achteruitrij camera

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

31 mar 2018, 15:32

ik ben bezig om een achteruitrij camera te instaleren
nu moet ik de stekker daarvan; tulip; stekker aan sluiten op de radio om beeld te krijgen
daar hangen 4 gele vrouwelijke stekkers

gele stekkers met de benaming                       ccd avin
                                                                                 aux avin
                                                                                 av out
                                                                                  av out
nu weet ik niet welke stekker ik moet gebruiken de twee av  out vermoed ik van niet
weet iemand welke ik moet hebben
Gast

31 mar 2018, 23:46

marcelvm schreef:ik ben bezig om een achteruitrij camera te instaleren
nu moet ik de stekker daarvan; tulip; stekker aan sluiten op de radio om beeld te krijgen
daar hangen 4 gele vrouwelijke stekkers

gele stekkers met de benaming                       ccd avin
                                                                                 aux avin
                                                                                 av out
                                                                                  av out
nu weet ik niet welke stekker ik moet gebruiken de twee av  out vermoed ik van niet
weet iemand welke ik moet hebben
Momentje , hangen die  gele stekkers aan de radio , of aan de camera ?  Als die radio een supermodern "specialleke" met een beeldscherm is , dan zal je de  "cdd avin"  stekker van de radio hoogstwaarschijnijk moeten gebruiken.  Kan je alleen maar weten als je merk en type van radio/camera eens doorgeeft ....

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

01 apr 2018, 10:01

Dit is een Chinees merk hier verkocht,maar zonder dokumentatie voor aansluiting
Maar dat wist ik 
Heb hem gekocht op aanraden van iemanddie ook zo toestel heeft
Dit is het type weet niet of het iets zegd

Cal e8270y. Nieuwe modellen

Mensen zegde me    Waarom heeft u hem niet laten inbouwen,prijzen van 120. Tot 150 euro
Doe het zelf binnen het kwartier alleen dat stekkertje
Gast

01 apr 2018, 10:30

Ge beantwoordt niet al mijn vragen. Waar hangen die vier gele stekkers aan , aan de radio of aan de camera ? 

De Cal e8270y  is de "radio" ( met GPS , bluetooth , USB , ... en nog meer reutemeteut .. ) en met inderdaad aansluitmogelijkheden voor een camera.
https://www.caraudiolimburg.nl/webshop/ ... windows-2/

Wat is het merk van de camera ? Hoeveel stekkers of contrastekkers hangen daar aan ?

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

01 apr 2018, 11:11

Camera heb ik al een hele tijd liggen geen papieren of merk
Maar is gewoon een camera voor in de bumper met maar èèn tulip aansluiting

Ps iemand zei gisteren gewoon proberen kan niets mis gaan,maar kan dit zonder dat er iets mis loopt,er zit toch spanning op denk ik
Gast

01 apr 2018, 13:42

marcelvm schreef:Camera heb ik al een hele tijd liggen geen papieren of merk
Maar is gewoon een camera voor in de bumper met maar èèn tulip aansluiting

Ps iemand zei gisteren gewoon proberen kan niets mis gaan,maar kan dit zonder dat er iets mis loopt,er zit toch spanning op denk ik
Dat er niets mis kan gaan zou ik toch maar niet meteen aannemen. Als de camera nogal van het nieuwe type is , dan moet je die met  de "ccd avin" verbinden.  Werkt het niet , dan kan je "aux avin" proberen.  De "av out" zijn uitgangen voor een tweede scherm of iets dergelijks , en dus geen ingangen voor een  camera of iets dat een video signaal stuurt.

Bedenk dat je ook "iets" moet doen om de camera te laten werken en beeld op de radio te tonen , en slechts dan , als je in achteruit schakelt !  ( tenzij er op de radio een knop "camera beelden zien" aanwezig is ) .Weet je al hoe je dat voor mekaar gaat krijgen ?  Ik neem aan dat je die camera al zeker van spanning gaat moeten voorzien , bijvoorbeeld af te takken van je achteruitrij licht . 

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

01 apr 2018, 14:29

Inderdaad aansluiten op het achteruitrijlicht dat wist ik
Toch goed die opmerking
Ik ga de gok wagen met de CCD AVIN kabel ,maar gaat niet voor vandaag zijn denk ik
En ik ga ook nog geen gat boren eerst zo proberen
Il laat nog wel iets weten natuurlijk,want soms word dat weleens vergeten en weten anderen ook niet hoe iets opgelost word of niet
Gast

01 apr 2018, 16:04

Toch ook maar eens kijken hoe je dat beeld op de "radio" kunt toveren , of daar een "knop" op staat die de camera beelden gaat tonen. Dat zou nu al moeten werken , en dan zou je nu , zonder aangesloten camera , een zwart scherm moeten zien.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

04 apr 2018, 19:04

vandaag naar de man geweest die mijn wagen onderhoud
die is alles gaan uittesten,komt hij er bij uit dat de stroomkabel die in twee delen is verbonden met zo een stekker,geen contact gaf aan de radio
heeft er een klein bolletje op gesoldeer zodat het pinnetje terug langer is en contact maakt
en zie daar is beeld
opgelost dus 
bedankt voor de reactie