We gaan eindelijk uit de schulden geraken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

20 apr 2018, 14:50

Geen begrotingsevenwicht voor 2020: "We zouden vijf miljard moeten besparen"
Quote van Bart De Wever in een artikel van 2014 waarin De Wever belooft een begroting in evenwicht in 2018.
“We gaan eindelijk uit de schulden geraken zonder de belastingskraan open te draaien. Dat is bij mijn weten in mijn leven nog nooit gebeurd. Als je dat kan krijgen, is het wel de moeite waard om van andere belangrijke punten (het communautaire programma en de beperking van de werkloosheid in de tijd, red.) afscheid te nemen.”

Inderdaad... die stelling blijft, dat het bij zijn weten nog nooit is gebeurd.
Ook de N-VA heeft niets gerealiseerd.
Welke loze beloften gaan we binnenkort weer mogen aanhoren?


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/20 ... jard-moet/

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 apr 2018, 15:08

dejules schreef:Geen begrotingsevenwicht voor 2020: "We zouden vijf miljard moeten besparen"
Quote van Bart De Wever in een artikel van 2014 waarin De Wever belooft een begroting in evenwicht in 2018.
“We gaan eindelijk uit de schulden geraken zonder de belastingskraan open te draaien. Dat is bij mijn weten in mijn leven nog nooit gebeurd. Als je dat kan krijgen, is het wel de moeite waard om van andere belangrijke punten (het communautaire programma en de beperking van de werkloosheid in de tijd, red.) afscheid te nemen.”

Inderdaad... die stelling blijft, dat het bij zijn weten nog nooit is gebeurd.
Ook de N-VA heeft niets gerealiseerd.
Welke loze beloften gaan we binnenkort weer mogen aanhoren?


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/20 ... jard-moet/
GEEN beloften meer Jules, ENKEL doen. Want in de periode 2014 - 2019 hebben zij ook werken tot 67 door de strot van het werkende volk kunnen rammen, en.....dat zelfde volk knikte en zegt dat het goed was.
Daarom zullen er nog zulke maatregelen komen, denk maar aan het rekening rijden.

Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) wil ook doorzetten met het rekeningrijden voor personenauto’s.
Een eerste proefproject draaide uit op een flop, maar Weyts wil een tweede studie bestellen. Wanneer die ook negatieve resultaten oplevert, zal hij wellicht een derde en een vierde proefproject laten uitvoeren. Tot bewezen is wat moet worden bewezen: dat slimme kilometerheffingen voor personenwagens een zegen zijn.
Zoals de zaken nu staan, zullen mensen die ver van Brussel of Antwerpen wonen, en die niet om het halfuur een (stipte) trein of een bus in hun nabijheid krijgen, het grote slachtoffer worden van rekeningrijden. Zij worden zelfs twee keer gestraft: ze moeten meer brandstof kopen en ze moeten meer betalen omdat ze meer kilometers doen.
Rekeningrijden dreigt ook vooral de lage en gemiddelde inkomens te treffen. Die mensen hebben over het algemeen geen bedrijfswagen, en zullen dus zélf voor de gereden kilometers moeten opdraaien. 

https://www.gva.be/cnt/dmf20150518_0168 ... -vlamingen 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 apr 2018, 15:46

De eerste 6 maanden van zijn bestaan  leverde de LEZ ( lage emissie zone) Antwerpen al een dikke 7 miljoen euro aan boetes op (56.000 overtredingen).
Wat lezen we nu: dit jaar meren 670 cruiseschepen aan in Antwerpen. Zowel het huidige ponton(Zuiderterras) als het nieuwe ( aan het Steen) vallen binnen de LEZ. Elk middelgroot cruiseschip is goed voor de uitstoot van fijn stof dat het equivalent is van dat van...1 miljoen auto's. Hebt U ook het gevoel dat het huidige NVA bestuur  vrolijk met de voeten van Jan Modaal aan het spelen is?

https://www.apache.be/2018/04/18/vervui ... issiezone/

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

20 apr 2018, 15:54

frits1955 schreef:De eerste 6 maanden van zijn bestaan  leverde de LEZ ( lage emissie zone) Antwerpen al een dikke 7 miljoen euro aan boetes op (56.000 overtredingen).
Wat lezen we nu: dit jaar meren 670 cruiseschepen aan in Antwerpen. Zowel het huidige ponton(Zuiderterras) als het nieuwe ( aan het Steen) vallen binnen de LEZ. Elk middelgroot cruiseschip is goed voor de uitstoot van fijn stof dat het equivalent is van dat van...1 miljoen auto's. Hebt U ook het gevoel dat het huidige NVA bestuur  vrolijk met de voeten van Jan Modaal aan het spelen is?

https://www.apache.be/2018/04/18/vervui ... issiezone/
Foei frits ! Zeg niet zo maar Jan Modaal tegen het elite volk van Vlaanderen !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
MaLoReg

20 apr 2018, 17:17

670 cruiseschepen die aanmeren in Antwerpen: heel goei nieuws voor onze economie!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 apr 2018, 17:44

""670 cruiseschepen die aanmeren in Antwerpen: heel goei nieuws voor onze economie!"


Een mens leert hier elke dag nog bij. Als een massa fijn stof van cruiseschepen binnen de LEZ de lokale horeca wat centen opbrengt via de toeristen die effe aanmeren dan is dat een ander soort stof dan dat van de lokale sukkels die de ene boete na de andere krijgen voor hun autootje in diezelfde LEZ. Eigen volk eerst of ...neen, niet echt .
MaLoReg

20 apr 2018, 17:50

Jamaar Frits heel die toestand van fijn stof en allerlei bezoedelde lucht is één grote grap-mss van mensen die nooit op reis waren want dan zouden ze weten dat het er in andere landen wel anders aan toe gaat dus laat die schepen maar komen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 apr 2018, 18:38

" "is één grote grap"

Dat wist ik al lang. Nu De Wever nog.
Gast

20 apr 2018, 20:50

MaLoReg schreef:670 cruiseschepen die aanmeren in Antwerpen: heel goei nieuws voor onze economie!
Toch geen probleem ! Telkens als zo één scheepje aanmeert schrijft de SchutzArmee van De Wever een boete uit zoals die dat doet voor de vervuilende auto's . En als die dat niet doet gaat de PVDA hem een proces aandoen voor discriminatie , schending van het gelijkheidsbeginsel zoals dat beschreven staat in het verdrag van de rechten van de mens.

Trouwens : stop een kernreactor in die schepen , de Amerikanen doen dat ook met hun oorlogsbodems. :twisted: Of is dat een probleem , misschien ? :D
Ice

21 apr 2018, 12:58

dejules schreef:Geen begrotingsevenwicht voor 2020: "We zouden vijf miljard moeten besparen"
Quote van Bart De Wever in een artikel van 2014 waarin De Wever belooft een begroting in evenwicht in 2018.
“We gaan eindelijk uit de schulden geraken zonder de belastingskraan open te draaien. Dat is bij mijn weten in mijn leven nog nooit gebeurd. Als je dat kan krijgen, is het wel de moeite waard om van andere belangrijke punten (het communautaire programma en de beperking van de werkloosheid in de tijd, red.) afscheid te nemen.”

Inderdaad... die stelling blijft, dat het bij zijn weten nog nooit is gebeurd.
Ook de N-VA heeft niets gerealiseerd.
Welke loze beloften gaan we binnenkort weer mogen aanhoren?


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/20 ... jard-moet/
Maar vijf miljard? Ze hebben vást de 6,6 miljard van de mislukte taksshift weer vergeten erbij te rekenen? De kosten van de mosliminvasie, het gratis onderhoud van economische parasieten? Etc....etc.....etc....een eindeloze lijst 'verliesposten' ten koste van het volk waarvoor deze politieke witteboordcriminelen 'ten dienste staan'

En ja, jan hesp voert al meteen dé verklaring van de 'onvoorziene' aanslagen in 2016 op als zondebok voor dit natte-vinger bedrog!

Nogmaals: begrotingen zijn puur volksverlakkerij, puur bedrog om de bevolking blaaskes wijs te maken en het opzettelijke wanbeleid van de politiek recht te lullen.
De bevolking sussen met enerzijds het (fictieve!!) bedrag af te zwakken en meteen voor te bereiden dat ze NOG MEER GAAN STELEN!
Zo laten ze weten dat, als het volk zo dom is dezelfde ploeg politieke dieven opnieuw de kans te geven, wat ons te wachten zal staan: verderzetting van de collectieve verarming door wanbeleid en verspilling van óns belastinggeld.

Laat dit een leidraad zijn bij verkiezingen?  :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2018, 15:18

Afbeelding

Hier een voorbeeld van het soort 'onzichtbare verandering'  die het Antwerps stadsbestuur bewerkstelligt.

De goede aanzet onder Janssens wordt doorgetrokken. Eind 2017 zat Antwerpen al op het gemiddeld schuldniveau van Vlaanderen. En door het goed bestuur zal dit blijven dalen.  
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 jul 2018, 18:11

Wil. schreef:Afbeelding

Hier een voorbeeld van het soort 'onzichtbare verandering'  die het Antwerps stadsbestuur bewerkstelligt.

De goede aanzet onder Janssens wordt doorgetrokken. Eind 2017 zat Antwerpen al op het gemiddeld schuldniveau van Vlaanderen. En door het goed bestuur zal dit blijven dalen.  
ANTWERPEN MAAKTE VAN ELKE WERKLOZE EEN STATUTAIR AMBTENAAR.
De WEVER HEEFT DE NIET VAST BENOEMDEN BUITENGEGOOID EN BESPAARD OP DE ARMEN.

Antwerpen torste decennialang een historische schuld, die er in 1995 toe leidde dat de stad onder curatele kwam te staan.
"De stad gaf te veel uit, niet aan investeringen want die deed ze eigenlijk zelfs te weinig, maar wel aan personeel", zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA).

"In de jaren negentig werkten hier duizend mensen meer dan vandaag, voor minder inwoners.
Bovendien ging het meestal om statutaire jobs, die dus langdurig en ook na het pensioen voor mokerslagen zorgden voor de stadskas." 
Share 'We zijn verhuisd naar de afdeling intensieve zorgen, zou je kunnen zeggen' Bart De Wever, burgemeester Antwerpen



"Onder mijn voorganger Patrick Janssens en schepen Luc Bungeneers is er een ommekeer ingezet .


https://www.demorgen.be/binnenland/antw ... -bbe9c77f/


Het wordt onmogelijk om de schulden nog meer weg te werken.
Antwerpen heeft de hoogste werkloosheid van alle centrum-steden en door de vergrijzing (wij hebben zeer lage pensioenen behalve de statutaire leeglopers) kan men niets meer innen bij de verarmde bevolking.

Antwerpen investeerde nooit in infrastructuur maar alleen in statutaire leeglopers.
Iemand die vanuit Rotterdam in Antwerpen aanmeerde catapulteert 100 jaar terug in de tijd. 
Hier adem je Expo 58 in!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2018, 19:42

Pak nog een pilleke, julio.
De zon schijnt hier :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jul 2018, 19:54

Heeft Julleke al eens ooit de Antwerpse haven bezocht.
Sinds ik in 1968 er begon te werken en na 40 jaar er stopte was de groei enorm en stopt nog altijd niet.
Bedenk dat de haven de grote motor van België is.
dejules

04 jul 2018, 20:12

voorn schreef:Heeft Julleke al eens ooit de Antwerpse haven bezocht.
Sinds ik in 1968 er begon te werken en na 40 jaar er stopte was de groei enorm en stopt nog altijd niet.
Bedenk dat de haven de grote motor van België is.

Minder jeugdwerkloosheid in Brussel dan in Antwerpen

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170802_02999958