Belastingdruk nergens zo hoog als in België

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

28 mei 2018, 12:12

voorn schreef:Het begint hier mijn voeten uit te hangen.
Is er nu niemand die dit stopt.
Ik zal me eens gaan informeren of men hier juridisch niks kan aan doen. Desnoods sluiten ze heel de boel.
Juridisch de vrije meningsuiting aanvechten ? :lol: Daar zal veel volk komen naar kijken. :D

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 mei 2018, 12:35

Men mag niet stalken en groepen constant beledigen.
Er zijn grenzen aan de vrije meningsuiting.
Gast

28 mei 2018, 12:45

voorn schreef:Men mag niet stalken en groepen constant beledigen.
....
Bij politiekers is dat nochtans hun dagelijkse bezigheid. Hoeveel jaren zijn trouwens de "groep" sossen hier niet beledigd geweest ? :)
dejules

28 mei 2018, 12:56

voorn schreef:Men mag niet stalken en groepen constant beledigen.
Er zijn grenzen aan de vrije meningsuiting.
Hier is ene die niks anders doet dan afgeven op "sossen", "moslims", "Marokkanen", "Stevaert", ...
Welke grenzen moeten er komen aan het recht op vrije meningsuiting en waarom zou U die moeten trekken? 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mei 2018, 13:14

We zitten nog helemaal on topic: de dwaasheden van de hand van dejules die hier dagelijks te lezen vallen, zijn een belasting voor het gezonde verstand. Met die druk  moeten we nu eenmaal leren omgaan, zelfs al is die hier hoger dan in andere landen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

04 jun 2018, 19:37

Op 14 maart 2018 schreef Paul Simons in de topic: "Mijn visie over migranten-wetgeving".
 
Wanneer een vreemdeling geld opstuurt naar zijn vader/moeder in zijn thuisland om in hun levensbehoefte te voorzien..., dan mag hij dat HIER aftrekken van zijn belastingen. 
En dat is geen grap hé! 
Dus onze economie ziet daar geen cent van terug. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ze zijn hier totaal geschift ! Met dank aan de PS en SP/A
Hoeveel lijken gaan er nog uit de kasten van de Rooie rakkers vallen?????

Beste, dit heb ik laten natrekken door een belastingambtenaar en het klopt.
 
Op een dag komt een mevrouw van de hygiënische ploeg van Marokkaanse afkomst me vragen of het klopt dat men onderhoudsgeld kan aftrekken voor de familie in het buitenland. Dit was haar verteld door de bankbediende van Marokkaanse afkomst. 

Ik heb haar toen uitgelegd dat dit inderdaad kon. 
Ze vertelde me dat deze bankbediende had gezegd dat ze dan een rekening moest openen op naam van haar grootouders in dit land en iedere maand 250 Euro moest storten. Dit bedrag kon ze dan voor 80% inbrengen in haar belastingen. Als ze dan die zomer op reis ging naar dit land, kon ze dan het geld daar afhalen en terug meebrengen naar België. 

Ondertussen geniet mevrouw dus van een belastingvoordeel en heeft ze geen euro hulp aan haar grootje gegeven. Raar dat deze mensen zeer veel moeilijkheden hebben met een taal te leren, maar wel onze belastingwetten beter kennen dan wijzelf, niet?
Ice

05 jun 2018, 10:11

Decroo wil dat migranten goedkoper geld naar thuisland kunnen sturen.
16 mei 2017
BRUSSEL - Minister van Ontwikkelingssamenwerking Alexander De Croo (Open Vld) wil het voor migranten goedkoper maken om geld naar hun thuisland te sturen.
Die zogenaamde ‘remittances’ verhogen immers de koopkracht en zwengelen zo de lokale economie aan in ontwikkelingslanden, argumenteert de minister.

Hij is van plan banken en transferagentschappen aan te spreken.“Uit een onderzoek dat 11.11.11 en HIVA vandaag publiceren over het Belgische geldtransferlandschap blijkt dat migranten vanuit België tussen de 2 en 5 miljard euro naar hun thuisland sturen”, verduidelijkt De Croo. “Die cijfers bevestigen het groeiend belang van remittances. Internationale studies geven aan dat remittances minstens dubbel zo groot zijn als de officiële ontwikkelingsbudgetten van donorlanden.
Och, hoe ontroerend, ónze minister is bezorgd voor de economie en koopkracht in ontwikkelingslanden terwijl hij daarvoor zijn eigen bevolking stroopt, verámt en ónze koopkracht keldert!! :x

In plaats van deze kapitaalvlucht en onttrekken aan ONZE economie te bestraffen, gaat decroo migranten nog eens extra BELONEN om miljarden te onttrekken aan ónze economie ten voordele van buitenlandse economieën, waarvoor hij dan reeds miljárden ontwikkelingshulp van óns belastinggeld aan wegsmijt.

En merk op: in dit artikel wordt in ALLE talen gezwégen over het belastingvoordeel voor niet-eu migranten door de fiscale aftrek waarvoor de autochtone belastingbetaler wérkt en opdraait - over HOEVEEL miljárd euro fiscale teruggaven zou dat gaan voor de overschrijving tussen 2 en 5 MILJARD PER JAAR??
Iemand een idee??
En dan maar jammeren en janken over begrotingstekorten en ónze pensioenen, lonen, ziekenzorg etc..verlagen, accijnzen verhógen (cliquetsysteem diesel!!! Prijs diesel zakt maar accijnzen gaan omhoog!) terwijl de criminele, politieke hypocrieten ons bestelen waar we bijstaan!

Zijn we nóg altijd verwonderd waarom wij de hoogste belastingdruk ter wereld hebben?????
De politieke bandieten smijten óns zuurverdiende belastinggeld langs deuren en ramen gewoon buiten...liefst om de economie te steunen in moslimlanden! :evil:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 jun 2018, 10:47

" Decroo wil dat migranten goedkoper geld naar thuisland kunnen sturen. "
Vraag mij af hoeveel OCMW geld is daarbij? ; of is dat allemaal zuurverdiend geld?
Met dat geld zullen hier geen uitgaven mee gedaan worden geen btw of accijnzen ge int dat is dus geld wat hier nooit meer zal rollen .
En dat is maar hetgeen dat via bankoverschrijvingen gebeurt. Al het illegaal geld passeert in cash of via W******U****zonder enig spoor achter te laten.
Als 500 miljoen euro naar het buitenland gaat, hoeveel is het kostenplaatje dan wat Belgie betaald aan de buitenlanders, ze moeten trouwens hier toch ook leven.
Kan nooit bedoeling zijn om gratis toelagen te exporteren op kap van belastingbetaler.
En niet te vergeten iedere volwassene mag ongehinderd 10.000 euro cash meenemen (dat is wettelijk niet verboden)
Is Decroo stemmen aan het ronselen?

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

05 jun 2018, 12:28

Dat verhaal over aftrek van belastingen voor geld dat iemand naar het buitenland stuurt is volledig uit de lucht gegrepen. Aftrek van onderhoudsgeld is strikt wettelijk geregeld en deze hoax gaat al enkele tientallen jaren mee.
Maar  hoeveel miljarden gaan er jaarlijks naar Turkije, Tunesië en Marokko denk je door al die vlamingen die er op vakantie gaan ? Liefst in 4 of 5 sterren hotels die ook nog eens in veel gevallen eigendom zijn van Saoudi's.We kunnen aannemen dat de toeristen op die euro's hier in België belastingen betaald hebben, maar er zijn er ook heel veel bij die met zwart geld op vakantie gaan.
En dat is nog peanuts als je de miljarden euro's telt die geparkeerd worden in Panama of de Kaaimaneilanden en waar zeker geen belastingen op betaald worden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

05 jun 2018, 12:55

Ja, er werd over de Panamapapers veel gezegd, en nog veel rapper gezwegen.
De elite gaat zichzelf toch geen pijn doen.
Maar als Jan Modaal 1 euro niet heeft aangegeven ze zullen het wel geweten hebben.
We zijn de kleinsten en we zullen de kleinsten blijven (of ge moet de grote pot van de Lotto winnen)
Wat ik iedereen van harte hun , (mij incluis) :D
Ice

05 jun 2018, 13:40

meredith schreef:Dat verhaal over aftrek van belastingen voor geld dat iemand naar het buitenland stuurt is volledig uit de lucht gegrepen. Aftrek van onderhoudsgeld is strikt wettelijk geregeld en deze hoax gaat al enkele tientallen jaren mee.
Maar  hoeveel miljarden gaan er jaarlijks naar Turkije, Tunesië en Marokko denk je door al die vlamingen die er op vakantie gaan ? Liefst in 4 of 5 sterren hotels die ook nog eens in veel gevallen eigendom zijn van Saoudi's.
We kunnen aannemen dat de toeristen op die euro's hier in België belastingen betaald hebben, maar er zijn er ook heel veel bij die met zwart geld op vakantie gaan.
En dat is nog peanuts als je de miljarden euro's telt die geparkeerd worden in Panama of de Kaaimaneilanden en waar zeker geen belastingen op betaald worden.
Uit de lucht gegrepen?? Heb je de bijdrage van Fazal dan niet gelezen waar een belastingambtenaar bevestigt wat jij hier ontkent?!

Bovendien gaat het NIET om hoeveel Vlamingen zouden besteden op hun zelfgekózen vakantie en of dat dan wel of niet zwart geld ZOU zijn...én dat zal maar een druppel op een hete plaat zijn, 1x per jaar....de turkse/marokkaanse ea 'belgen' echter zullen wel wat vaker en langer gaan om hun beloning op te strijken of te investeren in hún economie... :roll:

Het gaat erom dat ook JOUW belastinggeld wordt mísbruikt als fiscale belóning voor niet-eu migranten om geld te versluizen naar hun thuislanden, geld dat níet ten goede komt aan ónze economie en waardoor ook jíj alsmaar méér belastingen moet betalen...goed bezig met in je eigen vel te snijden en je eigen, aankomende armoede te verdedigen...

En omdat er gefraudeerd wordt door belastingontduiking in panama en andere belastingparadijzen, (waar de politiek ook weer weigert iets tegen te ondernemen door voor de hand liggende redenen?) mogen er dus nog wat miljarden door (legale) fraude van óns belastinggeld verspild en versluisd worden naar moslimlanden? 
Nog nooit gehoord dat vele kleintjes één groot maakt? 

Och ja, op een paar miljarden meer of minder komt het niet aan, hé, we zullen nog wat meer pensioen afgeven en nóg wat langer werken om hun economie te ondersteunen, zeker?!  :evil: