Wat zijn die dubbele mappen?

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 apr 2018, 08:18

Hello iedereen, ik was gisteren op zoek met de verkenner van IE naar een document dat ik meende in een bepaalde map weggeschreven te hebben.

Ik kon echter dat bestand niet terugvinden met behulp van de verkenner.

Ik opende Word, en daar stond wel degelijk dat bestand aangegeven, en kon ik het ook openen.

Daar ik er het fijne van wou weten ben ik heden op zoek gegaan naar een verklaring, en heb volgend kunnen vaststellen.

Ter info, mijn bestanden staan normaal op mijn D schijf, dus geen partitie op de C schijf, maar wel degelijk een tweede HD.


Met de verkenner kan ik van bepaalde mappen er twee van zien, en als ik dan de eigenschappen van een map ga bekijken, dan vind ik voor de eerste als locatie gewoon D:\Danny, en voor de tweede C:\Users\Danny.

Noteer ook dat de mappen die op C:\users\Danny te vinden zijn, leeg zijn.
Afbeelding
Wat doen die lege mappen daar, en wat doe ik ermee?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

02 apr 2018, 09:06

Danny,

klik eens bovenaan op Snelle toegang
mogelijk staan die mappen in de lijst
je kunt die uit die lijst verwijderen.

Aanvullend: als je eerst Word opent en een nieuw document
aanmaakt moet je gebruik maken van:
Bestand --> Opslaan als
een naam typen voor het bestand en de plaats aanduiden
waar het bestand moet komen.
Als je gewoon opslaan gebruikt zal een bestand steeds
terechtkomen in de map waarin het gebruikte programma
staat.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 apr 2018, 09:37

Sony schreef:... Aanvullend: als je eerst Word opent en een nieuw document
aanmaakt moet je gebruik maken van:
Bestand --> Opslaan als
een naam typen voor het bestand en de plaats aanduiden
waar het bestand moet komen.
Als je gewoon opslaan gebruikt zal een bestand steeds
terechtkomen in de map waarin het gebruikte programma
staat.

Sony
Sony, sorry, maar bij een nieuw document werkt gewoon opslaan niet, door de tab "Opslaan" te gebruiken wordt door Word automatisch "Opslaan als" weergegeven, en dan moet men de map kiezen, en stelt Word een naam voor meestal bestaande uit een gedeelte van de tekst (althans hier bij mij).

Maar ik blijf het eigenaardig vinden dat er tweemaal dezelfde mappen zichtbaar zijn, eenmaal bij documenten, en een tweede maal bij documenten\documenten, eenmaal met een lege map, en de andere waar mijn document in staat.

Mogelijks heb ik vroeger een fout gedaan maar het is een vervelend probleem.

 Afbeelding
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

02 apr 2018, 10:21

Danny,

Zoals je nu laat zien kan ik niet vergelijken:
Geef van het linker beeld ook eens het path.

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 apr 2018, 10:27

Sony, sorry, maar ik stel voor dit uit te stellen tot morgen, wij zouden nu graag ons klaar maken om naar onze dochter te vertrekken, ik hoop dat je mij dit niet kwalijk neemt :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

02 apr 2018, 11:00

Danny,

quality time kan nooit problemen geven, veel plezier verder.

groeten

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2018, 08:04

Goede morgen Sony, hier de eigenschappen van het linker beeld

Afbeelding

En van het rechter beeld

 Afbeelding
Wat ik kan zien met de verkenner is dat dat er tweemaal een map Documenten te vinden is, en in beide mappen staan dan ook dezelfde submappen. natuurlijk geeft dit problemen als ik niet goed aan het oppassen ben en iets in wegschrijf in de map Documenten\Mijn belangrijke documenten, of in de map Documenten\Documenten\Mijn belangrijke documenten.

Kan ik nu al die documenten van die ene map naar die andere map verplaatsen, en die tweede (dubbele) map Documenten verwijderen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2018, 10:26

Sony, ter aanvulling, ik ben eens gaan vergelijken tussen die mappen Documenten en Documenten\Documenten.

Veelal staat er in die twee mappen, en op dezelfde datum, de zelfde bestanden, soms ontbreekt er iets in een van de twee mappen, en soms staat er in één van de twee mappen niets terwijl in de andere wel iets staat.

Nogmaals, hoe die twee mappen ontstaan zijn weet ik werkelijk niet, en of ik alles wat in die Documenten\Documenten map staat mag overplaatsen naar die map Documenten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 apr 2018, 10:30

Danny,

Het is vlugger getoond dan uitgelegd:

Afbeelding
Als je veilig wilt spelen kan je kopiëren gebruiken ipv knippen
maar dan moet je daarna wel verwijderen gebruiken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 apr 2018, 15:50

Sony, bedankt voor deze tip die, als ik het wel begrepen heb, erin bestaat van die twee mappen, er een enkele te maken.

Dit zal ik dan druppelsgewijs doen, ik heb reeds gezien dat sommige mappen niet 100% identiek zijn, in sommige mappen zitten er identieke bestanden, maar met een verschillende datum.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 apr 2018, 21:58

Danny,

Goed, laat nog eens weten als het gelukt is
of als er problemen zijn.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2018, 11:48

OK, ik ben er aan begonnen, maar het is nog niet afgewerkt :oops:

Zoals ik liet verstaan dacht ik eraan de bestanden te vergelijken op datum en grootte, maar dat is monikken werk, men moet heel minutieus te werk gaan en alles dubbel checken om zeker geen belangrijke data te verwijderen.

Ook ben ik in de mappen verschillende er verschillende tegen gekomen zonder data, leeg dus.

Maar het vergelijken van meer dan 2.000 bestanden vergt tijd, geduld en zeker voorzichtigheid.

Ik heb nu nog meer dan 1.500 bestanden te vergelijken, en heb het anders gedaan, namelijk, op een uitwendige HD, de mappen van d:\documenten\documenten (alwaar veel bestanden te vinden zijn die ook in de d:\documenten te vinden zijn) gewoon naar die uitwendige HD verplaatst.

Ik zie nu wel of ik bepaalde problemen tegen kom, en ook of er eventueel opnieuw een document pa aangemaakt zou worden.

Ik kan dus nu rustig, en als ik veeeeel tijd heb, die uitwendige HD gaan vergelijken.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

04 apr 2018, 16:50

Danny,

toch denk ik dat het snel kan gaan.
Gebruik map opties
In verkenner klik op tabblad Beeld
Klik uiterst rechts op Opties
Klik op Map en zoekopties wijzigen
Open Tabblad Weergave
Zet een vinkje bij
Selectie vakjes gebruiken om items te selecteren
Klik op Toepassen en OK

Op de externe schijf

Selecteer enkele mappen in de map Documenten
Klik met de rechtermuisknop op een geselecteerde map.
klik op kopiëren.
Ga naar C:\Danny\Documenten
Klik met de rechtermuisknop op een lege plaats en klik op plakken.
Als er overeenkomsten voorkomen krijg je hiervan bericht en de
Keuze mogelijkheden:
De bestanden in  doelmap vervangen
Deze bestanden overslaan
Ik wil zelf beslissen voor elk bestand

Als je voor dat laatste kiest kunt je telkens vergelijken welk het jongste
en/of het grootste bestand is, je kunt ze ook alle twee bewaren in de map
op de C:
Je hebt daar ook de mogelijkheid om onderaan aan te vinken:
Bestanden met dezelfde datum en grote overslaan
Als je na deze actie de geselecteerde mappen/bestanden op de externe
schijf verwijderd dan behoudt je goed het overzicht en zal het redelijk
vlot verlopen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

04 apr 2018, 17:59

Danny. schreef:Zoals ik liet verstaan dacht ik eraan de bestanden te vergelijken op datum en grootte, maar dat is monikken werk ... Maar het vergelijken van meer dan 2.000 bestanden vergt tijd, geduld en ...
Voorzichtigheid is altijd geboden, maar het kan snel gaan. Ik gebruik al jaren Verkenner niet meer maar wel een alternatief: FreeCommander XE. Met dit programma kan men mappen vergelijken en synchroniseren. Hiermee kan men duidelijk zien wat de verschillen zijn hoeveel er zijn en waar ze zitten.

Nadeel misschien tegen dat men gewoon is aan het programma zijn uw 2000 bestanden al gecontroleerd.

suc6

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 apr 2018, 17:58

Sony en Hovel, bedankt voor de tips, en sorry voor mijn laattijdig antwoord.

Ik ben aan de slag gegaan met de tip van Sony, maar heb daar toch een kleine rechtzetting moeten doen, namelijk dat je mij naar de C verwijst in plaats van naar de D :wink: maar geen probleem hoor.

Het was toch nog arbeidsintensief.

De tip  van Hovel zal ik misschien op een andere keer bekijken, dat van die twee "schermen" kan men ook bereiken door een tweede maal de verkenner te openen in een nieuw blad, en dan kan men ook bestanden verslepen tussen de twee bladen.

Groetjes, en voor mij is dit opgelost.

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender