schenking handgift

Vragen/antwoorden betreffende recht.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

04 apr 2018, 08:41

Wat is dat nu voor flauwe kul, je moet nu niet ineens 50.000 euro schenken hé, als je nu alle maanden 2000 euro afhaalt van uw rekening en je geeft dit cash aan uw kinderen of kleinkinderen,
wie gaat dit controleren, je moet ook niet bewijzen wat je met dit geld doet,
en wie kan mij verbieden dat ik alle maanden naar de madammen van plezier ga al geef ik daar zogezegd 2000 of 4000 euro per maand uit.
Neen flauwe kul, cash gaat nog perfect alleen moeten uw kinderen of kleinkinderen het geld niet zetten op hun rekening. 

Voorbeeld een pure hardnekkige zwartwerker, die zet zijn zwart geld ook niet op zijn rekening maar geeft het uit, en spaart van zijn wit geld.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 apr 2018, 09:16

benq; daar heb je wel een punt, is op die manier niet zo gemakkelijk te achterhalen, maar ja je moet geduld hebben en in kleine sommen afhalen gedurende een periode. :idea: :idea: :idea:
55 Monique

05 apr 2018, 03:03

Ben nog niet zo zeker dat ze niet alles kunnen nagaan .....
Zorgnood aanvragen zowel voor thuis of rusthuis , vragen ze de stand van zaken op moet je alles doorgeven , zo dus weten ze vanaf die dag wat je bezit ....Ook al leven de mensen nog jaren .....Is nieuwe wet van 01/2017
en de diensten waar ze opvragen is F.O.D-Pensioenen-Notarissen-en verzekeringen.....
En worden er tussentijd schenkingen gedaan , wordt stopgezet ....Of schenkingen ontvangen ook stopgezet .
en huis schenken of verkopen stop gezet kun je daar ook niet meer van genieten in geen 10 jaar .....
Vlaamse overheid ....Als je denkt dat ze niets kunnen .....Ook al geef je onder tafel zogezegd zoals  je hier leest , kunnen ze ook nagaan na al die jaren als er wat veel bewegingen zijn geweest op de bank ....

Zeg niet dat iedereen daar gebruik moet van maken .....Vlaamse overheid zorgnood ....
En zorgkas niet vergelijken met zorgnood zorgkas komt van u mutualiteit ....

Denkt eerst aan u eigen .....En dan pas aan de kids en klein kids we worden allemaal ouder maar ziekte en zorg kost enorm veel geld .....Want met u pensioen betaal je geen rusthuis mee ....En dan nog de bijkomende kosten ....En houd ook rekening met hops.verzekering , want de laatste tijd word er minder en minder uitbetaald , als ze worden opgenomen ....Spreek uit eigen ervaring laatste 5 maanden .....