Gascondensatieketel Weishaupt- foutaanduiding

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

28 apr 2018, 16:03

De thermostaat van deze ketel geeft foutaanduiding nr 17 weer terwijl er een rood waarschuwingslichtje brandt en een vermelding van "verschil vertrek terugloop te groot.

Technieker heeft mij telefonisch gezegd dat men altijd één thermostaatkraan moet op max laten openstaan. 
Alle kranen staan nu al uren op max. en toch krijg ik nog steeds dezelfde vermelding en een temperatuur van18° soms 22°.

Iemand hier ervaring mee ?

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

28 apr 2018, 16:32

Janna schreef:De thermostaat van deze ketel geeft foutaanduiding nr 17 weer terwijl er een rood waarschuwingslichtje brandt en een vermelding van "verschil vertrek terugloop te groot.

Technieker heeft mij telefonisch gezegd dat men altijd één thermostaatkraan moet op max laten openstaan. 
Alle kranen staan nu al uren op max. en toch krijg ik nog steeds dezelfde vermelding en een temperatuur van18° soms 22°.

Iemand hier ervaring mee ?
In mijn handleiding kom geen 17 voor, kan je niet verder helpen.

Willy 
Gast

29 apr 2018, 08:11

Wat is de druk in de waterleidingen van/naar de radiatoren ?

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

29 apr 2018, 09:20

The Spirit of Flanders schreef:Wat is de druk in de waterleidingen van/naar de radiatoren ?
Waar staat dat aangeduid?
Gast

29 apr 2018, 13:21

Janna schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Wat is de druk in de waterleidingen van/naar de radiatoren ?
Waar staat dat aangeduid?
't ja , dat is meestal een rond meterke met een wijzer dat op de leiding is aangesloten , hetzij in de nabijheid van het drukvat , of nabij de pomp die het water door de leiding stuurt.

Als ge denkt dat ge het gevonden hebt , maak er eens een close up ( van dichtbij ) foto van , en plaats die hier als het kan.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 apr 2018, 16:23

Janna;
die foutmelding wijst op het waterdebiet je dient dit te verhogen.
De multifunctionele sensor meet en controleert de debietdruk, de installatiedruk en de vertrek-en teruglooptemp.
Je moet water bijvoegen , dus er is bij jouw in de buurt van het expansievat of in uw bedieningspaneel een metertje die aan wijst van 0 tot 3 bar.
De wijzer  moet staan tssn 0,5 en 2 bar ,in het groene gedeelte .
Dus met andere woorden kijk eerst in uw toestel of je die meter ziet , het groen in de meter valt op/
Buiten uw ketel zie je de waterbuizen , voel er aan tot je een koude water buis voelt die in je toestel gaat, volg die tot aan het eerste kraantje en dit zal haaks op de buis staan ( dus in stand toe) vervolg uw zelfde buis het is mogelijk dat er nog een tweede kraantje zich bevindt in die kring.
Draai ze allebei open , en kijk naar het metertje dat zal stijgen, laat het stijgen tot tssen 1 en 1,5 bar draai de kraantje(s) toe;
Waarom maar tssn 1 en 1,5 bar als het water warm wordt stijgt de druk dus zal wel dan dicht de 2 benaderen.
Normaal zal uw toestel dan niet meer in storing gaan ;
Kijk in uw handleiding op blz 17, 3.4.3.2 Multifunctionele sensor VPTHoop dat je de uitleg begrijpt is niet moeilijk doe stap voor stap, meer kan ik niet zeggen.


Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

30 apr 2018, 19:38

wardje schreef:Janna;
die foutmelding wijst op het waterdebiet je dient dit te verhogen.
De multifunctionele sensor meet en controleert de debietdruk, de installatiedruk en de vertrek-en teruglooptemp.
Je moet water bijvoegen , dus er is bij jouw in de buurt van het expansievat of in uw bedieningspaneel een metertje die aan wijst van 0 tot 3 bar.
De wijzer  moet staan tssn 0,5 en 2 bar ,in het groene gedeelte .
Dus met andere woorden kijk eerst in uw toestel of je die meter ziet , het groen in de meter valt op/
Buiten uw ketel zie je de waterbuizen , voel er aan tot je een koude water buis voelt die in je toestel gaat, volg die tot aan het eerste kraantje en dit zal haaks op de buis staan ( dus in stand toe) vervolg uw zelfde buis het is mogelijk dat er nog een tweede kraantje zich bevindt in die kring.
Draai ze allebei open , en kijk naar het metertje dat zal stijgen, laat het stijgen tot tssen 1 en 1,5 bar draai de kraantje(s) toe;
Waarom maar tssn 1 en 1,5 bar als het water warm wordt stijgt de druk dus zal wel dan dicht de 2 benaderen.
Normaal zal uw toestel dan niet meer in storing gaan ;
Kijk in uw handleiding op blz 17, 3.4.3.2 Multifunctionele sensor VPTHoop dat je de uitleg begrijpt is niet moeilijk doe stap voor stap, meer kan ik niet zeggen.
 

Wardje,
Begrijp niet hoe dit toestel na 3 dagen opeens terug begint te werken, ging van 16  naar 75° en buizen terug warm; misschien met links en rechts aan de knop van de ketel te draaien
Heb ondertussen dat meterje gevonden en pijltje staat in het groene gedeelte bijna tegen 2, dus storing voorbij.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, weet nu in ieder geval wat ik moet doen als dit nog moest voorvallen.