Pastoor zit in de gevangenis.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 apr 2018, 19:14

Idd. pastoor, er is maar één woord voor: "Hallucinaties".
-> Alsof ik dat niet wist. En wel de "levende mensen" of fysieke oorsprong.
  
Mijn moeder zaliger, indertijd 85-90 jaar begon op zeker moment ook regelmatig spinnen en slangen te 
-> Komaan met uw pillen,  ik ben nooit ziek geweest. Enkel een liesbreuk en een navelbreuk tussen de 40 en 50 jaar en voor de rest geen werkafwezigheid. Ik neem geen pillen

-> Ik ben onderzocht geweest na deze hallucinatie maar ik was bewusteloos. Een van de 5 kinderen is opgeroepen om haar vader te herkennen bij de spoeddienst van Vesalius Tongeren. Er was niets aan de hand ( wel buitenbewustzijn ). 

En ten andere de beelden van de mensen in de hallucinaties bestaan niet in het echt, zo niet hoor je voor altijd thuis in de psychiatrie (staat in wetboek).
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

16 apr 2018, 04:13

Nog een dat ik gezien heb, dat bestaat niet in de realiteit doch men ziet het.

Op 2,5 meter van hier is er een zetel met een Solo Mio deken. Als ik er even naar kijk begint dat deken te bewegen zoals de golven van de zee.

En idem met de gordijnen, na even erop te kijken bewegen die zachtjes van links naar rechts en omgekeerd. Ook dat is niet echt, dat bestaat niet en toch ziet men het.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

16 apr 2018, 11:22

Pastoor,

blijf van de wijntjes af en neem getrouw je medicatie in die je voorgeschreven is.

Neem voldoende rust en blijf achter je pc uit!
De meeste hallucinaties ontstaan door trauma's uit je jeugd tussen je 5de en je 15de levensjaar.

Het overlijden van je eega deed de druppel dan overlopen.
niks is eeuwig!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 apr 2018, 11:46

Pastoor zegt net dat hij geen pillen neemt en waarom zou die mens
niet mogen computeren, hier lees je nogal wat hoor.

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

16 apr 2018, 13:23

En hoe zou hij dan van zijn hallucinaties moeten af geraken?
Dàt is het eerste wat ze die mensen geven wanneer ze opgenomen worden in die afdeling.

Hij schrijft ook bijzonder goed zonder fouten én een goed verbaal verhaal.
Als je je niet meer kan concentreren op iets, ga je zeker niet hele verhalen vertellen alsof je een boek kan neerpennen, wél achteraf.

Pastoor moet zich rust gunnen en de nagedachtenis aan Christiane in zijn geheugen bewaren.
niks is eeuwig!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

16 apr 2018, 13:55

Ik lust geen bier, ik drink geen wijn meer sedert het op pensioen gaan.
Nu moet ik pillen pakken voor die wonde te genezen en dat kan 6 maanden duren.

Wat verandert is sedert het overlijden van C, is  3 uren slapen 's nachts, 2 boterhammen eten per dag en dergelijke meer lijdt tot zulke toestanden ( staat in het internet  ). 
Dat en afblokken van erfenissen en idem mijn bankrekeningen ( 64ste dag vandaag ) maken het erger. Een madam die tot 9 jaar naar een normale school ging en die speelt met een bank, notarissen, advocaten en erfgenamen omdat haar erfenis volgens haar te klein is.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 apr 2018, 15:00

Zou pastoor niet wijs genoeg zijn om zelf te weten wat hij "moet" volgens u kwezelein?

Dat gedoe met familie maakt het verlies nog des te schrijnender hé pastoor, leef dag
per dag, zelfs uur per uur, ooit komt het allemaal goed.

Veel kracht gewenst.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

16 apr 2018, 17:32

Eigenlijk wou ik oorspronkelijk helemaal niet reageren, maar nu wil ik toch even dit kwijt ,
met alle begrip voor de moeilijke en triestige  situatie waarin  pastoor zich nu bevindt :

Dergelijke privézaken gooi je toch niet te grabbel voor virtuele, al dan niet,  "vrienden".
Bovendien wordt zeker selectief bericht, met de logische - weliswaar goed bedoelde , maar toch -
ongegronde en ondeskundige raadgevingen .

De virtuele wereld is alleen maar schijn, echte vrienden heb je er nooit - tenzij er persoonlijk contact
gelegd wordt.

Dat pastoor hulp nodig heeft, is duidelijk, maar die hulp zal vanuit zijn eigen concrete leefwereld
moeten komen.

Ik doe zeker niets af van de behulpzaamheid van pastoor, integendeel !  Ook al  "verwijten" sommigen hier -  onbekenden zich veilig verschuilend achter hun schuilnaam - dat hij alles opzoekt op internet. Hij doet tenminste
de moeite en geeft vaak bruikbare info !

Het ergert me vooral dat zo'n gevoelige materie op een openbaar forum  vooral sensatie teweeg brengt en daar
heeft iemand die serieuze problemen heeft, niks aan .

Wiana

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

16 apr 2018, 19:46

Er is niets speciaals aan, we zien het alleen maar anders, en in de realiteit bestaat het niet eens.

Iemand roept u op straat, maar men ziet die persoon = hallucinatie.

Dat krijgt men zomaar nog niet. dat gekregen op maandag 29/02/2018, en dan was het gedaan. En ik heb het de volgende dag aan de dokter gezegd, ik wist wat het was (  zie internet, doodsaaie tekst )

Eigenlijk gebeurt er niet, maar we denken dat er iets gebeurt, maar dat is het niet, men beeldt het zich voor. 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

16 apr 2018, 22:26

Schoondochter werkzaam in het phychiatrisch verzorgingstehuis van Munsterbilzen
heeft hier gisteren met kennis van zaken dit forum gelezen.

Pastoor moet een heel sterk mens zijn om zijn ervaringen te publiceren, weinigen
hebben hier de moed toe. Toch wordt het aangeraden, al was het maar door een dagboek bij te houden

Het komt erop aan allert te blijven omgaan met de hallucinaties, het is een opgave,
maar meestal worden deze gedragingen zonder medicatie opgelost.

Moed houden Pastoor, het lukt je wel straks weer een normaal leven te leiden.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 apr 2018, 08:50

lotte schreef:Schoondochter werkzaam in het phychiatrisch verzorgingstehuis van Munsterbilzen
heeft hier gisteren met kennis van zaken dit forum gelezen.

Pastoor moet een heel sterk mens zijn om zijn ervaringen te publiceren, weinigen
hebben hier de moed toe. Toch wordt het aangeraden, al was het maar door een dagboek bij te houden

Het komt erop aan allert te blijven omgaan met de hallucinaties, het is een opgave,
maar meestal worden deze gedragingen zonder medicatie opgelost.

Moed houden Pastoor, het lukt je wel straks weer een normaal leven te leiden.
Sorry, 'met kennis van zaken'?, serieus? Nu moet ik toch wel eens lachen hoor.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 apr 2018, 08:56

Prima Vera schreef:
lotte schreef:Schoondochter werkzaam in het phychiatrisch verzorgingstehuis van Munsterbilzen
heeft hier gisteren met kennis van zaken dit forum gelezen.

Pastoor moet een heel sterk mens zijn om zijn ervaringen te publiceren, weinigen
hebben hier de moed toe. Toch wordt het aangeraden, al was het maar door een dagboek bij te houden

Het komt erop aan allert te blijven omgaan met de hallucinaties, het is een opgave,
maar meestal worden deze gedragingen zonder medicatie opgelost.

Moed houden Pastoor, het lukt je wel straks weer een normaal leven te leiden.
Sorry, 'met kennis van zaken'?, serieus? Nu moet ik toch wel eens lachen hoor.
Prima Vera,

Laten we het beleefd houden op een openbaar forum.
Het lachen zou je wel achterwege laten
moest je dagelijks met dergelijke probleem situaties geconfronteerd worden.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

17 apr 2018, 09:08

Sorry hoor, lotte, maar ik denk dat geen enkele psychiater zijn patiënten zal aanraden zich hopeloos belachelijk te maken op internet, hoewel ....

Een persoonlijk dagboek bijhouden, kan dan wel weer interessant zijn om later alles te kunnen plaatsen .

Wiana

PS Prima Vera onbeleefd ???  Lees es andere topics ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 apr 2018, 09:15

lotte schreef:
Prima Vera schreef:
lotte schreef:Schoondochter werkzaam in het phychiatrisch verzorgingstehuis van Munsterbilzen
heeft hier gisteren met kennis van zaken dit forum gelezen.

Pastoor moet een heel sterk mens zijn om zijn ervaringen te publiceren, weinigen
hebben hier de moed toe. Toch wordt het aangeraden, al was het maar door een dagboek bij te houden

Het komt erop aan allert te blijven omgaan met de hallucinaties, het is een opgave,
maar meestal worden deze gedragingen zonder medicatie opgelost.

Moed houden Pastoor, het lukt je wel straks weer een normaal leven te leiden.
Sorry, 'met kennis van zaken'?, serieus? Nu moet ik toch wel eens lachen hoor.
Prima Vera,

Laten we het beleefd houden op een openbaar forum.
Het lachen zou je wel achterwege laten
moest je dagelijks met dergelijke probleem situaties geconfronteerd worden.
Lotte, we houden het beleefd hoor. Jij jouw zeg, ik mijn mening ja? 
Als jij het normaal vindt dat men zich belachelijk maakt op een forum, moet jij weten, ik vind het niet normaal.
En ik vind het al zeker niet normaal dat iemand 'met kennis van zaken' zoals jij zo fijntjes schrijft, dat normaal zou vinden.  Ik vraag me dan wel af wie die iemand 'met kennis van zaken' is. Ik ben er vrij zeker van dat een psychiater zich niet gaat uitspreken over een akkefiet op een forum, dat die wel slimmer is dan die case met jou 'een buitenstaander' te bespreken. Die zou eerder een advies geven: ga eens spreken met iemand die kennis heeft van deze zaken. Niet andersom. 
Of ben je het zelf die nu in derde naam schrijft en het heeft over 'kennis van zaken' ? 

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 apr 2018, 09:26

Prima Vera schreef:
lotte schreef:
Prima Vera schreef:
lotte schreef:Schoondochter werkzaam in het phychiatrisch verzorgingstehuis van Munsterbilzen
heeft hier gisteren met kennis van zaken dit forum gelezen.

Pastoor moet een heel sterk mens zijn om zijn ervaringen te publiceren, weinigen
hebben hier de moed toe. Toch wordt het aangeraden, al was het maar door een dagboek bij te houden

Het komt erop aan allert te blijven omgaan met de hallucinaties, het is een opgave,
maar meestal worden deze gedragingen zonder medicatie opgelost.

Moed houden Pastoor, het lukt je wel straks weer een normaal leven te leiden.
Sorry, 'met kennis van zaken'?, serieus? Nu moet ik toch wel eens lachen hoor.
Prima Vera,

Laten we het beleefd houden op een openbaar forum.
Het lachen zou je wel achterwege laten
moest je dagelijks met dergelijke probleem situaties geconfronteerd worden.
Lotte, we houden het beleefd hoor. Jij jouw zeg, ik mijn mening ja? 
Als jij het normaal vindt dat men zich belachelijk maakt op een forum, moet jij weten, ik vind het niet normaal.
En ik vind het al zeker niet normaal dat iemand 'met kennis van zaken' zoals jij zo fijntjes schrijft, dat normaal zou vinden.  Ik vraag me dan wel af wie die iemand 'met kennis van zaken' is. Ik ben er vrij zeker van dat een psychiater zich niet gaat uitspreken over een akkefiet op een forum, dat die wel slimmer is dan die case met jou 'een buitenstaander' te bespreken. Die zou eerder een advies geven: ga eens spreken met iemand die kennis heeft van deze zaken. Niet andersom. 
Of ben je het zelf die nu in derde naam schrijft en het heeft over 'kennis van zaken' ? 
Ik veronderstel dat onze verschillende meningen hier niks ter zake doen.
Als Pastoor er zich goed bij voelt om het hier van zich af te kunnen schrijven
dan is het, uit respect, niet aan ons hierover negatief te oordelen,
maar ja, ik gun elk zijn eigen mening.