Opstartmeldingen laptop Linux

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

14 mei 2018, 17:54

Heeft er iemand een idee wat de melding "Invalid PBLK Length " betekent, zichtbaar bij het opstarten van een laptop met als distro Linux Mint (ook met Ubuntu).

Ik Googelde even, maar vond geen duidelijke verklaring (in het Nederlands).
Bedankt.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 mei 2018, 20:29

Toby schreef:Heeft er iemand een idee wat de melding "Invalid PBLK Length " betekent, zichtbaar bij het opstarten van een laptop met als distro Linux Mint (ook met Ubuntu).

Ik Googelde even, maar vond geen duidelijke verklaring (in het Nederlands).
Bedankt.
Ik heb eens snel gekeken. Het schijnt aan te duiden dat de BIOS een ACPI parameter-instelling heeft die Mint/Ubuntu niet verwacht en als ongeldig aanduidt. Heeft het belang???? Als je niet probeert de laptop in - en uit slaap te halen, waarschijnlijk niet.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

15 mei 2018, 21:13

Tsja, heeft het belang ? Zeer goede opmerking.
Ik breng die melding  - die ik vroeger niet had - in verband met zwarte blokjes die af en toe het scherm v/d laptop ontsieren.

Deze blokjes zouden kunnen wijzen op een defecte grafische kaart en/of een niet geupdate Flashplayer.
Die opmerkingen vond ik al Googlend, maar of het een wat te maken heeft met het ander, dat denk ik niet.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

16 mei 2018, 08:39

Toby schreef:Tsja, heeft het belang ? Zeer goede opmerking.
Ik breng die melding  - die ik vroeger niet had - in verband met zwarte blokjes die af en toe het scherm v/d laptop ontsieren.

Deze blokjes zouden kunnen wijzen op een defecte grafische kaart en/of een niet geupdate Flashplayer.
Die opmerkingen vond ik al Googlend, maar of het een wat te maken heeft met het ander, dat denk ik niet.
Dat denk ik ook niet.