De Kracht van de Verandering.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 mei 2018, 22:52

Wat is de betekenis nog van dez NVa slogan??.
Belgie splitsen en Vlaanderen onhafhankelijk?,?
voor vele stemmer een utopie! Maar ze zijn wel,geslaagd om armen, zieken , en gehandicapten de das om te doen. Velen herkennen het regime van?.
soit, De slogan  was uiteindelijk ook wel om Vlaannderen te begunstigen!!
Nee, Nee hoor! De macht ging uiteidelin voor. Graaien waar het kan ( diverse namen en plaatsen) maar Vaanderen werd even opzij geschoven.

Maae daar zijn nu Vuye en Martens
ik ben nieuwsgierig naar hun stemmen, want zi vertegenwoordigen Vlaanderen! 
En de NVa? Money, Love, Frieten,Macht en Alleenheershappij,( like...... indertijd)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 mei 2018, 06:01

paullamb;
De kracht van verandering was de slogan van de NVA tijdens de verkiezingen. Maar waarin resulteerden die veranderingen en kloppen die met wat werd beloofd. Komt de realiteit overeen met wat deze ultrarechtse regering zegt te doen en voor te staan?
Even op een rij zetten:
De grootste bedrijven in België betalen minder belastingen dan een poetsvrouw.
Deze regering is tegen een miljonairstax maar er is wel een indexsprong, loonstop, hogere facturen, meer BTW en honderden andere maatregelen die het geld ut de zakken van Jan modaal klopt.
Van de 30.000 jobs die er bijgekomen zijn zijn er 15.000 interim jobs waarvan 60% dagcontracten.
De staatsschuld blijft ondanks alle besparingen stijgen. Al deze besparingen hebben niks opgebracht. Enkel voor de miljonairs en miljardairs.
Wie al eens vergeet naar de tandarts te gaan zal het jaar daarop dubbel remgeld moeten betalen.
enz.

NVA is voor de splitsing van Belgie ,dat is een feit dat ze nastreven, BDW heeft daar al meermaals opgewezen dat kan men niet ontkennen.
Maar, . Een splitsing is veel te moeilijk. België heeft al enkele staatshervormingen achter de rug. Die gingen steevast gepaard met lange, moeizame onderhandelingen.
             Een splitsing is veel duurder dan een staatshervorming.
             De separatisten zijn een minderheid.
             Brussel. Wie België wil splitsen moet een oplossing bedenken voor Brussel en onze hoofdstad lijkt een onontwarbaar kluwen. 
             België is stichtend lid van de EU. Het is gewoon ondenkbaar dat een lidstaat van de EU uiteenspat, laat staan een stichtend lid van de Unie. De splitsing van België zou eigenlijk het mislukken van de EU betekenen.
             Trouwens Brussel is de zetel van heel wat internationale instellingen. Naast de duizenden EU-ambtenaren, werken nog veel andere 'Brusselaars' voor internationale instellingen
             Niet te vergeten de openbare schuld moet, bij een scheiding, ook worden verdeeld. 
            Economisch zijn Vlaanderen en Wallonië meer met mekaar verweven dan we denken.
            De economische markten zouden slecht reageren op een splitsing.
            En tenslotte , het merk België biedt een meerwaarde. Brussel is nog het best gekend in het buitenland. België al iets minder. Wallonië en Vlaanderen zouden elk meerdere jaren nodig hebben om zichzelf op de kaart te zetten.  
Denk dat we mogen besluiten "splitsen is een droom ", maar wel een zeer natte droom :D 
dejules

02 mei 2018, 09:22

De kracht van zakken vullen.

De N-VA top komt uit Antwerpen, bij de blokkers is dat ook zo.
De rest is parking!
N-VA wil een vervoerbedrijf oprichten voor Antwerpen, dat verantwoordelijk wordt voor al het verkeer en openbaar vervoer in de regio. Dat meldt Gazet van Antwerpen woensdag.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 07729.html

Dan kan Bartje postjes creëren voor zijn vrouw, zus Karina en de kids.
dejules

12 mei 2018, 00:12

882 euro voor vrouwen, 1.181 euro voor mannen: dat zijn de gemiddelde maandelijkse pensioenbedragen voor alleenstaande werknemers.

ALLEENSTAANDE BELGISCHE WERKNEMERS ZIJN DE ZWAARST BELASTE VAN DE WERELD EN KRIJGEN HET LAAGSTE PENSIOEN VAN DE BESCHAAFDE WERELD.

Daar valt je mond toch van open? 

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

12 mei 2018, 00:52

De kracht van de verandering tav P. lamp e.a

Dat was toen de reden waarvoor ik gestemd hebt voor NVA . Wat een bittere ontnuchtering !  De rekensom is pertang gauw gemaakt  . We waren met 10 miljoen belgen waarvan 4 mijoen Walen en 6 miljoen Vlamingen . So far so good ? Van die 6 mijoen Vlamingen hebben 1/3  of 2 mijoen Vlamingen gestemd voor die fameuse belovende verandering . Wat hebben al die mensen uiteindelijk gekregen  ? Nougabollen, begot oftewel de,  hond zijn kl...! :x

Dit zal me de volgende keer niet meer gebeuren . En wat dan ook de volgende verkiezingen de partijen  allemaal gaan beloven ....Niets, nada kunnen ze nog beloven want de gedelfde put is te diep en het water ook .

Voorwaar,voorwaar, tis om bloed van te drinken, begot . 8O

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 01:01

Wat hebben al die mensen uiteindelijk gekregen  ?
Krijgen lijkt in hoofde van een aantal mensen de topprioriteit te zijn van 'de politiek' .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

12 mei 2018, 08:36

Wil. schreef:
Wat hebben al die mensen uiteindelijk gekregen  ?
Krijgen lijkt in hoofde van een aantal mensen de topprioriteit te zijn van 'de politiek' .
ik krijg het sch*t van de huidige politiek. En op sommige momenten is het topprioriteit om erop te reageren. :)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 mei 2018, 11:41

""Van die 6 mijoen Vlamingen hebben 1/3  of 2 mijoen Vlamingen gestemd voor die fameuse belovende verandering ."

We gaan niet overdrijven he: in 2014 stemden 1.366.397 mensen of 17,1% van de ingeschreven kiezers voor de NVA.
Ter vergelijking:
Als je het aantal ongeldige stemmen en het aantal kiezers dat niet kwam opdagen zou samentellen is die groep bijna even groot nl. 1.256.219 kiezers.
Wanneer we de politieke stromingen aan weerszijden van de taalgrens optellen geeft dit  voor de PS/sp.a 1.382.524 stemmen of 17,3% ( net iets groter  dan de N-VA), en de MR/Open Vld 1.309.831 stemmen of 16,4%.
dejules

12 mei 2018, 11:51

Wil. schreef:
Wat hebben al die mensen uiteindelijk gekregen  ?
Krijgen lijkt in hoofde van een aantal mensen de topprioriteit te zijn van 'de politiek' .
"Krijgt" U uw dubbel leegloperspensioen dan niet meer?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 11:52

Uitgesteld loon, julio, uitgesteld loon, jongen :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

12 mei 2018, 12:10

Moet zijn krijg je het niet meer OP? Plezant zo'n jaloerse kerel!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 12:18

frits1955 schreef:""Van die 6 mijoen Vlamingen hebben 1/3  of 2 mijoen Vlamingen gestemd voor die fameuse belovende verandering ."

We gaan niet overdrijven he: in 2014 stemden 1.366.397 mensen of 17,1% van de ingeschreven kiezers voor de NVA.
Ter vergelijking:
Als je het aantal ongeldige stemmen en het aantal kiezers dat niet kwam opdagen zou samentellen is die groep bijna even groot nl. 1.256.219 kiezers.
Wanneer we de politieke stromingen aan weerszijden van de taalgrens optellen geeft dit  voor de PS/sp.a 1.382.524 stemmen of 17,3% ( net iets groter  dan de N-VA), en de MR/Open Vld 1.309.831 stemmen of 16,4%.
Het aantal ingeschreven kiezers  bedroeg voor Vlaanderen 4.836.595 personen. bron

De N-VA behaalde 1.366.397 stemmen. Dat is 28, 25% van de ingeschreven kiezers.

Werewoef sprak over Vlaanderen. Het is zinloos om het N-VA-totaal te vergelijken met het ganse land. Het was immers niet mogelijk voor mensen in Luik om voor de N-VA te stemmen en Gentenaars konden ook niet voor de PS stemmen.

Van de mensen die effectief een stem hebben uitgebracht, was in Vlaanderen 32,5% een voorstander van de N-VA. Werewoef zat er 'boenk op' met zijn 1 op 3.
Zie de lijsten uit Wiki (zelfde bron)

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2018, 12:22

Horus1 schreef:Moet zijn krijg je het niet meer OP? Plezant zo'n jaloerse kerel!
:lol: :lol: Die jaloersheid, Horus, is het uitvloeisel van zijn frustratie. Die is op haar beurt weer het resultaat van de verkeerde keuzes die hij heeft gemaakt toen hij jonger was. Maar ja, je kunt het leven niet her-leven, hé?
Het komt uiteindelijk wel goed met die brave man. Hij heeft een goed team van psychs rond zich. Zijn schrijverij behoort tot zijn revalidatieproces.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

12 mei 2018, 13:01

Wil. schreef: Die is op haar beurt weer het resultaat van de verkeerde keuzes die hij heeft gemaakt toen hij jonger was
Wat voor de dief een verkeerde keuze was dat is voor de rechter een crimineel feit.
Jullie hebben ons zweet gestolen. Wij komen het terughalen. Zeg het maar tegen alle andere
leeglopers!
Laatst gewijzigd door dejules op 12 mei 2018, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

12 mei 2018, 13:06

Wil. schreef:Uitgesteld loon, julio, uitgesteld loon, jongen :wink:
“Ik hou van de job, maar mijn lichaam en geest zijn op”

https://www.hln.be/de-krant/-ik-hou-van ... ~a4009e2c/