Leven we in het eind der tijden ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

12 mei 2018, 20:40

U gaf mij anders wel de indruk dat ik het was die tot panikeren had aangezet.
Slaap wel, en slaap maar heel lang Lea.  :)

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

13 mei 2018, 08:48

Ben toch al wakker zenne Fazal,
mooie zondag gewenst, weliswaar zonder zon....

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mei 2018, 09:08

Fazal;

Volgens de wetenschap bestaat de Aarde nog zeker 1,75 miljard jaar leefbaar.
De onderzoekers achterhaalden welbeschouwd hoelang onze planeet zich nog in de leefbare zone rondom de zon zal bevinden. De leefbare zone is een denkbeeldige zone waarin het voor een planeet mogelijk is om vloeibaar water te bevatten. Zo’n zone is altijd een stukje van de ster verwijderd, want anders zou de hitte van de ster het water op de planeet doen verdampen. Maar de zone is tegelijkertijd niet al te ver van de ster verwijderd, want dan zou het water op de planeet bevriezen.
De brandstof waar de zon op draait, raakt op.
Uiteindelijk zal de kernfusie in het hart van de zon stoppen.
Daarmee valt de centrale energiebron die altijd weerstand bood aan de zwaartekracht weg en kan de zwaartekracht de kern van de zon samendrukken. De temperatuur loopt dan op en de zon verandert in een rode reus.( een rode reus wordt bereikt wanneer alle waterstof in de kern op is en de fusie van helium naar koolstof en zuurstof begint. )
Na dat punt zal de aarde zich in een hete zone rondom de zon bevinden, waar de temperaturen zo hoog zijn dat de zeeën verdampen.” En dan zal al het leven op aarde uitsterven.
De aarde zal zichzelf niet vernietigen , hopelijks zorgt de mens zelf niet voor de vernietiging van de aarde en het leven erop door kernoorlogen. :wink:
Fazal

13 mei 2018, 11:53

Weet ik ook wel, maar toch bedankt voor uw bijdrage wardje,
Goed geschreven, met kennis van zaken, en correct.

Het is natuurlijk zo, dat wetenschappers het niet altijd eens zijn met elkaar, en dat helaas, op vele gebieden.
In dit geval bvb, spreekt de ene over 175 miljoen, en de andere over 1,75 miljard jaar. 
1.75 miljard jaar leunt idd dichter bij de werkelijkheid aan.
Dat van die 175, heb ik hier onlangs nog in Krantenkoppen gelezen, en heb mij daardoor eventjes laten misleiden. 

Er zijn dan ook nog anderen die beweren dat de aarde nog 10 miljard jaar zal bestaan, en weer anderen die de totale levensduur van ons zonnestelsel schatten op 10 miljard jaar, en volgens deze laatsten heeft de aarde dus nog slechts 5 miljard jaar tegoed.
In dit geval zou de aarde nu de middelbare leeftijd hebben bereikt, en zelfs al lichtjes hebben overschreden..
Dat dat verschil in meningen bij wetenschappers onder elkaar, soms verwarring schept bij geïnteresseerde lezers, welke ondanks hun interesse en hun beperkte kennis, toch maar leken blijven, hoeft dan ook geen betoog.

Maar het is ook niet uitgesloten dat journalisten er soms zelf een potje van maken, want zulke verschillen zijn eigenlijk toch wel gigantisch groot.

En nee, natuurlijk zal de aarde 'zichzelf' niet vernietigen, maar toch zal het leven hier op aarde niet zõ lang meer kunnen blijven bestaan.
Het leven zal langzaam maar zeker uitdoven binnen enkele duizenden jaren, en het zal gepaard gaan met honger lijden, ziektes doorstaan, en in alle vormen, afzien tot en met.

Als de aarde na 5 miljard jaar het hoogtepunt van haar bestaan heeft bereikt, dan kan het bijna niet anders dan dat het vanaf nu bergafwaarts zal gaan. 

Niettemin wardje, ik vond het heerlijk uw bijdrage te mogen lezen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 13 mei 2018, 15:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Fazal

13 mei 2018, 15:07

En met dit hier, zoals met vele kosmische veranderingen, dienen we ook rekening te houden.

https://www.ad.nl/nieuws/aarde-nadert-k ... ~a5fe73e9/ 


En omdat deze gebeurtenis eigenlijk al bezig is, hebben we o.a. al in 2013, de start- en landingsbanen, en al zeker in Zaventem, de (het) ILS (Instrument Landing System) moeten aanpassen.
Die waren zelfs al in 1970 ook al eens aangepast.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.1732981#


En dit hier lijkt mij ook interessant om even bij stil te staan.

https://www.visionair.nl/wetenschap/zon ... on-waarom/


Maar geen paniek hoor Lea, volgens Louis Neefs, kan de wereld nog een eeuwigheid mee. :wink:  :D
Laatst gewijzigd door Fazal op 13 mei 2018, 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

13 mei 2018, 17:09

Binnen een jaar of 15 zit mijn rit er toch op Fazal, ik kan daar echt
niet van wakker liggen.
Dochter is ook al 37, ventje is al 68, wat zou ik nog in mijn koppie
moeten steken.

Seffens lekker gaan eten voor Moederdag sé, genieten van de kleine
geneugtes des levens.
Fazal

13 mei 2018, 18:25

Eet smakelijk, en geniet liefst nog veel langer dan 15 jaar van uw leven Lea.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

14 mei 2018, 09:35

Ik zal mijn best doen Fazal.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 mei 2018, 16:57

Daar het hier toch eigenlijk over RELIGIE zou moeten gaan , en jullie het hier toch hebben over alles wat hier aan het te niet gaan is , wil ik daarover ook eens een gelovige Christen iets laten  doorgeven .

Maar eerst moet ik iets rechtzetten , als ik spreek over MILJOENEN christenen , dan heb ik het wel over échte GELOVIGEN , want onder dat miljard christenen zijn er heel wat naamdragers  of meelopers  en die bedoel ik niet ! 

Een zekere Heer W. J.J. Glashouwer , een diep bijbels gelovige ,  schreef eens  het volgende :
" Soms denk ik weleens in een sombere bui : wat is het zwijgen van de kerk toch oorverdovend ! "  ( en gelijk heeft hij , waarom zwijgen ware gelovigen soms zo lang ? voor wie hebben wij te vrezen terwijl we toch aan de kant van de Schepper God staan ! ) .
" We leven in profetische tijden ; we zien bijbelse profetieén voor onze ogen in vervulling gaan : we zien de terugkeer van het Joodse  Volk naar het Beloofde Land Israél al meer dan 100 jaar met eigen ogen gebeuren . We zien de wereldeenheid in opmars . We zien in het post - christelijke tijdperk ,  dat zich doorzet in Europa : een nieuw Europa in de maak , als een nieuwe onderneming  in naam van de mens , onderdeel van een nieuwe wereld die door de nieuwe media  steeds meer een ' globaal village ' geworden is .  We zien het mensen - type  van  ' de mens der wetteloosheid '  in opmars , en het wachten is nog slechts op de grote wereldleider  ,  die als dé mens der wetteloosheid ,  de nieuwe tijd definitief gestalte kan geven . Een wereld-vrederijk in naam van de mens , met een multi - religieuze eenheid - in - verscheidenheid der godsdiensten . De Bijbel spreekt daar zeer somber over ! 
Israél wordt aan alle kanten bedreigd en steeds meer in de steek gelaten  . De Islam rukt op  .  Europa laat haar geestelijk vacuum vullen met allerlei oude en nieuwe goden . Het christendom zwijgt ! of neemt het voortouw in het nieuwe denken over God , mens en wereld ,  ...  en over Israél ;  inplaats van krachtig te waarschuwen en het evangelie te verkondigen van redding en behoud , door het geloof in Jezus Christus , voordat het oordeel komt ! 
We zitten op een glijbaan naar Babylon , ...  en we hebben het veelal niet eens in de gaten  ,  omdat het zo geleidelijk gaat . ....
Het valt te vrezen dat als  de anti-christ verschijnt , een afvallig christendom ,  hem anthousiast zal verwelkomen ! 
Gods Woord zegt :"  Hieraan onderkennen wij  , dat het de laatste ure is " , schrijft de apostel Johannes , bijna 2000 jaar geleden  ( 1 Joh. 2 : 18 ) . 
Het kenmerk van de anti-christ is :  dat hij de Vader en de Zoon loochent  ( 1 Joh. 2 : 22 ) ,  en dat hij niet beleidt  dat Jezus de Zoon van God is ( 1 Joh. 4 : 2 - 3 ) ."  
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

15 mei 2018, 21:15

ebenhaezer schreef:Daar het hier toch eigenlijk over RELIGIE zou moeten gaan , en jullie het hier toch hebben over alles wat hier aan het te niet gaan is  
Lieve dame, u hebt hier zelf deze topic geopend met als titel: "Leven we in het eind der tijden?"
Als u nu alles goed hebt gevolgd, voor zo ver u het kan bevatten tenminste, dan zijn we toch altijd on-topic gebleven ...!?
Het einde der tijden is toch het eind der tijden he ...!? Of niet soms???
Of bedoelt u dat er nog een ander eind der tijden is ...? Een religieus eind der tijden misschien ...??? :roll:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

15 mei 2018, 23:24

ebenhaezer schreef:
We zitten op een glijbaan naar Babylon , ...
Wat hebben jullie fundamentalistische christenen toch tegen Babylon ? Buiten het feit dat die beschaving ons hebben leren lezen en schrijven, ons leren rekenen en de joden hen het Genesis verhaal hebben meegegeven, samen met nog voldoende middelen om de eerste echte tempel in Jeruzalem te laten bouwen dank zij Cyrus de Grote. Hij werd zo hoog geschat door de joden dat ze hem zagen als een messias. Dit verzin ik niet hoor, dit zijn historische feiten !
En neen, niet Salomon heeft de eerste tempel gebouwd, dat is een verzinsel.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

16 mei 2018, 23:39

Leven we in het einde ....Tav Ebenhauser

Beste Eben,

Je schreef hierboven dat Israel in de steek wordt gelaten .

Akkoord,  Israel is bedreigd en omgeven door vijanden , maar in de steek gelaten .....

Amerika is toch wel een grote medestander , niet ? Om nog niet te vergeten dat Israel een  formidabel leger heeft en een atoom-arsenaal . En het beschikt over een van de meest befaamde inlichtingendiensten in de wereld . Plus dan nog het feit dat ze in Amerika  ook nog gesteund wordt, naar het schijnt, door invloedrijke mede-Joden .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 mei 2018, 11:20

werewoef schreef:Leven we in het einde ....Tav Ebenhauser

Beste Eben,

Je schreef hierboven dat Israel in de steek wordt gelaten .

Akkoord,  Israel is bedreigd en omgeven door vijanden , maar in de steek gelaten .....

Amerika is toch wel een grote medestander , niet ? Om nog niet te vergeten dat Israel een  formidabel leger heeft en een atoom-arsenaal . En het beschikt over een van de meest befaamde inlichtingendiensten in de wereld . Plus dan nog het feit dat ze in Amerika  ook nog gesteund wordt, naar het schijnt, door invloedrijke mede-Joden .

mvg-werewoef


Bedankt Werewoef , dat is ook zo ,  en Israél voelt zich  daardoor ook sterk  ,  maar ze rekenen wel op EIGEN kracht , want de meeste Joden zijn nog niet bekeerd tot de Heer Jezus ,  slechts een kleine groep zijn echt  christen . 
De Bijbel zegt dat op 't eind der tijden , de Islam en de hele wereld , Israél zal aanvallen , want de ware gelovigen zullen al opgenomen zijn  , maar God zelf zal ingrijpen en hen verslaan !  Dan pas zal heel Israél  hun Redder erkennen als hun God en dan komt ook het 1000 jarig  Vrederijk over heel de wereld met Christus als Koning in Jerusalem , in liefde en gerechtigheid ! Daarna krijgt satan nog een korte tijd de vrijheid  om de mensen te toetsen in hun keuze tussen goed en kwaad . Daarna zal  God ' Alles in AL zijn '   en dat is pas Zijn goed recht als Schepper der wereld en Zoon van God . 

Dat stukje van Glashouwer heb ' ik ' niet geschreven ,  maar ik vond het bijzonder goed en gaf het daarom ook door , hier en naar vele vrienden , want dit is de toestand waarin we nu leven ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 mei 2018, 21:50

Leven we in het einde der tijden ?

De  VRT  heeft het bevestigd in het duidingsprogramma Terzake .

De hel op aarde bestaat . En waar is dat oord ? In Jemen is dat oord . Journalisten durven er niet meer komen, behalve die Zweedse journalist en zijn cameraman  . Hulpgoederen geraken niet bij de zwaar hulpbehoevenden en worden verkwanseld en verkocht op de zwarte markt . Een familie met negen mensen zaten al een week zonder voedsel . Na de bommenregen komen de kinderen , ondanks het risico, toch terug naar buiten om te spelen .  Als je dit allemaal ziet en hoort geloof ik toch zoals ik hier boven al zeide ; dat het einde der tijden al serieus ingezet is . Om dan nog niet te spreken over de opmars van het Ebola-virus .


werewoef
AMEN en AUM

Eclipsed_Lunatic
Lid geworden op: 14 jan 2018, 21:19

30 mei 2018, 20:33

Ik denk dat we ons niet zo druk hoeven te maken over Israël, hoewel dit eigenlijk het Huis van Judah is. Israël blijft Gods oogappel, ook al is de sluier ten behoeve van de heidenen nog niet weggenomen. Maar er is sowieso beweging onder de Joden. Met mondjesmaat komen individuen tot erkentenis van hun Messias, en klitten samen. Zij verdienen onze aandacht, want voor de mainstream Joden zijn het afvalligen.

En wat die mainstream Joden betreft, het Huis van Judah, zij kijken nog vol verwachting uit naar hun hereniging met het Huis van Israël, het zogenaamde Efraïm. Dit Efraïm is al geruime tijd, en steeds meer toenemend, aan het ontwaken. Samen zijn zij de vrouw uit Openbaring 12:17. Deze zijn het die het getuigenis van de Messias hebben en zich houden aan Gods richtlijnen. Efraïm komt tot erkenning van Gods Thora door het inzicht dat de genade niet Gods Thora buiten werking heeft gezet, en Judah komt tot erkenning van de Messias...

Duidelijk de eindtijd, als je het mij vraagt...

Daarnaast is er ook nog de hypothese dat God 6000 jaar (120 jubeljaren) beschikt heeft voor de mens. De scheppingsweek staat model voor 6 dagen dat de mens zwoegt, om op de 7e dag, de Sabbatdag in Gods rust te vertoeven. Petrus schreef dat we niet in het ongewisse hoeven te zijn dat voor God één dag telt als voor duizend jaar. Dus 6 dagen van telkens duizend jaar is 6000 jaar, waarna de laatste dag de rustdag is, een rustdag van 1000 jaar vrede onder Gods bewind, in de persoon van Gods Zoon. Terecht kunnen we het komend 1000-jarig vrederijk als het Sabbat millennium benoemen.
De vraag is nu, hoe laat is het op Gods klok? Zoals zovelen heb ik mij daar eens in verdiept, en ik kom op minimum 5960 jaar. Dit betekent nog maximum 40 jaar tot het Sabbat millennium, althans volgens mijn berekening. Meer kan het niet zijn, wel minder, want er zijn een aantal twijfelachtige data in de Bijbel die, afhankelijk van de bron, enkele extra decennia opleveren.

Ik ga er van uit dat sinds het offer van Gods Zoon, de twee laatste dagen (= 2000 jaar) die voor de mens waren beschikt zijn begonnen, en dit zou betekenen dat we, afhankelijk van het jaar waarin het offer plaats vond (daar is ook nog geen uitsluitsel over) op ongeveer 10 jaar zitten van het 1000-jarig vrederijk.