Zoek de fout !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

06 apr 2018, 09:32

Zo doet men tegenwoordig aan politiek . Het is de fout van ....
In het nieuwste geval is het de fout van de Nederlanders.Want ik ben al 4 jaar burgemeester, tevoren zat ik in het gemeentebestuur, maar ik kan er niets aan doen. Hoezo ?
De meest volwassen  commentaar over dit item hoorde ik van de minister van justitie uit Nederland ik citeer : 'van een politicus verwacht ik dat hij oplossingen aanreikt, niet dat hij de fout bij iemand anders zoekt '
Wel dat verwacht de bevolking nu ook. Nooit werd er in volle dag geschoten of met granaten gegooid in het centrum, nooit en nergens is de War on Drugs gewonnen.  De drugshandel aanpakken is een utopie, pak de gebruikers aan . En Niet die sukkelaar op de straat met een jointje in zijn smoel,die heeft geen 50 € voor 1 gr. maar de gebruikers van cocaîne. Ah neen, dat doen we niet, dat zijn onze vrienden (E...k) , onze parvenu's in Antwerpen, onze zakenbroeders onze...
Een simpele economische wet zegt : daalt de vraag, daalt het aanbod . En kom niet af met 'we weten het niet ' want in de pers wordt gezwaaid met 'we hebben notaboekjes van dealers gevonden met adressen '
Maar de lijst van zoek de fout is ondertussen eindeloos lang
het zijn de walen, de sossen, de vluchtelingen, de islam, de Berbers, de  oppositie, justitie, de oude dieselauto's,het onderwijs, de opvoeding door de ouders, Merckel, Europa en deze lijst is niet volledig.
En een alcoholieker , dat is de fout van de brouwer ? ah neen die  is ziek of heeft liefdesverdriet !
Elk federaal kamerlid kan een wetsontwerp indienen en een oplossing aanreiken voor bepaalde problemen. Hoeveel wetsontwerpen heeft hij al ingediend ?
Het staat iedereen vrij om idolaat achter een zanger, een filmster en ja ook achter een politieker aan te lopen, maar soms maak je je als volwassene compleet belachelijk .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 apr 2018, 09:48

Wel dat verwacht de bevolking nu ook.
We gaan in het najaar zien of de bevolking vindt dat aan die verwachtingen is tegemoetgekomen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 apr 2018, 09:54

""Hoeveel wetsontwerpen heeft hij al ingediend ? "

Sinds 2014:

  Schriftelijke vragen: 0
  Interpellaties: 0
  Gestelde mondelinge vragen: 0
  Tussenkomsten: 0    

Een "vertegenwoordiger  des volks " dus...
Benieuwd wiens schuld dat nu weer is  :wink:             
Laatst gewijzigd door frits1955 op 06 apr 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

06 apr 2018, 10:00

Ons Bartje is , denk ik , een beetje depressief .... of dan toch te veel gesnoven ?  De man begint hallucinant over te komen - ik hoop dat zijn aanbidders dat stillekes aan gaan beginnen in te zien. 

Het kot zou te klein geweest zijn als een sos dergelijke ondoordachte uitspraak gemaakt had....

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

06 apr 2018, 10:13

In dat 'eindeloos  lang lijstje' dat jij opnoemt , Meredith , heeft BDW gewoon méér dan gelijk ! Hem wordt verweten dat hij oorzaken  en miskleunen durft te benoemen . Bij mijn weten tracht hij tenminste er aan te remediëren maar zoals iedereen wel weet die in ' his right mind' is  kunnen problemen die ellenlang bleven aanslepen en wat méér is  , onbenoemd, doodgezwegen of geminimaliseerd werden niet zomaar 'hap slik weg' opgelost worden .

Ten tijde van de sossen  was er geen onveiligheidsprobleem  remember? , de bange blanke man beeldde zich dat maar in . En maar pamperen en binnenpakken en wegkijken  ..
Heb je ten tijde van  sossen beleid ooit over drugsproblemen , criminaliteit bij vreemdelingen , vluchtelingenproblemen horen praten ? Laat staan aanpakken ? !. Neen  , enkel de mond vol over verrijking .

 Nogal wiedes dat er dan geen reactie kwam vanuit drugsmilieu's , denk ik dan .
Links heeft wel de mond vol over 'gedoogbeleid' ..  Wel de gemakkelijke oplossing  hé  .?

Het is dus niet vreemd dat er zoveel Vlamingen zijn , zowat 1/3 tot nu toe , die hem en zijn partij vertrouwen schenken, en gelijk hebben ze ,want het alternatief is  nog méér van 'nul' 'nada'  'niks'  en 'pamperen en wegkijken'!!

Jammer dat Vlamingen niet slimmer zijn en die linkse bende verder aan de kant schuiven .. want opnieuw nog méér van hun linkse  soep voor enkele tientallen jaren en er zijn geen Vlamingen meer  die de problemen in de ogen nog 'durven' !! te kijken.
Laatst gewijzigd door Phoebe op 06 apr 2018, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

06 apr 2018, 10:24

Waarom ben je links als je 'non ' beleid even onder de aandacht brengt ?

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

06 apr 2018, 10:27

frits1955 schreef:""Hoeveel wetsontwerpen heeft hij al ingediend ? "

Sinds 2014:

  Schriftelijke vragen: 0
  Interpellaties: 0
  Gestelde mondelinge vragen: 0
  Tussenkomsten: 0    

Een "vertegenwoordiger  des volks " dus...
Benieuwd wiens schuld dat nu weer is  :wink:             
Toch een geweldig palmares waar hij kan mee pronken ! Verkozen door heel veel mensen,  in de wetgevende kamer, met de belofte van de grote verandering en dan zo hard werken waardoor we allemaal beter worden !

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

06 apr 2018, 10:31

Het zal mij niet verbazen dat er nog een massa mensen hun stem zullen geven. Je hebt om te beginnen diegenen die geen politiek volgen maar liever flutboekjes en programma's lezen en zien, dan heb je de dommeriken die nooit nadenken zelfs niet over banale dingen, je hebt diegenen die een goeroe nodig hebben om achter te lopen, diegenen die een centje verdienen door de sociale media te bevuilen met de verdediging van iets wat niets is en tenslotte de opportunisten die een klein of groot zaadje meepikken.
Niet bang zijn dus, de stemmen zullen er wel zijn, maar ik heb sterke twijfels dat de problemen op deze ma ier zullen opgelost geraken.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 apr 2018, 10:32

""Ze hebben wel de mond vol over 'gedoogbeleid' .."

Wie zijn "ze"? Er is in Vlaanderen geen gedoogbeleid aangaande welke drug dan ook . Het (halfslachtige) Nederlandse gedoogbeleid betreft uitsluitend softdrugs .

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

06 apr 2018, 10:34

meredith schreef:
frits1955 schreef:""Hoeveel wetsontwerpen heeft hij al ingediend ? "

Sinds 2014:

  Schriftelijke vragen: 0
  Interpellaties: 0
  Gestelde mondelinge vragen: 0
  Tussenkomsten: 0    

Een "vertegenwoordiger  des volks " dus...
Benieuwd wiens schuld dat nu weer is  :wink:             
Toch een geweldig palmares waar hij kan mee pronken ! Verkozen door heel veel mensen,  in de wetgevende kamer, met de belofte van de grote verandering en dan zo hard werken waardoor we allemaal beter worden !
Tja meredith, die opmerking heb ik Phoebe ook al voor de voeten geworpen met de vraag:
Geef mij ENKELE verwezenlijkingen van deze regering, waarbij de gemiddelde Belgische en Vlaamse burger voordeel heeft !
Een antwoord moet ik nog steeds krijgen.  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

06 apr 2018, 10:37

Roeptoeters hebben ze daar al genoeg, me dunkt   ' Temmerman' en 'Calvo' op kop .

Misschien ook  'Petrick Jâânsens eens onder de loep nemen .? Wat heeft die als verkozene ingediend destijds , hoe veel keer was die present , hoeveel tussenkomsten ?

Ik denk dat BDW zijn partij bestuurt zoals het hoort . Efficiënt . Als burgemeester is hij het beste wat Antwerpen kon overkomen na de,  voor de linkse bende,  'draaglijke'  lichtheid van  tientallen jaren er voor ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 apr 2018, 10:47

Phoebe schreef:... en er zijn geen Vlamingen meer  die de problemen in de ogen nog 'durven' !! te kijken.
Zoals zovele anderen 'durft' men hier de problemen wel in de ogen kijken MAAR enkel in de krant en de andere media. Een oplossing zoeken ? Da's andere koek, tenslotte hebben ze daar geen financieel belang bij.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

06 apr 2018, 10:50

Ja ja,  kap maar verder  op ons enige echte volkspartij maar lees ondertussen toch maar  in de krant dat er in het utopische Wallonië en Brussel een partij 'Islam' opkomt in 28 gemeentes !
Hun doel :  een 100% Islamitische Staat en vrouwen en mannen gescheiden op de bus .

Dat zal prettig samenwerken worden nietwaar voor verzameld links  ?  Dan gaan we allemaal eens beter van worden sè ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

06 apr 2018, 10:53

Phoebe schreef:Roeptoeters hebben ze daar al genoeg, me dunkt   ' Temmerman' en 'Calvo' op kop .

Misschien ook  'Petrick Jâânsens eens onder de loep nemen .? Wat heeft die als verkozene ingediend destijds , hoe veel keer was die present , hoeveel tussenkomsten ?

Ik denk dat BDW zijn partij bestuurt zoals het hoort . Efficiënt . Als burgemeester is hij het beste wat Antwerpen kon overkomen na de,  voor de linkse bende,  'draaglijke'  lichtheid van  tientallen jaren er voor ..
Zelfs in je "eigen" reacties ga jij BDW papegaaien Phoebe ! Want.....weer beschuldig jij "een andere" !
En wat het burgemeesterschap in Antwerpen betreft Phoebe: Dit klopt maar voor een klein gedeelte, want geen enkele Antwerpse burgemeester heeft het ooit bij de Vlamingen verkregen, dat 3/4 van de Vlaamse subsidies naar Antwerpen gingen en dat de rest van Vlaanderen het met 1/4 moest proberen te redden.
Dat is de werkelijkheid !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 apr 2018, 10:54

Phoebe schreef:... Misschien ook  'Petrick Jâânsens eens onder de loep nemen .? Wat heeft die als verkozene ingediend destijds , hoe veel keer was die present , hoeveel tussenkomsten ?
Hier gaan we weer met de vergelijking naar anderen, het verleden is de schuld dat de toekomst niet kan werken.