Raar verschijnsel tussen Wacom intuos pro en draadloze muis

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

gitzoke
Lid geworden op: 09 jul 2006, 11:27
Locatie: Brecht

28 apr 2018, 11:43

Van mijn Wacom tablet heb ik mijn voorkeuren verwijdert en de laatste driver opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat mijn probleem zou opgelost zijn ...Nee dus ! Als ik tijdens het bewerken van mijn foto's bv een van de selectie gereedschappen gebruik  werken die abnormaal... Bv als ik de lasso gebruik is dit slechts voor even en daarna kan ik deze selectie niet verder zetten.Ook terzelfder tijd gaat mijn foto op het scherm traag over en weer gaan zonder dat mijn selectiegereedschap niet meer zichtbaar is.   Indien ik nu mijn draadloze muis gebruik heb ik die problemen niet meer en alles schijnt normaal te werken. Zou dit te wijten zijn aan mijn PC  of aan het tekentablet.
Ook  af en toe volledig  vastlopen zijn ook nieuw fenomenen . Zou dit bv een virus kunnen zijn ?Ik gebruik enkel Avast Free maar kan nu sinds kort maar een slimme scan uitvoeren en geen controle meer van de volledige computer.  Iemand misschien toch een oplossing ?
Windows 10
Intel(R)Core(CM) I7 - 4770 cpu @ 3,40GHZ
Ram 32,0 GB
64 bits besturingsysteem, x64 processor / voeding rm650/Grafische kaart GeForce Gtx760-xlr8/Microsoft office home/Harddisk Sata3 6gb/s WD green 3TB/samsungssd840 evo 250gb/Avast Free

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 apr 2018, 12:08

die antivirusscanner kan je uitzonderingen inzetten , stel daar alles van dat tabled (tekenen) drivers programma in als niet te scannen
dat is het eerste dat je kunt proberen
het tweede is kijken of der géén bijgewerkte drivers voor dat tablet zijn
zou eventueel ook de pen kunnen zijn die af en toe mankeert

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 apr 2018, 09:58

Ik heb die Wacom tablet - pen niet, maar het gedrag dat je beschrijft is min of meer bekend:
Als je op het wieltje van de muis klikt,  en je beweegt dan de muis, dan verschuift niet de aanwijzer, maar het hele blad verschuift onder de aanwijzer. Ben je zeker dat je met die pen niet iets dergelijks kan doen??