e-reader

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

meeuw
Lid geworden op: 03 mar 2005, 06:57
Locatie: oostende

05 mei 2018, 16:16

zopas een e-reader als geschenk gekregen
is er iemand onder jullie die dit apparaat reeds gebruikt   ?
welke zijn de eerste stappen voor het gebruik  ?   het betreft een kobo aura one toestel    ...

hartelijk dank bij voorbaat    !
elk lief woord verwarmt het hart

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

05 mei 2018, 17:01

Ik gebruik sinds 2012 een e-reader en zou niet anders meer willen.
1 of 100 boeken mee doen op verlof ? Geen probleem met een reader.
Je kan alle aangekochte of gratis verkregen boeken, met ondersteund formaat, op uw reader plaatsen, maar als er iets mis is met uw reader ben je de boeken kwijt.
daarom opteer ik voor een bibliotheek op de pc. Vandaar kan ik de boeken die ik wens te lezen op mijn reader plaatsen.
Een goede bibliotheek is Calibre.
https://calibre-ebook.com/download_windows
Ziet er zo uit

Afbeelding

veel leesplezier
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

meeuw
Lid geworden op: 03 mar 2005, 06:57
Locatie: oostende

05 mei 2018, 17:07

dankjewel Lode voor het woordje uitleg   !
heb zopas de e-reader opgeladen maar moet ik een programma van het internet downloaden om te kunnen kopieren   ?   je kan ook via wi-fee (telenet)  aansluiten maar daar heb ik nu moeilijkheden mee   ...   neem nu stap voor stap en ben benieuwd wanneer ik effectief een boek kan lezen     ...   nogmaal hartelijk dank voor de respons  !
groetjes van meeuw   (Karine)
elk lief woord verwarmt het hart

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

05 mei 2018, 17:14

meeuw schreef: maar moet ik een programma van het internet downloaden om te kunnen kopieren   ?  
groetjes van meeuw   (Karine)


Nee dat moet niet, maar is een bibliotheek waar ge vlug uw boeken kunt vinden.
Je kan ook zelf mappen maken waar ge uw boeken inzet.
Of je kan gewoon de boeken rechtstreeks op uw reader' plaatsen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 mei 2018, 16:18

Wij , mijn vrouw en ik, hebben beide een KOBO aura e-reader. Wij zijn er zeer tevreden over.
Om te beginnen , voor de aankoop van boeken, hebben we één account geopend bij www.kobo.com.

Tot nu toe hebben we nog geen behoefte gehad om ergens anders boeken te kopen, maar het kan natuurlijk wel. Het hoeft niet kobo.com te zijn, het kan ook bvb bol.com zijn of iets anders?

Een e-boek kopen en op de e-reader zetten is gemakkelijk. Aanmelden bij bvb www.kobo.com, een boek kiezen/kopen, op de e-reader synchroniseren en je kan beginnen lezen. Je kan ook een boek aankopen rechtstreeks vanop je e-reader, maar dat vind ik zelf niet zo handig.

Bij het synchroniseren van de e-reader wordt ook af en toe de software van de e-reader op de laatste stand gebracht.

Uw aankopen bij kobo.com worden bijgehouden op kobo.com. Je kan de aangekochte boeken ten allen tijde van de e-reader verwijderen en weer opladen. Je kan uw boeken ook lezen op een tablet of een PC.

Wanneer je e-boeken aankoopt of download van meerdere verschillende bronnen dan is een programma zoals Calibre wel interessant. Zelf heb ik het jaren op mijn PC staan gehad maar nooit gebruikt.

Een wifi verbinding is wel nodig vind ik.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 mei 2018, 16:27

Wij hebben al vele jaren elk een Sony reader en zijn er zeer tevreden over.
Ik zet alle boeken die ik koop in mappen op mijn laptop, daarna zet ik ze over op de reader.
Ik koop meestal mijn e-books bij bol.com en ben daar gekoppeld met lees-ID waar ook al mijn boeken blijven staan.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

06 mei 2018, 16:34

Met Kobo en bol.com heb ik geen ervaring. Ik gebruik altijd Calibre als verzamelplaats voor mijn boeken.
Als je de boeken zelf in een map steekt heb je dan ook de korte inhoud zoals bij Calibre ?
Voorbeeld:

Afbeelding
Afbeelding
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 mei 2018, 16:55

Neen, maar die heb ik wel op die lees-ID van bol.com.

meeuw
Lid geworden op: 03 mar 2005, 06:57
Locatie: oostende

09 mei 2018, 05:52

Dankjewel voor de respons op mijn vraag voor de e-reader     !   Ben er in geslaagd boeken te downloaden en is nu geen probleem meer om van de boeken te genieten waar je ook gaat   !  Hoef nu geen kilo's boeken meer in mijn valies te stoppen als ik op reis ga en moet ik ergens wachten,   handtas open en ik kan beginnen      ...    Het geeft wel een ander gevoel dan een gewoon boek lezen,  wat ik uiteraard ook nog doe want dat heeft zijn charmes,  een èchte lezer weet dit ,  de reuk van een nieuw boek    ...  maar ben toch blij dat ik nu overal lectuur mee heb   !
Nog veel leesplezier en dankjewel voor jullie goede raad   !
elk lief woord verwarmt het hart

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

25 mei 2018, 22:14

veel leesgenot met je e-reader ,Meeuw 
Ikzelf heb al een zestal jaar mijn Kobo  ,en ben een fervente lezer ,maar kan niet zeggen dat ik papieren boeken mis !! Vandaag nog ,2 x anderhalf u in de trein gezeten ,en in mijn handtas is wel plaats voor mijn kobo ,maar niet voor een echt boek !! het is zelfs zo dat ik onlangs nog eens in een echt boek las ,en dat ik gewoon tikte op de bladzijde  i p v gewoon de bladzijde om te draaien ,de macht der gewoonte dus . Vorige week zei me nog iemand die ik vorig jaar hielp om boeken op te laden  op haar nieuwe kobo ,dat ze dit jaar veel meer had gelezen dan ervoor : naar de bib gaan om boeken te gaan uitzoeken ,dan weer te laat om ze terug te brengen dan de bib gesloten als je een boek wil gaan halen ,enz   . Ook hoef ik geen boeken te kopen ,heb er via een club genoeg titels die gratis zijn  !! heb er altijd meer dan 100 op de e-reader staan  .Vertrek nu binnenkort op vakantie ,en met een hele bibliotheek op de e-reader . En moest er iets onverwacht gebeuren ,dan heb ik ook mijn Ipad mini bij ,waar ik mijn dagelijkse krant op lees ,en daar staan ook tientallen boeken op ,dus zonder leesvoer vallen is niet aan de orde :D :D :D
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

meeuw
Lid geworden op: 03 mar 2005, 06:57
Locatie: oostende

26 mei 2018, 06:49

dankjewel flowerlady voor het antwoord
Ik heb het nu ook beet om boeken op mijn e-reader te plaatsen en voorlopig krijg ik bij kobo genoeg gratis boeken om te downloaden,  lees nu wat lichte lectuur als ontspanning moet niet altijd loodzware boeken zijn hé  !  In october gaat mijn e-reader steevast mee in de handtas op reis     …   ergens moeten wachten zal de pijn verzachten  !
groetjes meeuw
elk lief woord verwarmt het hart

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 mei 2018, 10:29

Ik vraag mij af hoe je aan gratis e-books komt. Ik weet dat het illegaal is, maar er moet een zeer groot circuit zijn want ik hoor regelmatig van 'gratis boeken downloaden'. Wie kent het antwoord   per PB    ?