Hoeveel sparen om hetzelfde pensioen als ambtenaar te hebbe

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 mei 2018, 19:34

Dejules zit hier zo te jammeren, maar de jaren dat hij al op zijn luie kont zit als swt-erke, tellen ook mee voor zijn triest pensioen.
Fazal

18 mei 2018, 19:40

dejules schreef:
Jockey schreef: Ik ben op brugpensioen gegaan op men 58ste...
U komt toch uit de statutaire leegloperij?
Voor welk bedrijf bent U dan economisch actief geweest?
Beste man, misschien heb je ergens wel gelijk, maar het wordt echt wel vervelend met steeds opnieuw uw ambtenaren en statutaire leegloperij hoor!  :roll:

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

18 mei 2018, 19:48

MichelN schreef:
Jockey schreef:
MichelN schreef:
Jockey schreef:Ik ben op brugpensioen gegaan op men 58ste...
Telt brugpensioen dan ook als "gewerkte" jaren? Tsss...je moet eens ophouden de mensen proberen blaaskes wijs te maken want je was toch lid van het ambtenarenkorps, niet?
Micheln als je er niets vanaf weet,dan hou je best ook je opmerkingen voor jezelf.
Jaja, en hoeveel jaar heb je nu effectief gewerkt tot aan je brugpensioen?
44
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

18 mei 2018, 20:15

De antwoorden en steekopmerkingen van MichelN moet men wel met een korreltje zout nemen hoor.
Een zelfstandige die aan 44 euro per uur zij motor niet startte.
inges chreven bij een aantal OCMW s om te werken.
klusjes als “ vriendendienst” aan mensen in nood   Maar het werk was altijd pico Bello.
Zoeen pensioen is niet te schatten!!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 mei 2018, 11:00

Jockey schreef:
MichelN schreef:Jaja, en hoeveel jaar heb je nu effectief gewerkt tot aan je brugpensioen?
44
Proest! Ik wist niet dat je al op je veertiende aan de slag kon bij de staat, dat lijkt op kinderuitbuiting!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 mei 2018, 11:37

paullamb schreef:De antwoorden en steekopmerkingen van MichelN moet men wel met een korreltje zout nemen hoor.
Een zelfstandige die aan 44 euro per uur zij motor niet startte.
Dat was dan nog in 2009, kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden! Bij heilige Steve was het allemaal gratis, nietwaar, weliswaar op kosten van de' burger zoals altijd bij de sossen.
inges chreven bij een aantal OCMW s om te werken
.
Que? Ik ben nooit "inges chreven" geweest bij welk OCMW dan ook, onnozelaar.
klusjes als “ vriendendienst” aan mensen in nood   Maar het werk was altijd pico Bello.
Zoeen pensioen is niet te schatten!!
Wie is pico Bello, is dat eentje van je rooie graaiers uit Limbabwe?
Maak je maar geen zorgen over mijn pensioen, ik trek namelijk het maximum als zelfstandige plus dat ik daarnaast ook nog aan VAPZ bijdroeg. Ik heb geen reden om jaloers te zijn op een loketjanet.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

19 mei 2018, 14:28

MichelN schreef:
Jockey schreef:
MichelN schreef:Jaja, en hoeveel jaar heb je nu effectief gewerkt tot aan je brugpensioen?
44
Proest! Ik wist niet dat je al op je veertiende aan de slag kon bij de staat, dat lijkt op kinderuitbuiting!
Waaruit leidt jij af dat ik aan of voor de staat gewerkt heb??? Ach ja,1jaartje parastataal bij de NMBS,is dat ook staat? 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

20 mei 2018, 00:00

Jockey schreef: Ik geef heel persoonlijke informatie vrij om Dejules nu eindelijk eens diets te maken dat het pensioen van een ambtenaar bijlange niet zoveel hoger ligt dan dat van een werknemer.
Er is dan geen enkele reden om verschillende pensioenstelsels te hebben, toch?
We spreken dan over max 10 Euro per maand meer ambtenarenpensioen, toch?

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 mei 2018, 07:53

dejules schreef:
Jockey schreef: Ik geef heel persoonlijke informatie vrij om Dejules nu eindelijk eens diets te maken dat het pensioen van een ambtenaar bijlange niet zoveel hoger ligt dan dat van een werknemer.
Er is dan geen enkele reden om verschillende pensioenstelsels te hebben, toch?
We spreken dan over max 10 Euro per maand meer ambtenarenpensioen, toch?
Dààr heb je inderdaad een punt. Maar dat wettigt in geen geval het feit dat jij afgeeft op het ambtenarenkorps zelf, deze mensen doen hun job net zoals een ander. De ene wat beter als de ander,juist zoals in de privaat. En dat zij momenteel voor het behoud van hun verworven rechten vechten heeft véél meer met politiek als met ambtenaar zijn te maken.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

20 mei 2018, 09:05

Jockey schreef: Maar dat wettigt in geen geval het feit dat jij afgeeft op het ambtenarenkorps zelf, deze mensen doen hun job net zoals een ander.
De ambtenarij is een staat binnen de staat die de rest vd bevolking gijzelt wanneer het haar uitkomt.
Deze mensen doen hun job niet zoals een ander. Ze zijn met veel te veel, veel te duur en archaïsch georganiseerd.
Indien deze mensen gewoon het werknemerstatuut kregen dan waren onze staatsfinanciën, ons aandeel industrie tov BBP, etc heel anders. De N-VA gaat nu laten berekenen hoeveel de migratie kost. Beter zouden ze laten onderzoeken hoeveel honderdduizenden jobs verloren gingen in oa de industriële tewerkstelling doordat wij zo'n vet staatsapparaat met haar excessieve voordelen moeten torsen. De grootste opdracht ligt erin om het overheidsbeslag van 54%BBP op niveau van Nederland en liefst op dat van Zwitserland te brengen.
ps Indien ambtenaren een dubbel pensioen wensen moeten ze daar maar voor sparen of werken.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

20 mei 2018, 09:39

Komt wel héél erg vervelend die toogpraat van jou jules.
dejules

20 mei 2018, 09:50

Horus1 schreef:Komt wel héél erg vervelend die toogpraat van jou jules.
Niemand verplicht U om mijn epistels te lezen.
U bent zelfstandige en heeft geen uitstaans met de levenslang benoemde leegloperij, toch?

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 mei 2018, 11:02

dejules schreef:
Jockey schreef: Maar dat wettigt in geen geval het feit dat jij afgeeft op het ambtenarenkorps zelf, deze mensen doen hun job net zoals een ander.
De ambtenarij is een staat binnen de staat die de rest vd bevolking gijzelt wanneer het haar uitkomt.
Deze mensen doen hun job niet zoals een ander. Ze zijn met veel te veel, veel te duur en archaïsch georganiseerd.
Indien deze mensen gewoon het werknemerstatuut kregen dan waren onze staatsfinanciën, ons aandeel industrie tov BBP, etc heel anders. De N-VA gaat nu laten berekenen hoeveel de migratie kost. Beter zouden ze laten onderzoeken hoeveel honderdduizenden jobs verloren gingen in oa de industriële tewerkstelling doordat wij zo'n vet staatsapparaat met haar excessieve voordelen moeten torsen. De grootste opdracht ligt erin om het overheidsbeslag van 54%BBP op niveau van Nederland en liefst op dat van Zwitserland te brengen.
ps Indien ambtenaren een dubbel pensioen wensen moeten ze daar maar voor sparen of werken.
't Moet zijn dat gij daar ook werkt...  :wink: Trouwens de ambtenarij is een dienst aan de bevolking. Jij bent er niet mee akkoord,ik wel. Dat noemt men democratie,onder andere om die reden hoef jij die mensen niet te stigmatiseren. Wat nu je uitspraak betreft, "Deze mensen doen hun job niet zoals een ander". Wel,onder àlle koren zit kaf,en hopelijk wordt jij nooit zo onrealistisch streng beoordeelt als dat jij nu met die mensen doet...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2018, 11:59

dejules schreef:  Indien ambtenaren een dubbel pensioen wensen moeten ze daar maar voor sparen of werken.
Ambtenaren hebben geen dubbel pensioen. Ze hebben een juist pensioen. Dat anderen minder hebben betekent niet dat ambtenaren te veel hebben.

Ten tweede: ambtenaren hebben voor hun pensioen gewerkt en 'gespaard'. Dat hebben ze gedaan door in hun aanvangsjaren voor een hongerloon te werken. Hetgeen ze toen te weinig hebben gekregen, wordt hen terecht nu bijgegeven. Vandaar de term 'uitgesteld loon'.

Degenen die vroeger grote sier konden maken met hun veel grotere wedde (de krekels) moeten nu niet komen jammeren en klagen bij de mieren die elke frank drie keer hebben omgedraaid om rond te komen (de mieren).

Jouw geëmmer en geblèr, julio, wekt bij mij enkel een vorm van plezier op omdat jij overduidelijk bij die rijkelijk spenderende mensen uit de privé hebt gehoord voor wie 'het niet op kon'.  De rollen zijn nu omgedraaid. Het is waar: ik krijg mijn pensioen eigenlijk niet op door mijn gewone levensstijl te behouden. Maar ik denk er nog niet aan om aan parasitaire statutaire werklozensteun trekkers een halve eurocent over te dragen.

De zon schijnt hier alweer. Ik ga straks een toerke fietsen tot bij een ex-collega.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

20 mei 2018, 12:07

Jockey schreef:rouwens de ambtenarij is een dienst aan de bevolking. Jij bent er niet mee akkoord,ik wel. Dat noemt men democratie,onder andere om die reden hoef jij die mensen niet te stigmatiseren. Wat nu je uitspraak betreft, "Deze mensen doen hun job niet zoals een ander". Wel,onder àlle koren zit kaf,en hopelijk wordt jij nooit zo onrealistisch streng beoordeelt als dat jij nu met die mensen doet...
Kijk, als wij aantallen gaan vergelijken dan zien we dat wij honderdduizenden ambtenaren meer hebben dan onze buurlanden. Dat zijn geen ambtenaren maar verstopte werklozen meestal met een lange politieke arm. In de dorpstaal noemt men dat leeglopers. Indien wij dit financieel bekijken dan geven wij 80.000.000.000 Euro jaarlijks meer uit aan leeglopers dan bijv. Zwitserland. Dit heeft o.a. de grootste deïndustrialisatie opgeleverd die een Westers land ooit moest ondergaan. Indien men die leegloperij niet terugdringt tot minimum!!!! 40%BBP dan gaat dit land in faling.
Laatst gewijzigd door dejules op 20 mei 2018, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.