Meer pensioensparen vanaf nu.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

14 apr 2018, 16:36

Pcexpeer, iemand die zich al jaren geroepen voelt om De Pc problemen van senioren op te lossen. Helaas , vele ( bekwamere) helpers hebben daar afgehaakt omdat de expert met oeverloze uitleg komt maar not to the point.

Nu begint de man zich ook te roeren in de sociale middens.
Ellenlange links, die niet werken, nodeloze uitleg en weinig correct!
ivm pensioensparen waarbijhet bedrag verhoogd word naar 1230 , daar slaat hij de bal volledig mis. Duimzuigerij zou ik zeggen. Men doet er goed aan even TOW af te wachten, want het is pas voor vlgd aanslagjaar.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 apr 2018, 17:50

""ivm pensioensparen waarbijhet bedrag verhoogd word naar 1230 , daar slaat hij de bal volledig mis. "


Pensioensparen in 2018
Het belastingvoordeel van 30% op stortingen voor uw individueel pensioensparen blijft ongewijzigd zolang u niet meer dan 960 euro stort. Het belastingvoordeel loopt dus tot 288 euro. Nieuw is wel dat u in 2018 maximum 1230 euro zult kunnen storten. Let wel op voor het addertje onder het gras. Stort u meer dan 960, dan daalt het belastingvoordeel namelijk van 30 naar 25%. Ook is het van toepassing op het volledige bedrag. Stort u bv. 970 euro, dan zult u 25% belastingvoordeel genieten op deze volledige som (en dus niet 30% op de eerste 960 euro en 25% op de overige 10). In bepaalde gevallen zult u dus minder belastingvoordeel genieten, ook al stortte u meer.Gevolgen voor de pensioenspaarder : Stort u in 2018 exact 960 euro, dan geniet u een belastingvermindering van 288 euro (= 960 euro x 30%). Overschrijdt u dit bedrag niet, dan verandert er dus niets.Stort u meer dan 960 euro, maar minder dan 1153 euro, dan is uw belastingvoordeel kleiner (25%) dan iemand die 960 euro spaarde. Stort u bv. 1000 euro, dan zult u slechts 250 euro belastingvoordeel genieten, minder dus dan de 288 euro die u zou krijgen als u slechts 960 had gestort.Pas wanneer u meer stort dan 1153 euro bent u fiscaal voordeliger af dan iemand die 960 euro spaarde. Uw winst wordt dus groter naarmate u het maximum spaarbedrag nadert, namelijk 1230 euro. Wel zal uw belastingvoordeel (in dat geval 307,50 euro) amper 19,50 euro hoger liggen dan als u volgend jaar 960 euro stort. (Testaankoop)

Geen idee waar de bal misgeslagen werd??
dejules

14 apr 2018, 19:00

Het grote voordeel bij pensioensparen is de fiscale aftrek.
Vandaag las ik dat in België nog niet eens de helft vd 55+ers aan het werk zijn.
Als men de ambtenaren daar uitfiltert (die worden niet ontslagen) dan zie je de puinhoop in de privé wat betreft de ouderen die mogen/kunnen werken na hun 55ste ... en daar stopt uw fiscale aftrek want die krijg je niet als je niet meer werkt.
Daarbij, indien U niet blijft werken tot uw pensioenleeftijd wordt U nog eens zwaar fiscaal aangepakt.
Ik heb bijna 25 jaar daaraan meegedaan (vanaf het begin en steeds de max inleg) en weet tot vandaag niet hoeveel ik op mijn 65ste ga ontvangen (ik heb mijn inleg stopgezet wegens brugpensioen en geen fiscaal voordeel). Ik weet het niet maar erger op mijn bank weten ze het ook niet. En het staat de overheid vrij om de voorwaarden steeds te wijzigen, zelfs retro-actief en nooit in ons voordeel. Besluit : dit is een zeer gevaarlijk produkt en U beslist zelf niet of U aan de gunstige voorwaarden voldoet.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

14 apr 2018, 19:06

dejules schreef:Het grote voordeel bij pensioensparen is de fiscale aftrek.
Vandaag las ik dat in België nog niet eens de helft vd 55+ers aan het werk zijn.
Als men de ambtenaren daar uitfiltert (die worden niet ontslagen) dan zie je de puinhoop in de privé wat betreft de ouderen die mogen/kunnen werken na hun 55ste ... en daar stopt uw fiscale aftrek want die krijg je niet als je niet meer werkt.
Daarbij, indien U niet blijft werken tot uw pensioenleeftijd wordt U nog eens zwaar fiscaal aangepakt.
Ik heb bijna 25 jaar daaraan meegedaan (vanaf het begin en steeds de max inleg) en weet tot vandaag niet hoeveel ik op mijn 65ste ga ontvangen (ik heb mijn inleg stopgezet wegens brugpensioen en geen fiscaal voordeel). Ik weet het niet maar erger op mijn bank weten ze het ook niet. En het staat de overheid vrij om de voorwaarden steeds te wijzigen, zelfs retro-actief en nooit in ons voordeel. Besluit : dit is een zeer gevaarlijk produkt en U beslist zelf niet of U aan de gunstige voorwaarden voldoet.
Waarom betrek jij de banken daar alweer bij? Zij moeten zich houden aan de geldende regels en zij hebben ook geen glazen bol voor wat men volgend jaar gaat beslissen. 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 apr 2018, 19:14

frits1955 schreef:"" (Testaankoop)

Geen idee waar de bal misgeslagen werd??
Nergens natuurlijk, want hij lult maar raak.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

14 apr 2018, 19:58

Prima Vera schreef: Waarom betrek jij de banken daar alweer bij? Zij moeten zich houden aan de geldende regels en zij hebben ook geen glazen bol voor wat men volgend jaar gaat beslissen. 
Ik heb dat "produkt" bij mijn bank gekocht. Mag ik dat dan niet vragen? Hopelijk gaan ze de aanvullende pensioenen niet confisceren!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

14 apr 2018, 20:22

dejules schreef:
Prima Vera schreef: Waarom betrek jij de banken daar alweer bij? Zij moeten zich houden aan de geldende regels en zij hebben ook geen glazen bol voor wat men volgend jaar gaat beslissen. 
Ik heb dat "produkt" bij mijn bank gekocht. Mag ik dat dan niet vragen? Hopelijk gaan ze de aanvullende pensioenen niet confisceren!
Jij vraagt niet, jij beschuldigt gewoon en bovenal een paniekzaaier.
dejules

15 apr 2018, 09:24

Prima Vera schreef: Jij vraagt niet, jij beschuldigt gewoon en bovenal een paniekzaaier.
Ik stel gewoon vast. Kijk, voor U als vast benoemde voor het leven is dat een "mooi produkt". U wordt nooit afgedankt. Voor mensen uit de privé is dit een toxisch produkt want U wordt zeer zwaar gestraft  nl 1/ U heeft geen fiscaal voordeel als ge werkloos zijt en 2/ ge wordt nog eens zwaar fiscaal geschoren als ge niet tot uw 65 ste (moogt!!!) werkt. 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 apr 2018, 11:44

dejules schreef:
Prima Vera schreef: Jij vraagt niet, jij beschuldigt gewoon en bovenal een paniekzaaier.
Ik stel gewoon vast. Kijk, voor U als vast benoemde voor het leven is dat een "mooi produkt". U wordt nooit afgedankt. Voor mensen uit de privé is dit een toxisch produkt want U wordt zeer zwaar gestraft  nl 1/ U heeft geen fiscaal voordeel als ge werkloos zijt en 2/ ge wordt nog eens zwaar fiscaal geschoren als ge niet tot uw 65 ste (moogt!!!) werkt. 
Stop nu eens met dat onbenullig gezwam. Ik ben geen vastbenoemde, nooit geweest!  Ik heb het zo gehad met je stomme praat en ik niet alleen.  Jij bent zo zot als een orgel man!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 apr 2018, 11:58

Tut, tut, Prima Vera, als julio zegt dat je een statutaire ambtenaar bent, dan bén je een statutaire ambtenaar. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 apr 2018, 12:13

Prima Vera schreef:
dejules schreef:
Prima Vera schreef: Jij vraagt niet, jij beschuldigt gewoon en bovenal een paniekzaaier.
Ik stel gewoon vast. Kijk, voor U als vast benoemde voor het leven is dat een "mooi produkt". U wordt nooit afgedankt. Voor mensen uit de privé is dit een toxisch produkt want U wordt zeer zwaar gestraft  nl 1/ U heeft geen fiscaal voordeel als ge werkloos zijt en 2/ ge wordt nog eens zwaar fiscaal geschoren als ge niet tot uw 65 ste (moogt!!!) werkt. 
Stop nu eens met dat onbenullig gezwam. Ik ben geen vastbenoemde, nooit geweest!  Ik heb het zo gehad met je stomme praat en ik niet alleen.  Jij bent zo zot als een orgel man!
Ik zeg dat pensioensparen een heel mooi produkt is voor een statutair ambtenaar want die haalt het maximale voordeel eruit. Dit is een mooie aanvulling bovenop het dubbel pensioen en die mens heeft altijd fiscaal voordeel.
Voor mensen uit de privésector is dit een toxisch produkt. Wordt ge werkloos/ziek/invalide verliest ge uw fiscaal voordeel en als ge niet tot uw 65 ste moogt/kunt werken wordt ge nog eens zeer zwaar gestraft bij de uitbetaling. U mag mijn stelling altijd ontkrachten. Is Mevrouw Prima Vera statutair?
dejules

15 apr 2018, 12:14

Wil. schreef:Tut, tut, Prima Vera, als julio zegt dat je een statutaire ambtenaar bent, dan bén je een statutaire ambtenaar. :lol:
Uw echtgenote en de kinders zijn statutair, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 apr 2018, 13:12

Dejules, heb jij ergens een hersenletsel opgelopen of heb je adhd? Altijd maar hetzelfde debiteren, jongen toch. Laat je toch eens verzorgen. Gaat de meeste bezoekers van het forum hier veel plezier doen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 apr 2018, 16:51

Wil. schreef:Tut, tut, Prima Vera, als julio zegt dat je een statutaire ambtenaar bent, dan bén je een statutaire ambtenaar. :lol:

:lol: :lol:
dejules

15 apr 2018, 19:32

Horus1 schreef:Dejules, heb jij ergens een hersenletsel opgelopen of heb je adhd? Altijd maar hetzelfde debiteren, jongen toch. Laat je toch eens verzorgen. Gaat de meeste bezoekers van het forum hier veel plezier doen.
Ge doet mij ook veel plezier door geen pm-kes meer te sturen!