Kastdiepvriezer Samsung RZ60 EETS1/FHT

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

23 apr 2018, 09:02

Plots en sinds gisteren slaat alarmbel aan en uit en geeft een belsignaal.
Geen idee hoe dit zo komt want ik ben er niet aan geweest-deur normaal dicht, 'k heb hem zelfs niet gebruikt. Wat kan hiervan de reden zijn en ook, hoe los ik dit op?
(aan de stopcontacten kan ikzelf niet aan mocht dat jullie voorstel zijn).
In de info papieren die ik hier nog heb vind ik niets over dit probleem.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 apr 2018, 09:22

Vriezers gaan meestal piepen als de temperatuur in het apparaat te hoog oploopt, waardoor het niet meer mogelijk wordt om alle producten goed koud te houden. De oorzaak hiervan is meestal dat u teveel producten in de vriezer heeft gestopt die nog moesten bevriezen, terwijl de vriezer niet over de capaciteit beschikt om al deze producten in één maal te bevriezen.
Een andere manier om het probleem te verhelpen is door uw vriezer tijdelijk in de snelvriesstand te zetten.
MaLoReg

23 apr 2018, 09:25

Niks van dit alles. Heb vriezer al enkele dagen niet gebruik (zoals ik hier aangaf) en temperatuur blijft altijd constant op min 19°.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 apr 2018, 10:41

Misschien een storing, ga mij daar niet over uitspreken , je kan eens informeren bij wie je hem aankocht.
MaLoReg

23 apr 2018, 11:21

Ja ds mss een goed idee. Geluid plus het 'teken' op de kast zelf gaan altijd aan/uit.....voor mij ook een raadsel.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 apr 2018, 11:41

Heb  de handleiding(pagina 10, punt 4; Alarm) opgezocht, zou eens op de alarmknop drukken en kijken of hij dan niet normaal wordt en anders naar de verkoper.
Om de alarmfunctie uit te schakelen, drukt u opnieuw op de Alarm knop.
 Display uitDe temperatuurweergave staat standaard uit. Om de temperatuurweergave aan of uit te schakelen, drukt u 3 seconden op de alarmknop.
MaLoReg

23 apr 2018, 11:49

Dank je Wardje voor je opzoekwerk. Temperatuur blijft onveranderd staat (op min 19°)
Wat die alarmknop betreft, daar heb ik al op geklikt maar dat helpt niet. Die gaat aan en uit en geeft dan telkens een bel signaaltje en zo gaat dat maar door........'k Heb al alle laden eens opengetrokken en terug dicht  -goe gezien of alles netjes binnen de laden blijft.....ik weet niet wat het kan zijn want heb de vriezer al enkele dagen niet gebruikt, het is zo onverwachts plots gisterenavond begonnen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 apr 2018, 17:09

Ik heb dat deze zomer eens voorgehad en ik heb de temperatuur toen eventjes hoger ingesteld en het alarm ging uit.
Het was de omgevingstemperatuur die te hoog was, maar ja, daar kon ik deze zomer niet aan veranderen.
Dat van die omgevingstemperatuur stond in het boekje van de gebruiksaanwijzing.
Toen het terug frisser werd was ook het probleem opgelost.
Net als jij kan ik ook niet aan het stopcontact waar de stekker in steekt.
Dus had ik maar weer de jongste opgetrommeld om dat onnozel probleem op te lossen en het was hij die in het boekje de uitleg vond van die omgevingstemperatuur. 

Toch plezant hé oud worden en alleen zijn. :roll:

PS mijn diepvriezer is nu wel geen Samsung en zo voort, maar dat zal wel ongeveer allemaal overeen komen zeker.
MaLoReg

23 apr 2018, 17:11

Ja plezant en ik heb er dan maar éne en die zit in Qatar hahahaha.
'k Ga dat eens proberen en bedankt hé.
MaLoReg

23 apr 2018, 21:17

Het enerverend bel geluid van vriezer is plots gestopt en vraag me niet hoe of waarom want 'k had nog niet de kans de gegevens van HVT toe te passen. 'k Hou mijn hart vast........hahahaha.
Dank aan allen die wilden helpen en hopelijk niet tot de volgende (als voor deze zaak bedoel ik hahaha)
MaLoReg

25 apr 2018, 20:53

wardje schreef:Heb  de handleiding(pagina 10, punt 4; Alarm) opgezocht, zou eens op de alarmknop drukken en kijken of hij dan niet normaal wordt en anders naar de verkoper.
Om de alarmfunctie uit te schakelen, drukt u opnieuw op de Alarm knop.
 Display uitDe temperatuurweergave staat standaard uit. Om de temperatuurweergave aan of uit te schakelen, drukt u 3 seconden op de alarmknop.
Is toch weer een beetje een rare zaak. Ben du snaar Vinden Borre geweest en die raadde mij aan een temperatuurmeter in de middelste lade te leggen om de temperatuur eens te meten (op de kast zelf staat -19°). Gisteren had ik tot mijn schrik -5° na een lange tijd opmeten. Ja, VdB kon niet anders adviseren dan een nieuwe kopen maar.....dat model noch iets van zelfde hoogte/br./diepte hadden ze niet en vermits het één geheel vormt met koelkast moet het hetzelfde zijn.
Bon-nog niks besteld. Daarstraks late namiddag was de temperatuur -15° (het belletje belt  nog altijd, soms veelvuldig dan weer af en toe)
Nu kan ik niet meer volgen-géén idee wat er fout loopt. 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 apr 2018, 21:40

MaLoReg;

Kan het zijn dat de deur van de vriezer niet goed sluit, controleer ook eens de dichting als die ergens geen scheur vertoont.
Is toch raar in het middenste vak duide hij -5° aan , en op de kast -19°.
Als je voelt aan de waren in de vriezer die voelen toch goed vervroren?
Is het een NO-frost , zoniet is er niet teveel ijsvorming in de vriezer?
Zou het op de duur begot ook niet meer weten wat bedenken.
Anders eens opmeten en kijken voor een nieuwe , als hij voort kuren heeft. :wink:
MaLoReg

25 apr 2018, 21:59

Net na lezen van je reply gaan meten: -19° ,zoals aangeduid op kast.
Is wel een heel rare zaak! Ja, etenswaren zijn goed gevroren (had ik gisteren niet op gelet);
Koelkast is goed dicht en nergens iets van rubber scheuren of wat dan ook (eigenlijk is ze nog in nieuwstaat alhoewel van 20 okt 2010). Totaal geen ijsvorming in de laden en nergens.
Groot vraagteken voor mij-nog ni meegemaakt. Belleke ALARM blijft gaan, soms af en toen en dan weer aan één stuk. ???????????
Kan ze zomaar niet vervangen omdat het identiek hetzelfde model moet zijn als de koelkast die ertegen staat (als één geheel)-daarom is het een probleem moest er aan de diepvries iets mankeren.
Ik begrijp er zelf ook niks van-morgen nog maar eens naar VdB-heb foto genomen van de temperatuur zodat ze me geloven.
Bedankt hé!
Gast

25 apr 2018, 23:23

Hoor je de motor ( compressor ) ook continu draaien ? Eventjes om het half uur checken ( als de bel niet rinkelt uiteraard )

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 apr 2018, 11:49

MaLoReg schreef:Net na lezen van je reply gaan meten: -19° ,zoals aangeduid op kast.
Is wel een heel rare zaak! Ja, etenswaren zijn goed gevroren (had ik gisteren niet op gelet);
Koelkast is goed dicht en nergens iets van rubber scheuren of wat dan ook (eigenlijk is ze nog in nieuwstaat alhoewel van 20 okt 2010). Totaal geen ijsvorming in de laden en nergens.
Vermoedelijk een probleem met compressor en/of koelgas, zeker als je in het midden maar -5° meet.