Meer pensioensparen vanaf nu.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

12 apr 2018, 20:44

Meer pensioensparen vanaf nu.

Tsja, hoe meer afdracht van het loon voor  je wettelijk pensioen later, hoe minder dat je krijgt bij je oppensioenstelling.

De huidige regering, en ook de vorige, zijn sinds de hold-up vd banken in 2008, steeds driester geworden in het aanslaan van het rechtmatig loon verkregen voor geleverde diensten.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... -u-betaalt

Dus, zegt diezelfde regering, best van zelf maar voor uw pensioen te zorgen, of gebruik het aanbod van zeer respectabele verzekeringsmijen die het door jou gespaarde geld zo goed mogelijk zullen beheren, zonder dat jij er moet naar omkijken.
Je weet, verzekeringen behoren tot de snelstbetalende ondernemingen in België, nooit hoef je 2x te vragen naar hetgeen je toekomt.
Zo gaat het ook als je spaart via een verzekering.
Bij je oppensioenstelling,  of  iets later, krijg je gegarandeerd uitbetaald wat er nog rest van je spaarkapitaal, na aftrek van hun onkosten...

Zoals beloofd in het Zomerakkoord, wordt het vanaf nu mogelijk om tot € 1.230.

Maar, let op: ahja, we leven in belgiek hé, pas op toch maar op, want.

Het vorige geïndexeerde plafond was € 960.

Wie dus méér spaart dan €960 krijgt daarop géén 30% belastingvoordeel, maar slechts 25%.
Die 30% komt dus overeen met €288.
Spaar je méér dan die €960,  al is het maar 1€, krijgt ook maar 25% ipv 30%.
Of hoorde nie goe?
Probeer te volgen?
Spaart ge dus bv. € 1.000 dan duikt uw belastingvoordeel onmiddellijk naar € 250.
Betekent dus dat je minder krijgt dan de €288 die je zou gekregen indien je max. €960 zou gespaard hebben....

//////////////////////////////////////////

Wilt ge dus voor  €288 aan belastingvoordeel genieten, dan zult ge minstens voor € 1.152 aan pensioensparen moeten doen.

Voor dit jaar is dus max. €1.230 te gebruiken voor pensioensparen, dat levert u dan een belastingvoordeel op van € 307,50.

//////////////////////////////////////////

Febelfin, het overkoepelend orgaan vd banken,  verwijst ook naar het volgende.
Wilt ge meer storten dan €960 dan zult ge uw bank daarvoor ieder jaar tijdig moeten inlichten.
Zorg er ook voor dat je dan tenminste € 1.153 stort, anders ga je er financieel op achteruit...
Volgens Febelfin zouden de banken info moeten verstrekken over de nieuwe regels en u ook wijzen op de fiscale valstrik...

///////////////////////////////////////////

Gevoelig minder wettelijk pensioen, met leugenoplossing door aanbod van verzekeringen, en genekt door belgische graaiers  enerzijds en anderzijds het Belgisch belastingparadijs.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160601_02318017

Na de volledige afwikkeling vd brexit zullen we GB, dat nu al bluft met zij paradijzen, moeten laten voorgaan als dit GB  één groot belastingparadijs zal worden!

Bootje varen op de Noordzee, hoezee, hoezee?

//////////////////////////////////////////

In het achterhoofd (of voorhoofd) houden?
In Griekenland een 5-tal jaar geleden deed de regering daar gewoon een hold-up op ieder spaarboekje: gaande van 6% tot 10% vh gespaard bedrag.
De massaal aanwezige leden vd russische maffia, zullen er niet armer van geworden zijn, meer de Griekse burgers moesten mee het gelag betalen...

Veel NV-A'ers die ginder op tafel zijn gaan kloppen of op de EU-tafels.?
Andere grote belgische orakels gehoord?
Ketels die de pot zouden verwijten dat hij zwart ziet?

Kan zich dat later in belgiek ook voordoen?

Neeuh, neuh, euh euh  ???

Later? 

////////////////////////////////////////

Afhouding van 17% van het loon zou recht mogen geven op een fatsoenlijk pensioen.

Maar, de afhoudingen stijgen maar het wettelijk pensioen daalt.

Door langer te moeten werken, stelen ze ook nog eens de beste pensioenjaren.

Wie durft dat?

Onder anderen, de ganse huidige regering met als speerpunt, de loopjongen vd verzekeringen: D.Bacquelaine, maxister vd Pensioenen.

Zelf zorgt dat liberaal politiekertje uitstekend voor zichzelf, want hij gaat al op pensioen bij zijn 55ste, met netto € 4.250, per maand wel te verstaan.
Samen met minister Kris Peeters roepen beiden eensgezind dat "wij allemaal boven onze stand leven"!
Wij gelooft zulke gladjanussen, gluiperds en huichelaars nog?
Gij?
https://www.google.be/search?ei=6rzPWsL ... VKs1BNIHo8



Als de politici nu eens tevreden zouden zijn met  het driedubbele loon van een gewoon modaal inkomen, dat moet toch ruimschoots volstaan?

Willen we het eens voorstellen?
Of, om heibel te voorkomen, hen ertoe verplichten?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

13 apr 2018, 09:19

Ok bedankt  , Speer ,  ik geef het door aan mijn kinderen , want ik  met zovele anderen hier zijn al lang met pensioen ... :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
dejules

13 apr 2018, 09:51

Pensioensparen heeft geen zin. Ook aanvullende pensioenen opbouwen is nutteloos. De regering verandert steeds de voorwaarden en kan die zelfs confisceren om de "uitgestelde" weddes te financieren. Het beste is België te verlaten en bijvoorbeeld in Nederland uw leven op te bouwen. België is een land van en voor ambtenaren en die trekken heel het land in de afgrond.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 apr 2018, 09:56

pcekspeer schreef:Meer pensioensparen vanaf nu.

Tsja, hoe meer afdracht van het loon voor  je wettelijk pensioen later, hoe minder dat je krijgt bij je oppensioenstelling.

De huidige regering, en ook de vorige, zijn sinds de hold-up vd banken in 2008, steeds driester geworden in het aanslaan van het rechtmatig loon verkregen voor geleverde diensten.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... -u-betaalt
Bovenaan dat artikel:  donderdag 17 november 2011
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 apr 2018, 10:54

Update verouderde hersens zo kan je, zinvol, meepraten.
Tien luttele jaartjes lijkt voor sommigen, en dat is heel begrijpelijk, wel een eeuw geleden.
Tsja, hun regeringsleiders en bankmanagers zijn zich daar terdege van bewust.
Geef geregeld mijn onverdachte bronnen weer, en voor deze keer ook:


Afbeelding

https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/ ... 001_AC.pdf

https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/ ... 001_AC.pdf

https://www.hln.be/geld/economie/banken ... ~ab9aa90b/
https://www.demorgen.be/binnenland/redd ... -b61d6558/

Zowel de korte- als lange-termijngevolgen zijn nog steeds niet verteerd door jan  modaal.

Euh, 2017?
https://fd.nl/ondernemen/1220941/redden ... -te-leggen

Een stevige gezonde maag moet dit spijskaartje spelenderwijs kunnen verteren.
Het menu in de prullenbak gooien betekent dan weer dat zwarte gaten nog donkerder zullen kleuren...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

13 apr 2018, 11:01

Update verouderde hersens zo kan je, zinvol, meepraten. 
Tien luttele jaartjes lijkt voor sommigen, en dat is heel begrijpelijk, wel een eeuw geleden. 
Waar blijft ge het toch halen:

" Vergeet niet: we willen gepast aangesproken te worden, dus niet als oudere, maar wel als senior of oudere volwassenen. 
Vergeet ook niet: de omgeving ( :roll: pcekspeer misschien ) laat hen soms, onbedoeld, voelen dat ze eigenlijk minder waarde hebben dan vroeger toen ze jonger waren. 
Logisch dat ze het des te meer appreciëren dat er met hen niet paternalistisch of zelfs neerbuigend wordt gecommuniceerd, maar wel geduldig en begrijpend. "

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 apr 2018, 11:11

Senioren die regelmatig onder allerlei andere mensen komen, lopen echt niet achter.
Hebben ook geen duwtje in de rug nodig.
Onwilligen moet je altijd even wakker schudden, soms, lang niet altijd zo te zien, helpt dat wel eens.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 apr 2018, 11:48

En nog meer ouwe koek. Tijd om je wekker eens juist te zetten, jongen, want je loopt vér achter.

Je klutst hier een paar linkjes bij elkaar en je meent misschien dat je nu een academische prestatie hebt geleverd?  :roll: Ik zou toch Het Laagste Nieuws maar achterwege laten als dát je betrachting was.

Van een schoolknaap die enkel onbegrijpbare Nederlandse zinnen kan wauwelen, moeten wij dus het grote inzicht verwachten?  :lol:
Uit de openingsposting:
Bij je oppensioenstelling,  of  iets later, krijg je gegarandeerd uitbetaald wat er nog rest van je spaarkapitaal, na aftrek van hun onkosten...

Zoals beloofd in het Zomerakkoord, wordt het vanaf nu mogelijk om tot € 1.230.

Maar, let op: ahja, we leven in belgiek hé, pas op toch maar op, want.
Misschien toch maar eens eerst leren schrijven wat je bedoelt. Er zijn 12-jarige kindjes die het merkelijk beter doen dan jij. Ik zie er hier geregeld een paar aan het werk. Sluit maar achteraan aan in de rij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 apr 2018, 12:03

Eenvoudige lectuur is zelfs niet te vatten? Wat is me dat nu?
Je bevestigt alweer mijn vooroordelen jegens sommigen.
Tsja, mss zelf eens onderwerp aanmaken dat wel binnen je krijtlijntjes valt?
D'er moet toch iets, hoe klein ook, zijn?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 apr 2018, 12:10

Vandaag in de krant : Pensioensparen en waarom u het beter wel doet.

Nu kunnen jullie daar op knauwen  :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 apr 2018, 12:13

pcekspeer schreef:Eenvoudige lectuur is zelfs niet te vatten? Wat is me dat nu?
Je bevestigt alweer mijn vooroordelen jegens sommigen.
:lol:  :lol: Wiens vooroordelen? Ah, die van jou dus...  :lol:
Zie je wel dat het onder woorden brengen van een idee niet gemakkelijk is?

Een toelatingsproef voor Sennet, misschien nog niet zo'n slecht idee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

13 apr 2018, 12:43

Jammer, het blijven kwakkelige reacties, helaas.
Nietszeggend vooral.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

14 apr 2018, 11:56

Een echt gebeurd verhaal over pensioensparen

1990 Wegens moeilijke situatie zoek ik een bijverdienste
Ik kom bij een verzekeringsmaatschappij terecht in zelfstandig bijberoep
Job is avondbezoeken afleggen om pensioenspaarpolissen af te sluiten
De maatschappij geeft een "opleiding" en belooft adressen , maar omdat die "geld gekost hebben" moet ik eerst familie en vrienden lastig vallen , om "het te leren"

Ik hoor dat mijn kapper 12 zaken heeft opgestart en contacteer hem , één bezoek
Pensioensparen is ook voor bedrijfsleiders en per zaakadres kan 1 polis worden afgesloten
Ik kom blijkbaar op het juiste moment en de kapper stuurt me onmiddellijk  naar zijn boekhouder bezoek twee
Er worden dus 12 polissen gemaakt van 20.000 BEF elk

In principe krijg ik van de maatschappij heel het bedrag van die polissen uitbetaald als commissie
( 240.000 BEF ) 
Maar....omdat die kapper al ooit een verzekering had afgesloten bij dezelfde maatschappij , bij hun agent in vast dienstverband , besluit men dat ik zijn cliënt heb afgesnoept , en ik moet dat bedrag delen met hem


Naast het feit dat ik dus plots iets leerde over de "echte wereld" , werd al gauw duidelijk dat ik voor bijverdienen niet in de wieg gelegd was en mijn "avontuur" eindigde al snel

Moet er nog zand zijn ?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 apr 2018, 12:16

""andaag in de krant : Pensioensparen en waarom u het beter wel doet."

Er is niets mis met pensioensparen an sich. Je moet enkel opletten met het feit dat recentelijk  het "plafond" opgetrokken is en dat zoiets niet altijd een voordeel oplevert - integendeel. Dat is de betekenis van de initiële post op deze thread.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 apr 2018, 12:20

URSULAMI
Is een verhaaltje dat jaren geleden al circuleerde op sommige sites...
Tsja?
De helft van die 240.000 heb je toch opgeraapt of heb je ze laten liggen?
Voor welke mij werkte je?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/