Elektrische onkruidbrander

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

13 apr 2018, 10:21

Zijn er hier gebruikers van elektrische onkruidbranders ?
Graag de voordelen en de nadelen. 
groetjes 
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 apr 2018, 12:28

lode;

Voordelen het gaat rap de wandcellen zullen hierdoor kapotgaan, waardoor het onkruid uitdroogt en uiteindelijk afsterft.
Het is veel effcienter dan met de hand ,als er iets van wortelingen blijft zitten is het daar in de kortste keren terug.
En je hoeft geen chemische produkten te gebruiken .
Je hebt dan nog eens de keus tssn. een gasbrander of een elektrische.
Misschien een nadeel als er planten dicht in de omgeving staan waar je brandt kunnen die er ook misschien geschonden worden ,maar als je uitkijkt heb je dat in de hand.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

13 apr 2018, 16:53

Wardje,

Dat lees ik ook op de sites van verkopers, ,maar die gaan er natuurlijk geen nadelen op zetten.
Daarom graag feedback van gebruikers van dergelijke apparaten.
groeten
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 apr 2018, 10:46

Ik heb deze week (dinsdag) mijn elektrisch brander nog gebruikt. Ik ben daar niet zo happy mee. Je moet vrij lang op het onkruid blijven staan blazen (er is geen vlam, enkel hete lucht), anders gaat het niet kapot.

Op mijn tuinpad staat heel wat "mini-herderstasje". Dat is elk voorjaar zo. Ik wilde dat aanpakken met die brander en heb er - zo dacht ik toch - voldoende lang op zitten blazen maar vandaag leeft dat onkruid nog.

Als je een elektrische verfbrander hebt om de verf van het hout af te kunnen krabben, dan kun je die eens proberen, want die doet net hetzelfde. Alleen moet je dan op je knieën gaan zitten om het onkruid te lijf te gaan.

Ik zou die elektrische brander niet meer kopen. Maar iets met een vlam zou ik wél overwegen. Dan zie je onmiddellijk het resultaat. De vlam is veel heter dan de 650 graden of zo van die brander.  Wel oppassen dat je niks in brand steekt, natuurlijk.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 apr 2018, 16:49

HET GROTE NADEEL:
Uw jaarlijks verbruik gaat de hoogte in.
Maar daar word geen woord over gerept. 

Gewoon bukken en met polleke uitdoen.  :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

15 apr 2018, 22:43

@ Wil
Dank u voor het eerlijk antwoord. 

@ benq
Dat deet ik zo ook en zal dit nu nog zo even verder doen.
GROETJES 
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

16 apr 2018, 09:01

Voor èèn metertje misschien wel. Maar voor meer
Heb er alleens bezig gezien  dit is echt voor mij niet de oplossing 
Piertje  gras ding er op en wachten maar,en dan vraag ik me nog af wat met de wortels zijn die zeker dood in de grond,vrees van niet voor alle planten

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

16 apr 2018, 13:50

Ik gebruik ook sinds vorig jaar een elektrische onkruidverbrander.
Dat ding heeft zowel voor- als nadelen.
Voordelen : - géén gebruik van milieuschadelijke stoffen - makkelijk om individuele plantjes te "behandelen" met weinig risico om ernaast staande "goede" plantjes te beschadigen - snel inzetbaar - geen gesleur  met gasfles(jes) zoals bij de gasbranders en plots zonder gas vallen tijdens het werk -
Nadelen : elektrische verlengkabel nodig wat soms probleempjes kan opleveren - werkt iets minder snel dan toestel op gas - minder geschikt voor grotere oppervlaktes

Over de kostprijs van het verbruik : elektrisch toestel gebruikt natuurlijk elektriciteit, maar de gasbrander verbruikt gas.
Dat gas komt niet zomaar uit de kabel zoals elektriciteit maar moet aangekocht worden.
Of het ene uiteindelijk duurder is dan het andere weet ik niet.