Zoek de fout !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

06 apr 2018, 13:24

is het een stevig bolwerk van VOKA/NVA geworden
Zegt dit laatste woordje niet alles over de repliek van Eric van Romtoeter?  :roll: Een roep naar de " goeie ouwe tijd " van ons Ericske?   
Gast

06 apr 2018, 13:30

Phoebe schreef:Uiteindelijk worden de beslissingen genomen binnen de regering !
Ik vind dat Tommelein in deze verdienstelijk werk heeft geleverd . Tenslotte moesten de bodemloze putten die de vorige linkse vedetten gemaakt hadden opgelost geraken . Die hadden de kar laten op hol  laten slaan met onvoorstelbare schade als gevolg toen ze te pletter sloeg. .
 ..
Waarom wordt die put dan niet eens definitief gevuld en afgesloten ?  Die put wordt nog steeds verder uitgegraven , onlangs nog voor 6 miljoen subsidies aan een privé initiatief om zonnepanelen op meren en kreken te installeren. En dat is dan nog eens een "experiment" om aan te tonen of dit al dan niet meer zou opbrengen dan panelen op de begane grond.   Hier zit geen enkele "linkse" nog voor iets tussen.  

Nu , als "de gemaakte putten door de linksen" er bij u ingebijteld zit , dan zal dat binnen tien jaar nog zo zijn , nietwaar .... 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 apr 2018, 13:38

""Zegt dit laatste woordje niet alles over de repliek van Eric van Romtoeter?"

Komaan Dicksy - stel dat in deze kolommen breed uitgesmeerd zou worden dat er  een ander  rijkemansclubje bestaat in een andere straat in Brussel  en waar vooral "de sossen" ( die zijn nu eens goed voor alles he :lol: ) plegen somptueus te dineren en dat heel die zooi dan ook nog eens gesponsord wordt door de belastingbetaler...hoe dik zou het vitriool hier vloeien?
Gast

06 apr 2018, 13:59

Komaan Dicksy - stel dat in deze kolommen breed uitgesmeerd zou worden dat er  een ander  rijkemansclubje bestaat in een andere straat in Brussel  en waar vooral "de sossen" ( die zijn nu eens goed voor alles he Afbeelding ) plegen somptueus te dineren en dat heel die zooi dan ook nog eens gesponsord wordt door de belastingbetaler...hoe dik zou het vitriool hier vloeien?
Allez Frits ook even serieus blijven hé dan doe ik dat ook.  :wink: 30 jaar geleden een zelfde subsidie van 30.000.000 miljoen oude Belgische franken aan dezelfde voorwaarden. Het gaat gaat hier niet om een ander rijkemansclubje maar om dezelfde Warande van 30 jaar geleden.
Hebben de politiekers van de andere partijen dan niet daar somptueus gedineerd en werd heel die zooi toen ook niet betaald door de belastingbetaler. 
Ik stel mij alleen de vraag: 
1.- of dat clubhuis zijn investering van 800.000 euro belastinggeld waard is of niet voor de belastingbetaler? 
2.- Als het dat niet waard is waarom ze het dan verlengen? 
3.- Waarom vonden de vorige regeringen het wel waard en hebben ze er eveneens belastinggeld tegen gegooid en nu is het plots verspilling van belastinggeld? 

:roll: :roll: :roll:

stel dat in deze kolommen breed uitgesmeerd zou worden dat er  een ander  rijkemansclubje bestaat in een andere straat in Brussel  en waar vooral "de sossen" ( die zijn nu eens goed voor alles he  Afbeelding ) 
Hebben de sossen dat? Waar, straat, nummer want dat kan echt niet door de beugel.  :lol: Maar een punt heb je wel enkel en alleen als ze in een regering zouden zitten zonder NV-A.  :lol: :lol:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

06 apr 2018, 15:18

Phoebe schreef:Raoul Hedebouw laat ook zijn kiezers weten dat hij niet zal deelnemen aan regeringsbeleid !
 Wow .. nog een lege drum met veel lawaai in de Kamer ?  Wat zijn maat te vertellen heeft is al even stimulerend   om ' al huilend den Briel af te lopen' !  

Laat ons stellen dat ik liever iemand heb die hard werkt , niet zichtbaar , wat tot resultaten leidt dan  een  (twee) grote lawaaien  met onvoorstelbaar populistische , zeker onuitvoerbare voorstellen die tot ...  tja , ...niets  .. leiden !

Ik durf zelfs denken dat Raoul Hedebouw al languit in zijn zetel voor zijn tv-ke ligt wanneer BDW nog altijd aan het werk is ..  

Zichtbaar is den Hedebouw voor de goedgelovige goegemeente die zich laat in een roes brengen door oeverloos gewauwel voor de micro waarbij hij triomfantelijk (je moet eens opletten !) in de Kamer  rond kijkt  ondertussen zijn eigen ego strelend  van 'zie eens hoe goed ik het kan zeggen !'  en 'damme toffe jongens zijn ' !!

Zo kan men het ook bekijken  ..
Voor de DERDE keer Phoebe: noem mij eens enkele van die resultaten waarvan je kan zeggen dat de gemiddelde (NIET bemiddelde) burger er beter van is geworden ?

En wat betreft lawaai en onvoorstelbaar populistische onuitvoerbare voorstellen moet De Wever zeker niet onder doen voor andere populisten, of heb jij zijn pleidooi TEGEN de conventie van Genève gemist Phoebe ?

En Phoebe, voor jouw en mij telt een dag MAXIMAAL 24 uur. Maar....schijnbaar is dat voor de hardwerkende burgemeester - voorzitter - schaduw premier NIET het geval, want deze heeft nog EXTRA vrije tijd om zich meer dan een jaar lang en 4 tot 5 maal per week voor te bereiden op een marathon !
Je moet het maar kunnen !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 apr 2018, 16:18

""of dat clubhuis zijn investering van 800.000 euro belastinggeld waard is of niet voor de belastingbetaler? "

Dat is inderdaad de hamvraag en 30 jaar geleden was het even schandalig als nu.- absoluut. Maar in deze "TINA" tijden ligt het allicht een pak gevoeliger dan eertijds toen de bomen ongehinderd  hemelwaarts konden groeien.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

06 apr 2018, 17:56

Dicksy,ik begrijp uw scheldwoord “ van romtoeter “ niet zo goed hoor.
 Zijn alle niet NVa ers dan Toeters,schijters , Klootzakken, Krapuul,?
Als een geile NVa topvrouw met een Krapuleuze Sos in bed duikt ( en alleen maar voor de seks) Hoe noemt u dat dan?
De NVa toet al jaren dat alles gaat veranderen, Wat is er veranderd?

En u noemt VanRompay een toeter, mooie woordspeling hoor!!
Ice

06 apr 2018, 18:03

frits1955 schreef:""Zo kan men het ook bekijken  .."

De bedoeling van de volksvertegenwoordiging is dat ze...zichtbaar zijn, aanwezig zijn  en daar vertolken wat "het volk" aanbelangt. Beste Phoebe, dat noemt men "democratie". Maar dat lijkt niet echt je ding te zijn nietwaar.


""wanneer BDW nog altijd aan het werk is .."

Tja, met 17 mandaten- wat wil je.

""onvoorstelbaar populistische , zeker onuitvoerbare voorstellen "

Weet jij nog hoe het komt dat je geen "Turteltaks" meer moet betalen? Wie heeft die kar getrokken en uiteindelijk gewonnen? Wie komt op voor de belangen van gewone mensen?
Euh, de waarheid heeft toch ook zijn rechten of niet?
Wij betalen nog steeds turteltaks, alleen heet ze nu tommeltaks! en hoe zit het dan met de TERUGVORDERING van wat wij reeds betaalden aan deze ONWETTIGE turteltaks? 
Opkomen voor de belangen van de gewone mensen? 't Zal wel..... :roll: De schijn wekken, ja dát wel...

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 apr 2018, 18:04

Waarom wordt die put dan niet eens definitief gevuld en afgesloten ?  Die put wordt nog steeds verder uitgegraven , onlangs nog voor 6 miljoen subsidies aan een privé initiatief om
zonnepanelen op meren en kreken te installeren. En dat is dan nog eens
een "experiment" om aan te tonen of dit al dan niet meer zou opbrengen
dan panelen op de begane grond.   Hier zit geen enkele "linkse" nog voor
iets tussen.  
Ze beweren dat er geen put is, ze hebben 100 miljoen op overschot,vroeger staken ze dat in brand :Dmaar nu gaan ze de vijvers vol zonnepanelen leggen, de vissers zullen content zijn :(
Waar de stommelijn taks al niet goed voor is. :D

https://www.demorgen.be/politiek/vlaams ... -b2ca9ee5/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

06 apr 2018, 18:42

Dicksy,ik begrijp uw scheldwoord “ van romtoeter “ niet zo goed hoor. 
Als iemand meegeprofiteerd heeft van de privileges als politieker van de Warande, en misschien nog, via zijn partij is het het best om stilletjes uwe mond ( niet de uwe Paullamb ) niet te veel te roeren want dan maakt hij zich meer dan belachelijk. 
In dit geval ja een Romtoeter. Scheldwoord? Als u dat zo wilt zien uw goed recht.
Calvo is een roeptoeter, scheldwoord? Als u dat zo wilt zien uw goed recht.
Zijn alle niet NVa ers dan Toeters, schijters, klootzakken, krapuul? 
Toeters, zie hierboven. Of alle niet-NVA’ers schijters, klootzakken. krapuul zijn moet je aan hen vragen die die woorden in die context gebruiken. Indien U mij dat kunt aanwrijven zou ik het graag willen lezen zodat ik er op kan reageren. 
Als een geile NVa topvrouw met een krapuleuze Sos in bed duikt ( en alleen maar voor de seks ) Hoe noemt u dat dan?
Wat die twee uitspoken in hun privéleven interesseert mij geen lor. U zult mij daar geen post voor kunnen aanwrijven of ik dat goed of afkeur. 
Laatst gewijzigd door Gast op 06 apr 2018, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

06 apr 2018, 18:43

Phoebe schreef:In dat 'eindeloos  lang lijstje' dat jij opnoemt , Meredith , heeft BDW gewoon méér dan gelijk ! Hem wordt verweten dat hij oorzaken  en miskleunen durft te benoemen . Bij mijn weten tracht hij tenminste er aan te remediëren maar zoals iedereen wel weet die in ' his right mind' is  kunnen problemen die ellenlang bleven aanslepen en wat méér is  , onbenoemd, doodgezwegen of geminimaliseerd werden niet zomaar 'hap slik weg' opgelost worden .

Ten tijde van de sossen  was er geen onveiligheidsprobleem  remember? , de bange blanke man beeldde zich dat maar in . En maar pamperen en binnenpakken en wegkijken  ..
Heb je ten tijde van  sossen beleid ooit over drugsproblemen , criminaliteit bij vreemdelingen , vluchtelingenproblemen horen praten ? Laat staan aanpakken ? !. Neen  , enkel de mond vol over verrijking .

 Nogal wiedes dat er dan geen reactie kwam vanuit drugsmilieu's , denk ik dan .
Links heeft wel de mond vol over 'gedoogbeleid' ..  Wel de gemakkelijke oplossing  hé  .?

Het is dus niet vreemd dat er zoveel Vlamingen zijn , zowat 1/3 tot nu toe , die hem en zijn partij vertrouwen schenken, en gelijk hebben ze ,want het alternatief is  nog méér van 'nul' 'nada'  'niks'  en 'pamperen en wegkijken'!!

Jammer dat Vlamingen niet slimmer zijn en die linkse bende verder aan de kant schuiven .. want opnieuw nog méér van hun linkse  soep voor enkele tientallen jaren en er zijn geen Vlamingen meer  die de problemen in de ogen nog 'durven' !! te kijken.
nva en bdw benoemen enkel de problemen maar doen er NIKS aan, integendeel, de sluwe vos gebruikt het als middel om enerzijds verdeeldheid te zaaien, stroop te smeren bij de bedrogen bevolking die hij de afgelopen jaren fors bestolen en verarmd heeft en anderzijds om de schijn te wekken dat hij deze problemen zou gaan aanpakken om zijn onwil te verdoezelen dat hij het linkse gepamper van de sossen betreffende moslimmigranten gewoon verderzet.

Zoiets als toestemming geven maar dan voorwaarden stellen zodat de toestemming een weigering wordt. Bekende tacktiek...

Vermits nva regeringspartij en dus wetgever is, had ze al láng wetten kunnen voorstellen en uitvoeren voor het belang van de Bélgische bevolking.

Het bedrog van "opkuisen en wijzen" naar eerdere knoeiers en landverraders wordt tegengesproken door hun resultaten: collectieve verarming van de autochtone burgers voor rijkdom aan bedrijven en vreemd gespuis dat van overal komt binnenwaaien. 
Meer dan 10 miljard euro extra én nog méér schulden langs alle kanten heeft nva en die bende ons al op een paar jaar regeringsdeelname gekost en dát zal élke vlaming/autochtoon kunnen beamen als ze hun lége portemonnee op het einde van de maand bekijken!

Wie de leugenaars van deze ploeg dieven nog steeds gelooft, weet alvast op voorhand wat ons staat te wachten als nva en co opnieuw verkozen worden:
NOG meer armoede, nog minder burgerrechten, géén sociale vangnetten meer voor eigen bevolking: die worden voorbehouden aan vreemd gespuis met voorkeuren maar wel alleen betaald door eigen, gediscrimineerde bevolking, die systematisch uitgesloten worden van de vangnetten die zíj opgebouwd en voor gewérkt hebben.
nva zijn collaborateurs aan islamisering en schuldig aan collectieve verarming van de autochtone bevolking, zoals eu dicteert.