Mac OS High Sierra

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh
MaLoReg

26 apr 2018, 08:02

Enkele beginners vragen:
Heel blij met aankoop. Zet ik hem thuis liefst op stroom of batterij?
-Tikt toch spellingsfouten ondanks dat Fnac hem uit gezet heeft.
-Onderlijnt soms woorden die wel juist gespeld zijn.
 -Verwijderde mails gaan definitief weg-kan ik die nog ff ergens laten staan?
-Bij binnenkomende mails ,wil ik graag een signaalbel horen-kan ik dat instellen?

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

29 apr 2018, 17:48

MaLoReg ,
Om de verwijderde mail niet direct te verwijderen , ga naarje : Account , je e-mailadres selecteren , Tabblad : Postbusinstellingen .
Onder : Wis verwijderde berichten , kan je de tijd instellenvooraleer de mails verwijderd worden .
weer een stap vooruit
MaLoReg

29 apr 2018, 18:02

Uiteraard heb ik nog meerdere vragen zoals daar zijn bvb:
Met 'Finder' kan ik lettergrootte en model instellen maar 'k weet niet hoe dit uit te voeren ttz; ik zet alles klaar maar hoe blijft dat dan staan zoals ik het voorzie? Geen idee + ook nog de vorige vragen behalve bel als er een mail binnenkomt, dat is al in orde.
Ook al gevonden onder Finder de beginselen hoe je met de Mac omgaat--ook een boek gekocht (maar dat lijkt me nu nog wat moeilijk: macOS High sierra;
ook probleempjes met letter J die kleeft niet aan 't woord maar schuift op naar 't volgende woord.
Ik moet nog heel veel leren-een beginnerscursus zou eigenlijk beter zijn-overzichtelijker!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mei 2018, 17:18

Een beetje met de keer geraak je het wel gewoon.
Ons kinderen zeggen: niet altijd aan de stroom.
Regelmatig op de batterij laten werken.
Hou het wel in het oog want soms is d batterij leeg voor je er erg in hebt.
Vraag het aan Siri als je het niet weet.
Zoek ook gewoon in het zoekvakje rechts bovenaan.
Ook help bij Apple zelf.
Hoeft niet alleen in het Engels. 

Hoe je iets moet vastzetten? toets cmd met icoontje en toets "s" indrukken=save
kopieer en plak is zelfde toets plus c =copy
plus v= plak
MaLoReg

23 mei 2018, 17:20

Dank je Helena maar het begint al pico bello te gaan-al de vragen die ik in 't begin had lijken nu kinderspel.
Ja, ik werk op batterij en volgens Fnac maar die % zelfs heel laag komen (en dan opladen).
Ik kan er al méér mee dan ik ooit dacht. Super toestel, 'k zou nooit meer terug willen naar laptop.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mei 2018, 13:45

Inderdaad, ik durf al wel eens tot de grens gaan waarop ze zeggen van:hallo je batterij is bijna leeg!
Ze is trouwens al wel eens helemaal plat gegaan. Dat is ook geen ramp.

Toch een tof ding hé zo een MacBookPro!

Als ik nu eens erin zou slagen een klein fotoalbum te maken met Foto's dan zou ik nog gelukkiger zijn.