Belastingdruk nergens zo hoog als in België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 mei 2018, 09:51

Een hypotheekschuld is niet te vergelijken met een schuld voor bv een reis.
Moest de hypothecaire lening niet bestaan had bijna niemand van ons een eigendom.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2018, 10:01

dejules schreef:
Horus1 schreef:Als ik buitenkom zie ik suv's die veel geld kosten, overvolle terrassen,  restaurants die vol zitten, mensen die shoppen, die 2 a 3 per jaar met vakantie gaan en dat is niet naar Blankenberge, maar bv een midweekje Bali.Communie en lentefeest en die niet moeten onderdoen voor huwelijksfeesten indertijd.  Wielertoeristen die rondrijden op fietsen die een klein fortuin moeten gekost hebben, dat zie ik allemaal. Slechte tijd?  
Belgische gezinnen staan steeds meer in het krijt
 

Nogal wiedes: de schulden zijn voornamelijk verbonden met hypotheekleningen, en wie zou er nu geen hypotheek nemen met rentevoeten die onder 3% liggen?  Je zou bijna moeten beboet worden als je dat niet deed.

Nog een stukje uit de website die Julio aangehaald heeft: 
de mensen hebben nauwelijks problemen om die hypotheekschulden terug te betalen:
 
Afbeelding
En hoe komt dat, julleke? Gunstige economie. Dalende werkloosheid.

Ik neem aan dat je nu graag persoonlijk wordt en commentaar hebt op mijn leven of op mijn vrouw? :lol: De zon schijnt hier, man. Bij jou nog niet, neem ik aan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 mei 2018, 10:06

voorn schreef:Een hypotheekschuld is niet te vergelijken met een schuld voor bv een reis.
Moest de hypothecaire lening niet bestaan had bijna niemand van ons een eigendom.
https://www.tijd.be/netto/dossier/dwvhg ... en/9991472


Zes op tien Belgen lenen om te shoppen
Laatst gewijzigd door dejules op 28 mei 2018, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

28 mei 2018, 10:07

Wil. schreef: Nogal wiedes: de schulden zijn voornamelijk verbonden met hypotheekleningen,
En hoe komt dat, julleke? Gunstige economie.
Zes op tien Belgen lenen om te shoppen

https://www.tijd.be/netto/dossier/dwvhg ... en/9991472

België op een na traagste economische groeier van hele eurozone


https://www.hln.be/geld/economie/belgie ... ~a7f813be/
Gast

28 mei 2018, 10:13

Hierzie , alles wat betreft 2015 , de "taart" voor 2016 zit o.a. in de belastingsaangifte van dit jaar ( als je die nog opgestuurd krijgt )

Afbeelding


En dan nog dit ( zeker lezen )

https://www.hln.be/geld/consument/wat-g ... ~a8790f47/

100 euro belastinggeld: zo worden ze besteed

20,1 euro pensioenen
14,2 euro gezondheidszorg
11,9 euro onderwijs
9,3 euro administratie
6,5 euro ziekte en arbeidsongeschiktheid, vervangingsinkomen
6,2 euro subsidies aan bedrijven
5,6 euro rentelasten
4,8 euro mobiliteit
4,4 euro kinderbijslag
3,7 euro werkloosheid
3,3 euro veiligheid
1,9 euro andere sociale bescherming
1,6 euro milieubescherming
1,6 euro defensie
0,9 euro cultuur
0,6 euro sport
0,6 euro sociale woningbouw en gemeenschapsvoorzieningen
0,2 euro religie
2,6 euro andere


De subsidies aan bedrijven zijn al bijna even groot als de kosten voor ziekte , arbeidsongeschiktheid en , vervangingsinkomen. En niet zagen over de werklozen a.u.b. , die pakken slechts 3,7 % van de koek.

Vraag me wel af wat die 2,6 % "andere" zijn :roll: steekpenningen ? NV(A) oorlogskas spijzen ?
Laatst gewijzigd door Gast op 28 mei 2018, 10:37, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2018, 10:13

Ik heb ook een kredietkaart en ik gebruik die geregeld bv. om te tanken of om in de Hubo een pot verf te betalen. So what?
3,5 op honderd lopen betalingsachterstand op met die kredietkaarten. Is dat veel, of is dat altijd zo geweest? In de  VS is dat percentage ongeveer 14%. Zie hier
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 mei 2018, 10:19

Wil. schreef:Ik heb ook een kredietkaart en ik gebruik die geregeld bv. om te tanken of om in de Hubo een pot verf te betalen.
Geld uitgeven dat je niet hebt: de kredietkaart

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2018, 10:32

dejules schreef:
Wil. schreef:Ik heb ook een kredietkaart en ik gebruik die geregeld bv. om te tanken of om in de Hubo een pot verf te betalen.
Geld uitgeven dat je niet hebt: de kredietkaart
Dat heb je misbegrepen, julio. Men kan een kredietkaart ook gebruiken als men meer dan voldoende geld op de rekening heeft staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 mei 2018, 10:41

Wil. schreef: Geld uitgeven dat je niet hebt: de kredietkaart
Dat heb je misbegrepen. Men kan een kredietkaart ook gebruiken als men meer dan voldoende geld op de rekening heeft staan.
U bedoelt de storting van uw dubbel statutair leegloperspensioen?
En dat is niet voldoende om rond te komen?
Uw vrouw heeft toch ook een dubbel leegloperspensioen.
Als ge met 6.000 Euro per maand niet kunt rondkomen dan kunt ge niet met geld omgaan. ps Elke dag op restaurant?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

28 mei 2018, 11:10

Belastingdruk nergens zo hoog als in België   --   Maar nergens hebben ze ook 4 kamers van volksvertegenwoordigers als in Belgie, en 53 ministers en  68 ministerposten, zoals Staatssecretarissen

Bron: http://www.unionbelge.be/?p=10229
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2018, 11:33

dejules schreef:
Wil. schreef: Geld uitgeven dat je niet hebt: de kredietkaart
Dat heb je misbegrepen. Men kan een kredietkaart ook gebruiken als men meer dan voldoende geld op de rekening heeft staan.
U bedoelt de storting van uw dubbel statutair leegloperspensioen?
En dat is niet voldoende om rond te komen?
Uw vrouw heeft toch ook een dubbel leegloperspensioen.
Als ge met 6.000 Euro per maand niet kunt rondkomen dan kunt ge niet met geld omgaan. ps Elke dag op restaurant?
Zie je wel dat je persoonlijk moest worden als je het niet kon halen met argumenten?    :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 mei 2018, 11:35

Wil. schreef: Zie je wel dat je persoonlijk moest worden als je het niet kon halen met argumenten?    :lol: :lol:
Een potje verf kopen in de Hubo met de kredietkaart, wie werd hier persoonlijk?
dejules

28 mei 2018, 11:37

denlowie schreef:Belastingdruk nergens zo hoog als in België   --   Maar nergens hebben ze ook 4 kamers van volksvertegenwoordigers als in Belgie, en 53 ministers en  68 ministerposten, zoals Staatssecretarissen

Bron: http://www.unionbelge.be/?p=10229
de statutaire leeglopers maken niet eens 20% uit van alle gepensioneerden maar zij gaan lopen met bijna de helft van alle uitbetaalde pensioengelden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2018, 11:38

dejules schreef:
Wil. schreef: Zie je wel dat je persoonlijk moest worden als je het niet kon halen met argumenten?    :lol: :lol:
Een potje verf kopen in de Hubo met de kredietkaart, wie werd hier persoonlijk?
Ik mag van mezelf zeggen wat ik wil, maar JIJ mag de persoonlijke situatie van iemand - die los staat van het besproken onderwerp - niet tegen een andere poster gebruiken, julleke. Dat zijn de spelregels hier. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 mei 2018, 11:57

Het begint hier mijn voeten uit te hangen.
Is er nu niemand die dit stopt.
Ik zal me eens gaan informeren of men hier juridisch niks kan aan doen. Desnoods sluiten ze heel de boel.