Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 22:07

Het Westen heeft de laatste decennia behoorlijk wat wrijvingen ervaren met de islamideologie. Recent heeft zich weer een 'eigenaardigheidje' voorgedaan in Växjö (Zweden). Daar heeft de moslimgroepering toestemming gekregen om de oproep tot het gebed via luidsprekers te doen. Die produceren 110 dB.
Daartegen is heel wat publiek protest gekomen.
10-15 jaar geleden echter, heeft de lokale christelijk kerk verbod gekregen om tijdens de kerkdiensten de klokken te luiden. Die klokken zouden veel te storend geweest zijn voor het residentiële gebied waar die kerk gevestigd was.

Toen de beslissing moest genomen worden om de islamitische oproep tot het gebed te laten horen, is er helemaal geen bevraging gebeurd in die residentiële wijk.

De christelijke groepering gaat nu opnieuw een aanvraag indienen om de klokken te mogen luiden. :lol:

bron

Ik vermoed dat de Zweedse gemeenschap nog niet goed beseft wat hen boven het hoofd (letterlijk) hangt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

16 mei 2018, 10:06

Van de pot gerukt.
Zo zie je hoe islamisering vordert met medewerking van eigen politiek!
En neen, niet enkel moeten opnieuw de klokken geluid worden, dat islamitisch kattengejank moet eruit, dat hoort níet thuis in westerse landen.
Een manier kan zijn slachtafval van varkens te droppen op de stoepen van al die haathuizen  :twisted:
Gast

16 mei 2018, 11:54

Ice schreef:Van de pot gerukt.
...
Een manier kan zijn slachtafval van varkens te droppen op de stoepen van al die haathuizen  :twisted:
Een flinke emmer varkensurine op de deur kappen , zou dat ook niet helpen ? :twisted: Ze durven die dan niet meer aan te raken , verre van ze nog open te doen. :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mei 2018, 22:03

In heel de wereld zijn er maar een paar vrouwelijke imams. Eén in Denemarken en één in Duitsland. Over deze laatste gaat het. Seyran Ates is een vrouw die een moskee leidt waarin mannen en vrouwen samen bidden. Zij komt nu openlijk op voor gendergelijkheid. Dat valt niet in goede aarde bij iedereen. Ze krijgt constant doodsbedreigingen of ze wordt bedreigd met verkrachting (of allebei).

Deze vrouw die in Duitsland is groot geworden vanaf haar 6 jaar (ze is van Koerdische afkomst) krijgt nu bescherming van 16 bewakers.

bron

Nog maar eens een voorbeeld van de botsing die ontstaat wanneer de islamideologie in aanraking komt met westerse waarden zoals gelijkwaardigheid voor iedereen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2018, 12:28

De Duitse radiozender Deutschlandfunk Kultur  claimt dat islamitische maand van de ramadan niet alleen "een oud Duits gebruik" is, maar zegt dat de ramadan in Duitsland al langer wordt 'gevierd' dan het Oktoberfest. 

Volgens journalist Eren Güvercin (Turkse roots?) kan er geen twijfel over bestaan dat de ramadan door en door Duits is en dat de islam echt bij Duitsland hoort.

bron

Nog niet zo lang geleden zei de minister van binnenlandse zaken Horst Seehofer nog dat de islam niet  bij Duitsland hoort, maar Merkel sprak hem even later tegen. In een poll over dit onderwerp zei 3/4 van de ondervraagden dat de islam niet bij Duitsland hoort.

bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2018, 15:09

Hier bij ons dringt Van Overtveldt erop aan om de kost van de immigratie eens goed te berekenen.

In Duitsland heeft men daar al wat meer ervaring mee. De jaarlijks kost loopt in de tientallen miljarden (37 miljard voor 2017) en zal nog oplopen. De getallen doen je duizelen.

Het gevolg lijkt te gaan zijn dat de Duitsers tot hun 70e zullen moeten werken om de kost van de immigratie te kunnen blijven betalen.
bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 mei 2018, 15:17

Binnen kort allemaal moslim en een extra maand vakantie. :D
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/de ... ~a3ebd738/
Er zouden hier ook maar zo een paar pio's zijn die dat ook goedkeuren.....man,man,man. :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2018, 15:26

Tokkio, dit is wat ze gezegd heeft:

“Ik wil de moslims oproepen om verlof te nemen tijdens de ramadanmaand om negatieve gevolgen voor de rest van de Deense samenleving te voorkomen”, schrijft Stojberg in een column die gepubliceerd werd door roddelblad BT. “Ik vraag me af of een religieus gebod om een 1.400 jaar oude zuil van de islam na te leven verenigbaar is met de samenleving en de arbeidsmarkt die we in 2018 in Denemarken hebben.”

Ik vind dat het anders klinkt dan de manier waarop jij het naar voor hebt gebracht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mei 2018, 15:33

Even terzijde: vorige zaterdag is op bijna 102-jarige ouderdom de grootste kenner van het  Midden-Oosten overleden: Bernard Lewis. R.I.P.

Hij werd een aantal jaren geleden eens geïnterviewd door een Nederlandse journalist. Lewis vermeldde in de loop van dat interview dat, als de huidige trends bleven doorgaan, Nederland met een meerderheid van moslims zou te maken hebben over 20 jaar.
De journalist zei: "Ja, en...?" Lewis dacht toen bij zichzelf: "Jij, simpele ziel. Je hebt niet het minste benul van wat je te wachten staat."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

21 mei 2018, 17:07

Wil. schreef:Tokkio, dit is wat ze gezegd heeft:

“Ik wil de moslims oproepen om verlof te nemen tijdens de ramadanmaand om negatieve gevolgen voor de rest van de Deense samenleving te voorkomen”, schrijft Stojberg in een column die gepubliceerd werd door roddelblad BT. “Ik vraag me af of een religieus gebod om een 1.400 jaar oude zuil van de islam na te leven verenigbaar is met de samenleving en de arbeidsmarkt die we in 2018 in Denemarken hebben.”

Ik vind dat het anders klinkt dan de manier waarop jij het naar voor hebt gebracht.
Wat tokkio wellicht bedoelt, is dat er weer gepamperd zal worden, hier toch, door hen vrij te geven, niet door hun verlof op te moeten nemen?
Aparte lokalen worden reeds voorzien naar verluidt omdat het toch te wreed zou zijn om normale werknemers te zien eten en drinken?  :roll:

Net zoals moslimkinderen bij het suikerfeest mogen thuisblijven terwijl onze kinderen les moeten volgen?

Maar inderdaad, als moslims een gevaar vormen op het werk door de ramadan, dan moeten ze hun verlof maar opofferen om zich 's nachts vol te proppen om dat 'gebruik' in ere te houden....wordt dan ook het economisch verlies berekend en verhaald op de moslims? 

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 mei 2018, 13:10

De journalist zei: "Ja, en...?" Lewis dacht toen bij zichzelf: "Jij, simpele ziel. Je hebt niet het minste benul van wat
je te wachten staat."
Ik bedoelde daar mee dat ze telkens een stapje verder gaan,Ice is mee met mijn denkwijze,en wat die islam geleerde zegt,neem dat niet met een korrel zout, die zal wel weten over wat hij spreekt,en onze kinderen en kleinkinderen zullen er dan misschien(omdat de islam dan de touwtjes in handen zal hebben)hopen op het beste,maar zich voorbereiden op het ergste.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 14:00

tokkio schreef:Ik bedoelde daar mee dat ze telkens een stapje verder gaan,Ice is mee met mijn denkwijze
Dat past niet in het stukje waarnaar je hebt verwezen met die link. De minister van Denemarken is gewoonweg heel sarcastisch en scherp. Ze zegt: 'Als jullie willen ramadannen, neem dan uw vakantie maar op in deze maand. Dan zijn we zeker dat er geen vodden gebeuren op het werk'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

22 mei 2018, 16:56

Wil. schreef:
tokkio schreef:Ik bedoelde daar mee dat ze telkens een stapje verder gaan,Ice is mee met mijn denkwijze
Dat past niet in het stukje waarnaar je hebt verwezen met die link. De minister van Denemarken is gewoonweg heel sarcastisch en scherp. Ze zegt: 'Als jullie willen ramadannen, neem dan uw vakantie maar op in deze maand. Dan zijn we zeker dat er geen vodden gebeuren op het werk'.
En nóg gaat ze dan niet ver genoeg: als moslims integreren en hun bijgeloof in de privésfeer houden zoals iédereen, dan is er geen probleem...dat heet respect voor de grondwet, scheiding kerk/staat en voor de cultuur waarin en waarván moslims leven.

Zo bekeken is élk maatschappelijk probleem met dat achterlijke bijgeloof terug te voeren op de onwil tot integratie, de onwil om gelijk te zijn en gelijk behandeld te worden zoals iedereen in onze maatschappij.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2018, 17:01

In de islamideologie zit natuurlijk hun suprematie ingebakken: wij zijn de besten! Dat houdt automatisch in dat er wordt neergekeken op anderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

22 mei 2018, 17:20

Wil. schreef:In de islamideologie zit natuurlijk hun suprematie ingebakken: wij zijn de besten! Dat houdt automatisch in dat er wordt neergekeken op anderen.
Natuurlijk, die superieure waanzin is ook de bron van élk probleem, door hun racisme, door hun discriminatie, door hun minachting, door hun onwil tot integreren, voorkeuren eisen, álles begint met deze ongelijkheid en weigeren ieder mens als gelijk te beschouwen!