Autozetel hoger maken.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

23 apr 2018, 00:08

Kreeg de vraag van iemand die zich afvroeg of een los kussen op de chauffeurszetel zomaar mocht. Deze persoon zou liever wat hoger zitten om haar zicht te verbeteren maar wil rekening houden met wet en voorschriften.
Ik dacht/denk van wel.
Zelf nooit echt op gelet maar bestaan er geen hulpmiddelen t.t.z. een zitting met vaste rug die men op de originele zetel kan plaatsen om hoger te zitten?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

23 apr 2018, 06:36

Mijn broer was ook te klein In de garage hebben ze zijn zetel hoger gezet Dit is 30 jaar geleden (ford fiesta) dus in de garage zullen ze dat wel kunnen oplossen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 apr 2018, 17:14

Eens nakijken of dat standaard niet kan hoor die zetel hoger zetten
In mijn elf jaar oude Clio zit dat standaard in. Opzij aan de zetel is een hendel waarmee dat moeiteloos kan veranderd, want als de zonen ermee rijden moet die terug omlaag en naar achter.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

27 apr 2018, 00:45

Bedankt voor de antwoorden. Heb ze doorgespeeld aan de dame in kwestie.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 apr 2018, 12:07

Paca schreef:Bedankt voor de antwoorden. Heb ze doorgespeeld aan de dame in kwestie.
Als de tips die al gegeven werden ( hoger zetten van de zetel in zijn geheel) niet helpen kan je gerust een los kussen gebruiken. Er staat nergens in de wegcode dat dit niet zou mogen. Een tip misschien wel : als je een kussen gebruikt probeer het dan wel op één of andere manier aan de zetel vast te maken. Ik denk daarbij als voorbeeld aan de kussen die gebruikt worden in tuinstoelen, daar zijn lintjes aan om het kussen aan de stoel vast te maken.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

27 apr 2018, 17:43

Paca schreef:Kreeg de vraag van iemand die zich afvroeg of een los kussen op de chauffeurszetel zomaar mocht. Deze persoon zou liever wat hoger zitten om haar zicht te verbeteren maar wil rekening houden met wet en voorschriften.
Ik dacht/denk van wel.
Zelf nooit echt op gelet maar bestaan er geen hulpmiddelen t.t.z. een zitting met vaste rug die men op de originele zetel kan plaatsen om hoger te zitten?



paca ,de ideale oplossing voor dit probleem

en de beste manier is het volgende.
men kan in de garage opteren om blokjes te plaatsen tussen de vloerplaat ,
en zetel(s)  hoor...maar
ik weet niet welk merk de persoon heeft???
maar bij Hyundai  is  dit geen enkel probleem.
5cm of iets meer is geen probleem!
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )