BELGIÊ HET ZWAKKE BROERTJE IN EUROPA

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 mei 2018, 19:08

Vanavond in Terzake : N-VA-voorzitter Bart De Wever over de economische toestand van het land.

HET IS DE FOUT VAN DE SOSSEN, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 mei 2018, 19:15

Eindelijk nog eens een nieuw topicje. Wedden dat we  geen halve blz. verder zijn voordat we de ambtenaren en hun pensioenen te zien krijgen? :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
MaLoReg

04 mei 2018, 19:18

We zullen horen wat hij zegt maar neem nu bvb Brussels Airlines-Sabena DE grote trots van Belgiê en nu ocharme een klein dochtermaatschappijke van lufthansa.
Ook onze scholen dat was iets om echt trots op te zijn-geen betere scholen dan in belgiê en nu?
dejules

04 mei 2018, 19:19

Wil. schreef:Eindelijk nog eens een nieuw topicje. Wedden dat we  geen halve blz. verder zijn voordat we de ambtenaren en hun pensioenen te zien krijgen? :D
Alle landen hebben hun ambtenarenzooi uitgedund.
Waarop wacht De Wever?
Een overheidsbeslag van 54%BBP is dodelijk!
dejules

04 mei 2018, 19:36

Wil. schreef:Eindelijk nog eens een nieuw topicje. Wedden dat we  geen halve blz. verder zijn voordat we de ambtenaren en hun pensioenen te zien krijgen? :D
Orderpickers die op een scherm te lezen krijgen of ze hun target hebben gehaald, winkelpersoneel dat tot op de seconde getimede taken dient uit te voeren: niet alleen bij Lidl verloopt steeds meer werk tegen de tijd. "Wie zich niet herpakt, krijgt thuis een schriftelijke waarschuwing."

Als Mariana Merola ’s morgens om klokslag halfnegen de deur opent van de Lidl-vestiging in het Limburgse As, dan heeft ze al anderhalf uur sjouwen achter de rug. Vanaf zeven uur neemt ze met vier collega’s de pallets af met fruit, groenten, vlees en brood en stalt ze de verse producten op hun plaats in de winkel. Per pallet heeft Mariana twintig minuten de tijd – een gemiddelde dat het hoofdkantoor van Lidl in Duitsland heeft berekend.
    https://www.demorgen.be/economie/de-chr ... -b861c1b3/

    Er is geen enkele reden waarom deze mensen afgedankt worden en U en uw zooi benoemd zijn voor het leven.
    Er is geen enkele reden om mensen die echt werken de helft van uw leegloperspensioen te geven.

    petrol
    Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

    04 mei 2018, 21:22

    https://www.duitslandnieuws.nl/blog/201 ... duitsland/

    Mooi wat die man gepresteerd heeft.
    dejules

    04 mei 2018, 21:38

    petrol schreef:https://www.duitslandnieuws.nl/blog/201 ... duitsland/

    Mooi wat die man gepresteerd heeft.
    Die heeft economisch het een en ander op de wereldkaart gezet.
    Wat heeft De Wever gepresteerd? Heeft die ook een zaak uit de grond gestampt? U gaat toch niet vertellen dat de leider van Vlaanderen een levenslange staatsuierhanger is, toch?
    ps Zit zijn zus Karina nog steeds in de Waalse bossen verstopt voor de VDAB?
    dejules

    04 mei 2018, 21:40

    Kathleen Cools (VRT) heeft een slecht mensbeeld, stelt infantiele vragen en luistert niet heel goed volgens De Wever (N-VA). Van een ongekende en ziekelijke arrogantie van een zelfbenoemd leider gesproken.

    Wil.
    Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

    04 mei 2018, 22:12

    Goede replieken van BDW. Cools op elk foutje gepakt en haar laten voelen waar ze staat. Terloops haar nog een beetje woordenschat bijgebracht - ha, ha .
    AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
    Gast

    04 mei 2018, 22:26

    petrol schreef:https://www.duitslandnieuws.nl/blog/201 ... duitsland/

    Mooi wat die man gepresteerd heeft.
    Wat is daar eigelijk zo mooi aan ? Een pak geluk en een pak naijver om den Aldi voorbij te steken , meer steekt daar niet achter.

    Wil.
    Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

    04 mei 2018, 22:44

    In elk succesverhaal zit altijd wel een dosis geluk maar dat neemt niet weg dat die man zijn zaak tot de top van de branche heeft gebracht in Europa (en dat geldt ook voor Colruyt).
    Maar wanneer een zaak succes kent, dan gaat daarmee hand in hand de werkgelegenheid die wordt geschapen.  Wereldwijd geeft die man aan  meer dan 300.000 mensen een inkomen.

    Als je vindt dat dat niet mooi is, toon dan eens iemand die beter doet.
    AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
    dejules

    04 mei 2018, 23:20

    Wil. schreef:Goede replieken van BDW.
    Toen de regering begon bedroeg de staatschuld 384 miljard Euro.
    Vandaag is dat 444 miljard Euro.
    Einde legislatuur 480 miljard Euro dwz in Belgische franken is onze schuld nominaal met bijna 4.000 miljard frank toegenomen!!!!!
    In de Belgische geschiedenis is de staatschuld nooit zo snel gestegen als onder deze regering.
    U moet tevens weten dat wij in een 0 rente periode zitten en dat onze belastingen, ook die verborgen zijn in fakturen, de hoogste van de wereld zijn. Wij zijn in alle financieel-economische klassementen bij de laatsten van de klas
    Desondanks vindt De Wever dat hij goed bezig is.
    Die man is waanzinnig!
    Gast

    04 mei 2018, 23:35

    Wil. schreef:In elk succesverhaal zit altijd wel een dosis geluk maar dat neemt niet weg dat die man zijn zaak tot de top van de branche heeft gebracht in Europa (en dat geldt ook voor Colruyt).
    Maar wanneer een zaak succes kent, dan gaat daarmee hand in hand de werkgelegenheid die wordt geschapen.  Wereldwijd geeft die man aan  meer dan 300.000 mensen een inkomen.

    Als je vindt dat dat niet mooi is, toon dan eens iemand die beter doet.
    Dat zal je nu best niet aan de uitgepersten vertellen die net hun staking achter de rug hebben. Uiteraard heeft die volk nodig , en hen er voor betalen zal hij ook wel moeten doen. De slavernij is voor zover ik weet verboden , of niet ? Een goede entrepeneur weet hoe hij kan groeien. "Durf te delegeren" is één van de noodzakelijke karaktereigenschappen , en dat heeft de Lidl man ook gedaan.
    Gast

    04 mei 2018, 23:42

    dejules schreef:....
    Desondanks vindt De Wever dat hij goed bezig is.
    Die man is waanzinnig!
    Het is een sado-masochist , iemand die doelbewust zijn entourage ( en bij uitbreiding de Vlamingen ) ten gronde wil richten , en achteraf zichzelf ervoor gaat lauweren met de gedachte "ik heb het gekund" ...

    MichelN
    Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
    Locatie: Groot-Leuven

    05 mei 2018, 15:16

    dejules schreef:Einde legislatuur 480 miljard Euro dwz in Belgische franken is onze schuld nominaal met bijna 4.000 miljard frank toegenomen!!!!!
    Onder negen regeringen-Martens 1979-1991 was de staatsschuld met een factor tien toegenomen. Ik weet niet of het je al opgevallen is, maar sinds meer dan zestien(!) jaar is onze munt de euro. Wordt jouw SWT nog in frankskes betaald misschien?