je koop.
.....
Dat klopt , en daarom hoef je dat ook niet te betalen !  Dat is de wettelijke "bedenktijd" bij aankoop via internet. Het klopt dat de bank de SEPA niet kan opheffen , maar je kan wel de opdracht geven aan de bank om die SEPA te blokkeren. Snel doen dus !  Let er wel op dat ze nadien meteen geen nieuwe SEPA aanvragen , dus niks ondertekenen en eisen van de bank dat ze jou verwittigen bij iedere nieuwe SEPA aanvraag. 

Die Sepa is inderdaad de grootste rotzooi die Europa ooit kon uitvinden , heb er ook al last mee gehad , en er ook al ééntje tijdelijk laten blokkeren. 

Waar mogelijk betaal ik altijd via PayPal. Veel veiliger en PayPal staat voor kleine bedragen garant dat je je geld terug kan krijgen als je via hen een klacht indient.  Ze "reppen" zich dan wel , want een slechte faam bij PayPal krijgen betekent voor hen een pak mogelijkheden minder.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 mar 2018, 13:49

The Spirit of Flanders schreef:
wardje schreef:Volgens mij zal dit eerst betalen worden zoals benq zegt.
Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder opgaaf van redenen, afzien van je koop.
.....
Dat klopt , en daarom hoef je dat ook niet te betalen !  Dat is de wettelijke "bedenktijd" bij aankoop via internet. Het klopt dat de bank de SEPA niet kan opheffen , maar je kan wel de opdracht geven aan de bank om die SEPA te blokkeren. Snel doen dus !  Let er wel op dat ze nadien meteen geen nieuwe SEPA aanvragen , dus niks ondertekenen en eisen van de bank dat ze jou verwittigen bij iedere nieuwe SEPA aanvraag. 

Die Sepa is inderdaad de grootste rotzooi die Europa ooit kon uitvinden , heb er ook al last mee gehad , en er ook al ééntje tijdelijk laten blokkeren. 

Waar mogelijk betaal ik altijd via PayPal. Veel veiliger en PayPal staat voor kleine bedragen garant dat je je geld terug kan krijgen als je via hen een klacht indient.  Ze "reppen" zich dan wel , want een slechte faam bij PayPal krijgen betekent voor hen een pak mogelijkheden minder.
Een nieuwe Sepa aanvraag wordt altijd automatische verwittigd.
Een Sepa kan je zelf via je on-line blokkeren, daar heb je de bank niet voor nodig! 

Maar een webshop die een sepa opent? Pastoor is aan het dromen. Ik koop geregeld via on line, nog nooit geweten dat men een sepa opent want om een sepa te openen hebben ze een handtekening nodig!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 mar 2018, 14:30

Prima Vera; Als ik het goed begrijp om een SEPA domicilering stop te zetten:

Moet ge contact opnemen met de leverancier om hem te zeggen dat ge het mandaat beeindigt, liefst aangetekend als bewijs;  vervolgens misschien een kopie van die brief aan uw bank bezorgen want die kan dan op uw aanvraag elke automatische betaling aan hem weigeren.
"STEL" dat er desondanks toch een betaling gebeurt (alles kan); dan kan je dat aanvechten ,dan zou uw bank dat moeten terugbetalen en zich tot de bank van de leverancier wenden die dan uw bank debiteert.
Dus de leverancier is altijd verantwoordelijk voor beheer van het mandaat.

Zie dat je met die materie goed begaan zijt , ik niet vandaar mijn vraag heb ik het zo goed voor? :wink:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

28 mar 2018, 14:54

Prima Vera schreef: Maar een webshop die een sepa opent? Pastoor is aan het dromen. Ik koop geregeld via on line, nog nooit geweten dat men een sepa opent want om een sepa te openen hebben ze een handtekening nodig!

Toch oppassen wat je nu schrijft, een drie tal maanden geleden kocht in een bon van sociaal deal, ik had er een paar weken ervoor ook zo iets gekocht en betaald via bankkaart.

Nu de laatste keer kwam het één en ander op dit scherm en dit ging zo snel dat ik geklikt had op een TIJDELIJKE DOMICILERING een paar dagen nadien ging dit van de rekening en onder tussen kon ik zien online dat er een sepa hangend was.

Hoe dit kon is voor mij een raadsel, en ik ben besloten om nooit meer zo een bon te kopen bij sociaal deal.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 mar 2018, 15:00

denlowie schreef:
Prima Vera schreef: Maar een webshop die een sepa opent? Pastoor is aan het dromen. Ik koop geregeld via on line, nog nooit geweten dat men een sepa opent want om een sepa te openen hebben ze een handtekening nodig!

Toch oppassen wat je nu schrijft, een drie tal maanden geleden kocht in een bon van sociaal deal, ik had er een paar weken ervoor ook zo iets gekocht en betaald via bankkaart.

Nu de laatste keer kwam het één en ander op dit scherm en dit ging zo snel dat ik geklikt had op een TIJDELIJKE DOMICILERING een paar dagen nadien ging dit van de rekening en onder tussen kon ik zien online dat er een sepa hangend was.

Hoe dit kon is voor mij een raadsel, en ik ben besloten om nooit meer zo een bon te kopen bij sociaal deal.
Nog nooit voorgehad bij Social Deal en ik koop daar toch ook geregeld. Maar ... je hebt er op geklikt én je hebt daardoor ook je toestemming gegeven. Zonder dat daar op geklikt wordt ga je nooit die tijdelijke domiciliëring krijgen. Dus ook hier gaat het om een 'fout' die je zelf gemaakt hebt (én ik weet dat 'fout' in deze een verkeerde benaming is, zoals je zegt alles gaat zo vlug). Maar je snapt wel wat ik hiermee bedoel en wat het verschil is tussen de twee.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 mar 2018, 15:05

wardje schreef:Prima Vera; Als ik het goed begrijp om een SEPA domicilering stop te zetten:

Moet ge contact opnemen met de leverancier om hem te zeggen dat ge het mandaat beeindigt, liefst aangetekend als bewijs;  vervolgens misschien een kopie van die brief aan uw bank bezorgen want die kan dan op uw aanvraag elke automatische betaling aan hem weigeren.
"STEL" dat er desondanks toch een betaling gebeurt (alles kan); dan kan je dat aanvechten ,dan zou uw bank dat moeten terugbetalen en zich tot de bank van de leverancier wenden die dan uw bank debiteert.
Dus de leverancier is altijd verantwoordelijk voor beheer van het mandaat.

Zie dat je met die materie goed begaan zijt , ik niet vandaar mijn vraag heb ik het zo goed voor? :wink:
Leverancier is altijd verantwoordelijk voor de Sepa. Dat is juist. Als je geen betalingen meer wenst te doen via SEPA, je SEPA onmiddellijk blokkeren via on-line. Heb je die niet dat moet je uiteraard naar de bank.  Betalingen die via sepa gaan kunnen betwist worden en je kan aan de bank vragen of ze die willen terugstorten, zij zullen dat doen (maar je moet dat dus niet alle maanden gaan vragen natuurlijk) maar daar staat wel een maximum bedrag op (bv betalingen van gas en electriciteit e.d. zullen geen probleem zijn). Maar .... terugvraging door de bank wil niet zeggen dat jij dat bedrag niet verschuldigd bent aan de leverancier. Daar heeft de bank geen bevoegdheid toe en zij oordelen niet. Zij storten jou dat bedrag terug en de rest moet jij regelen. 
Als jij een SEPA effectief wil stopzetten moet je dat aan de leverancier laten weten, liefst per aangetekend schrijven anders heb je veel kans dat ze doen alsof hun neus bloedt. Jij hoeft niets aan de bank te laten weten want zij hebben daar niets aan te zeggen, zij zullen jou eventueel wijzen op de mogelijkheid om zelf die Sepa te blokkeren.  
Gast

28 mar 2018, 16:45

Het grote probleem is dat je eigen bank je niet verwittigt en om je toestemming ( handtekening ) vraagt als er iemand een SEPA aanvraag indient.  Mijn bank vindt dit zelf al een groot probleem , helaas zijn die ook gebonden aan de regelgeving.  Het is al gebeurd  dat een SEPA werd geblokkeerd , en dat de aanvrager hierdoor prompt een nieuw aanvroeg.  Men kan zo blijven spelen tot  in het oneindige ...
Laatst gewijzigd door Gast op 28 mar 2018, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

28 mar 2018, 16:50

Betaal via PayPal, dan heb je nooit problemen.  :wink: 
Laatst gewijzigd door benq op 28 mar 2018, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

28 mar 2018, 17:32

The Spirit of Flanders schreef:Het grote probleem is dat je eigen bank je niet verwittigd en om je toestemming ( handtekening ) vraagt als er iemand een SEPA aanvraag indient.  Mijn bank vindt dit zelf al een groot probleem , helaas zijn die ook gebonden aan de regelgeving.  Het is al gebeurd  dat een SEPA werd geblokkeerd , en dat de aanvrager hierdoor prompt een nieuw aanvroeg.  Men kan zo blijven spelen tot  in het oneindige ...
Dat is de bank haar taak ook niet omdat zij enkel als tussenpersoon werkt tussen leverancier en klant. Zij hoeft geen toestemming noch handtekening te vragen. Het enige wat zij moet doen én dat gebeurt volledig automatisch is de klant er van op de hoogte brengen dat er een Sepa geopend is geworden. En als die leverancier dat keer op keer doet is er iets danig mis met die leverancier. Als klant ben je zelf ook verantwoordelijk voor je rekening dus bij de melding dat er een nieuwe sepa geopend is, is het aan de klant om het na te kijken en eventueel direct te blokkeren indien nodig. 
Gast

28 mar 2018, 17:56

Prima Vera schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Het grote probleem is dat je eigen bank je niet verwittigd en om je toestemming ( handtekening ) vraagt als er iemand een SEPA aanvraag indient.  Mijn bank vindt dit zelf al een groot probleem , helaas zijn die ook gebonden aan de regelgeving.  Het is al gebeurd  dat een SEPA werd geblokkeerd , en dat de aanvrager hierdoor prompt een nieuw aanvroeg.  Men kan zo blijven spelen tot  in het oneindige ...
Dat is de bank haar taak ook niet omdat zij enkel als tussenpersoon werkt tussen leverancier en klant. Zij hoeft geen toestemming noch handtekening te vragen. Het enige wat zij moet doen én dat gebeurt volledig automatisch is de klant er van op de hoogte brengen dat er een Sepa geopend is geworden. En als die leverancier dat keer op keer doet is er iets danig mis met die leverancier. Als klant ben je zelf ook verantwoordelijk voor je rekening dus bij de melding dat er een nieuwe sepa geopend is, is het aan de klant om het na te kijken en eventueel direct te blokkeren indien nodig. 
Klopt   allemaal , en daarom vind ik het vroegere systeem van "bestendige opdracht" ook veel veiliger. Toen besliste jijzelf over de vaste datum wanneer het geld werd afgehaald , was de bank verantwoordelijk en kon je gemakkelijker ingrijpen.  Als je op veilig wilt spelen ben je schier verplicht om een aparte rekening te open ( eventueel bij een andere bank ) voor uitsluitend die SEPA dingen en waarop dan heel weinig geld staat ( en die je uiteraard op tijd en stond aanvult )