Belastingdruk nergens zo hoog als in België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2018, 19:39

The Spirit of Flanders schreef:
Fazal schreef:Dus ...!? Nog altijd géén ideeën!  :roll:
- statutairen afschaffen , iedereen werknemer zoals in Nederland
Gewoon werknemer van de staat, bedoel je? Wat zal het verschil zijn? Waar zit de besparing?
- 15 % minder wedde voor al wie in de politiek zijn zakken vult , vanaf gemeenteraadslid tot minister president en voorzitters
Wie zal bepalen wie een zakkenvuller is? Jij, neem ik aan :roll: 

- subsidies voor alles en nog wat afschaffen .... de leningen staan goedkoop , dus al wie geld nodig heeft kan bij de bank terecht.
Daar valt wat voor te zeggen, maar hoeveel gaat zo'n regel opleveren als besparing? Rekenen we dan met tienduizenden of misschien zelfs een paar miljoen?
Nog ? :D
-
Gezien de ledigheid van je voorgaande tekst, moet ik zeggen: De vraag stellen, is ze beantwoorden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

21 mei 2018, 19:50

The Spirit of Flanders schreef:
Fazal schreef:Dus ...!? Nog altijd géén ideeën! Afbeelding
Allé vooruitAfbeelding

- statutairen afschaffen , iedereen werknemer zoals in Nederland
- 15 % minder wedde voor al wie in de politiek zijn zakken vult , vanaf gemeenteraadslid tot minister president en voorzitters
- subsidies voor alles en nog wat afschaffen .... de leningen staan goedkoop , dus al wie geld nodig heeft kan bij de bank terecht. 

Nog ? Afbeelding
-
Wel ..., het is hier eigenlijk een beetje zoals vroeger bij mij thuis, toen de kinderen nog schoolplichtig waren.
Mijn vrouw zorgde voor de kinderen en het huishouden, en ik ..., hield mij met de belangrijke zaken bezig. Met de wereldproblemen, zeg maar.
Ik zegde, net zoals jullie 'hier' allemaal, hoe het in de politiek 'zou' moeten gaan, hoe het destijds in Vietnam 'zou' moeten gaan, en zelfs nu zeg ik, hoe het in de VS, in Noord-Korea, in Israël en in Palestina 'zou' moeten gaan.
Maar dit alles bleef (en nog altijd) wel allemaal onder ons ..., thuis ..., gezellig samen, in de zetel. 
En ik ben nooit tegengesproken geweest. Dat dierven ze niet, want ik, en alleen ik ..., was de baas.  :D :wink:
Gast

21 mei 2018, 20:13

Fazal schreef:....
En ik ben nooit tegengesproken geweest. Dat dierven ze niet, want ik, en alleen ik ..., was de baas.  :D :wink:
Tijden veranderen. Hier en op Facebook of Twitter kunt ge wel eens met de neus tegen de lamp lopen. :D
Gast

21 mei 2018, 20:23

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Fazal schreef:Dus ...!? Nog altijd géén ideeën!  :roll:
- statutairen afschaffen , iedereen werknemer zoals in Nederland
Gewoon werknemer van de staat, bedoel je? Wat zal het verschil zijn? Waar zit de besparing?
Kom zeg , in de wedde en in het pensioen , dat weet jij toch ook. En in de privé moet je immers ook "presteren" voor je geld.
- 15 % minder wedde voor al wie in de politiek zijn zakken vult , vanaf gemeenteraadslid tot minister president en voorzitters
Wie zal bepalen wie een zakkenvuller is? Jij, neem ik aan :roll: 
Ik schreef ALLE politiekers. Allen preseteren ondermaats in verhouding met wat ze verdienen.
- subsidies voor alles en nog wat afschaffen .... de leningen staan goedkoop , dus al wie geld nodig heeft kan bij de bank terecht.
Daar valt wat voor te zeggen, maar hoeveel gaat zo'n regel opleveren als besparing? Rekenen we dan met tienduizenden of misschien zelfs een paar miljoen?
Alleszins de 70 % die ik nu extra maandelijks naast het eigelijke electriciteitsverbruik op mijn factuur kan aflezen. Op zich is dat al 70 Euro per maand voor pakweg 8 miljoen gezinnen in Belgie - of 70 x 12 x 8 miljoen Euro die de burgers jaarlijks als subsidie mogen ophoesten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2018, 22:08

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Fazal schreef:Dus ...!? Nog altijd géén ideeën!  :roll:
- statutairen afschaffen , iedereen werknemer zoals in Nederland
Gewoon werknemer van de staat, bedoel je? Wat zal het verschil zijn? Waar zit de besparing?
Kom zeg , in de wedde en in het pensioen , dat weet jij toch ook. En in de privé moet je immers ook "presteren" voor je geld.
De wedde zal weinig verschillen, anders vind je geen werknemers om dat werk te doen. Je kunt natuurlijk decreteren dat vanaf vandaag alle ambtenarenpensioenen nog 1000 euro zijn. Benieuwd wie je daar voor gaat meebrengen. Maar infantiel/dictatoriaal dromen is toegelaten.

Alleszins de 70 % die ik nu extra maandelijks naast het eigelijke electriciteitsverbruik op mijn factuur kan aflezen. Op zich is dat al 70 Euro per maand voor pakweg 8 miljoen gezinnen in Belgie - of 70 x 12 x 8 miljoen Euro die de burgers jaarlijks als subsidie mogen ophoesten.
1. Er zijn maar 4,8 miljoen gezinnen, Sof.
2. er wordt wel degelijk te veel gesubsidieerd, maar opgelet: het weglaten van subsidies aan het bedrijfsleven leidt er op termijn toe dat dit bedrijfsleven zijn heil gaat zoeken in andere landen waar het die voordelen wél krijgt. Dan ben je nog slechter af.
je zou natuurlijk die bedrijven kunnen aanslaan: nationaliseren. Dan móeten ze wel blijven, he? Dat is al eens geprobeerd in andere landen ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

21 mei 2018, 23:32

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Fazal schreef:Dus ...!? Nog altijd géén ideeën!  :roll:
- statutairen afschaffen , iedereen werknemer zoals in Nederland
Gewoon werknemer van de staat, bedoel je? Wat zal het verschil zijn? Waar zit de besparing?
Kom zeg , in de wedde en in het pensioen , dat weet jij toch ook. En in de privé moet je immers ook "presteren" voor je geld.
De wedde zal weinig verschillen, anders vind je geen werknemers om dat werk te doen. Je kunt natuurlijk decreteren dat vanaf vandaag alle ambtenarenpensioenen nog 1000 euro zijn. Benieuwd wie je daar voor gaat meebrengen. Maar infantiel/dictatoriaal dromen is toegelaten.
Een wedde met identieke voordelen zoals in de privé voor hetzelfde type werk , en met de reeds bestaande garantie om niet zomaar ontslagen te kunnen worden. Is dat niet aantrekkelijk genoeg misschien ?
Alleszins de 70 % die ik nu extra maandelijks naast het eigelijke electriciteitsverbruik op mijn factuur kan aflezen. Op zich is dat al 70 Euro per maand voor pakweg 8 miljoen gezinnen in Belgie - of 70 x 12 x 8 miljoen Euro die de burgers jaarlijks als subsidie mogen ophoesten.
1. Er zijn maar 4,8 miljoen gezinnen, Sof.
2. er wordt wel degelijk te veel gesubsidieerd, maar opgelet: het weglaten van subsidies aan het bedrijfsleven leidt er op termijn toe dat dit bedrijfsleven zijn heil gaat zoeken in andere landen waar het die voordelen wél krijgt. Dan ben je nog slechter af.
je zou natuurlijk die bedrijven kunnen aanslaan: nationaliseren. Dan móeten ze wel blijven, he? Dat is al eens geprobeerd in andere landen ...
Wordt Siemens of BMW in Duitsland gesubsidieerd ? Trekken die uit Duitsland weg ? Er zijn tal van wereldbekende bedrijven die steeds in hun thuisland blijven produceren - zonder subsidies. Hier heeft men maar te klagen bij een politiek vriendje , en de kassa wordt gevuld - tot groot jolijt van diegenen die de dividenden opstrijken.

Slechts 4,8 miljoen gezinnen op een bevolking van 11 miljoen , en stijgend wegens het aantal alleenblijvers. 70 x 12 x 4,8 miljoen is ook nog altijd 4 miljard Euro per jaar ....
dejules

22 mei 2018, 00:06

Wil. schreef:De wedde zal weinig verschillen, 
De discussie is anders : waarom moeten er geprivilegieerde beroepen zijn waar je beschermd wordt tegen werkloosheid en andere niet?
Waarom moeten bepaalde mensen een bescherming tegen ontslag voor het leven krijgen terwijl anderen dat privilege niet krijgen, ergo hun sociale rechten verliezen indien ze niet uit die positie geraken dikwijls buiten hun wil?
Waarom moeten geprivilegieerden die nooit hun job kunnen verliezen ook een tweede ongelofelijk voordeel krijgen nl een veel hoger pensioen?
Vindt U het normaal dat de stad Maaseik zijn burgers moet opzadelen met 45 miljoen Euro extra belastingen om de statutaire ambtenarenpensioenen van slechts 60 personen te betalen? Vindt U het normaal dat een kleine kliek van 20% in aantal gaat lopen met bijna de helft van alle uitbetaalde pensioengelden? Dit is niet ethisch te verantwoorden, dit is georganiseerde misdaad. Dit zijn maffiapraktijken. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 00:21

The Spirit of Flanders schreef: Wordt Siemens of BMW in Duitsland gesubsidieerd ?
Ja: lees hier even

Hetzelfde voor Daimler

En hier de subsidies voor Siemens
 Trekken die uit Duitsland weg ? Er zijn tal van wereldbekende bedrijven die steeds in hun thuisland blijven produceren - zonder subsidies. Hier heeft men maar te klagen bij een politiek vriendje , en de kassa wordt gevuld - tot groot jolijt van diegenen die de dividenden opstrijken.
Zo zie je maar hoe ver je inzicht reikt in het bedrijfsleven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 mei 2018, 00:28

Wil. schreef:
Zo zie je maar hoe ver je inzicht reikt in het bedrijfsleven.
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 mei 2018, 07:52

En daar is hij weer, geen argumenten meer, dan maar het stopzinnetje! Een raad ZOEK HULP!
dejules

22 mei 2018, 09:16

Horus1 schreef:En daar is hij weer, geen argumenten meer, dan maar het stopzinnetje! Een raad ZOEK HULP!
Mijn argumenten zijn duidelijk : iemand die tot aan zijn pensionering op 50 jarige leeftijd steeds in de statutaire leegloperij heeft gelegen heeft nooit een bedrijf van binnen gezien en hoeft niet te pretenderen hoe het er in het bedrijfsleven aan toe gaat. Die uitleg is wc-papier en daar kunt gij uw kont aan afvegen.
U komt uit een zelfstandige onderneming en heeft nooit in de leegloperij gewerkt, toch?
Of had jij de juiste pensioenkeuze gemaakt, of toch niet?
U heeft hulp nodig!!!
Gast

22 mei 2018, 09:24

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Wordt Siemens of BMW in Duitsland gesubsidieerd ?
Ja: lees hier even

Hetzelfde voor Daimler

En hier de subsidies voor Siemens
 Trekken die uit Duitsland weg ? Er zijn tal van wereldbekende bedrijven die steeds in hun thuisland blijven produceren - zonder subsidies. Hier heeft men maar te klagen bij een politiek vriendje , en de kassa wordt gevuld - tot groot jolijt van diegenen die de dividenden opstrijken.
Zo zie je maar hoe ver je inzicht reikt in het bedrijfsleven.
Ik heb de VRAAG gesteld of Siemens en BMW gesubsidieerd worden , en niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 10:05

The Spirit of Flanders schreef:  Ik heb de VRAAG gesteld of Siemens en BMW gesubsidieerd worden , en niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen :)
niet beweerd dat ze geen subsidies krijgen: dat is een dubbele ontkenning, nietwaar?



Je schreef nochtans dit: "Wordt Siemens of BMW in Duitsland gesubsidieerd ? Trekken die uit Duitsland weg ? Er zijn tal van wereldbekende bedrijven die steeds in hun thuisland blijven produceren - zonder subsidies. "

Wereldbekende bedrijven... En je vermeldt BMW en Siemens.  Vervolgens ga je verder met te stellen dat die wereldbekende bedrijven zonder subsidies werken.


Over welke wereldbekende bedrijven heb je het dan eigenlijk, Sofje?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

22 mei 2018, 10:15

Neen Dejules: ik heb geen hulp nodig: heb alles waar ik ooit van kon dromen: een goede gezondheid, een mooie vrouw, een energiezuinige woning, leuke wagen, ijverige kinderen, schattige kleinkinderen en een goede vriendenkring (die er zijn als je ze nodig hebt). Wat wil  ik als mens nog meer wensen. Jij daarentegen......... :roll:
dejules

22 mei 2018, 10:30

Horus1 schreef:Neen Dejules: ik heb geen hulp nodig:
U bent geen statutaire leegloper?
U komt uit de zelfstandigheid?
Had U een eigen bedrijf?
Voor de duidelijkheid : U heeft geen statutair leegloperspensioen.
Was U misschien werknemer?
Weet U zelf nog wie of wat U bent of verzint U alles?
Bent U een dwaas?