Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

09 mei 2018, 19:26

ebenhaezer schreef: Als ik zeg dat WIJ  schuldig zijn voor alle ziekten en mankementen aan ons lichaam , dan bedoel ik gewoon , dat we een mooi en volmaakt lichaam gekregen hebben en dat was de bedoeling van een liefdevolle Schepper ( zelfs naar Zijn beeld en gelijkenis ) ,  maar dat onze opstandigheid en ontkenning van Hem , daar de gevolgen van zijn , dat zegt de H. Schrift  en daar was  de eerste mens ons al in  voorgegaan  ! 
Ha ja, die H. Schrift weer!? 'k Had het kunnen denken. :roll:
Dus iemand die gehandicapt geboren wordt, heeft dus al opstandigheid en ontkenning getoond!?
In de moederschoot dus al!? Wat ga je ons nog allemaal proberen wijs te maken mevrouw ebenhaezer???

En euh ..., hoe ziet die schepper er eigenlijk uit? Zijn daar foto's van? En staan die in de bijbel?
Gezien wordt beweerd dat wij geschapen zijn naar zijn beeld en gelijkenis, dan moet er toch een vergelijking mogelijk zijn!?
Of moeten we dat ook zomaar geloven???

Nee, ik denk het niet, en ik geloof ook niet in al die zogenaamde heilige schriften. 
De onzin die daarin staat, kan alleen maar door mensjes verzonnen zijn.
Mocht er een god bestaan, hij/zij lacht zich een breuk met al dat gelul.  :)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 mei 2018, 19:48

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Als ik zeg dat WIJ  schuldig zijn voor alle ziekten en mankementen aan ons lichaam , dan bedoel ik gewoon , dat we een mooi en volmaakt lichaam gekregen hebben en dat was de bedoeling van een liefdevolle Schepper ( zelfs naar Zijn beeld en gelijkenis ) ,  maar dat onze opstandigheid en ontkenning van Hem , daar de gevolgen van zijn , dat zegt de H. Schrift  en daar was  de eerste mens ons al in  voorgegaan  ! 
Ha ja, die H. Schrift weer!? 'k Had het kunnen denken. :roll:
Dus iemand die gehandicapt geboren wordt, heeft dus al opstandigheid en ontkenning getoond!?
In de moederschoot dus al!? Wat ga je ons nog allemaal proberen wijs te maken mevrouw ebenhaezer???

En euh ..., hoe ziet die schepper er eigenlijk uit? Zijn daar foto's van? En staan die in de bijbel?
Gezien wordt beweerd dat wij geschapen zijn naar zijn beeld en gelijkenis, dan moet er toch een vergelijking mogelijk zijn!?
Of moeten we dat ook zomaar geloven???

Nee, ik denk het niet, en ik geloof ook niet in al die zogenaamde heilige schriften. 
De onzin die daarin staat, kan alleen maar door mensjes verzonnen zijn.
Mocht er een god bestaan, hij/zij lacht zich een breuk met al dat gelul.  :)
zelfs naar zijn beeld en gelijkenis
Dan heeft hij ook longen. Voor wat ? Om zuurstof in te ademen ? Dan kan hij niet buiten onze dampkring.
Dan heeft hij ook spijsverteringsorganen. Voor wat ? Heeft hij dan ook voedsel nodig ? Dan moet ie ook zijn behoeften doen.
Dan heeft hij dan ook zintuigen zoals gehoor, tast, zicht, smaak. Heeft hij die nodig als hij alles al weet ?
Dan heeft hij ook mannelijke geslachtsorganen. Voor wat ? Om zich voort te planten ?
Dan heeft hij ook een huidskleur. Welke ?
En als dit alles niet op hem van toepassing is, waar is dat beelden gelijkenis met de mens dan ???



 

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 mei 2018, 00:04

Leven we in het einde ... Tav Talisman e.a

Nadenkertje :  Volgens Von Daniken  is  goud  de  "kakka " van de goden .

werewoef
AMEN en AUM

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 mei 2018, 05:02

werewoef schreef:Leven we in het einde ...
Dat orakelde men in het jaar 1000 ook.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 mei 2018, 14:17

lea*** schreef:Is ok hoor mevr. Ebenhaezer.

Ik drink een paar porto'kes per jaar, misschien is dat nog teveel?


Dat moet jij zelf weten schat , ik vind het wel wat héél weinig hoor ! per jaar twee ? Dat is een lachertje natuurlijk ! 
Ik denk dat men zelf kan aanvoelen hoeveel je lichaam verdragen kan , je gezondheid mag daar nooit onder lijden , anders zit het fout .  Proost ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 mei 2018, 14:50

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Als ik zeg dat WIJ  schuldig zijn voor alle ziekten en mankementen aan ons lichaam , dan bedoel ik gewoon , dat we een mooi en volmaakt lichaam gekregen hebben en dat was de bedoeling van een liefdevolle Schepper ( zelfs naar Zijn beeld en gelijkenis ) ,  maar dat onze opstandigheid en ontkenning van Hem , daar de gevolgen van zijn , dat zegt de H. Schrift  en daar was  de eerste mens ons al in  voorgegaan  ! 
Ha ja, die H. Schrift weer!? 'k Had het kunnen denken. :roll:
Dus iemand die gehandicapt geboren wordt, heeft dus al opstandigheid en ontkenning getoond!?
In de moederschoot dus al!? Wat ga je ons nog allemaal proberen wijs te maken mevrouw ebenhaezer???

En euh ..., hoe ziet die schepper er eigenlijk uit? Zijn daar foto's van? En staan die in de bijbel?
Gezien wordt beweerd dat wij geschapen zijn naar zijn beeld en gelijkenis, dan moet er toch een vergelijking mogelijk zijn!?
Of moeten we dat ook zomaar geloven???

Nee, ik denk het niet, en ik geloof ook niet in al die zogenaamde heilige schriften. 
De onzin die daarin staat, kan alleen maar door mensjes verzonnen zijn.
Mocht er een god bestaan, hij/zij lacht zich een breuk met al dat gelul.  :)


Fazal , ken jij , in onze tijd ( na Christus ) , een christen ZONDER de Bijbel ? Men wordt een christen juist door die Bijbel ! want het gaat om die Christus Jezus natuurlijk !   Of is je dat ontgaan misschien ? 

Ja , nog eens , ook wat grondiger mijn teksten lezen aub , dan zou je begrijpen wat ik bedoel ! Baby's hebben nog geen verantwoordelijkheid ! 

Hoe Jezus er uit ziet ? misschien als jij je leven verbetert , zul je eenmaal zien hoe Hij er uit ziet !!!  Alleen zij die toen in Zijn tijd leefden , hebben Hem gezien ; er bestonden toen  waarschijnlijk nog geen foto toestellen . 

't Is niet omdat jij niet in Gods Woord gelooft , dat andere dat niet zouden mogen , toch ?  Miljoenen christenen geloven er wel in !  De vraag is alleen  , voor WIE DIT ONZIN is ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 mei 2018, 15:02

ebenhaezer schreef: Miljoenen christenen geloven er wel in !  De vraag is alleen  , voor WIE DIT ONZIN is ? 
Voor die miljoenen die dit niet geloven.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 mei 2018, 15:27

talisman schreef:
Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Als ik zeg dat WIJ  schuldig zijn voor alle ziekten en mankementen aan ons lichaam , dan bedoel ik gewoon , dat we een mooi en volmaakt lichaam gekregen hebben en dat was de bedoeling van een liefdevolle Schepper ( zelfs naar Zijn beeld en gelijkenis ) ,  maar dat onze opstandigheid en ontkenning van Hem , daar de gevolgen van zijn , dat zegt de H. Schrift  en daar was  de eerste mens ons al in  voorgegaan  ! 
Ha ja, die H. Schrift weer!? 'k Had het kunnen denken. :roll:
Dus iemand die gehandicapt geboren wordt, heeft dus al opstandigheid en ontkenning getoond!?
In de moederschoot dus al!? Wat ga je ons nog allemaal proberen wijs te maken mevrouw ebenhaezer???

En euh ..., hoe ziet die schepper er eigenlijk uit? Zijn daar foto's van? En staan die in de bijbel?
Gezien wordt beweerd dat wij geschapen zijn naar zijn beeld en gelijkenis, dan moet er toch een vergelijking mogelijk zijn!?
Of moeten we dat ook zomaar geloven???

Nee, ik denk het niet, en ik geloof ook niet in al die zogenaamde heilige schriften. 
De onzin die daarin staat, kan alleen maar door mensjes verzonnen zijn.
Mocht er een god bestaan, hij/zij lacht zich een breuk met al dat gelul.  :)
zelfs naar zijn beeld en gelijkenis
Dan heeft hij ook longen. Voor wat ? Om zuurstof in te ademen ? Dan kan hij niet buiten onze dampkring.
Dan heeft hij ook spijsverteringsorganen. Voor wat ? Heeft hij dan ook voedsel nodig ? Dan moet ie ook zijn behoeften doen.
Dan heeft hij dan ook zintuigen zoals gehoor, tast, zicht, smaak. Heeft hij die nodig als hij alles al weet ?
Dan heeft hij ook mannelijke geslachtsorganen. Voor wat ? Om zich voort te planten ?
Dan heeft hij ook een huidskleur. Welke ?
En als dit alles niet op hem van toepassing is, waar is dat beelden gelijkenis met de mens dan ???



 


Sorry Talisman , geen miljoenen maar MILJARDEN zijn er die niet geloven in deze wereld !  je kunt blijkbaar niet goed rekenen ! Niet goed opgelet in school ??? 

Idd , naar Gods beeld zijn wij geschapen ! Maar bij Hem zal dat wel heel zuiver en volmaakt zijn , net zoals  ook voor de eerste mens dat was voor zij zondigden . De Zoon van God , Jezus , kwam op aarde en kon  ook eten en drinken en leven net als wij !  Toch niet zo wonderlijk om te begrijpen hé ! Of is het NIET WILLEN begrijpen ? 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

10 mei 2018, 15:43

ebenhaezer schreef:
lea*** schreef:Is ok hoor mevr. Ebenhaezer.

Ik drink een paar porto'kes per jaar, misschien is dat nog teveel?


Dat moet jij zelf weten schat , ik vind het wel wat héél weinig hoor ! per jaar twee ? Dat is een lachertje natuurlijk ! 
Ik denk dat men zelf kan aanvoelen hoeveel je lichaam verdragen kan , je gezondheid mag daar nooit onder lijden , anders zit het fout .  Proost ! 
Zijn er wel enkele meer hoor mevr. Ebenhaezer, kerstmis, nieuwjaar, mijn verjaardag, verjaardag man, verjaardag dochter en schoonzoon en met moederdag.

Vroeger dronk ik in de zomer ook graag een kriekske, maar dat doe ik niet meer, hoeveelheid is te groot.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 mei 2018, 16:19

ebenhaezer schreef: Sorry Talisman , geen miljoenen maar MILJARDEN zijn er die niet geloven in deze wereld !  je kunt blijkbaar niet goed rekenen ! Niet goed opgelet in school ???
Luister eens hier ouwe knar, jij had het ook over miljoenen gelovigen waar het ook om miljarden gaat. Ik wou je nog ontzien en schreef dus ook maar miljoenen ongelovigen. :twisted: Ik denk dat ik langer op de schoolbanken gezeten heb als jij en nog steeds over gezond verstand beschikt waar ik bij jou al grote twijfels heb !
Idd , naar Gods beeld zijn wij geschapen ! Maar bij Hem zal dat wel heel zuiver en volmaakt zijn , net zoals  ook voor de eerste mens dat was voor zij zondigden . De Zoon van God , Jezus , kwam op aarde en kon  ook eten en drinken en leven net als wij !  Toch niet zo wonderlijk om te begrijpen hé ! Of is het NIET WILLEN begrijpen ? 
Ja, die mantra kennen we ondertussen al. :twisted:
Fazal

10 mei 2018, 16:51

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:
ebenhaezer schreef: Als ik zeg dat WIJ  schuldig zijn voor alle ziekten en mankementen aan ons lichaam , dan bedoel ik gewoon , dat we een mooi en volmaakt lichaam gekregen hebben en dat was de bedoeling van een liefdevolle Schepper ( zelfs naar Zijn beeld en gelijkenis ) ,  maar dat onze opstandigheid en ontkenning van Hem , daar de gevolgen van zijn , dat zegt de H. Schrift  en daar was  de eerste mens ons al in  voorgegaan  ! 
Ha ja, die H. Schrift weer!? 'k Had het kunnen denken. :roll:
Dus iemand die gehandicapt geboren wordt, heeft dus al opstandigheid en ontkenning getoond!?
In de moederschoot dus al!? Wat ga je ons nog allemaal proberen wijs te maken mevrouw ebenhaezer???

En euh ..., hoe ziet die schepper er eigenlijk uit? Zijn daar foto's van? En staan die in de bijbel?
Gezien wordt beweerd dat wij geschapen zijn naar zijn beeld en gelijkenis, dan moet er toch een vergelijking mogelijk zijn!?
Of moeten we dat ook zomaar geloven???
1) Fazal , ken jij , in onze tijd ( na Christus ) , een christen ZONDER de Bijbel ? Men wordt een christen juist door die Bijbel ! want het gaat om die Christus Jezus natuurlijk !   Of is je dat ontgaan misschien ? 
2) Ja , nog eens , ook wat grondiger mijn teksten lezen aub , dan zou je begrijpen wat ik bedoel !
3) Baby's hebben nog geen verantwoordelijkheid ! 

4) Hoe Jezus er uit ziet ?
5) misschien als jij je leven verbetert , zul je eenmaal zien hoe Hij er uit ziet !!! 
Alleen zij die toen in Zijn tijd leefden , hebben Hem gezien ; er bestonden toen waarschijnlijk (???) nog geen foto toestellen . 
1) Wees gerust, er ontgaat mij bitter weinig!
Anders zou ik al die onzin welke jij hier schrijft, niet eens hebben opgemerkt!

2) Ik lees uw teksten dus grondiger dan die dat gij van anderen leest!

3) Wiens fout is het dan wèl, dat sommige baby's gehandicapt worden geboren?

4) Ik heb NIET gevraagd hoe jezus eruit ziet, wèl hoe uw god de schepper eruit ziet!
En als je dat niet weet, dan kan je ook geen vergelijking maken! 
U zou dus beter zelf wat grondiger 'mijn' teksten lezen!

5) Wie ben jij om mij te zeggen dat 'ik mijn leven' zou moeten beteren om te zien hoe die 'hij' eruit ziet!?  :evil:
Mij interesseert het zelfs geen fluit hoe die 'hij' eruit ziet!
Ik vraag mij alleen maar af hoe jullie een vergelijking kunnen maken, als jullie zelf niet weten hoe hij eruit ziet!?
Fazal

10 mei 2018, 18:47

ebenhaezer schreef: Sorry Talisman , geen miljoenen maar MILJARDEN zijn er die niet geloven in deze wereld ! 
je kunt blijkbaar niet goed rekenen ! Niet goed opgelet in school ??? 
Straf, héél straf!
Voor iemand die het verschil tussen de appendix, de blinde darm en de endeldarm niet kent!?
Want geef toe, dat was geen vergissing, je wist het gewoon niet.
Op zich, geen schande, maar dit zonder vooronderzoek en dat dan zonder enige schroom durven neerschrijven, en dan iemand anders openlijk verwijten van niet goed opgelet te hebben op school!?
Héél héél straf!!!  8O

Talisman is één van de meest intelligente schrijvers op dit forum.
Ik zal wel niet de enige zijn aan wie dit al is opgevallen.
En dat mag wel eens gezegd worden. Ikzelf, reik nog aan de zolen van zijn schoenen niet.  :oops:
ebenhaezer schreef:Idd , naar Gods beeld zijn wij geschapen ! Maar bij Hem zal dat wel heel zuiver en volmaakt zijn , net zoals  ook voor de eerste mens dat was voor zij zondigden . De Zoon van God , Jezus , kwam op aarde en kon  ook eten en drinken en leven net als wij !  Toch niet zo wonderlijk om te begrijpen hé ! Of is het NIET WILLEN begrijpen ? 
De zgn Godheid bestaat NIET! Heel simpel, omdat zoiets gewoon NIET KAN bestaan.
Toch niet zo wonderlijk om te begrijpen hé! Of is het NIET KUNNEN begrijpen ?  8)
Want NIET WILLEN begrijpen, is volharden in de domheid, waarvan er idd ook miljoenen, en heel waarschijnlijk,, zelfs miljarden mensjes zijn.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 mei 2018, 20:03

Dank je dat je voor me opkomt Fazal, maar wat die schoenzolen betreft ben ik het absoluut niet met je eens. Eerlijk, ik kijk altijd uit naar post van je omdat dit steeds zo logisch opgebouwd is en daar hou ik van.
Fazal

11 mei 2018, 10:42

Ook dank van mijn kant beste Talisman.
Ik voel mij ineens een tiental cm groter.  :wink:

Ik ben idd zowat verslaafd aan logica, maar als iemand mij kan doen inzien dat ik ergens ongelijk heb, dan ben ik die persoon heel dankbaar, want dan heb ik iets geleerd, of tenminste iets bijgeleerd.

U echter, beschikt over een uitgebreide kennis op vele gebieden, en het is duidelijk dat u zich in studie (hebt)  verdiept. 
U weet heel goed waarover u het hebt, en u kunt logica en kennis gemakkelijk met elkaar verbinden.

Ik kon u dit via een PB laten weten, maar ik verkoos dit 'hier' te schrijven, omdat ik vind dat dit ook wel eens gezegd mag worden.

Dus ..., respect, beste man.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

12 mei 2018, 01:16

Leven we in het eind ....

Zoals ik hier al zeide ; naar mijn mening is het einde der tijden al volop aan de gang . 700 duizend kinderen in de Kassai streek in de Congo dreigen of zijn al de hongerdood aan het sterven . Moeten er nog meer tekenen aan de wand zijn ? Of nog beter ; moet er nog bijkomend  trompet of bazijngeschal uit de wolken te horen zijn ...?

werewoef
AMEN en AUM