Bijna 40% op actieve leeftijd werkt niet

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

01 apr 2018, 11:10

Wil. schreef: Ik geef je hier nog maar eens een bewijs van het tegenstrijdig gedrag van een Europese beurs en van de economie van dat Europees land: Voor 2013 werd een negatieve economische groei verwacht, maar de beurs steeg met 24,3%. 
"de beurs" , wat is dat eigelijk voor iets ? Is dat niet iets dat het midden houdt tussen Waregemkoerse en internet-gaming ?  :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 apr 2018, 11:34

The Spirit of Flanders schreef:"de beurs" , wat is dat eigelijk voor iets ? Is dat niet iets dat het midden houdt tussen Waregemkoerse en internet-gaming ?  :twisted:
Vanuit het lekenstandpunt bekeken lijkt dat zo soms. Het is precies doordat er mensen met compleet tegenstrijdige visies op een 'plaats' samenkomen, dat er een 'markt'  ontstaat. Indien iedereen alleen maar wil verkopen , kan er niet gehandeld worden. Omgekeerd geldt dat ook.

Mensen die er dichter bij staan en ook ondernemers van grote bedrijven beseffen wel degelijk hoe onmisbaar zo'n marktplaats is.

Onwetende mensen durven beweren dat "de beurs OVERAL een graadmeter is van de economie (en niet alleen in den Belziek)" .  Ik heb dat hogerop al weerlegd. De economie van Spanje groeide in '13 niet. Ze boerde zelfs nog 2% achteruit, maar de beurs steeg 24,3%.  Bron: zie grafiek op deze blz.
Wat dacht je van de Griekse economie in 2013? Goed bezig? Moet wel, hé, want de beurs ging op 1,5 maand meer dan 50% omhoog...... en vervolgens op 1 maand weer helemaal naar beneden. De economie draaide plots 180 graden om, zeker? "De beurs is OVERAL een graadmeter van de economie"  Yeah, right :roll: 

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

01 apr 2018, 12:37

Tja, die Wil. is de man van 'het groot gelijk', schrijft altijd bij reactie op andere postings "is de argumententrommel" leeg en begint nu ZIJN argumenten vooruit te schuiven :

- Flashback, jij kletst uit je nek. Je weet echt niet wat er op de wereld gebeurt in dit vakgebied.
- Je roept wel hard van aan de kant, maar je weet van niks. 
- Je mag altijd eens proberen je getoeter met feiten te ondersteunen
- Je roept als een kleine op de tribune die meent Ronaldo te zijn, maar voor wie zelf voetballen te hoog gegrepen is. 
- Weer sta je hard te roepen. Bij de beste stuurlui... 

Awel mijnheer altijd gelijk, dat ga ik ook eens doen : Broekschijter !

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 apr 2018, 12:53

Maar Flashback,
zulk scheldwoord verdient Wil niet hoor. Hij drukt zijn meningen altijd fatsoenlijk door!
Er zijn er wel andere en NVa gezinden, die graag scheldwoorden gebruiken als Schijters, Krapuul, Stront enzo meer. Zelfs op het graf van doden zitten ze te dansen.

Eidoch, hebben we nu van die woorden gelezen sinds Liesbeth en Tom wat vrijpartijen hebben beleefd?? Een NVa Topvrouw in bed met ne Sos? Het tart elke verbeelding.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 apr 2018, 13:33

paullamb schreef:Maar Flashback,
zulk scheldwoord verdient Wil niet hoor. Hij drukt zijn meningen altijd fatsoenlijk door!
En zo hoort het ook.
Ik mag al eens graag een sarcastische toets toevoegen aan mijn woorden, maar ik geef voor veel van mijn gegevens en argumenten ook de bronnen. De logica en de redenering erachter worden duidelijk wanneer ik iets naar voor schuif.

Het volstaat niet om zoals de klein mannen op de speelplaats te roepen 'lullemannen' , 'broekschijters' (blijkbaar geliefd scheldwoord), 'sukkels'. Ik wacht dan wel even af of er iets inhoudelijks achteraan komt. Vaak is Godot in aantocht ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 apr 2018, 13:40

Dat is niet helemaal correct Wil, uw sarcastische opmerking dat Steve niet over het water kon lopen!! Neem ik U ook kwalijk, maar het is normaal dat er op de de Sossen gebashed word Levende of Doden. 
Het doet me denken aan “ anderen hebben het gedaan, ik tref geen fout, God is met ons”

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 apr 2018, 13:41

Heb je mijn onderschrift al eens goed gelezen, Paul? Dat staat er niet  zomaar, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 apr 2018, 13:51

Neen, liegen had u niet moeten doen. Met de wind draaien is eigenlijk zoveel als liegen..
Een onderschrift om zich in te dekken, zegt meer over de persoon dan het onderschrift zelf!!
Maar ik den denk niet dat u een Broek...... bent!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

01 apr 2018, 19:11

paullamb schreef:... zulk scheldwoord verdient Wil niet hoor. Hij drukt zijn meningen altijd fatsoenlijk door!
Door wat drukt hij zijn mening door ? Jij schrijft ook dubbelzinnige taal hé  8) :lol:.
Bovendien is hij een ex-ambetantenaar (een echte), uit zijn beroepsverleden gewoon van altijd zijn eigen gelijk af te dwingen, goed- of kwaadschiks.
Gast

01 apr 2018, 19:49

Flashback schreef:
paullamb schreef:... zulk scheldwoord verdient Wil niet hoor. Hij drukt zijn meningen altijd fatsoenlijk door!
Door wat drukt hij zijn mening door ? Jij schrijft ook dubbelzinnige taal hé  8) :lol:.
Bovendien is hij een ex-ambetantenaar (een echte), uit zijn beroepsverleden gewoon van altijd zijn eigen gelijk af te dwingen, goed- of kwaadschiks.
Het is zelfs een ziekte.  Als een club van ambtenaren zou bepalen dat een brug 10 meter hoog zal zijn zodat geen treffelijk geladen schip eronderdoor kan , dan mag je op je kop staan , die brug gaat geen centimeter hoger worden. Ambtenaren volharden in hun hoogheidswaanzinnige idiotie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 apr 2018, 21:13

Slechte ervaringen, Sof? Je moet altijd 'met twee woorden spreken' tegen een ambtenaar, hé? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

01 apr 2018, 21:26

Wil. schreef:Slechte ervaringen, Sof? Je moet altijd 'met twee woorden spreken' tegen een ambtenaar, hé? :lol:
Slechte ervaringen met een paar "bruggen en wegen" bouwsels in mijn omgeving. :)
dejules

03 jun 2018, 22:47

Amper 6 % van de nieuwe indiensttredingen zijn 50-plussers,
amper 2 % 55-plussers.

Van de 50-plussers is 54 % langer dan twee jaar werkloos (inde groep van 25- tot 49-jarigen is dat 18 %).

Nergens in Europa zijn de wedertewerkstellingskansen van 50-plussers zo klein als in België.

Het aanwervingspercentage van oudere werknemers is niet enkel het laagste van de OESO-landen.
Tussen 2000 en 2010 is het bovendien alleen maar erger geworden.50-plussers vinden moeilijker werk om de doodeenvoudige reden dat werkgevers ze niet aannemen.
Ten eerste omdat een 55-plusser aanwerven duurder is dan 25-plusser.
Ten tweede omdat oudere werknemers in onze competitieve maatschappij aantoonbaar minder productief zijn.
Een bedrijf waar het aandeel oudere werknemers met 10 % stijgt, daalt de productiviteit met 2,2 %
Daarom zijn vooral de patroons vragende partij voor SWT bij herstructureringen.
https://www.abvvmetaal.be/nieuwsbrief/1 ... tmaatregel

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 jun 2018, 07:47

dejules,

Ook niet alles geloven wat de vakbond je voorkauwt ,steeds meer bronnen bekijken als je die materie aanhaalt is wenselijk.
De vakbond is niet meer wat het geweest is, begrijp me niet verkeerd we hebben ze nodig , maar ze mogen niet alles zwart - wit zien ook, en de laatste tijd altijd tegen de stroom invaren in de plaats van de onderhandelingen af te wachten , ze zetten alles in rep en roer en achteraf moeten ze dan inbinden .
dejules

04 jun 2018, 09:39

wardje schreef: De vakbond is niet meer wat het geweest is, begrijp me niet verkeerd we hebben ze nodig .
U had ze nodig 
maar nu gij een dubbel pensioen hebt niet meer.
Zolang UW rechten maar verworven zijn voor het leven
KUNNEN ALLE ANDEREN DE BOOM IN.
Toch?