usb niet herkend

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

19 apr 2018, 13:59

Ik weet niet of ik op het juist topic zit, maar toch maar vraag.
Ik heb een fototoestel canon dat altijd goed heeft gewerkt, maar nu kan ik geen foto's meer downloden van mijn apparaat.
Ik krijg het USB heeft een storing veroorzaakt in Windows en herkent het apparaat niet meer.
Heb al in verschillende poorten gestoken maar toch lukt het niet, wat kan de reden zijn ?
Ik heb W 8.1 ben wel even met de overgang(gratis) naar W 10 gegaan, maar je kon nog terug en ben terug naar 8.1 gegaan. 
Maar dat is wel al 2j. geleden en tot januari heb ik nog foto's kunnen downloden ik denk dat het daar misschien toch niets mee te maken heeft ?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 apr 2018, 16:06

moeschi,

computer al eens terug opgestart ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

20 apr 2018, 09:23

Ja dit heb ik al meermaals gedaan, maar het lukt niet.
Heb dan gaan zoeken in apparaat beheer en daar zie ik staan WD is niet geconfigureerd voor het installeren van stuurprogramma's ik weet niet goed of dat er iets mee te maken heeft.
Ik denk dat het toch iets te maken heeft met updates, omdat als ik een update doe en bij het installeren zie ik dan staan u upgrate naar WD 10 update is klaar om te  installeren, en ik heb nog altijd 8.1

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

20 apr 2018, 16:36

Voorlopig opgelost, hoe ik het allemaal gedaan heb, langs apparatenbeheer, dan up date van bestuuringssysteem.
Ik heb hier zo van alles aangeklikt dat ik het allemaal niet in de juiste volgorde kan zeggen.
Enfin het is gelukt en werkt terug perfect.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 apr 2018, 16:40

moeschi,

bedankt voor het melden.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 apr 2018, 08:05

misschien dat je toch eens moet overwegen om via het kaartje in het fototoestel te werken
dan behoeven er géén drivers en dergelijke te ....
gewoon het kaartje uit het fototoestel halen , en het kaartje in de computer steken
meestal hebben die daar wél een gleuf voor
anders is het via een extern usb  kaartlezertje (ook niks voor nodig)
eenmaal dat kaartje in de computer zit vraagt de computer wat je wil doen
dan kun je alles wat je maar wilt

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

21 apr 2018, 12:38

Verhaegen ik ben vanmorgen naar de fotowinkel geweest en die man zegt ook dat je best het kaartje gebruikt voor de foto's op u pc te zetten. Hij zegt de connectie met pc en fototoestel kan die boodschap geven dat hij die niet erkent.  Het gebeurt soms ook bij scanners. Hij heeft het fototoestel zelf uitgetest in de winkel en daar is niks mis mee.
Dit wil ik toch even melden dat je de juiste info hebt gegeven. Bedankt.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

22 apr 2018, 08:15

Ik heb het zelfde probleem
Ik heb een gps systeem aangekocht voor in de radio in mijn auto
En daar was eens memory stik en een SD kaartje bij
Sd kaartje in het toestel gedaan en dat werkt ,alleen komt hij op het moment en zegd 
Geen kaarten geladen
Dus kaarten staan op de stick ,in computer gestoken en deze herkent ook de stik niet
Maar dit gps systeem werkt op mijn Windows 6 dat in de radio zit
Mijn pc werkt op Windows 10 ,kan daar het probleem liggen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 apr 2018, 08:33

is daar aan die radio ook géén usb aansluiting ?
soms zelfs met kabeltje

qua al die radio's met gps en merken navenant de automerken ken ik niet véél van hoor , alleen de basis dingen
dat is meestal genoeg