Kastdiepvriezer Samsung RZ60 EETS1/FHT

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

26 apr 2018, 12:05

Niet in 't midden -5 maar enkele dagen geleden. Nu terug normaal maar signaal 'Alarm' belt
soms enkele keren na elkaar dan weer na een uur of zo.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 apr 2018, 12:49

Misschien is het de verdamper die dicht vriest door een defecte weerstand; als die ZOU defekt zijn mag je bij herstelling gauw 200€ rekenen (werkstuk en uren)
T'is een feit dat hij volgens jouw nog goed vriest ,maar toch af en toe in alarm gaat.
 een koelkast of vriezer die warm word, daarvan is de compressor defect ( 90% van de gevallen )
 een koelkast of vriezer die koud word, daarvan blijft de thermostaat hangen, kortom kapot.
Het zal wel een electronische thermostaat zijn vermoed ik, het meetgedeelte van de thermostaat kan stuk zijn.
problemen die soms wel en soms niet gebeuren zijn altijd lastig natuurlijk.
MaLoReg

26 apr 2018, 12:59

Vraag is natuurlijk of ik dat 'alarmsein' wel nodig heb?
Heb geen idee hoe dat uit te schakelen want aan de stekkers kan ik niet en das ook ni nodig volgens mij-behalve vervelend dat dat 'belleke' altijd af gaat (omdat er geen muren/deuren tss keuken en slpk zijn) zou het minder storen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 apr 2018, 18:08

Heb de handleiding nog eens nagelezen, bij u staat de temp. indicator op -19°
Volgens de tekst over de eco -functie werkt hij op ECO als de temp. ligt tssn -14 en -18°, ik zou de ECO functie inschakelen op -18°c ,dat is zeker voldoende.
Ik denk dat hij in alarm slaat omdat de ECO functie dicht bij de Power freeze functie ligt en hij constant op het randje zit.
Lees de tekst op blz 10 eens na.
Als het niet helpt het kan ook geen kwaad en anders ben ik ten einde latijn :wink:
MaLoReg

26 apr 2018, 18:18

Wardje natuurlijk dank ik je. Eigenlijk heb ik daar geen (behalve dan een 5 tal pages: vriezer installeren) andere begeleiding van-dat komt omdat ik deze domeg genoeg altijd wegwerp nadat de functie zonder problemen is.
Heb nu eens op ecofunctie geduwd maar behalve dat het beeld stopkontakt dan oplicht veranderd er niets anders. (denkelijk kan ik er best af blijven om niet nog meer in de problemen te komen) 
Toch denk ik dat jij gelijk hebt maar hoe stel ik die temperatuur in (niet door er op te drukken)?
Toch is het rare dat hij altijd op -19 gestaan heeft en dat dan zonder problemen. ??????????
(aan info heb ik slechts blz. 17 tot en met 26)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 apr 2018, 18:32

Zie hieronder de handleiding lees zeker eco-functie hoe je die instelt op blz 10

https://www.gebruikershandleiding.com/S ... 92051.html

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 apr 2018, 18:40

Mij niet uitlachen hé maar kan het ook niet zijn dat er iets aan de hand is met de "bedrading" of "regeling" van het "lichtje" dat de t° aangeeft? 
MaLoReg

26 apr 2018, 19:08

Wardje 'k ga de handleiding meteen afdrukken en 'k dank je (nog maar eens hahaha)
Heb op het paneeltje op de deur op eco geduwd (ja, hoe moet ik het anders zeggen?)
en nu duid hij -18° aan.
'k Sta verbaasd van mezelf want 'k ben daar allemaal leek in.
Nu ga ik luisteren op die 'bel' nog klinkt en uiteraard hou ik jullie op de hoogte-geef het efkes tijd.
MaLoReg

26 apr 2018, 19:52

Resultaat:
Icoontje 'Alarm' flikkert soms aan (dan een tijdje weer niet) belleke gaat. Temperatuur staat nu op -18
en nu heb ik toch wel ff de vraag: stel dat temperatuur nog zakt en ik wil die verhogen, druk ik dan gewoon op dat icoontje op de kast of.... (wil niet de temperatuur nog lager laten zakken, ben al blij dat die in orde is)
In other words: er is niets veranderd behalve dat hij nu -18° geeft!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 apr 2018, 20:06

Die -18° is eco waarde m.a.w. ,zuinig in verband met verbruik, -18° is zeker voldoende bij ons staat hij ook op -18° .
In winkels zie je soms vriezers op -22° ,daar de schuifdeuren regelmatig opengaan en dus veel verlies is.
Normaal volgens de uitleg gaat hij niet zakken of je moet een grote hoeveelheid nog niet vervroren goeds in stoppen of verlies hebben bvb een deur die niet dicht is;
Volgens de uitleg als je meer wil vriezen( -19° tot -24°) moet je de power freeze instellen. Dat begrijp ik er toch uit.
Enkel de Eco waarde werkt tot -18°.
MaLoReg

26 apr 2018, 20:09

Alles goed begrepen Wardje- het uiteindelijke beginprobleem is niet opgelost maar zolang hij blijft invriezen zal ik maar moeten leven met af en toe dat belgerinkel (klinkt iets zachter dan....rinkel haha.)
Heel veel dank en nog een fijne avond-ook aan allen.