Di Rupo veel beter dan Michel : begroting puinhoop

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 mei 2018, 10:02

Voor de hele legislatuur raamt de Commissie de echte begrotingsinspanning op amper 0,1 procent van het bbp. Zonder nieuwe structurele begrotingsingrepen zal de duidelijke verbetering van het tekort in deze legislatuur dus zo goed als volledig te danken zijn aan gunstige externe omstandigheden, en niet aan het beleid van de regering.
Ironisch genoeg ziet het ernaar uit dat de regering-Michel op het vlak van echte begrotings-inspanningen ruim achter zal blijven op de regering-Di Rupo.

D
e Belgische overheidsuitgaven blijven
trouwens bij de hoogste van Europa.[s]
[/s]

In tegenstelling tot Di Rupo kon Michel profiteren van erg gunstige omstandigheden. De rentelasten zakten fors en het economische klimaat was duidelijk positief. Tot en met 2017 stond de teller voor de eigenlijke begrotingsinspanningen van Michel op 0,8 procent van het bbp, eenzelfde inspanning als Di Rupo. Maar volgens de ramingen van de Europese Commissie heeft het echte beleid in 2018-2019 een negatieve impact op de begroting. Tegenover de extra lastenverlaging van de taxshift staat onvoldoende compensatie via andere inkomsten of verdere besparingen.

https://www.tijd.be/opinie/algemeen/sho ... 09556.html

De statutaire ambtenaren De Wever, Peumans, De Roover, Bracke, Becaus, Francken, Van Overtveldt, Weyts, ... durven niet raken aan het enorme overheidsbeslag en dus gaan wij collectief verarmen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mei 2018, 10:44

AfbeeldingNext!
Op naar het volgende onderwerp.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

09 mei 2018, 10:54

Wil. schreef:Next!
Op naar het volgende onderwerp.
Allemaal opgepoetste of fake statistieken :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mei 2018, 11:20

Natuurlijk! Rechtstreeks gedownload van de website van het Vlaams Belang en een paar van de N-VA.
Zet er gewoon efkes de juiste naast :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 mei 2018, 12:49

Wil. schreef:Natuurlijk! Rechtstreeks gedownload van de website van het Vlaams Belang en een paar van de N-VA.
Zet er gewoon efkes de juiste naast :lol:
De poetsvrouw met dienstencheques en de verpleegster die na een bezoek aan Lourdes "tot de private tewerkstelling behoren".

Argentinië klopt aan bij IMF, naar verluidt voor 30 miljard dollar

https://www.hln.be/geld/economie/argent ... /#comments

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

09 mei 2018, 12:50

Ook de schuld van de Nva zeker.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mei 2018, 12:52

dejules schreef:
Wil. schreef:Natuurlijk! Rechtstreeks gedownload van de website van het Vlaams Belang en een paar van de N-VA.
Zet er gewoon efkes de juiste naast :lol:
De poetsvrouw met dienstencheques en de verpleegster die na een bezoek aan Lourdes "tot de private tewerkstelling behoren".

Argentinië klopt aan bij IMF, naar verluidt voor 30 miljard dollar

https://www.hln.be/geld/economie/argent ... /#comments
Waar blijven die correcte cijfers, julio?

Dááá-aaag Juleke. De zon schijnt hier vandaag. Ik durf wedden bij jou niet! :lol:  :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 mei 2018, 13:42

Wil. schreef:
 De zon schijnt hier vandaag. Ik durf wedden bij jou niet! :lol:  :lol: :lol:
De leegloperij is niet in zonnige stemming gezien al die stakingsaanzeggingen.
Mevrouw komt ook uit de statutaire leegloperij, toch?
En de kinders ook?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

09 mei 2018, 19:32

Dejules, stop toch eens met al die flauwekul over een andermans  vrouw en kinderen.  Hoe belachelijk maak je jezelf telkens weer ! Heb je die zelf wel? Hopelijks voor hen niet. Meer dan tijd dat ze je een tijdje uit circulatie halen, al die zever altijd. Jongen toch. :evil: