B De Wever weer niet klaar voor winteropvang daklozen 2018

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 mar 2018, 23:49

Net zo min als het OCMW = Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn
Vroeger: Commissie van Openbare Onderstand.
Schepen van Sociale Zaken: Duchateau, opvolger van Homans.

Hoe je ze ook wilt noemen: ordinaire , 9 tot 4, poenpakkers zijn het van de zuiverste soort.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... -in-opvang

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180329_03437156


Het zal al die menslievende NV-A'ers aan hun welbekende r..t groeien.

2018?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2018, 00:19

Niet klaar voor winteropvang?? Het is 31/3. Maar dit detail schuiven we even terzijde.


Een stukje uit 'De Wereld Morgen':

(Tip: lezen met wat extra tremolo in de stem):
"Het gaat om uiterst kwetsbare mensen die geen sociaal netwerk meer hebben om op terug te vallen, die kampen met verslavingen, medische aandoeningen en die tussen de mazen van het sociale en medische vangnet vallen."

:cry:  :cry: Het gaat om mensen die zich niet willen inschakelen in de maatschappij. Volledig hun recht. Consequent zijn dan, jongens en meisjes. Ofwel - succes gegarandeerd - gaan aankloppen bij die brave burgers van De Wereld Morgen; het gaat immers over hooguit 25 man. Als elke communist nu eens een verworpene der aarde zou binnenhalen. 't Is maar een suggestie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

31 mar 2018, 11:19

Wil. schreef:....

  Het gaat om mensen die zich niet willen inschakelen in de maatschappij. ....
Als ambtenaar heb jij dat toch ook nooit gedaan , of niet soms ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2018, 11:20

Ambtenaren zijn een onmisbare schakel in het economisch bestel.
Je kunt die stelling ontkrachten door een voorbeeld aan te halen van een land zonder ambtenaren. Eéntje maar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

31 mar 2018, 11:32

Wil. schreef:Ambtenaren zijn een onmisbare schakel in het economisch bestel.
Je kunt die stelling ontkrachten door een voorbeeld aan te halen van een land zonder ambtenaren. Eéntje maar.
Beschrijf jij je eigen ambtenaren job maar eens , dat is al het beste voorbeeld van een misbare schakel.  :twisted:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

31 mar 2018, 11:38

Wil. schreef:Ambtenaren zijn een onmisbare schakel in het economisch bestel.
Toen het bedrijfsleven al voor 60% gebruik maakte van computers en automatische processen zaten de ambtenaren nog op hun vingers te tellen en werden de PV's nog 'tik-tac' uitgeschreven op een typmachine die op zich al 20 jaar oud was.
Wat hebben DIE ambtenaren eigenlijk bijgebracht aan de groei van de welvaart ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

31 mar 2018, 11:53

Flashback schreef:
Wil. schreef: Wat hebben DIE ambtenaren eigenlijk bijgebracht aan de groei van de welvaart ?
Niets, wegens geen benul en nog minder interesse.
Door voor de staat te gaan "werken", kan men ze tegelijkertijd uit de statistieken van werkloze belgjes halen, en bovendien krijgen ze een goed loon en een prachtig uitzicht op een riant pensioentje.
Na, als alles zo goed voor je wordt gepland, zou jij dan nog veel lust voelen opkomen om gelijk wat bij te brengen aan de groei vd welvaart?
Neuh, neuh.
In de overtuiging dat 1 derde vd wel actieven voldoende geld in het laatje zullen brengen, willens nillens en desnoods manu militari, om een zorgeloos, want van bed tot kist uitgestippeld, gepamperd prinsenleventje te kunnen leiden. 

Of dat leventje blijft duren?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

31 mar 2018, 11:53

Wil. schreef:Ambtenaren zijn een onmisbare schakel in het economisch bestel.
Daarom hebben wij 860.000 ambtenaren meer dan Nederland, toch?
Kent U een land waarvan de helft vd actieve bevolking zijn inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgt?
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Uw echtgenote komt uit de statutaire leegloperij, toch?
dejules

31 mar 2018, 11:55

Wil. schreef:Ambtenaren zijn een onmisbare schakel in het economisch bestel.
Wat was uw jobinhoud?
Waarom ging U vrijwillig 10 jaar te vroeg met pensioen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2018, 12:17

pcekspeer schreef:
Flashback schreef:
Wil. schreef: Wat hebben DIE ambtenaren eigenlijk bijgebracht aan de groei van de welvaart ?
Niets, wegens geen benul en nog minder interesse.
Door voor de staat te gaan "werken", kan men ze tegelijkertijd uit de statistieken van werkloze belgjes halen, en bovendien krijgen ze een goed loon en een prachtig uitzicht op een riant pensioentje.
Na, als alles zo goed voor je wordt gepland, zou jij dan nog veel lust voelen opkomen om gelijk wat bij te brengen aan de groei vd welvaart?
Neuh, neuh.
In de overtuiging dat 1 derde vd wel actieven voldoende geld in het laatje zullen brengen, willens nillens en desnoods manu militari, om een zorgeloos, want van bed tot kist uitgestippeld, gepamperd prinsenleventje te kunnen leiden. 

Of dat leventje blijft duren?

:wink:


Correct een citaat weergeven blijkt al een kunst op zich. Je beheerst die nog niet. Wat je mij hierboven laat zeggen, heb ik  niet geschreven.

Voor de rest zijn je oprispingen een kloon van julio's frustraties. Geen antwoord waard.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

31 mar 2018, 12:48

Wegens je vroegere ongezonde levensstijl als gewoon ambtenaartje, is het niet verwonderlijk dat een neutrale lezer al snel vaststelt dat je feiten veelal verward met frustraties.
Doe er wat aan?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2018, 13:19

pcekspeer schreef:Wegens je vroegere ongezonde levensstijl als gewoon ambtenaartje, is het niet verwonderlijk dat een neutrale lezer al snel vaststelt dat je feiten veelal verward met frustraties.
Doe er wat aan?
Geeuw ....
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

31 mar 2018, 13:59

Oef, tsja.
Ook nog een tic overgehouden aan al die zware ambtenarentaken?
Gepaard gaande met waanbeelden en waangedachten?
Troost je, is een normaal optredend verschijnsel dat zich zelfs zeer vroeg in je slaapverwekkend ambtenarenbestaantje kan manifesteren, en dat tijdens de pensioenleeftijd kan uitmonden in frequente black-outs.
Je kan het vergelijken met toestanden die NV-A-sympathisanten niet onbekend voorkomen: totale en fatale zinsverbijstering als uiteindelijk gevolg van verkeerde medicatie en indoctrinatie. De laatste term is je niet onbekend ? 
Je weet: je kan er wat aan doen hé.
 Sociale diensten met diverse taken, door ons betaald en onderhouden, zijn op je komst uitstekend voorbereid.
Sterkte.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2018, 14:08

Dwaasheid. Geen antwoord waard.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.