hoelang laadtijd batterij electrische fiets?

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

u790105
Lid geworden op: 19 okt 2006, 16:39
Locatie: mesen

23 apr 2018, 18:22

er zijn 5 ondersteuningsgraden
ik rijd meestal op 2
de streek waar ik woon(mesen)hier in de westhoek is nogal bergachtig

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 apr 2018, 20:13

Bij onze elektrische fiets staat op het scherm dat hij wordt opgeladen , na het laden sluit het scherm.
Als je dan je computer aanlegt toont hij hoeveel km bereik je hebt normaal is de 140 km in ECO-stand.
Die 88% kan je resetten en dan zal hij wel de 100% tonen.
Stel dat je gefietst hebt in de hoogste stand ,bij ons is dat turbo,en je laat hem opladen en in turbostand laten staan zal hij bij een volledig opgeladen batterij  70 km aanduiden ,plaats je hem op eco stand dan toont hij opnieuw 140 km.
Dwz dat de computer onthoudt op welke stand je laatst gereden hebt en dan bij volle batterij aantoont hoever je op die laatste stand kunt rijden.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

28 apr 2018, 14:26

IK HEB AL GELEZEN VAN 6H  LADEN?
is er geen gebruikshandleiding bij zo'n fiets?

ik overweeg om mij er ook een aan te schaffen,maar lees
er veel over...want de prijs van zo'n fiets!
dat is geen driewielerke é :wink: :lol:
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 apr 2018, 16:40

de prijs van zo een fiets is inderdaad niet weinig
maar als je uw battery ervan moet vervangen is héél kostelijk
800 €
en langer dan ± 6 jaar ga je der niet mee doen hoor
dus als je geluk hebt , minstens elke 6 jaar 800 €
en je mag rekenen dat als het nu 800 € is het binnen 6 jaar gemakkelijk 1000 € is hoor
want 6 jaar geleden was het nog 450 €

hoelang laden ?
dat hangt af van vlug laden of traag laden , maar evengoed van hoe zwaar die battery is
en hoe de battery lader laad en hoe zwaar die laad

dan spreken we nog niet van : onderhouds kosten
vervangingskosten
want dergelijke fietsen hebben een hoge onderhouds en vervang kost
bv. kettingen en tandwielen
het is pas nadien dat men gaat ondervinden wat het werkelijk kost
als dit terug betaald wordt door een werkgever , of afgetrokken kan worden van belastingen
dan is dat een ander verhaal
daarbij dit laatste moet wél eerst genoeg belasting betalen vooraleer men het kan aftrekken

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

29 apr 2018, 00:27

Ik heb een Giant. Ik heb er al 24000 km mee gereden op bijna 9 jaar. Ik heb geen auto. Het is nog altijd de eerste batterij die ik nu al bijna 600 keer heb opgeladen. De eerste jaren deed ik een 60 km met één volle lading maar de laatste jaren is dat afgezwakt tot nu nog een 30 à 40 km. Onderhoudskosten: nog geen 200 €, waarvan 3x een binnen- en buitenband. De fiets is nog in goede staat en ik overweeg geen nieuwe batterij maar eventueel een renovatie, als het nodig is. Dat zou dan maar een goeie 350 € kosten.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 apr 2018, 09:37

fokke
een werkuur kost al 60 a 70 €
kettingen en kanwielen zijn na 2 jaar uitgesleten en versleten hoor
ja , je kunt daar nog mee rijden
vroeger reden ze met éne fiets levenslang , en der werd niks vervangen als het niet gebroken was
maar de dingen zijn niet meer gemaakt zoals vroeger (stevig , dik en zwaar )
alles is computergestuurd ontworpen , en is uitgerekend hoelang dat kan ....elk onderdeeltje kent men de levensduur
we zitten in de vervangeconomie , de productieeconomie is bijna voorbij

ik zou zeggen , stap een fietsenwinkel binnen , vraag de kostprijs , vraag kostprijs jaarlijks onderhoud , vraag hoelang de battery zal meegaan , en vraag kostprijs nieuwe battery
je zal dan héél anders uitkomen

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

29 apr 2018, 10:34

verhaegen schreef:fokke
een werkuur kost al 60 a 70 €
kettingen en kanwielen zijn na 2 jaar uitgesleten en versleten hoor
ja , je kunt daar nog mee rijden
vroeger reden ze met éne fiets levenslang , en der werd niks vervangen als het niet gebroken was
maar de dingen zijn niet meer gemaakt zoals vroeger (stevig , dik en zwaar )
alles is computergestuurd ontworpen , en is uitgerekend hoelang dat kan ....elk onderdeeltje kent men de levensduur
we zitten in de vervangeconomie , de productieeconomie is bijna voorbij

ik zou zeggen , stap een fietsenwinkel binnen , vraag de kostprijs , vraag kostprijs jaarlijks onderhoud , vraag hoelang de battery zal meegaan , en vraag kostprijs nieuwe battery
je zal dan héél anders uitkomen

Ik heb al mijn kosten op een bestandje gezet en weet dus tot op de € nauwkeurig wat mijn fiets mij kost. De meeste kosten zijn zelfs mijn eigen fout geweest (klapbanden...). De fietsenmaker bij wie ik gekocht heb (1785 €, 9 jaar geleden) doet zelfs niet meer in Giant omdat hij niet tevreden was over de ondersteuning door de fabriek maar zorgt nog wel voor het onderhoud en doet dat heel schappelijk. Voor problemen met de elektronica zou ik wel bij een verkoper van Giant moeten zijn. Ik stel wel vast dat de kwaliteit van de onderdelen veel beter is dan bij gewone fietsen. Voor zover ik het kan inschatten is de fiets nog in zeer goede staat en kan hij nog enkele jaren mee. Ik word 78 en weet niet of ik nog een nieuwe ellentrieke fiets kan verslijten en probeer dus nog enkele jaren verder te doen met deze fiets. Daarom ook een goedkopere batterijrenovatie.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

29 apr 2018, 10:45

als ik hier lees wat verhaegen schrijft over de
kosten van zo'n batterij!  dan blijf ik bij mijn
gewone fiets. als men dat uitrekend..kost dit meer
dan een onderhoud voor de wagen.
ik dacht eerst aan zo'n 400 a450€  voor een nieuwe
batterij,maar dat is duurder dan ik dacht.
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 apr 2018, 11:04

Mijn vrouw fietst elektrisch heeft 13000 km op de teller in 26 maanden. Doe zelf onderhoud ,op 8000km ketting en tandwielcasette vervangen kostprijs 87 . euro
De Batterij  doet  het nog prima , laat de batterij  nóóit  hélemaal plat lopen. Ga nu nog de achterband vernieuwen met een antilekband  42 euro. 
Als je het niet zelf doet reken een 65 euro werkuren.
Vind ten opzichte van een gewone fiets een elektrische fiets niet duurder.Rij zelf nog met racefiets en MTB en aan wisselstukken is dit wel duurder

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 apr 2018, 11:17

400 of 450 voor een battery was 6 jaar geleden van toepassing , en dat was voor batterijen van 320 watt
die maken ze bijna niet meer , ook niet in de verkoop
t'is allemaal minstens 400 watt tegenwoordig
dat doet de prijs al stijgen , + de verdere stijging van grondstofprijzen (vanwege de meerdere vraag van lithium (auto's) en .) + de ontwaarding van €

ik heb der hier zelf één uit elkaar gehaald gehaald gehad ter reparatie , kapotte printplaat (bms)
nu moet ik wachten tot de andere batterij zijn cellen versleten zijn (zal niet lang meer duren ) om dan die cellen in de anderen te steken met de goede bms (printplaat)
en als de printplaat kapot is , kunnen die van de batteryrenovatie ook géén renovatie méér doen hoor , dat is een onderdeel dat de fabrikanten zorgvuldig beschermen tegen namaak
der wordt altijd veel over gesproken , maar ik som gewoon de ondervinding op die ik zelf meemaak
als men een nieuwe auto gaat kopen is het ook allemaal koek en ei en maar zoveel voor dit en dat , tot men het effectief gaat laten doen

fokke je verstaat toch dat die mens ook zijne kost moet verdienen , en een begonnen werkuur   kost overal 60 a 70 € hoor
als die dat voor u voor een zacht prijsje doet , des te beter voor u natuurlijk
maar als die dat zo bij al zijn klanten zou doen , zou hij niet veel verdienen hoor

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

29 apr 2018, 12:08

verhaegen schreef:400 of 450 voor een battery was 6 jaar geleden van toepassing , en dat was voor batterijen van 320 watt
die maken ze bijna niet meer , ook niet in de verkoop
t'is allemaal minstens 400 watt tegenwoordig
dat doet de prijs al stijgen , + de verdere stijging van grondstofprijzen (vanwege de meerdere vraag van lithium (auto's) en .) + de ontwaarding van €

ik heb der hier zelf één uit elkaar gehaald gehaald gehad ter reparatie , kapotte printplaat (bms)
nu moet ik wachten tot de andere batterij zijn cellen versleten zijn (zal niet lang meer duren ) om dan die cellen in de anderen te steken met de goede bms (printplaat)
en als de printplaat kapot is , kunnen die van de batteryrenovatie ook géén renovatie méér doen hoor , dat is een onderdeel dat de fabrikanten zorgvuldig beschermen tegen namaak
der wordt altijd veel over gesproken , maar ik som gewoon de ondervinding op die ik zelf meemaak
als men een nieuwe auto gaat kopen is het ook allemaal koek en ei en maar zoveel voor dit en dat , tot men het effectief gaat laten doen

fokke je verstaat toch dat die mens ook zijne kost moet verdienen , en een begonnen werkuur   kost overal 60 a 70 € hoor
als die dat voor u voor een zacht prijsje doet , des te beter voor u natuurlijk
maar als die dat zo bij al zijn klanten zou doen , zou hij niet veel verdienen hoor
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

29 apr 2018, 12:16

verhaegen schreef:400 of 450 voor een battery was 6 jaar geleden van toepassing , en dat was voor batterijen van 320 watt
die maken ze bijna niet meer , ook niet in de verkoop
t'is allemaal minstens 400 watt tegenwoordig
dat doet de prijs al stijgen , + de verdere stijging van grondstofprijzen (vanwege de meerdere vraag van lithium (auto's) en .) + de ontwaarding van €

ik heb der hier zelf één uit elkaar gehaald gehaald gehad ter reparatie , kapotte printplaat (bms)
nu moet ik wachten tot de andere batterij zijn cellen versleten zijn (zal niet lang meer duren ) om dan die cellen in de anderen te steken met de goede bms (printplaat)
en als de printplaat kapot is , kunnen die van de batteryrenovatie ook géén renovatie méér doen hoor , dat is een onderdeel dat de fabrikanten zorgvuldig beschermen tegen namaak
der wordt altijd veel over gesproken , maar ik som gewoon de ondervinding op die ik zelf meemaak
als men een nieuwe auto gaat kopen is het ook allemaal koek en ei en maar zoveel voor dit en dat , tot men het effectief gaat laten doen

fokke je verstaat toch dat die mens ook zijne kost moet verdienen , en een begonnen werkuur   kost overal 60 a 70 € hoor
als die dat voor u voor een zacht prijsje doet , des te beter voor u natuurlijk
maar als die dat zo bij al zijn klanten zou doen , zou hij niet veel verdienen hoor
Ik weet niet hoeveel hij per uur rekent en hoelang hij eraan gewerkt heeft. Op zijn rekening staat wat hij gedaan heeft en wat de geplaatste onderdelen kosten. En ik krijg echt geen gunstprijsje! Ik betaal wat iedereen bij hem moet betalen... Hij werkt niet met gasten...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!