Wat doet pech verhelping !

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

12 mei 2018, 16:03

Ik rijd deze zomer 55 jaar met een wagen en altijd zeer veel km gedaan, meestal 80.000 a 90.000 km per jaar nu als gepensioneerde nog meer dan 40.000km, dus heb zeer veel gezien en mee gemaakt op de weg.

Vroeger heb ik nog gezien dat wegenwachters touring zelfs Koles verving in de start motor, vis platinees vervangend en V-riemen etc..

Nu gisteren staat schoondochter 2 km van bij mij in panne met haar wagen van de firma, ze moest 2 uur wachten op de hulpverlener, en vroeg om haar eens te komen halen.

Nu na bijna 2 reden we daar naar de wagen, die was stil gevallen en gaf geen kik, zelf wou ik er niet naar zien daar het een wagen van de firma is.
De wegenwachter ? met  een wagen met adres van een garage maar met embleem van touring en in grote letters FAST.

Hij nam een trolley met een batterij op en start kabels, maar de starter deed het wel dus staat hij daar met de batterij .

Zet zich in de wagen, start 3 maal, doet motorkap open, en trek de olie peilstok eruit veeg met zijn hand de olie af, opnieuw erin.

Start terug 3 maal, en zegt naar welke garage moet ik deze wagen voeren!

Die geeft naar niks maar ook niks gekeken, wat eraan is zal ik morgen wel horen, zoon zei deze morgen vroeg iets over een riempje??

Zijn de wegenwachters nu nog mensen die automobiel hebben geleerd??

Of zijn die enkel nog chauffeurs die takel dienst doen ???????
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

12 mei 2018, 22:13

De wagens van tegenwoordig zitten vol electronica. Als je wilt weten wat er aan mankeert heb je al een diagnose apparaat nodig voor dat specifiek merk. De wegenwachters weten ook dat ze nog amper iets kunnen doen aan zo'n wagen. De goeie ouwe tijden zijn voorbij , zelfs voor mijn eigen Renault garagist die er de brui aan heeft gegeven en zich nu met old-timers bezig houdt .... Reparatie is meestal niets meer of minder meer dan "vervang doosje X of Y". De "gewone" defecten van vroeger zoals versleten kooltjes van een starter of dynamo of een vette bougie treden niet eens meer op omdat de wagens , en al zeker de leasing wagens , nooit langer dan vier jaar bij de eigenaar blijven.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mei 2018, 08:51

denlowie;
Bij mijn weten helpt de pechdienst jouw bij:
[*]Bij een mechanisch, elektronisch, elektrisch of hydraulisch defect[/*][*]Bij een lekke band[/*][*]Bij een defect koelingssysteem[/*][*]Bij een defect anti-diefstal- of alarmsysteem[/*][*]Bij brandstofpech[/*][*]Bij sleutels vergeten, verloren of gestolen[/*][*]En niet te vergeten als ze het terplaatse niet kunnen herstellen slepen ze jouw naar een garage.[/*]Natuurlijk zoals Sof zegt het wordt er voor hen ook niet gemakkelijk op met de elektronica die in de wagen aanwezig is en ook niet conform is.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

13 mei 2018, 09:11

De pechverhelpingdienst depanneert maar herstelt daarom nog niet. Ze zorgen dat je terug verder kunt of zorgen dat je wagen in de garage terecht kan.  Afhankelijk van je contract bezorgen ze je een vervangwagen. Een platte band zullen ze nog wel herstellen als er éne voorradig is en dan wordt je geadviseerd zich zo vlug mogelijk naar de garage te verplaatsen om een nieuwe band er te laten opzetten ingeval van zo'n reservegeval. Veel meer dan dat doen ze niet meer. Een lege batterij of zo terug aan de praat krijgen in de winter ja. 

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

13 mei 2018, 09:15

The Spirit of Flanders schreef:De wagens van tegenwoordig zitten vol electronica. Als je wilt weten wat er aan mankeert heb je al een diagnose apparaat nodig voor dat specifiek merk..
Ik heb zo een OBD waar ik meer dan 20 merken kan mee uitlezen altijd bij mij in de wagen, die man heeft zelfs de moeite niet gedaan om naar iets te kijken, enkel het olie peil, en dit is nooit de reden waarom de wagen stil valt !

Dus pechverhelping is nu 2018 een takeldienst !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 mei 2018, 09:33

denlowie schreef: Dus pechverhelping is nu 2018 een takeldienst !
Het zou me niet verwonderen dat pechverhelpingsdiensten vele mankementen niet meer mogen herstellen wegens bv: wagen nog in garantie (of onderdelen) maar bij een defekt mag enkel de merkvertegenwoordiger dat herstellen anders vervalt de garantie?

Dus staat die mensen niets anders te doen dan de wagen naar de garage te slepen. 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 mei 2018, 09:51

denlowie;

Ja, heb ook zo'n OBD2 op de smartphone ; Met dit systeem heeft u geen apart kastje nodig. De kleine adapter plugt u in op de OBD2-poort in de auto en vervolgens leest u via bluetooth de gegevens uit op uw Android- of iOS-device. Afhankelijk van de app, zijn diverse overzichten mogelijk.
Maar als ge de storing opspoort en je kan ze niet herstellen ter plaatse moet je toch nog een beroep doen op iemand om je wagen bij jouw thuis of naar de garage te laten slepen.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

13 mei 2018, 11:13

wardje schreef:
Maar als ge de storing opspoort en je kan ze niet herstellen ter plaatse moet je toch nog een beroep doen op iemand om je wagen bij jouw thuis of naar de garage te laten slepen.
Maar ik veronderstelde dat een wegenwachter toch tenminste even kijkt wat het zou kunnen zijn, maar met driemaal te starten en de oliepeil te controleren dan kan je onmogelijk een diagnose stellen !

En als ze zelf niet mogen kijken wat het zou kunnen zijn, de wagen was 6 jaar dus geen garantie meer, waarom nog een lidmaatschap voor enkel depannage, en dan kan je veel goedkopere formules hebben zelfs van 49€ per jaar , enkel  voor banden en takelen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 mei 2018, 12:38

Ik zou dat dan doen Lowie! Stap over naar een pechverhelper. 
Is er een goede?? Er zal altijd commentaar zijn op die mensen. Te lang wachten, auto niet hersteld ,maar wegslepen zoals uw geval. Maar hij is tenminste weggesleept.
Afhankelijk van het kontrakt en prijs zal men een vervangwagen of andere oplossing zoeken.
Maar u heeft grotendeels gelijk hoor. De ene is de andere niet, maar dat zal op het dagelijkse werk ook zo wel zijn.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

13 mei 2018, 19:59

paullamb schreef:Ik zou dat dan doen Lowie! Stap over naar een pechverhelper. 
Is er een goede?? Er zal altijd commentaar zijn op die mensen. Te lang wachten, auto niet hersteld ,maar wegslepen zoals uw geval. Maar hij is tenminste weggesleept.
Afhankelijk van het kontrakt en prijs zal men een vervangwagen of andere oplossing zoeken.
Maar u heeft grotendeels gelijk hoor. De ene is de andere niet, maar dat zal op het dagelijkse werk ook zo wel zijn.
Schoondochter heeft er na 2 uur er al mogen omgaan, weet niet wat er aan was, dit zal ik deze week wel weten, zoon zei iets met riempjes, maar is niet zo technisch aangelegd dat ik het liever van haar zal horen!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

14 mei 2018, 12:11

denlowie schreef:
The Spirit of Flanders schreef:De wagens van tegenwoordig zitten vol electronica. Als je wilt weten wat er aan mankeert heb je al een diagnose apparaat nodig voor dat specifiek merk..
Ik heb zo een OBD waar ik meer dan 20 merken kan mee uitlezen altijd bij mij in de wagen, die man heeft zelfs de moeite niet gedaan om naar iets te kijken, enkel het olie peil, en dit is nooit de reden waarom de wagen stil valt !

Dus pechverhelping is nu 2018 een takeldienst !
Snap ik niet ! Ge hebt zelf een OBD , maar je wou die niet gebruiken omdat , ik citeer : "zelf wou ik er niet naar zien daar het een wagen van de firma is. " . Van een wegenwachter zou je dan wel verlangen dat hij dat doet en mag. Waarom heb je niet gevraagd om eventjes met je OBD het zaakje te testen ? Samenwerking heeft mij persoonlijk altijd iets opgebracht ....

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

14 mei 2018, 12:41

The Spirit of Flanders schreef:
Snap ik niet ! Ge hebt zelf een OBD , maar je wou die niet gebruiken omdat , ik citeer : "zelf wou ik er niet naar zien daar het een wagen van de firma is. " . Van een wegenwachter zou je dan wel verlangen dat hij dat doet en mag. Waarom heb je niet gevraagd om eventjes met je OBD het zaakje te testen ? Samenwerking heeft mij persoonlijk altijd iets opgebracht ....

Waarom zou ik naar een anders voertuig kijken als ik er geen toestemming voor heb, En zeker naar een firma wagen kijken als er iets mis is dan heb ik de boter opgegeten, ze heeft nu al toestemming moeten vragen als hij naar de merk garage mocht, haar werkgevers zijn zeventigers en nog van den oude stempel, het zijn hun wagens dus geen leasing zo als bij veel bedrijven.

Als een buur of een vriend me dit vraagt wat soms gebeurt onmiddelijk, en daarbij ik speelde maar taxi voor mijn schoondochter, en het is de wegenwachter zijn werk om te zien wat er aan is.

Mocht hij wat doen dan kon ik hem helpen, maar mijnheer keek enkel naar het olie peil en zei we gaan hem naar een garage brengen, natuurlijk dit is het simpelste.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

20 mei 2018, 20:44

Zo pas mijn schoondochter gezien en de pech was de aandrijfriem stuk, als dit een wegenwachter niet naar kijkt of kan herstellen dan vraag ik me echt af voor wat zijn zij daar nog.

Dus zoals ik zei enkel een depannage dienst !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 mei 2018, 20:48

denlowie schreef:Zo pas mijn schoondochter gezien en de pech was de aandrijfriem stuk, als dit een wegenwachter niet naar kijkt of kan herstellen dan vraag ik me echt af voor wat zijn zij daar nog.

Dus zoals ik zei enkel een depannage dienst !
Lowie, een aandrijfriem die stuk is dat heeft elke wegenwachter zowat direct gezien …. daar is normaal gezien buiten de garage niet aan te beginnen en dus heeft die wegenwachter gelijk met die wagen te laten afslepen!

Je dochter heeft geluk dat het een auto van een firma is want zulke akkefietjes kunnen aardig in de papieren lopen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 mei 2018, 21:39

De ene wegenwachter/pechverhelper is de andere niet ... Mijn autotje starte onlangs niet meer (zo dood als een pier) maar tegen het afgesproken uur (21.00) kwam de technieker die ook aandeslag ging met een extra start accu, daarna de computer aanhing, alle zekeringen teste, nogmaals digibox aansloot om dan door ouderwets denkwerk  te vinden dat er een contactsensor stuk was. Afplakken met ducktape en klaar... Kreeg zelfs een week garantie  :D

's anderdaags 's morgens wist de garage al wat er was gebeurt welk stuk er moest besteld en vervangen.

Top service :!: en gratis :D 8O :D