overschakelen van microsoft office 2007 naar 2016

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 08:04

daar ik steeds meldingen kreeg dat mijn microsoft office 2007 niet meer ondersteund werd en ik ook bepaalde dingen die ik vroeger deed niet meer op dezelfde manier kon doen besloot ik de versie microsoft office 2016 Professional Plus te kopen. Bij de installatie nadat ik de code had ingegeven was alles geinstalleerd, maar als ik iets opende , mijn documenten of pps kwam ik nog steeds op mijn oude 2007 versie terecht.  Ik heb dan deze versie verwijderd, omdat ik dacht dat ik die toch niet meer nodig had, maar nu kan ik niet meer op outlook. Ik krijg steeds volgend venster als ik outlook open klik: 

Afbeelding
de andere item zoals publisher, word, pps enz. werken wel.  Daar ik vroeger met outlook werkte is dit heel vervelend. Ik kan mijn nieuwe mails die nu binnenkomen wel lezen op een ander mail programma zoals dat van windows of direct in het mailprogramma van proximus, maar ik kan dus niet meer aan mijn oude mails die nog in mijn inbox zaten of aan mijn opgeslagen contactadressen in microsoft outlook.  Kan ik hier iets aan doen, of had ik de oude versie 2007 niet mogen verwijderen  en ben ik alles kwijt. En indien ik alles kwijt ben, kan ik dan  toch niet opnieuw beginnen in outlook 2016 vermits ik het niet kan openklikken !!!
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mei 2018, 09:02

https://support.office.com/nl-nl/articl ... b40c5bb88b

maar opgepast , niet volledig die office verwijderen !

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 09:59

Mr.Verhaegen, ik heb uw instructies gevolgd en het herstelprogramma laten draaien, zowel snel herstellen als online herstellen, maar ik kan nog altijd niet op Outlook. Het venstertje met de foutmelding verschijnt nog altijd. Moet ik contact opnemen met Microsoft zelf en weet u daar een tel.nummer van ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 09:59

Mr.Verhaegen, ik heb uw instructies gevolgd en het herstelprogramma laten draaien, zowel snel herstellen als online herstellen, maar ik kan nog altijd niet op Outlook. Het venstertje met de foutmelding verschijnt nog altijd. Moet ik contact opnemen met Microsoft zelf en weet u daar een tel.nummer van ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mei 2018, 10:13

heb je die setup van die office ?

je kan dit proberen
https://support.microsoft.com/nl-nl/con ... -services/
een paar dingen invullen (kiezen )
dan kan je


Afbeelding

ofwel de setup terug starten en daar kiezen voor reparatie , normaal is dat de beste methode (met de setup van het office programma , omdat daar alles inzit )

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 10:41

Hallo Mr.Verhaegen. Ik opende juist een word document dat als bijlage bij een mail zat en dan kreeg ik de melding dat word nog niet geactiveerd is en dat dit moet gebeuren voor 14 mei.  Ik heb dan alle stappen gevolgd. Mijn mail adres ingevuld en mijn wachtwoord van mijn microsoft account en dan krijg ik de melding dat er geen office producten gevonden zijn voor dit account. Terwijl ik bij de installatie alle stappen heb gevolgd en dat ik op het einde de melding krijg dat het geinstalleerd is.  Begrijp er niks van. Heb ik al deze miserie omdat ik  mijn oude versie van microsoft office 2007 verwijderd heb van mijn pc. Als ik in mijn lijst van apps kijk staat er ook 'mijn office' in die lijst , maar niet microsoft office 2016 zoals er vroeger microsoft office 2007 stond met dan als onderverdeling alle aparte items zoals word, publisher, excel, outlook enz. Heel raar.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mei 2018, 10:47

Nouchka,

microsoft office 2016 Professional Plus te kopen
op welke manier
is dat aangekocht ? gedownload en opgeslagen als ISO bestand ?
Of op een dvd ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 11:03

gedownload en opgeslagen. Ondertussen is het installeren wel gelukt. Ik krijg nu geen melding meer dat het nog niet geïnstalleerd is en alles openen lukt behalve Outlook. Dan krijg ik nog steeds die melding dat ik herstel moet toepassen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mei 2018, 12:19

Nouchka,
maar ik kan dus niet meer aan mijn oude mails die nog in mijn inbox zaten of aan mijn opgeslagen contactadressen in
microsoft outlook
Inderdaad doordat het pst bestand beschadigd is zal
je dit moeten verwijderen en zijn die gegevens verloren.
Om het te verwijderen:
Klik met de rechter muisknop onderaan op het venster symbool.
Klik op Windows Powershell (Admin)
Bevestigen met op Ja te klikken
Je komt in een scherm met de opdracht prompt:
PS C:\Windows\System32>
kopieer onderstaande regel
rd C:\Users\Christian\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Plak die in het scherm achter System32>
Druk op enter
Typ Exit
Probeer Outlook te openen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

09 mei 2018, 13:30

Nouchka schreef:.......en dan kreeg ik de melding dat word nog niet geactiveerd is en dat dit moet gebeuren voor 14 mei......
g'hebt nog 5 dagen den tijd om te activeren, daarna is het gedaan met de volledige office.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 14:12

Sony, heb gedaan wat je schreef maar het foutmeldingsvenster blijft verschijnen. Wat ik ook raar vind is dat bij alle apps de onderdelen van Microsoft office gewoon staan aangegeven als word, powerpoint , outlook enz. en bij notebook staat er één keer gewoon notebook en een tweede icoontje met notebook 2016. Als ik de versie Microsoft office 2016 professional Plus aangeschaft heb, moet er dan niet achter elk icoontje van word, pps enz. 2016 staan. Ik heb toch de versie 365 niet op mijn pc die maar 1 jaar geldig is. Ik vind het allemaal heel raar. En die melding dat ik binnen de 5 dagen moet activeren verschijnt niet meer. Blijkbaar moest ik eerst in mijn 'alle apps' elk onderdeel openklikken opdat het zou vermeld staan als geïnstalleerd. 
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mei 2018, 16:58

Nouchka,

start de computer eens terug op.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 17:45

De computer werd door mij telkens na een probeersel terug opgestart omdat ik hoopte dat het zo zou werken, maar ten einde raad heb ik contact genomen met de microsoft helpdesk. Hier werd ik telkens doorverwezen naar een volgende collega omdat de eerste het niet vond, en ook de tweede niet. De derde liet me naar program files gaan en daar in het zoekvenster intypen: scanpst.  Dan kreeg ik SCANPST.EXE te zien en moest deze aanklikken.Dan begon hij  alles van outlook vroeger terug te zoeken. Op het einde kreeg ik nog een melding dat er fouten gevonden waren in dit bestand en 'klik op herstellen als u dit bestand wilt herstellen. Je kon kiezen om eerst een backup te maken en toen die bezig was liep de boel vast en kreeg ik de melding bovenaan: reageert niet. Dat duurde zo een half uur en dan heb ik het weggeklikt en ben terug van 0 begonnen. Zelfde scenario maar het tempo was heel wat vlugger omdat hij al 7 van de 8 stappen had doorlopen vooraf. Ook de melding van het herstel verscheen. Weer op o.k geklikt zowel voor de backup als voor het herstel en toen het gedaan was kon ik terug op outlook en had ik ook alle mails, contactadressen enz. terug van mijn outlook in de versie 2007. Dus............eind goed, al goed na een hele dag en halve nacht miserie.  Toch ook aan jullie een dikker merci om te helpen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mei 2018, 18:32

Nouchka,

Inderdaad eind goed al goed.
en om te bewaren bij favorieten of bladwijzers.
SCANPST.EXE
https://support.microsoft.com/en-us/hel ... r-file-pst

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2018, 19:16

Hallo Sony, inderdaad eind goed al goed, maar toch niet helemaal. Ik schreef je heel euforisch dat ik ook al mijn mails van vroeger terug had met die hersteltool, maar ik heb te vroeg victorie gekraaid. Achteraf zag ik pas dat ik niet mijn oude mails uit microsoft office outlook terug heb, maar dat al mijn mails van mijn hotmailadres geimporteerd zijn naar mijn nieuwe outlookmailadres. Ik ben dus wel degelijk alles kwijt van toen ik nog met microsoft office 2007 werkte (de mails die nog niet verwijderd mochten worden en de contactadressen contactgroepen. En dat zal natuurlijk wel mijn eigen schuld zijn. Ik heb waarschijnlijk te vroeg die versie 2007 verwijderd. Of bestaat er daar ook nog een mogelijkheid om dat alles terug te vinden als de versie verwijderd is ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem