NINJA Auto IQ

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

08 apr 2018, 07:28

Sommigen onder jullie kennen wellicht dit fantastisch toestel-het dient om van fruit/groenten sap te
maken-is heel eenvoudig in de bediening, men vult de bijhorende plastic 'pot' met allerlei, doet er
water bij en je hebt voedzaam drinken. Mijn probleem is nu dat ik die pot niet meer kan vastschroeven,
iets wat nodig is tot je een soort klik hoort en dan pas kun je het toestel laten werken.
Het gaat me dus over die laatste 'draai' die dient gemaakt om het vast te zetten.
Is er iemand die dit toestel kent en mss een oplossing weet? 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 apr 2018, 09:03

MaLoReg

Welk type is het juist is het de BL 480, BL 682 of nog een andere.
Uit het schema bemerk je dat die laatste draai bedoeld is om een contact te sluiten ( ter bevestiging dat de beker vast zit) voor je het apparaat kan  laten werken. (Bij deze toestellen toch)
Is in feite een veiligheid.
Is het toestel in garantie zou hem dan binnendoen, zelf zou ik hem niet demonteren. Zit zo te zien op deze modellen goed met kleine vijsjes en zo vast ,en allemaal torks met een insparing, je hebt al dat materiaal niet direkt in uw bezit vermoed ik.
Is hij niet meer in garantie je kan altijd eens vragen in de winkel wat de herstelling zou kosten en dan eventueel beslissen herstellen of een nieuwe kopen.
MaLoReg

08 apr 2018, 12:52

Er is geen mankement aan het toestel- 't zijn mijn handen die de laatste draai niet meer kunnen maken
en daarom hoopte ik dat er een 'truukje' was om het wel te laten werken.
Bedankt voor je reactie!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 apr 2018, 15:16

Oei, dat probleem van die handen dat kennen we.
Informeer eens in de zorgwinkel.
Ik gebruik nogal veel de notenkraker om iets open te krijgen of vast te maken.
Er is ook een tang uit de werkkoffer van mijn man die ik regelmatig gebruik.
Zo een waar je de mond op de gewenst opening kan draaien.
Maar dat gaat allemaal niet groot genoeg zijn zeker om rond die beker te geraken.
Gast

08 apr 2018, 17:02

Dit zou je kunnen gebruiken :

https://delftechniek.nl/image/cache/dat ... 00x800.jpg

Dit is een gereedschap om oliefilters in een wagen los en vast te schoeven. Het flexibele lint draai je rond de pot , en het uiteinde ervan stop je terug in de opening van het scharnierd gedeelte , zodat die over het gebogen stuk metaal komt te liggen. Dat gebogen deel zorgt voor de grip van de flexibel.   Hoop dat je begrijpt hoe er mee om te gaan. 
MaLoReg

08 apr 2018, 17:20

Ja Helen dat 'ding' ken ik en heb ik ook, voornamelijk dan om de dop van plastic flessen open te draaien.
SOF jongen-dat is me nog al een toestel: ziet er ingewikkeld uit en waar koop ik zoiets? On line?
En hoe noemt dat dan juist? en kun je dat nog voor andere dingen gebruiken behalve je er mee ophangen hahahahahaha.
Gast

08 apr 2018, 17:35

MaLoReg schreef:Ja Helen dat 'ding' ken ik en heb ik ook, voornamelijk dan om de dop van plastic flessen open te draaien.
SOF jongen-dat is me nog al een toestel: ziet er ingewikkeld uit en waar koop ik zoiets? On line?
En hoe noemt dat dan juist? en kun je dat nog voor andere dingen gebruiken behalve je er mee ophangen hahahahahaha.
:)  Je kan er alle ronde dingen mee los en vast  draaien met  een diameter van 5 tot 16 cm. Er u mee ophangen zal nie gaan , vrees ik. :D  De heft is ongeveer 20 tot 30 cm lang. 

Hier :

https://delftechniek.nl/index.php?chann ... efilter%20&

.. maar ook Auto 5 ( vroeger toch alleszins ) en je garagist zal je ook erbij kunnen helpen. 
MaLoReg

08 apr 2018, 17:42

'k Vrees toch dat da spelleke te zwaar is voor mij (bijna zo zwaar als ikzelf ben). Zou er geen andere
veel eenvoudigere methode zijn? (trouwens hier is helemaal geen auto 5 in de verste omtrek-ik ben
zelf autoloos). Eigenlijk hoopte ik op een simpele oplossing zoals bvb wat olie smeren........???????? 

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 apr 2018, 17:51

MaLoReg schreef:... 't zijn mijn handen die de laatste draai niet meer kunnen maken ...
Bedoel je dat de handen schuiven over de beker?

Draai daar toch gewoon een keukenhanddoek over, en grijp die dan vast ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

08 apr 2018, 17:53

Neeje Danny tis de kracht die ontbreekt. v e r g e v o r d e leeftijd speelt ook mee en al de rest!!!
Gast

08 apr 2018, 17:56

MaLoReg schreef:'k Vrees toch dat da spelleke te zwaar is voor mij (bijna zo zwaar als ikzelf ben)..... 
Bah nee gij :lol: Dat is maar zo zwaar als een broodmes , en is zelfs minder lang ( in inox metaal ) . Let wel , er bestaan ook andere types oliefiltertangen met een ketting of met een veer die rond het pot past. Die raad ik af omdat die krassen gaan maken.

Print gewoon eens de foto af , ga ermee naar een  garagist ( laat je voeren door een buur of kennis ) , en als hij ook zo''n ding gebruikt , laat hem eens een demonstratie geven op een ronde doos of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door Gast op 08 apr 2018, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
MaLoReg

08 apr 2018, 18:00

Ge zé ne goeie hé SOF (maar dat wisten we al hahaha.) 'k zeg juist dat ik geenauto heb en bovendien
in hartje historisch Antwerpen vind je geen garages plus dat ik beken dat zo'n groot 'ding' mij toch
wel afschrikt, lijkt me onhandig en 'k ben al ni van het doe-het-zelf-formaat.
Heel fijn hoor dat je ook wilt helpen maar 'k zoek iets eenvoudiger als t kan.................
Gast

08 apr 2018, 18:06

Lees nog een keer wat ik allemaal schreef. :)  Iets eenvoudiger bestaat er eigelijk niet , of het zou perfect moeten passen bij je apparaat zelf.  Oh ja ,er bestaan een soort grijptangen voor buizen die men in de straat voor gas-en waterleidingen gebruikt , maar die zijn pas groot en zwaar ( en duur )
MaLoReg

08 apr 2018, 18:11

Tuurlijk lees ik wat je schrijft-'t zou er nog moeten bijkomen-'k kan het altijd proberen maar dan dien ik
het wel online te bestellen en als 't niet werkt kom ik kloppen aan je deur. Mss weet jij een site waar
het kan besteld worden??? Dank je op voorhand en ook dank aan alle anderen hier.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

08 apr 2018, 18:36