Letter op toetenbord laptop  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 apr 2018, 11:41

MaLoReg,

Windows Live Mail het e-mail programma dat je tot hiertoe
gebruikte, geeft veel problemen met Windows 10 en er
worden geen updates meer voor gegeven door M$ met alle
gevaren voor besmetting van jouw computer.
Geef bij Fnac voldoende uitleg over de mogelijkheden die je
wenst bij het gebruik van een computer.
E-mail --> Foto's versturen (liefst met programma op computer)
Skype - Internationale verbinding
facebook ? (niet door mij aangeraden)
en alle andere programma's die je normaal gebruikt.
Aan de hand van deze gegevens kunnen zij dan bepalen hoe licht
of zwaar de computer zal uitvallen die aan jouw wensen voldoet.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 apr 2018, 11:50

k'zal het anders zeggen
de facteur kan de brieven niet meer in de brievenbus steken , omdat de klep te klein geworden is
brievenbus is het mailprogramma
uw  appartement is windows 10
MaLoReg

17 apr 2018, 11:52

Dank je Sony. Het zou zo eenvoudig zijn indien iemand hier mij een lichtgewicht klein toestelleke zou kunnen aanraden
dat 1) voor mij in aanmerking komt en 2) dat door Fnac verkocht wordt.
Ik kan dit alles aan Fnac zelf vragen maar zoals het meestal gaat bij commerçanten, die raden aan wat hen commecieel het best uitkomt. Prijs is van ondergeschikt belang maar omdat ik het meeneem naar Qatar zou het lichtgewicht en redelijk klein moeten zijn plus natuurlijk in omgang geschikt voor mij die er allemaal niet veel van kent. Waarvoor heb ik zo iets nodig?  Mails//Skype//Internet//Foto's//Flightradar//Google.......
Mijn zoon raad me MAC aan van Apple maar dat is té ingewikkeld voor mij-het moet iets zijn waar ik zonder problemen mee om kan gaan.
MaLoReg

17 apr 2018, 14:52

Ben langs Fnac geweest: keuze tss ASUS K1410UA van 699,-
of Macbook Apple van 1498,-
Beiden moet ik leren want laptop is Windows 10 (heb nu 8)
en Mac is nieuw systeem maar voldoet dan weer aan lichtgewicht.
Moeilijke beslissing die ik tegen morgenvroeg wil nemen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 apr 2018, 15:14

MaLoReg,

als Apple te ingewikkeld is, de ipad is toch ook Apple,
ga dan voor die Asus, Windows 10 is inderdaad
nieuw maar met Windows 8.1 hebt je daar al een
voorsmaakje van gekregen.

Sony
Laatst gewijzigd door Sony op 17 apr 2018, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
I Afbeelding SeniorenNet
MaLoReg

17 apr 2018, 15:28

Heb idd een IPad Sony-gebruik hem weinig, simpel weg omdat ik niet met 2 toestellen tegelijk kan werken
(IPad was voorzien om mee te nemen op vlucht).
Ik redeneer als volgt: Indien laptop Windows 10 dat moet ik ook leren (wellicht eenvoudiger dan Macbook)
maar Macbook is zo'n prachtig toestel en dat kan ik zeker meenemen op vlucht-ook daar moet ik leren doch
het is een nieuwe uitdaging  en eigenlijk leunt het iets meer aan bij mijn Apple IPad.
(Windows 8 en 10 hebben we afgeschrikt omdat ze geen ondersteuning bieden and what's next......)
Als ik beslis voor de Mac dan laat ik meteen alles overzetten wat nu op laptop staat. Het spijtige is wel dat
ik hier niet meer terecht zal kunnen bij jullie en dat is echt jammer ('k weet wel er bestaat een Apple forum
maar dat is niet hetzelfde-niet dezelfde goede onmiddelijke raad die ik hier altijd krijg).

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 apr 2018, 08:47

MaLoReg schreef:Een 'Mailprogramma' dat niet meer ondersteund wordt- als ge dit nu in 't Chinees zou schrijven dan zou ik er evenveel van begrijpen. 
Dat mailprogramma is niet meer deel van Windows 10, je kan het ook niet meer van de officiële website downloaden en installeren.
MaLoReg

18 apr 2018, 08:54

Allen bedankt. Ik haal seffens mijn Macbook af bij Fnac en hoop dat het allemaal goed komt en ik hier toch ook nog vragen mag stellen.
Gast

18 apr 2018, 09:46

En zeggen dat ik zelf als computerprogrammeur sinds 1976 nog met Windows XP werk op , voor 't ogenblik op een ACER Travelmate 427LC met slechts 512 MB aan RAM. :cool: In mijn hobbyruimte staat er wel een heel zware PC ( 30 kg - 16 GB - 8 processoren - tien jaar oud - koste toen 5000 Euro ) waarop ALLE Windows versies geinstalleerd staan - vanaf Windoze 2000 tot en met Windows Server 2016 :razz:
MaLoReg

19 apr 2018, 07:27

Heb nu sinds gisteren middag een Macbook . Was er een beetje bang van omdat ik dacht dat dit mij nooit ging lukken maar het tegengestelde is waar: veel eenvoudiger in gebruik.
Gast

19 apr 2018, 12:49

MaLoReg schreef:Een 'Mailprogramma' dat niet meer ondersteund wordt- als ge dit nu in 't Chinees zou schrijven dan zou ik er evenveel van begrijpen. 
:lol:

Je schreef ook : Doe mijn mails nu ook via Telenet webmail.

Waarom ? De manier waarop je voordien je mails afhaalde , las en schreef zal nog altijd blijven werken. Dat programma die je hiervoor gebruikt is een "onderdeel van Windows 8. Het is echter geen onderdeel meer van Windows 10. Dus : als ge een nieuwe laptop zoudt kopen , dan gaat die uitgerust zijn met Windows 10 en hebt ge dat "onderdeel' niet meer om je mails af te halen , te lezen , en te schrijven. Dan zou je ALTIJD via de Telenet pagina ( webmail ) moeten werken .... tenzij je hiervoor een extra stuk software zoudt installeren , maar dat gaat er dan weer anders uitzien , en ga je er weer moeten aan aanpassen.
Gast

19 apr 2018, 12:54

MaLoReg schreef:Heb nu sinds gisteren middag een Macbook . Was er een beetje bang van omdat ik dacht dat dit mij nooit ging lukken maar het tegengestelde is waar: veel eenvoudiger in gebruik.
't Ja , als uw rioolputje overloopt van het geld .... :)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

19 apr 2018, 13:36

MaLoReg schreef:Flauwe reactie SOF
Inderdaad een zéér flauwe reactie. Iedereen doet toch met zijn/haar geld wat hij/zij wil. Daar moeten wij geen commentaar , en zeker geen flauwe commentaar op geven.
En waarom zou de aankoop van een Macbook buitengegooid geld zijn  ? ( zo versta ik toch de opmerking van SOF)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 apr 2018, 14:40

Proficiat met je aankoop MaLoReg.
Ik had deze post niet eerder gelezen, want dan zou ik ook richting Mac geadviseerd hebben.
Je hebt ook gelijk dat het Mac forum hier gene vette is.Sorry voor degenen die er aan werken, maar een antwoord op mijn vraag daar heb ik er nooit gekregen.
Gelukkig heb ik geduldige zonen...

En inderdaad ieder doet met zijn centen wat hij wil. De ene bijt ne frank in twee, allez een euro, en de ander geeft uit met gulle hand. Waarom niet, als je je het kan permitteren. SOF ik veronderstel dat jij geen boterham minder moet eten omdat MaLoReg zich een praktisch licht gewicht Mac toestel heeft aangeschaft. 
Fijn voor u dat je je zo uit de slag trekt met uw oude toestel, maar niet iedereen is een IT bolleboos...of heeft voor programmeur gestudeerd...

Dat is op het forum hier wel een gewoonte om te veronderstellen dat iedereen hier twee rechterhanden heeft als het op klussen aankomt en dat iedereen alles kant van programmeren en co...

Voor de rest al dikwijls geholpen geweest dat wel.