Argenta ...

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 apr 2018, 21:55

Jullie hoorden al zeker over de perikelen die momenteel de bovenhand halen in de Argenta bankwereld.
Ik ondervond al de problemen eneen gedeeltelijke oplossing ook,  maar ben er nog niet helemaal uit.

Betalen en ontvangen loopt al vlot, maar uittreksels opvragen lijkt andere koek. Die uittreksels worden nu opgeslagen of beter gezegd, gedownload in PDF formaat en dat zou geen problemen mogen opleveren voor het uitprinten, ware het niet dat ik eerdere (oudere) uittreksels kan opvragen, ze desnoods selecteren en dan opdracht geven tot downloaden.

Het syteem download dan, maar als ik daarna heel mijn computer nazie,  staan die nergens. FAQ rubriek bij Argenta biedt geen soelaas, en e-mail blijft nog onbeantwoord (ergens logisch, die mensen hebben het verschrikkelijk druk).

Herkent iemand dit probleem en kan er een oplossing geboden worden ? Bedankt.  :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

10 apr 2018, 22:19

Mijn vrouw heeft al twee mails van Argenta gekregen waarin inlichtingen gevraagd worden en dan moeten we ergens op klikken waarna ze ons zullen contacteren. Wij hebben geen rekening bij Argenta! Heb die mails uiteraard onmiddellijk gedeleted.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 apr 2018, 08:44

Ik ben ook bij Argenta, die afschriften staan normaal als pdf in de map downloads.
Als je met Fire Fox werkt zie je tijdens downloaden rechts bovenaan een blauwe pijl verschijnen,
klik daarop en je ziet de download, je kan dan rechts klikken en dan zie je een keuze menu,
hier kan je eventueel kiezen openen of de map openen.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 apr 2018, 17:06

benq schreef:Ik ben ook bij Argenta, die afschriften staan normaal als pdf in de map downloads.
Als je met Fire Fox werkt zie je tijdens downloaden rechts bovenaan een blauwe pijl verschijnen,
klik daarop en je ziet de download, je kan dan rechts klikken en dan zie je een keuze menu,
hier kan je eventueel kiezen openen of de map openen.
Bedankt voor de je info.
Het zette mij aan het hele zaakje nog eens te controleren. Ik werk met Chrome en het probleem was zo simpel als pompwater : popups uitschakelen en klaar is kees.  :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 apr 2018, 17:09

Choerrel schreef:Mijn vrouw heeft al twee mails van Argenta gekregen waarin inlichtingen gevraagd worden en dan moeten we ergens op klikken waarna ze ons zullen contacteren. Wij hebben geen rekening bij Argenta! Heb die mails uiteraard onmiddellijk gedeleted.
Tsja die reclamejongens hé.
Ook banken zenden allerlei publiciteit en schone beloften en kreeg ik er al van Belfius, ING, Rabo, Paribas, Deutsche Bank.
Doet allemaal niks terzake, maar ja.  :roll: :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 apr 2018, 17:27

Banken, in tegenstelling tot onze belastingdiensten, hebben een een gesofisticeerd reukorgaan dat heel accuraat grote kapitalen kan traceren en ze ook, met een marge van 30 cm, perfect kan lokaliseren.
Tsja.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 apr 2018, 21:05

:lol: :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

garene
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:33

15 apr 2018, 14:50

Ik heb al een aantal mails ontvangen van Argenta waarbij ze een kopie van onze ID kaart vragen.
Wij hebben nooit een rekening gehad bij Argenta en ik zie niet in waarom ik kopiën zou sturen.
Ze beweren dat we ooit een lening hebben gehad via een zustermaatschappij en dat is absoluut niet waar.
Ik geef niet zomaar mijn ID gegevens en ook niet voor een klantenkaart, zoals gebruikelijk wordt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 apr 2018, 16:53

garene schreef:Ik heb al een aantal mails ontvangen van Argenta waarbij ze een kopie van onze ID kaart vragen.
Wij hebben nooit een rekening gehad bij Argenta en ik zie niet in waarom ik kopiën zou sturen.
Ze beweren dat we ooit een lening hebben gehad via een zustermaatschappij en dat is absoluut niet waar.
Ik geef niet zomaar mijn ID gegevens en ook niet voor een klantenkaart, zoals gebruikelijk wordt.
Ondertussen zou je nu toch al moeten weten dat die mails alleen maar spam zijn en dat je daar niet op moet reageren?

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

16 apr 2018, 20:49

... en intussen zijn er op die wijze al verschillende Argenta klanten opgelicht voor ettelijke sommen geld.  :roll: :cry:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

16 apr 2018, 23:16

Oeps!! Wat een uitspraak!! Ettelijke klanten opgelicht? Door wie?
door Argenta of door de fraudeurs ? Ontiegelijke waarschuwingen dat Argenta ( en ook KBC. ING) nooit of nooit via een mail een klant proberen te benaderen , als dat in de wind geslagen word? Waar zit dan het probleem?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 apr 2018, 08:48

paullamb schreef:Oeps!! Wat een uitspraak!! Ettelijke klanten opgelicht? Door wie?
door Argenta of door de fraudeurs ? Ontiegelijke waarschuwingen dat Argenta ( en ook KBC. ING) nooit of nooit via een mail een klant proberen te benaderen , als dat in de wind geslagen word? Waar zit dan het probleem?
Wie niet luisteren wil moet op de blaren zitten want hij verbrandt gegarandeerd zijn gat. Het is altijd hetzelfde liedje.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

17 apr 2018, 10:38

Niettegenstaande alle verwittigingen langs alle mogelijke kanalen zijn er toch altijd mensen die zich laten vangen door te antwoorden op phishing mails zoals deze:


Afbeelding

Geachte relatie,



Wij willen u graag melden dat we eindelijk terug volledig operationeel
zijn betreft de onderhoudswerken aan de mobiel- en internetbankieren
toepassingen.
Sinds kort is er een stroom aan klachten die binnenstromen in verband
met misbruik van betaalrekeningen. Om de veiligheid van onze klanten te
garanderen verzoeken wij u om uw meest recente contactgegevens met ons
te delen.
Uit administratie blijkt dat het een lange tijd geleden is dat u uw
gegevens hebt bijgewerkt en hierdoor bent u verplicht om uw gegevens met
ons te bevestigen.


Wanneer er zich een verdachte situatie voordoet zal een medewerker u
meteen telefonisch bijstaan en helpen dit tegen te gaan om schade te
kunnen voorkomen.

Door uw huidige gegevens niet te vernieuwen loopt u risico en mogelijke kans dat er zich misbruik voordoet met uw bankrekening.


Hoe vernieuw ik mijn contactgegevens?

Door op de volgende link te klikken: www.argenta.be/gegevens-bijwerken
Dit duurt slechts maximaal 5 minuten, na dit spoedige proces ontvangt u
een brief hierover met bevestiging en de mogelijkheid om een vergoeding
aan te vragen indien u duidelijke schade hebt geleden door de
onbeschikbaarheid van onze diensten de afgelopen dagen.


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groeten,
Klantendienst
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 apr 2018, 10:55

Inderdaad Lode en als men niet zeker is, wat op zich niet erg is, dan doet men gewoon een telefoontje naar zijn plaatselijk kantoor. 

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 apr 2018, 20:00

Op de website van Argenta staat duidelijk dat zij nooit mails sturen naar hun klanten met een vraag om een bepaalde bewerking uit te voeren.

DUS HOE LOMP BEN JE DAN OM OP ZO EEN DERGELIJKE MAIL TE REAGEREN.

Lompe mensen zijn dit daar heb ik nu eens geen compassie mee.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: