Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 apr 2018, 14:06

De mensheid bestaat nu al meer dan 6000 jaar , waarvan 4000 jaar voor Christus , en 2018 na Christus , en het ging steeds van goed naar kwaad en van kwaad naar erger !
Aan het eind van de Bijbel staat zo iets van : " Hij ( de Heer Jezus ) die deze dingen getuigt , zegt :  Ja , Ik kom spoedig ! " 
Dit wordt door de wereld belachelijk gemaakt , maar voor de christenheid is dit zuivere werkelijkheid , wat niet weg te cijferen is . Geloven we in sprookjes ? Loopt dit leven op niets uit ?  Leven en sterven we , en daarna niets meer ? Of geloven we dat niets toevallig is en er werkelijk een Schepper is die boven alles staat en de touwtjes in handen heeft  ! Maar dan zijn we wel verantwoordelijk voor ons leven en is het niet uit na de dood , daar onze ziel onsterfelijk is ! En gelovigen weten uit Gods Woord dat God Liefde is ! 
Niemand is nog teruggekeerd uit de doden , dat klopt ; behalve dan Jezus , de Christus , de Zoon van God , Schepper van hemel en aarde  . Verder hebben we geen getuigen , alleen de Bijbel , het Woord van God ! 
De Bijbel ( N.T. )  bevat getuigenissen van mensen die nog met Jezus geleefd hebben en volgelingen van Hem . De Bijbel is onverwoestbaar gebleken en bestaat nog steeds ! want hij werd bewaard en beschermd  door de levende God , daar het om Zijn bestaan en handelen gaat  .
Wat doen we daarmee ? Zijn we verantwoordelijk voor ons doen en laten , of niet ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 apr 2018, 16:57

ebenhaezer;
Jouw vraag is eigenlijk een vraag over zingeving, over de zin van het leven. Daar is geen eenvoudig antwoord op, en er zijn verschillende meningen en opvattingen over. We worden inderdaad niet geboren met een duidelijk doel, we kiezen uiteindelijk zelf wat we in ons leven willen bereiken. Daarnaast zijn er ook heel wat omstandigheden die mee bepalen wat jij met je leven wil of kan doen. En daarbinnen is er niets voor ons uitgeschreven. De meeste mensen proberen daarom zoveel mogelijk te zien, doen, beleven, genieten... van het leven en werken aan de doelen die ze zelf graag willen bereiken of doen dingen voor anderen. Juist omdat er zoveel keuzes zijn, zijn er veel mensen die zich afvragen wat nu juist hun persoonlijke doelen zijn. We zijn ook allemaal verschillend. Het kan dus een uitdaging zijn voor jezelf om te zoeken naar wat jij graag doet of wil en wat je graag zou willen bereiken, los van de mening van anderen. Het is jouw leven, dus jij zit aan het stuur Afbeelding.
Fazal

25 apr 2018, 21:03

ebenhaezer schreef:De mensheid bestaat nu al meer dan 6000 jaar , waarvan 4000 jaar voor Christus , en 2018 na Christus
Geloof wat je wil ebenhaezer en consoorten, maar maak het niet te bont a.u.b.!

https://www.eoswetenschap.eu/geschieden ... an-gedacht

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 apr 2018, 11:16

wardje schreef:ebenhaezer;
Jouw vraag is eigenlijk een vraag over zingeving, over de zin van het leven. Daar is geen eenvoudig antwoord op, en er zijn verschillende meningen en opvattingen over. We worden inderdaad niet geboren met een duidelijk doel, we kiezen uiteindelijk zelf wat we in ons leven willen bereiken. Daarnaast zijn er ook heel wat omstandigheden die mee bepalen wat jij met je leven wil of kan doen. En daarbinnen is er niets voor ons uitgeschreven. De meeste mensen proberen daarom zoveel mogelijk te zien, doen, beleven, genieten... van het leven en werken aan de doelen die ze zelf graag willen bereiken of doen dingen voor anderen. Juist omdat er zoveel keuzes zijn, zijn er veel mensen die zich afvragen wat nu juist hun persoonlijke doelen zijn. We zijn ook allemaal verschillend. Het kan dus een uitdaging zijn voor jezelf om te zoeken naar wat jij graag doet of wil en wat je graag zou willen bereiken, los van de mening van anderen. Het is jouw leven, dus jij zit aan het stuur Afbeelding.

Ja Wardje , dat is zo , als je met God en zijn gebod geen rekening houd ,  dan ben je vrij van alles  en kun je altijd doen wat je zelf wilt . Maar dat houd niet tegen dat je net als ieder mens , eenmaal komt te sterven ! en dan ??? Zekerheid heeft de mens niet  , behalve wat de Bijbel daarover zegt . 
Dan kun je toch beter onderzoek doen naar de werkelijkheid van het leven en het einde daarvan . Ook de Wetenschap weet dat er niets uit het niets kan ontstaan ! Er is een Maker en dus kun je daar beter met een dankbaar hart rekening mee houden ! Wat is daar eigenlijk tegen ? waar is men bang voor ? Dat begrijp ik niet , als je van iemand een geschenkje krijgt , dan ben je daar toch blij mee en dankbaar  ! 
Vanwaar komt toch al die tegenzin ten opzichte van een Schepper die er nu eenmaal moet zijn , anders waren wij er niet ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 apr 2018, 15:07

Ja , jij bent een persoon die in het Scheppingsverhaal gelooft en dat is uw goed recht en recht van velen, k'ga zeggen ik geloof daar niet in.
Het is heel interessant om te zien hoe verschillende culturen en verschillende tijdperken hun eigen verhalen hebben. 
Met de vooruitgang van de wetenschap zijn we steeds beter in staat om objectief te bestuderen waar we écht vandaan komen. 
Door het onderzoek van fossielen en van de erfelijkheid weten we nu dat de mens zich geleidelijk ontwikkeld heeft uit meer primitieve voorouders. 
Die voorouders zijn dan weer ontstaan uit een nog primitievere mensaap-achtige soort.
De EVOLUTIE heeft er dan voor gezorgd dat ongeveer tweehonderdduizend jaar geleden onze soort ontstond, de Homo sapiens.
Ik besluit daaruit ja ons leven draait op niets uit , als je uw laatste adem uitblaast is het gepasseerd.
We zijn als mens niet meer dan iets anders dat leeft, we hebben hier onze cyclus en thats it.
Maar door dat we verstand hebben trachten we ons iets voor te spiegelen achter dit aards leven is er nog iets anders.
Nu elk heeft een mening en ik respecteer dat , wie ben ik om dat niet te respecteren? :)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 apr 2018, 17:18

ebenhaezer schreef:Ook de Wetenschap weet dat er niets uit het niets kan ontstaan ! Er is een Maker en dus kun je daar beter met een dankbaar hart rekening mee houden !
Dat er iets uit het niets kan ontstaan zegt de wetenschap ook niet. Voor de big bang was er een vorige big bang en daarvoor nog een big bang en ga zo maar door in het oneindige. Weet je wat oneindig betekend ? Er is nooit een begin geweest en er zal nooit een eind aan komen. Men is nu al aan het onderzoeken of er zelfs meerdere heelallen zijn door wiskundige berekeningen, te complex om uit te leggen, maar het is er wel in theorie. Voor iets dat er altijd al geweest is hoeft men geen Maker te hebben. Misschien wat moeilijk voor je om te begrijpen, hou je dan maar bij een Maker.
Fazal

26 apr 2018, 18:18

God heeft ebenhaezer weer wakker gemaakt.  8O
Het was hier nu eens rustig.  :wink:

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

26 apr 2018, 18:30

Fazal schreef:God heeft ebenhaezer weer wakker gemaakt.  8O
Het was hier nu eens rustig.  :wink:
Als U problemen heb met een topic, dat moet dat niet lezen.

Willy 
Fazal

26 apr 2018, 18:39

Ik heb daar geen problemen mee beste man, maar jij hoeft van een grapje geen drama te maken!
Of is dat eigen aan gelovigen misschien?  :?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 apr 2018, 22:13

Leven we in het einde ....Tav Eben e.a

Als je probeert de Apocalypse  van apostel Johannes te lezen en surtout te begrijpen dan word je niet goed  en toch op het einde klinkt het dan weer hoopvol . Mijn bescheiden mening is dat we al een deel van het  "einde " al achter de rug hebben .Beschouw nu eens de verschrikkingen van  de twintigste eeuw;  als dat de eeuw van den Duvel niet was, dan weet ik het toch niet meer . Volgens mij zal er een derde wereldbrand niet komen . Dit vanwege de onomkeerbaarheid van de totale verwoesting van de mensheid, echter niet van het leven .De eigenheid van de natuur bestaat erin dat deze zichzelf altijd herstelt .
Wat mij vooral hoop geeft is  dat de huidige kinderen in mijn omgeving ontzettend begaan zijn met het welzijn van de natuur, fauna en flora .En wat al die brandhaarden in het oosten betreft ; eens zal daar ook wel eens een  renaissance komen  zoals  Europa die  heeft meegemaakt .

werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 apr 2018, 15:09

wardje schreef:Ja , jij bent een persoon die in het Scheppingsverhaal gelooft en dat is uw goed recht en recht van velen, k'ga zeggen ik geloof daar niet in.
Het is heel interessant om te zien hoe verschillende culturen en verschillende tijdperken hun eigen verhalen hebben. 
Met de vooruitgang van de wetenschap zijn we steeds beter in staat om objectief te bestuderen waar we écht vandaan komen. 
Door het onderzoek van fossielen en van de erfelijkheid weten we nu dat de mens zich geleidelijk ontwikkeld heeft uit meer primitieve voorouders. 
Die voorouders zijn dan weer ontstaan uit een nog primitievere mensaap-achtige soort.
De EVOLUTIE heeft er dan voor gezorgd dat ongeveer tweehonderdduizend jaar geleden onze soort ontstond, de Homo sapiens.
Ik besluit daaruit ja ons leven draait op niets uit , als je uw laatste adem uitblaast is het gepasseerd.
We zijn als mens niet meer dan iets anders dat leeft, we hebben hier onze cyclus en thats it.
Maar door dat we verstand hebben trachten we ons iets voor te spiegelen achter dit aards leven is er nog iets anders.
Nu elk heeft een mening en ik respecteer dat , wie ben ik om dat niet te respecteren? :)


Bedankt Wardje , voor je goedgemeend antwoord !  Dat je niet geloofd in een Schepper God is ook jouw goed recht ,  maar je ziet het wel zitten over het menselijk onderzoek van Wetenschappers die geloven in de evolutie van dier naar mens . Maar ook zij hebben nog niet kunnen ontdekken HOE het eerste leven is kunnen ontstaan ,  dus zijn ook zij evenver en zonder antwoord ! 
Mag ik vragen waarop jouw besluit is gebaseert , dat het leven op niets uitdraait ?
Gelukkig dat we inderdaad verstand hebben  !  Toch wonderbaar dat ons verstand en onze ingewikkelde hersenen , zomaar uit het niets ontstaan zijn !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 apr 2018, 15:19

talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Ook de Wetenschap weet dat er niets uit het niets kan ontstaan ! Er is een Maker en dus kun je daar beter met een dankbaar hart rekening mee houden !
Dat er iets uit het niets kan ontstaan zegt de wetenschap ook niet. Voor de big bang was er een vorige big bang en daarvoor nog een big bang en ga zo maar door in het oneindige. Weet je wat oneindig betekend ? Er is nooit een begin geweest en er zal nooit een eind aan komen. Men is nu al aan het onderzoeken of er zelfs meerdere heelallen zijn door wiskundige berekeningen, te complex om uit te leggen, maar het is er wel in theorie. Voor iets dat er altijd al geweest is hoeft men geen Maker te hebben. Misschien wat moeilijk voor je om te begrijpen, hou je dan maar bij een Maker.


Ho Talisman ,  verstoppertje spelen achter een ' Big bang ' , of : dat er nooit een begin en eind bestaat ,  of  : het gaan zoeken bij andere planeten , is heel gemakkelijk ! 
Er is nog nooit bewezen dat iets ' oneindig ' kan zijn ,  aan alles komt nu eenmaal een einde ! Echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor lieve man ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 apr 2018, 15:26

Fazal schreef:Ik heb daar geen problemen mee beste man, maar jij hoeft van een grapje geen drama te maken!
Of is dat eigen aan gelovigen misschien?  :?


Ben blij Fazal , dat je geen probleem met mij hebt !  Ik vind het wel heel grappig hoor !  Hou je maar rustig jongen , ik ben heus niet gevaarlijk ! Hoe zou dat kunnen zeg ? Een lief oud dametje van bijna 86 ! Kom op !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 apr 2018, 16:37

werewoef schreef:Leven we in het einde ....Tav Eben e.a

Als je probeert de Apocalypse  van apostel Johannes te lezen en surtout te begrijpen dan word je niet goed  en toch op het einde klinkt het dan weer hoopvol . Mijn bescheiden mening is dat we al een deel van het  "einde " al achter de rug hebben .Beschouw nu eens de verschrikkingen van  de twintigste eeuw;  als dat de eeuw van den Duvel niet was, dan weet ik het toch niet meer . Volgens mij zal er een derde wereldbrand niet komen . Dit vanwege de onomkeerbaarheid van de totale verwoesting van de mensheid, echter niet van het leven .De eigenheid van de natuur bestaat erin dat deze zichzelf altijd herstelt .
Wat mij vooral hoop geeft is  dat de huidige kinderen in mijn omgeving ontzettend begaan zijn met het welzijn van de natuur, fauna en flora .En wat al die brandhaarden in het oosten betreft ; eens zal daar ook wel eens een  renaissance komen  zoals  Europa die  heeft meegemaakt .

werewoef


Hallo Werewoef , ik denk als je leeft in vrede  en rechtvaardigheid  , dat je nergens bang hoeft voor te zijn  , en zeker niet voor een liefdevolle Schepper . 
Als je eens het voorlaatste bijbelboek wilt lezen , geschreven door de halfbroer van Jezus ,  dan merk je wel dat er nog veel te gebeuren staat . Op een dag en uur dat niemand weet , worden alle gelovigen opgenomen , de Opname ,  het Bruiloftsfeest bij de Heer . Dit zal niet ongemerkt blijven op deze aarde ! Dan zal er eerst 3,5 jaar ' schijn ' vrede zijn hier op aarde , en dan meteen het Armaggedon  , waarin ook saten gemoeit is , de laatste wereld oorlog . 
Daarna komt de Heer met de zijnen terug op aarde , voor het 1000 jarig Vrederijk  . enz. 
Dit alles wordt door de ongelovige wereld belachelijk en bespottelijk gemaakt , maar ... afwachten is de boodschap ! Alles wat eerder in Gods Woord staat is reeds geschied , en het overige zal zeker en vast ook gebeuren , want Gods Woord is betrouwbaar en zal zeker geheel uitkomen ! Schepper God is Rechtvaardig en de Liefde zelve ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 apr 2018, 17:32

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef:Ook de Wetenschap weet dat er niets uit het niets kan ontstaan ! Er is een Maker en dus kun je daar beter met een dankbaar hart rekening mee houden !
Dat er iets uit het niets kan ontstaan zegt de wetenschap ook niet. Voor de big bang was er een vorige big bang en daarvoor nog een big bang en ga zo maar door in het oneindige. Weet je wat oneindig betekend ? Er is nooit een begin geweest en er zal nooit een eind aan komen. Men is nu al aan het onderzoeken of er zelfs meerdere heelallen zijn door wiskundige berekeningen, te complex om uit te leggen, maar het is er wel in theorie. Voor iets dat er altijd al geweest is hoeft men geen Maker te hebben. Misschien wat moeilijk voor je om te begrijpen, hou je dan maar bij een Maker.


Ho Talisman ,  verstoppertje spelen achter een ' Big bang ' , of : dat er nooit een begin en eind bestaat ,  of  : het gaan zoeken bij andere planeten , is heel gemakkelijk ! 
Er is nog nooit bewezen dat iets ' oneindig ' kan zijn ,  aan alles komt nu eenmaal een einde ! Echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor lieve man ! 
Ik weet het, wetenschap is niet je ding, daar snap je toch niks van.