N-VA wil partij Islam verbieden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

24 apr 2018, 18:22

freemate schreef:....
Uiteindeljk schiet er buiten de NVA geen partij meer over (om VB niet te noemen) die onze waarden nog wil verdedigen.

.....
Welke "waarden" heeft de NV(A) al verdedigd ? De poenpakker waarde , de eigen zak eerst waarde of het recht van de rijksten waarde ? Enne ... ze hebben ook allochtonen bij de partijleiding ....

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

24 apr 2018, 19:01

Ice schreef:Freemate: dan heeft nva toch maar een heeeeeele rare manier van onze waarden verdedigen: verárming en nog wel zodanig dat bedrijven meer krijgen en alle andere minderheden daardoor een beter leven krijgen!
Zolang het de autochtone burger maar niet is want die wordt niks gegund, dat is de melkkoe en die dient alleen om uit te melken.

nva bedroog de kiezers met de communautaire leugen, de wortel van afschaffing van de transfers hing nva voor de neus van de vlaming tot na de verkiezing en toen ging het recht de diepvriezer in, sindsdien is de Vlaming enkel nog MELKKOE met verzonnen belastingen door...nva....tot zover de vertegenwoordiging voor de Vlámingen!
Niks, nada, nougabollen! Wél de INDRUK wekken maar in werkelijkheid, achter de schermen?
Vernietigingskoers op eigen bevolking, wij krijgen zelfs uitzonderlijke voorwaarden opgelegd om ons als doelgroep te kunnen uitsluiten en anderen te kunnen bevoordelen, allemaal keurig en legaal door aanpassingen van wetten...

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen? 
We zullen zien of de Vlaming even slim is als een ezel? Ik twijfel eraan...
Je doet maar wat je wil natuurlijk. Maar de overgrote meerderheid is van een ander advies.
Gewoon even nadenken: de NVA had de keus een stapje hoger zetten om zijn invloed, al was het maar gedeeltelijk te laten gelden, of aan de zijlijn blijven staan (oppositie), en heeft dus gekozen mee te doen en wedden op de volgende verkiezingen.
De NVA is dus GEEN heer en meester in de huidige regering en heeft enkele toegevingen (die wij niet weten maar kunnen veronderstellen) moeten doen om de bijzonderste posten te bezetten als grootste partij.
Wij weten allemaal dat wij een teek in regering hebben die zich wil doen gelden voor zijn kiezers maar die nodig was om de regering samen te stellen.
Zoals BDW steeds zegt en daarom bewonder ik hem, dat hij zich,tegen wil en weer, blijft houden aan de gemaakte overeenkomst tijdens de vorming van deze regering. Ook omdat hij niet die vuilpraterij hanteert zoals de andere partijen en slechts blijft bij een neen en een ja (bv:ik wil niet regeren met groen).
Ik zie hem dan ook als een man van eer met karakter die instaat is uit te voeren wat hij belooft in zover zijn politieke macht zal reiken in de toekomst. Een andere politieker, uitgezonderd Franken, ken ik niet, maar dat weten wij reeds en zo moet het ook.

Tot slot: ik zal niet stemmen voor dat achterbakse, leugenachtige, onbekwame CD&V-OVLD-GROEN-SP-A, PVDA, en compagnie die er alleen opuit zijn zichzelf te verrijken op mijn kosten en waarvan de schandalen niet meer te tellen zijn.

Ik ben er echter zeker van dat vele Vlamingen mijn visie delen.
PS: ik ben geen politicus en niet van plan er een te worden.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

24 apr 2018, 19:19

The Spirit of Flanders schreef:
freemate schreef:....
Uiteindeljk schiet er buiten de NVA geen partij meer over (om VB niet te noemen) die onze waarden nog wil verdedigen.

.....
Welke "waarden" heeft de NV(A) al verdedigd ? De poenpakker waarde , de eigen zak eerst waarde of het recht van de rijksten waarde ? Enne ... ze hebben ook allochtonen bij de partijleiding ....
Mijn vader heeft altijd gezegd, er zijn 2 soorten werkmensen: het gespuis(ongeleterd meestal) en deze die hun verstand gebruiken, gebruik dus je verstand en laat die eerste afzijdig. Wijze raad en heb ik ook opgevolgd.

Wat die allochtonen betreft; kijk eens goed welke allochtonen het zijn. Het zijn mensen met gezond verstand en wat meer is die de NVA-waarden en doelstellingen genegen zijn. Soms omdat zij er ook mee geconfronteerd geweest zijn, beter gezegd onderdrukt. Wat meer is, deze die hier niet het infuus opzoeken maar willen meewerken-bouwen aan een andere en betere gemeenschap. Totaal anders dan deze die willen leven volgens de sharia en euwen dom gehouden werden door mafia imams.

 PS: maar wij kennen elkaar reeds sedert enkele jaren, hé.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
Gast

24 apr 2018, 20:10

freemate schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
freemate schreef:....
Uiteindeljk schiet er buiten de NVA geen partij meer over (om VB niet te noemen) die onze waarden nog wil verdedigen.

.....
Welke "waarden" heeft de NV(A) al verdedigd ? De poenpakker waarde , de eigen zak eerst waarde of het recht van de rijksten waarde ? Enne ... ze hebben ook allochtonen bij de partijleiding ....
Mijn vader heeft altijd gezegd, er zijn 2 soorten werkmensen: het gespuis(ongeleterd meestal) en deze die hun verstand gebruiken, gebruik dus je verstand en laat die eerste afzijdig. Wijze raad en heb ik ook opgevolgd.
Ah bon , ook die met een letterke te weinig ? Er loopt nochtans veel geletterd gespuis rond , zelfs het keukenlatijn machtig , wiens uitspraken en gedrag niet bepaald overeenkomen met een hoog ontwikkelingsniveau en kultuur.
Wat die allochtonen betreft; kijk eens goed welke allochtonen het zijn. Het zijn mensen met gezond verstand en wat meer is die de NVA-waarden en doelstellingen genegen zijn. Soms omdat zij er ook mee geconfronteerd geweest zijn, beter gezegd onderdrukt. Waat meer is, deze die hier niet het infuus opzoeken maar willen meewerken-bouwen aan een andere en betere gemeenschap. .....
Over de betere gemeenschap die de NV(A) aan 't opbouwen is zou ik toch niet te veel reclame durven maken. Een gemeenschap van 2 snelheden , van gepriviligeerden en van een Antwerpse SchutzArmee , dat is niet wat we nodig hebben.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

24 apr 2018, 20:57

The Spirit of Flanders schreef: ............/................
Over de betere gemeenschap die de NV(A) aan 't opbouwen is zou ik toch niet te veel reclame durven maken. Een gemeenschap van 2 snelheden , van gepriviligeerden en van een Antwerpse SchutzArmee , dat is niet wat we nodig hebben.
Nog altijd dezelfde Sof ? Ik had het niet op jou....
Spreek je ook Duits, van afkomst misschien, toch niet van't snorreke zeker, die was ook een soort PVDA'r.

Apropo, ik had ook ergens een letterke TEVEEL geplaatst, dat compenseerde, maar heb die intussen opgeruimd.

Goede avond verder, slaap rustig.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

25 apr 2018, 09:22

Gaan de ' pamperaars van alles wat allochtoon ademt'  het  NV.A nu verwijten dat ze mensen met een andere huidskleur op hun lijsten staan heeft ?
Voor zover ik het kan beoordelen zijn dat wel mensen met een zekere opleiding , perfect geïntegreerd en bereid zich in te passen naar onze normen en waarden . Wat is daar mis mee ?
Dan dat onnozel voorgekauwd mantra'ke van ' ze zijn er (enkel)  voor de rijken . Weet je,  wanneer oppositie dat de wereld instuurt , het oeverloos herhaalt , dan geloven ze het op den duur  zelf en, mét hen, hun achterban ook.

Mijn kinderen hebben meer in hun loonzakje sinds deze regering er is . Mijn energiefactuur is NIET gestegen en wij verbruiken hetzelfde.  Ons pensioen is ook verhoogd.  Wij zijn op die jaren niet verarmd , integendeel .Meer werkgelegenheid en er is werk voor iedereen die wil werken .
Iedereen kan verzorgd worden , er is een vangnet . De welvaartsenveloppe is omhoog gegaan .
De PS tijd met hun  hangmatten waar men in kon gaan liggen en verder blijven vegeteren tot in 't jaar nul zijn doorprikt  want er is werk .. alleen moet men WILLEN werken !! Hun sprookjes van vier dagen week en alles gratis gratuit zijn doorprikt want putten maken kan iedereen ..opbouwen daarentegen wat decennia lang scheefgegroeid is .. tja , dat genereert kritiek bij die onvermogende linkse geesten  .

Deze regering doet het vrij goed en het zou nog beter zijn indien NV.A geen krachten binnen de coalitie zou hebben die stokken in de wielen steekt  en al zeker indien Vlaanderen zijn eigen beleid zou kunnen voeren zonder die Franstalige aanwas  ,   die Waalse verzameling 'links' die  eigenlijk , onder hun gekoesterde PS / PTB vlaggen, hun  eigen proletarische stroming best zelf zouden laten  verder pruttelen naar eigen  goesting en zien waar ze er mee  eindigen .... maar dat is dan weer een andere discussie .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

25 apr 2018, 11:11

freemate schreef:Je doet maar wat je wil natuurlijk.
Maar de overgrote meerderheid is van een ander advies. 
Gewoon even nadenken: de NVA had de keus een stapje hoger zetten om zijn invloed, al was het maar gedeeltelijk te laten gelden, of aan de zijlijn blijven staan (oppositie), en heeft dus gekozen mee te doen en wedden op de volgende verkiezingen.
Natuurlijk, jij ook, alhoewel met het huidige politieke systeem onze stem niet meetelt en overbodig is want ze verdelen nu reeds de graaipostjes onder elkaar en sluiten op voorhand coalitie partijen al uit, óók nva!

Tiens, in mijn omgeving is er heel weinig steun voor nva, de meeste mensen voelen zich bekocht, bedrogen en belogen door de loze beloften waarvan nva nog geen enkele heeft waargemaakt.
En neen, nva wou absoluut geen stapje hoger, anders was bdw wel voor het premierschap gegaan maar dan moest hij kleur bekennen en verantwoordelijkheid nemen.....je zou ook beter eens de partijkas van nva nader moeten bekijken, ze hebben al heel wat vergaard van óns belastinggeld maar dan wel wijzen naar de vorige regeringen/partijen om die geniepige spijzing van hun eigen kas en zakken te verdoezelen, het zijn de ánderen, de vorige politieke partijen die een puinhoop ervan gemaakt hebben die nva nu als drogreden opvoert om zogenaamd te moeten 'opkuisen' - en hóe doet nva dat opkuisen? 
Door een beleid te voeren? 
Door met de extra miljárden die wij moeten inleveren ook maar íets van de staatsschuld af te lossen?
Integendeel, de staatsschuld stijgt en neemt schrikbarend toe, nét als de collectieve verarming van de belgische belastingbetaler.
Wáár zijn de 10+ miljárd euro die wij extra hebben ingeleverd sinds de deelname van nva aan de regering?!

De loonmatiging in 2016 zorgde voor minder koopkracht, de levensstandaard van de Bélg als énige in europa ging erop achteruit door de daling van de brutolonen.
De taksshift sloeg een bijkomende put van 6,6 miljárd euro omdat 58% van de taxshift financieel níet afgedekt was, de werkgevers droegen 3 miljard euro minder bij aan de sociale zekerheid en dat wíst de hele politiek!
Indexsprong, nóg vermindering van de vennootschapsbelasting tot 25% waarvan zelden de wettelijke 33% werd voldaan, stijging van belastingen op basisbehoeften, op levensmiddelen etc....etc....
En dat zijn nog maar de eerste drie jaren...
freemate schreef:De NVA is dus GEEN heer en meester in de huidige regering en heeft enkele toegevingen (die wij niet weten maar kunnen veronderstellen) moeten doen om de bijzonderste posten te bezetten als grootste partij.
nva heeft dus haar principes, verkiezingsbeloften en ziel verkocht voor graaipostjes.

Oppositie partijen worden als zondebok gebruikt voor 'onpopulaire' maatregelen om de 'fouten' van deze partijen zogenaamd recht te zetten...dezelfde partijen die nu aan de zijlijn in de oppositie jammeren over maatregelen en wetten die ze zélf hebben gestemd en ingevoerd én nva en coalitie partijen die deze afbraak politiek vérderzetten en níks 'oplossen' integendeel: ze maken de puinhoop nog veel groter.
freemate schreef:Wij weten allemaal dat wij een teek in regering hebben die zich wil doen gelden voor zijn kiezers maar die nodig was om de regering samen te stellen. 

Zoals BDW steeds zegt en daarom bewonder ik hem, dat hij zich,tegen wil en weer, blijft houden aan de gemaakte overeenkomst tijdens de vorming van deze regering.
Ook omdat hij niet die vuilpraterij hanteert zoals de andere partijen en slechts blijft bij een neen en een ja (bv:ik wil niet regeren met groen). 

Ik zie hem dan ook als een man van eer met karakter die instaat is uit te voeren wat hij belooft in zover zijn politieke macht zal reiken in de toekomst.
Een andere politieker, uitgezonderd Franken, ken ik niet, maar dat weten wij reeds en zo moet het ook.
Uit te voeren wat hij beloofde? Nog niet veel van gezien, wél al gemerkt dat alles duurder werd en het inkomen steeds maar krimpt... dat heet: collectieve verárming van de bevolking!

Coalitie partners zijn een dankbare drogreden om de verantwoordelijkheid voor élke beslissing af te schuiven op een ander....tenslotte stemt óók nva in met genomen beslissingen en wetten, zij zijn regeringspartij.
freemate schreef:Tot slot: ik zal niet stemmen voor dat achterbakse, leugenachtige, onbekwame CD&V-OVLD-GROEN-SP-A, PVDA, en compagnie die er alleen opuit zijn zichzelf te verrijken op mijn kosten en waarvan de schandalen niet meer te tellen zijn.
Nva spant de kroon wat betreft huichelarij en hypocrisie, het volk naar de mond praten en zich voordoen als zijnde 'Vlaamse vertegenwoordiging' en intussen eigen volk een mes in de rug steken, financieel ten gronde richten, laten opdraaien voor zowel bedrijven als immigranten en ons dan ook nog te beladen met alle zonden ter wereld.
Of waarvoor dient de uitbreiding van de eigendomsvoorwaarde in de 'vláámse wooncode' anders dan één groep te viseren: de vergrijzende bevolking als sociale referentiehuurders terwijl niet-eu/móslim eigenaars buiten schot blijven? En dat is maar één voorbeeld van onze uitsluiting en discriminatie.

In het spel dat wordt gespeeld laat nva zelfs al doorschemeren om ons voor te bereiden op wat er komen gaat als ze aan de macht kunnen blijven: collectieve verarming van de Bélgische belastingbetaler alleen door het specifieke viseren en uitsluiten via 'voorwaarden' (spelregels te veranderen tijdens het spel) van de vergrijzende bevolking, autochtonen only dus, door totale afbraak van SZ, afschaffing wettelijke pensioenen, verbod op betogingen door het volk/vakbonden (daarvoor grepen ze dankbaar islamitische trouwstoeten aan, die zelf ongestraft ermee weg geraken) overheveling van onze economie naar moslimlanden, overheveling van onze welvaart naar bedrijven en al het vreemde gespuis dat in onze hangmatten mag komen liggen op onze kap en de klap op de vuurpijl: dat wij worden uitgesloten waarvoor wij betalen: elk sociaal systeem en steun dat wij opbouwden en in stand houden.

Zelfs onze mobiliteit wordt ons ontnomen met de leugen van file bestrijding: door rekening-rijden zal de roverheid bepalen óf en wanneer jij nog 'mag/kan' gebruik maken van je voertuig en uiteraard moet de belg de alsmaar stijgende verkeersbelasting blijven ophoesten.
Door digitale, slimme meters voor elektriciteit zal de roverheid ook bepalen hoeveel, wanneer en waarvoor jij nog energie mag/kan gebruiken.
freemate schreef:Ik ben er echter zeker van dat vele Vlamingen mijn visie delen. PS: ik ben geen politicus en niet van plan er een te worden.
Als 'vele Vlamingen' die visie delen dan zijn ze niet zo slim als de ezels, kom dan niet jammeren achteraf als je in het donker honger moet lijden op een karton onder een brug want nva heeft jullie tussen de regels door zelf gewaarschuwd wat je te wachten stond.
freemate schreef:Wat die allochtonen betreft; kijk eens goed welke allochtonen het zijn. Het zijn mensen met gezond verstand en wat meer is die de NVA-waarden en doelstellingen genegen zijn.
Soms omdat zij er ook mee geconfronteerd geweest zijn, beter gezegd onderdrukt. 
Wat meer is, deze die hier niet het infuus opzoeken maar willen meewerken-bouwen aan een andere en betere gemeenschap. Totaal anders dan deze die willen leven volgens de sharia en euwen dom gehouden werden door mafia imams.
Jawadde.... :roll: de dagelijkse 'incidentjes' met allochtonen bewijzen net het tegendeel, ze weigeren zelfs de meest elementaire beleefdheid en respect te betonen voor de hand die hen voedt...en dan hebben we het nog niet eens over terroristische aanslagen door deze "mensen met gezond verstand"!
Blijkbaar heb je ook nog nooit gehoord van de mislukte multikul die zelfs staatshoofden en regeringsleiders openbaar reeds jaren geleden hebben toegegeven?
En welke nva waarden en doelstellingen mogen dat wel wezen? Gelijkheid? Solidariteit? Het welzijn van de bevolking volgens hun eed?

Allochtonen onderdrúkt? Met al de voorkeuren die zij genieten waardoor wíj gediscrimineerd worden in eigen land?  :roll:
De enkelingen die wél integreren en willen meewerken aan ónze maatschappij vallen in het niet door de meerderheid van moslims die weigeren te integreren, de sharia willen invoeren en ons, ja jij ook, willen onderwerpen....daarvoor hoef je enkel het straatbeeld in ónze maatschappij te bekijken: zelfs piepjonge meisjes dragen nu al hoofddoeken, symbool van suprematie en overheersing, net als moskeeën. 
Politici met islam achtergrond schreeuwen zelfs van de daken dat ze van belgië een islamitisch land zullen maken....volg jij eigenlijk weleens de actualiteit?
Ice

25 apr 2018, 11:21

@Phoebe: al eens de rekening gemaakt van dat druppeltje opslag van je kinderen in vergelijking met de prijsstijgingen allerhande voor het levensonderhoud?
Heb je trouwens de 10% verhóging van het water er al bijgeteld of nog geen afrekening gehad?
Dan zal je 'winst' door 'goedkopere' electriciteitsrekening heel snel als sneeuw voor de zon weggesmolten zijn...

Al eens de rekening gemaakt voor het VERLIES door de indexsprong, door de taxshift (oh, nee, die 6,6 miljard euro moeten ze nog gáán betalen, dat komt nog!) door de loonmatiging en verlaging van brutolonen vanaf 2016, op twéé jaar dus? 
De kruimel 'opslag' zal zelfs dat verlies alleen niet dekken, laat staan het hele brood compenseren dat via allerhande, andere en verdoken manieren gestolen werd/wordt.
Phoebe schreef:Gaan de ' pamperaars van alles wat allochtoon ademt'  het  NV.A nu verwijten dat ze mensen met een andere huidskleur op hun lijsten staan heeft ? 
Voor zover ik het kan beoordelen zijn dat wel mensen met een zekere opleiding , perfect geïntegreerd en bereid zich in te passen naar onze normen en waarden . Wat is daar mis mee ? 
Dan dat onnozel voorgekauwd mantra'ke van ' ze zijn er (enkel)  voor de rijken.
Bereid om de sharia in te voeren bedoel je...alleen houden die hypocrieten tussen nva zich nog schuil en duwen hun religieuze regeltjes wel op de manier van bdw door onze strot: sluipend en met drogredenen zodat het ongemerkt gebeurt en de massa het pas beseft als het te laat is.

Géén enkele politicus met islam achtergrond zal zijn (bij)geloof loochenen, enkel takkyia toepassen tot ze de kans krijgen hun religieuze regels op te dringen aan onze maatschappij via bestuur. 
Bovendien laten ze er geen twijfel over bestaan dat de eed, gezworen bij het opnemen van hun politieke mandaat voor de Bélgische bevolking, níet en nooit zal gelden voor eender welke moslim.....dus inpassen naar onze normen en waarden?
Die "indruk wekken", ja tot het zover is....en om dan nóg in die val te trappen met die info door moslims zelf openlijk bevestigd, dan ben je wel echt naïef.

En já, voka dicteert nva, dat is een publiek geheim en zelfs bdw komt daarvoor uit én handelt ernaar! Zie vorige post hierboven.

Je weet toch dat wat de effecten zijn dat het Planbureau berekende vorig jaar van de vermindering van 3 miljárd euro aan sociale bijdragen voor werkgevers zónder nog eens de verlaging van de vennootschapsbelasting naar 25%? 
Nee? 
Effect op de groei: MIN 0,07%
Effect op de koopkracht: MIN 0,55%
En dan is er nog geen rekening gehouden met de neerwaartse druk op groei, werkgelegenheid en koopkracht als de rekening wordt gepresenteerd voor het gat in de financiering van de taxshift!
Het is kort door de bocht om details te beschouwen zonder het hele plaatje te overzien...
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen?  
Blijkbaar zijn vlamingen minder slim dan ezels... :roll:

Graag verneem ik wat nva voor het welzijn van de vlaming heeft gedaan en welke verkiezingsbeloften nva heeft gehouden, concreet.
Gast

25 apr 2018, 11:24

Phoebe schreef:.....

Mijn kinderen hebben meer in hun loonzakje sinds deze regering er is .
Met de 6 % inflatie stijgt de index en dus ook het loonzakje en je pensioen. Door de indexsprong van 2 % heeft iedereen minder inkomen , behalve ministers en uwe god , want op hun wedde werd de indexsprong niet toegepast.

Mijn energiefactuur is NIET gestegen en wij verbruiken hetzelfde. 
Ge liegt dat ge zwart ziet !
Ice

25 apr 2018, 11:41

Nee hoor, sof Phoebe liegt niet.
Mijn afrekening gas/elektriciteit is ook ietsje verminderd alleen....minder verbruik maar wél (nog) meer aan taksen, btw, distributiekosten....zelfs méér dan de helft van de factuur.  :evil:
Bij minder verbruik worden de voorschotten ook automatisch verminderd maar dat kun je zelf bepalen en veranderen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

26 apr 2018, 09:08

Al voel ik me niet genoodzaakt om voor het SOF tribunaal te bewijzen dat ik geen leugenaar ben ( de man SOF  geeft nogal eens blijk van opvoeding , niet waar ?) toch onderlijn ik hieronder nog eens dat wij al twee jaar op rij ,na de jaarlijkse afrekening gas/elektriciteit , vermindering in onze volgende voorschotten konden noteren . Dit jaar hebben we zelfs ietsje meer verbruikt dan twee jaar terug ... en voor de goede orde bij dezelfde energieleverancier.

Je hoeft ook zo die indexsprong van 2% niet zozeer te onderlijnen  .. ten tijde van de regering Di Rupo was er  verdoken indexsprong en afgekondigde loonstop ... maar ja , die wetenschap ligt waarschijnlijk verborgen onder  jouw mantel der liefde hé SOF ?.

Gisteren in het Nieuws wist men te zeggen dat de koopkracht met 17% en oneffen was gestegen de laatste jaren maar dat sommige producten méér dan 17% stegen in kost . Verliest de mens aan koopkracht daardoor ? Volgens mij niet want die merkproducten kan men probleemloos  altijd vervangen door evenwaardige ,edoch, veel goedkopere huismerk producten en/of opvangen door het jaar door altijd weerkerende gehouden reclame/afslag  door de betrokken bedrijven  voor hetzelfde product . Ik geef als voorbeeld wasproducten waarvan er een getoond werd in het Nieuws gisteren.
Voeg daarbij dan ook dat men ook niet altijd  voortdurend die bepaalde producten nodig heeft of moet aanschaffen eens men ze heeft.

De werkende mens is er dus op vooruit gegaan en die op pensioen ook , want gepensioneerden hebben nu eenmaal méér tijd om hun dagelijks profijt wat meer op te volgen .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

26 apr 2018, 10:07

Phoebe schreef:Al voel ik me niet genoodzaakt om voor het SOF tribunaal te bewijzen dat ik geen leugenaar ben ( de man SOF  geeft nogal eens blijk van opvoeding , niet waar ?) toch onderlijn ik hieronder nog eens dat wij al twee jaar op rij ,na de jaarlijkse afrekening gas/elektriciteit , vermindering in onze volgende voorschotten konden noteren . Dit jaar hebben we zelfs ietsje meer verbruikt dan twee jaar terug ... en voor de goede orde bij dezelfde energieleverancier.

.....
Kunt gij mij verklaren dat uw factuur daalde nadat de BTW van 6% naar 21 % steeg ? Als ge precies wilt weten wat uw "daling" is , dan moet ge ook de indexstijging van de jaren met de 6 % en nu in rekening brengen.
Ice

26 apr 2018, 13:07

@Phoebe: je kan toch niet ontkennen dat de kruimel opslag in het niet zinkt bij de verhoging van al de rest zodat de verhouding tussen inkomen en levensduurte steeds schever getrokken wordt en wij zo collectief verármd worden op die manier?

De werkende mens is en wordt verármd en níet erop vooruitgegaan...je blind staren op een gekregen kruimeltje maar anderzijds de stijging van alle andere prijzen negeren is wel zeer kort door de bocht...en gepensioneerden? Tja, die hebben al van meetaf aan te weinig, zelfs een rusthuis betalen lukt voor de meerderheid met een gemiddeld pensioen al niet meer zonder hulp...
Maar we gaan er allemaal op vooruit, hoor...  :roll:

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

26 apr 2018, 20:29

Met al jullie geklaag is er niet veel aan te vangen, hé.
Jullie zijn de best betaalde werknemers van europa en doet niet anders dan klagen. Vooral die kleine partijtjes doen daarin hun best. Van de geindoctrineerden zullen we maar zwijgen want daarmee kan men geen serieus gesprek voeren.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
Ice

27 apr 2018, 08:28

Geklaag? 
Me dunkt dat wantoestanden toch aangekaart mogen worden en meningen een andere kant mogen laten zien van hoe mensen het (wan)beleid van 'onze zorgzame' politiekers aan den lijve en in hunne portemonnee ervaren?
Of mag dat ook al niet meer? Daar dient trouwens een forum ook voor?

Uiteraard, wie het nog 'goed' heeft, heeft geen reden tot klagen maar hun beurt komt ook nog want we zijn nog lang niet klaar met inleveren als we deze geld-hongerige bende hun gevoerde politiek laten verderzetten....met een beetje inzicht kun je perfect afleiden welke kant het opgaat voor de bevolking en dat ziet er niet rooskleurig uit voor onze nakomelingen, zelfs de volgende generatie zal opnieuw moeten knokken voor hun wettelijk pensioen waarvoor ze nu al kapot belast worden.

Trouwens: de dooddoener dat wij het nog goed hebben gaat niet op als oa basisbehoeften en levensonderhoud onbetaalbaar worden, anders kun je blijven vergelijken met de hele wereld, derde wereldlanden incluis, waar ze zelfs nog geen stromend water hebben en creperen van de honger. 
Of hebben we het pas 'niet meer goed' als ook wij verhongeren?  :roll:

En wat ben je uiteindelijk als 'best betaalde werknemer van europa' met een hoog brutoloon,
dat voor de helft en meer afgeroomd wordt voor openbare diensten die je zelf niet meer krijgt,
een nettoloon overhoudt waarmee je zelfs geen woning meer van kan verwerven
en basisbehoeften/levensonderhoud langzaam onbetaalbaar worden
om na een volle loopbaan van 45 jaar met een aalmoes als pensioen als last opzij wordt gezet
als dank voor je levenslange bijdragen aan de maatschappij door de graai- en verspilzucht van machtsgeile politieke parasieten die teren op jouw kap en weigeren het budget van óns belastinggeld correct te beheren?

Je mag het 'geklaag' altijd met argumenten weerleggen....