Vlaamse corruptie.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 apr 2018, 11:01

Zakenclub krijgt lening van 800.000 euro van Vlaamse regering, en betaalt die terug met lidkaart voor ministers

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/za ... /#comments

Vlaanderen is geen haar beter dan het oude België.
Dezelfde graaiers en zakkenvullers.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

04 apr 2018, 13:24

Open Vld trekt naar gemeenteraadsverkiezingen met slogan ‘Gewoon doen’
Mvr RUTTEN bedoelde feitelijk "gewoon VERDER doen".
Nog maar eens een bewijs dat onze politici in een parallel universum leven. Enkel voor hun rooftochten komen ze terug naar de mensenwereld.[s]
[/s]
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 apr 2018, 13:55

dejules schreef:Vlaanderen is geen haar beter dan het oude België.
Dezelfde graaiers en zakkenvullers.
Inderdaad, zelfs met een partij die hardop riep : verandering !

Maar het is net als Wil. schreef in één van zijn véle epistels :
"Staat er bij dat eerste partijpunt van de N-VA ook een tijdlimiet? Als jij dat even kunt afdrukken, dan zou je ons een plezier doen."
Het ging daar over een onafhankelijk Vlaanderen maar het is blijkbaar altijd toepasbaar op al hun uitspraken en beloften. Ze gaan wel ooit eens iets doen maar eerst zakken vullen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 14:10

"Vlaamse Regering heeft overschot van 100.000.000" : zuinig bestuur. Wanneer hebben we nog eens zo'n overschot gezien in het federale belgië?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 apr 2018, 14:47

Wil. schreef:"Vlaamse Regering heeft overschot van 100.000.000" : zuinig bestuur. Wanneer hebben we nog eens zo'n overschot gezien in het federale belgië?
Vlaamse regering ziet schulden bijna verdubbelen

De Vlaamse regering verwacht dat de Vlaamse schuld tegen 2022 zal oplopen van 19 tot 35 miljard euro.
De Vlaamse schuldratio bedraagt vandaag 46 procent.
Maar het was ooit nog veel beter. In 2008, voor de intrede van de N-VA was de Vlaamse directe schuld zo goed als helemaal verdwenen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161118_02578277

Voor de N-VA : 0 schulden
Met N-VA : 35 miljard Euro schulden.

ps De N-VA ligt met Europa overhoop omdat ze voor tientallen miljarden Euro's schulden buiten de begroting houden oa ziekenhuis schulden, Oosterweel, PPS-constructies, miljarden achterstallige betalingen van fakturen, etc.
Gast

04 apr 2018, 14:55

Wil. schreef:"Vlaamse Regering heeft overschot van 100.000.000" : zuinig bestuur. Wanneer hebben we nog eens zo'n overschot gezien in het federale belgië?
En dus moeten ze dat maar "verteren" naar een 6 miljoen voor zonnepanelen op vijvers en kreken  ( "subsidies" voor een privé initiatief , nota bene ) , en een "onderkomen" om er braspartijen te houden , enz ....

Een moslim smijt zijn schoen naar dat soort volkje en spuwt op de grond voor hun voeten. Ik geloof dat ik die gewoonte ga overnemen.  :evil: Ik ben razend , ik walg van hun hyprocisie en hun mooipraterij als ze voor de camera komen lullen ! 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 14:58

Uit diezelfde link van julio:

"Bij de Amerikaanse kredietbeoordelaar Moody’s krijgt Vlaanderen nu een Aa2-rating, beter dan de Aa3-rating van België."

46% schuldratio. Dat is beter dan Duitsland, Nederland, Frankrijk, VK, belgië. De Vlaamse Regering legt zichzelf de norm op om onder 65% te blijven. Daar zitten we nog vele miljarden vandaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 apr 2018, 15:01

Wil. schreef:46% schuldratio. Dat is beter dan Duitsland, Nederland, Frankrijk, VK, belgië. De Vlaamse Regering legt zichzelf de norm op om onder 65% te blijven. Daar zitten we nog vele miljarden vandaan.
U vergelijkt de REGIO Vlaanderen met landen.
Nederland heeft 7 regio's die een betere rating hebben dan Vlaanderen. Daarbij ligt Vlaanderen in dispuut met Europa over verborgen schulden. U kunt er gif op nemen dat dit negatieve gevolgen gaat hebben voor de volgende rating.
Gast

04 apr 2018, 15:06

Wil. schreef:Uit diezelfde link van julio:

"Bij de Amerikaanse kredietbeoordelaar Moody’s krijgt Vlaanderen nu een Aa2-rating, beter dan de Aa3-rating van België."

46% schuldratio. Dat is beter dan Duitsland, Nederland, Frankrijk, VK, belgië. De Vlaamse Regering legt zichzelf de norm op om onder 65% te blijven. Daar zitten we nog vele miljarden vandaan.
Kan ons dat wat schelen ?  Mogen  de onzen dan via allerhande postjes belastingsgeld blijven binnenrijven , verder schulden laten oplopen , ondeskundige en idiote beslissingen nemen ?  No way !  Het is niet omdat de buurman zijn gras en erbarmelijk bij ligt dat ik op mijn grasterrein onkruid ga laten gedijen.  

Wie of wat jij toch durft verdedigen 'Wil.' .... , shame on you.
 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 15:20

Als dat allemaal waar is, Sof, waarom dan die zeer goede Aa2 rating?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

04 apr 2018, 15:22

Wil. schreef:Als dat allemaal waar is, Sof, waarom dan die zeer goede Aa2 rating?
Wegens vervalste cijfers op zijn Grieks misschien ?  :twisted: :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 15:23

dejules schreef:
Wil. schreef:46% schuldratio. Dat is beter dan Duitsland, Nederland, Frankrijk, VK, belgië. De Vlaamse Regering legt zichzelf de norm op om onder 65% te blijven. Daar zitten we nog vele miljarden vandaan.
U vergelijkt de REGIO Vlaanderen met landen.
Nederland heeft 7 regio's die een betere rating hebben dan Vlaanderen. 
Nederland heeft geen 'regio's ' zoals die bij ons in de grondwet zijn bepaald. Als jij bewijsmateriaal van het tegendeel hebt, laat maar zien.
Daarbij ligt Vlaanderen in dispuut met Europa over verborgen schulden. U kunt er gif op nemen dat dit negatieve gevolgen gaat hebben voor de volgende rating.
Een dispuut kan in het voordeel van beide partijen uitdraaien. Er gaat niks gebeuren met de credit rating zo lang de N-VA de zaken mee beheert.

100 miljoen overschot: daar moet je wel wat voor dóen!  :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 15:25

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:Als dat allemaal waar is, Sof, waarom dan die zeer goede Aa2 rating?
Wegens vervalste cijfers op zijn Grieks misschien ?  :twisted: :D
Misschien? Misschien?  ..... 
Feiten aub!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

04 apr 2018, 15:29

Wil. schreef:....
Een dispuut kan in het voordeel van beide partijen uitdraaien. Er gaat niks gebeuren met de credit rating zo lang de N-VA de zaken mee beheert.
Zolang JIJ in Sinterklaas en de Kerstman gelooft , bedoel je .   Of stuurt de NV(A) vervalste cijfers door ?

100 miljoen overschot: daar moet je wel wat voor dóen!  :lol:
En waar hebben ze dat wel aan te danken ?  Hoe hebben ze dat berekend ? Met de Muyterse rekenmachine ?  Ze klopten er vroeger er men hun klak naar , waarom zouden ze nu , met de verkiezingen in het verschiet , ons vertellen dat ze een tekort hebben ? De schone schijn hoog houden , dat is het .....  Er bestaat geen enkele aanleiding of bewijs meer om de heerschappen van de regering(en) aux sérieux te nemen en als geloofwaardig te beschouwen  - monsters zonder waarde. - échantillons san valeur.   

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 apr 2018, 15:44

De oppositie mag altijd aantonen waar er verkeerd werd gerekend. Ik heb niks gehoord. Tegenstanders willen enkel een andere aanwending van die 100 miljoen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.