N-VA wil partij Islam verbieden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 apr 2018, 09:58

Zover heeft de politiek het gebracht, eerst laten ze iedereen zomaar het land binnen, tegen de zin van de bevolking en dan moeten we gaan vrezen voor onze vrijheid.
Ze moeten voor deze partij te verbieden een grondwetswijzeging invoeren maar dit kan maar in 2019 ?! maar om de mensen langer laten werken was op 5 minuten beslist. :twisted:
Toen De Winter dit 15 geleden zegde of durfde te beweren ,was hij een racist.
Vlaams Belang de partij van de rassisten zegde men toen.
Nu mag dat plots wel. Voor sommige partijen veranderen de tijden alleen als het voor hun uitkomt.
Een oplossing voor dit probleem zou misschien kunnen zijn; geen politiek mandaat meer aan personen met dubbele nationaliteit,je kiest om Belg te zijn in de eerste plaats,dan heb je het recht om mee te beslissen wat hier gebeurd,voel je toch nog meer niet Belg dan behoud je dubbel nationaliteit maar kan je geen politiek mandaat bekleden.
Gast

07 apr 2018, 10:29

wardje schreef:....maar om de mensen langer laten werken was op 5 minuten beslist. :twisted:
.....
Slavernij staat in de grondwet .  :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 10:37

wardje schreef:(...)geen politiek mandaat meer aan personen met dubbele nationaliteit,je kiest om Belg te zijn in de eerste plaats,dan heb je het recht om mee te beslissen wat hier gebeurd,voel je toch nog meer niet Belg dan behoud je dubbel nationaliteit maar kan je geen politiek mandaat bekleden.
Dat zou al een eerste, goede stap zijn.
Vervolgens: dubbele nationaliteit volledig afschaffen. Wie hier wil wonen moet kiezen. Kies je tegen onze nationaliteit, dan ben je hier een bezoeker en moet je na enige tijd terugkeren.
Op langere termijn krijgen we dan ook kinderen van ouders die belg zijn, ipv Turk of Marokkaan of ....  Die kinderen voelen zich niet meer verbonden met zo iemand als Erdogan en gaan ook niet meer op straat komen als die kerel hen daartoe oproept.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 11:23

De kern van de zaak: als een islampartij zich baseert op de principes die je vindt in de islamideologie dan kan men die partij enkel verbieden als de ideologie tegen de Europese Verdragen van de Mensenrechten ingaat.

Waar komt bv. het voorstel vandaan om mannen en vrouwen apart in de bus te laten plaatsnemen?  Wat denk je van de koran, hoofdstuk 33, vers 53 waar de afstand tussen mannen en vrouwen wordt opgelegd?

53. O, gij die gelooft! Gaat de huizen van de profeet niet binnen tenzij gij uitgenodigd wordt tot een maaltijd, doch niet wachtend tot deze gereed is. Wanneer gij zijt uitgenodigd, komt dan binnen; en wanneer gij gegeten hebt vertrekt dan en blijft niet praten. Dat is lastig voor de profeet; hij is verlegen voor u, maar Allah aarzelt niet om de waarheid (te zeggen). En als gij hen (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter het gordijn. Dat is reiner voor uw hart en hun hart

In strikt islamitische landen en gebieden zal een mannelijke gynaecoloog een vrouw nooit rechtstreeks onderzoeken. Hij zal van achter een gordijn aan een vrouwelijke verpleegster vragen wat zij opmerkt en hij zal haar vragen zus of zo te doen, maar steeds van achter een gordijnZelfs in de moskee - die pure ruimte - moet er scheiding zijn tussen mannen en vrouwen en dit in opdracht van de profeet.
Hij zei: De beste rij (om te zitten en te bidden) voor vrouwen is de achterste rij, en de slechtste is de voorste rij. En de beste rij voor mannen is de voorste rij en de slechtste is de achterste."  ( Uit Sunan Ibn Majah - sahih hadith)

Daar waar mannen en vrouwen elkaar ontmoeten, is er kans op geloofsafval en zonde. Wanneer dit zelfs in de moskee zo is, hoe veel te meer zal het dan nodig zijn op plaatsen waar de verleiding kan toeslaan? Daarom: mannen en vrouwen gescheiden in de bus.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

07 apr 2018, 12:19

Wil. schreef:
wardje schreef:(...)geen politiek mandaat meer aan personen met dubbele nationaliteit,je kiest om Belg te zijn in de eerste plaats,dan heb je het recht om mee te beslissen wat hier gebeurd,voel je toch nog meer niet Belg dan behoud je dubbel nationaliteit maar kan je geen politiek mandaat bekleden.
Dat zou al een eerste, goede stap zijn.
Vervolgens: dubbele nationaliteit volledig afschaffen. Wie hier wil wonen moet kiezen. Kies je tegen onze nationaliteit, dan ben je hier een bezoeker en moet je na enige tijd terugkeren.
Op langere termijn krijgen we dan ook kinderen van ouders die belg zijn, ipv Turk of Marokkaan of ....  Die kinderen voelen zich niet meer verbonden met zo iemand als Erdogan en gaan ook niet meer op straat komen als die kerel hen daartoe oproept.
Tja Wil, dan moet ook Zuhal Demir en Darya Safai terug naar AF ! Of heeft je opperhoofd daar nooit aan gedacht ?  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 12:25

Afbeelding

Helemaal op de juiste lijn! :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

07 apr 2018, 12:26

Wil. schreef:De kern van de zaak: als een islampartij zich baseert op de principes die je vindt in de islamideologie dan kan men die partij enkel verbieden als de ideologie tegen de Europese Verdragen van de Mensenrechten ingaat.

Waar komt bv. het voorstel vandaan om mannen en vrouwen apart in de bus te laten plaatsnemen?  Wat denk je van de koran, hoofdstuk 33, vers 53 waar de afstand tussen mannen en vrouwen wordt opgelegd?

53. O, gij die gelooft! Gaat de huizen van de profeet niet binnen tenzij gij uitgenodigd wordt tot een maaltijd, doch niet wachtend tot deze gereed is. Wanneer gij zijt uitgenodigd, komt dan binnen; en wanneer gij gegeten hebt vertrekt dan en blijft niet praten. Dat is lastig voor de profeet; hij is verlegen voor u, maar Allah aarzelt niet om de waarheid (te zeggen). En als gij hen (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter het gordijn. Dat is reiner voor uw hart en hun hart

In strikt islamitische landen en gebieden zal een mannelijke gynaecoloog een vrouw nooit rechtstreeks onderzoeken. Hij zal van achter een gordijn aan een vrouwelijke verpleegster vragen wat zij opmerkt en hij zal haar vragen zus of zo te doen, maar steeds van achter een gordijnZelfs in de moskee - die pure ruimte - moet er scheiding zijn tussen mannen en vrouwen en dit in opdracht van de profeet.
Hij zei: De beste rij (om te zitten en te bidden) voor vrouwen is de achterste rij, en de slechtste is de voorste rij. En de beste rij voor mannen is de voorste rij en de slechtste is de achterste."  ( Uit Sunan Ibn Majah - sahih hadith)

Daar waar mannen en vrouwen elkaar ontmoeten, is er kans op geloofsafval en zonde. Wanneer dit zelfs in de moskee zo is, hoe veel te meer zal het dan nodig zijn op plaatsen waar de verleiding kan toeslaan? Daarom: mannen en vrouwen gescheiden in de bus.

Maar Wil, vrijheid van godsdienst staat ook in de Europese Verdragen van de Mensenrechten, maar toch is het Vlaams belang en de PVV van Geert Wilders  niet verboden !  :lol: :lol: :lol: 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 12:34

Conflicterende standpunten:

1. vrijheid van godsdienst
2. verbod op discriminatie - verbod op het aanzetten tot moord

Wat zal het zwaarst wegen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

07 apr 2018, 12:44

Als de oprichting van die Islamitische partij 'nu' verboden wordt, dan komt ze er later tõch!
Zo gaat dat hier in 't Belziekske.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 apr 2018, 13:09

wardje schreef:Zover heeft de politiek het gebracht, eerst laten ze iedereen zomaar het land binnen, tegen de zin van de bevolking  
Oef, zware kost verkoop jij.

Tegen de zin vd bevolking?
Waar haal je het?
Jij, en jij alleen, spreekt in naam vd totale "bevolking"?
Al eens in de spiegel gekeken in de badkamer?
Zie je er méér dan eentje, hulp zoeken.

Als je in een auto zit, komt je hoofd boven het stuur uit of gebruik je hiervoor een bankje?

Regelmatig ook eens een andere krant lezen en proberen tussen de lijntjes te lezen, houdt je jong van geest.
:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 07 apr 2018, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 apr 2018, 13:10

Wil. schreef:Conflicterende standpunten:

1. vrijheid van godsdienst
2. verbod op discriminatie - verbod op het aanzetten tot moord

Wat zal het zwaarst wegen?
Jouw analyse is al even beperkt als je bereidheid tot schaamtegevoel.
Kijk toch eens om je heen gast, er is zoveel wat je nog moet updaten.

http://igvm-iefh.belgium.be/nl/nieuws/u ... n_de_media
https://www.unia.be/nl/artikels/partij- ... instanties

Begrijp je of lukt dat ook al niet meer?

Ben je van nature angstig of geremd, of heeft het langdurig wentelen in de NV-A-molen je moreel ondermijnd of totaal geknakt?
Detox, weet je wel?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 apr 2018, 13:18

""Als de oprichting van die Islamitische partij 'nu' verboden wordt, dan komt ze er later tõch!"

Oprichting? "Die partij" bestaat al sinds 2012. Bij de federale verkiezingen van 2014 kwamen ze nog niet in de buurt van de kiesdrempel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 13:19

pcekspeer schreef: Jouw analyse is al even beperkt als je bereidheid tot schaamtegevoel.
Kijk toch eens om je heen gast, er is zoveel wat je nog moet updaten.

http://igvm-iefh.belgium.be/nl/nieuws/u ... n_de_media
https://www.unia.be/nl/artikels/partij- ... instanties

Begrijp je of lukt dat ook al niet meer?
Begrijpend lezen is een gave, dat merk ik keer op keer. Je kunt het mensen m.i. niet bijbrengen.

Ik zet het even op een rijtje, dat vergemakkelijkt de zaken.
Vz reageert op mijn uitleg over de kern van de  zaak: de islamideologie. Die ideologie spoort aan tot moord en discriminatie. Ik weet het, je bent daarvan nog niet op de hoogte en je ergert je aan mijn kennis daarover. Je kunt daar een mouw aan passen door wat te lezen, maar ja ... begrijpend lezen, hé ....
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 apr 2018, 13:21

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 13:26

pcekspeer schreef:
wardje schreef:Zover heeft de politiek het gebracht, eerst laten ze iedereen zomaar het land binnen, tegen de zin van de bevolking  
Oef, zware kost verkoop jij.

Tegen de zin vd bevolking?
Waar haal je het?
Jij, en jij alleen, spreekt in naam vd totale "bevolking"?
Al eens in de spiegel gekeken in de badkamer?
Zie je er méér dan eentje, hulp zoeken.

Als je in een auto zit, komt je hoofd boven het stuur uit of gebruik je hiervoor een bankje?

Regelmatig ook eens een andere krant lezen en proberen tussen de lijntjes te lezen, houd je jong van geest.
:wink:
Onderzoek van Chatham House bij 10.000 respondenten (...) : 2 op 3 belgen zijn van oordeel dat migratie uit moslimlanden moet stoppen. Het gaat om juist te zijn over 64%. Dat lijkt me al een comfortabele meerderheid.
Regelmatig ook eens een andere krant lezen en proberen tussen de lijntjes te lezen, houd je jong van geest.
Ik weet het, over spellingfouten mag ik niets zeggen. Dat ga ik dan ook (weer) niet doen. Intellectuelen onder elkaar, nietwaar :wink: 
Laatst gewijzigd door Wil. op 07 apr 2018, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.