Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

12 dec 2018, 20:15

Ice schreef: Blijven de linkiewinkies nu nog zeggen: dan had ze maar niet met andere mannen moeten praten?
. :evil:
Ice , voor een moordje gaat ge die arme man toch niet laten opsluiten …… laat hem toch naar hier komen ……  weet ge nog hoe een paar jaar geleden het halve land overhoop stond omdat de toenmalige minister een brave loodgieter ( en geïntegreerd hé, hij sprak al 3 woorden Nederlands) terug stuurde naar zijn thuisland ?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 dec 2018, 22:59

50.000 Geradicaliseerden in uwe EU.
 https://forum.fok.nl/topic/2396879/1/999 
Teveel om in't oog te houden. Wat ik straf vind is dat de gast plots verdwenen is , een taxi heeft toch een tracking systeem zoals alle huurauto's.
Maar die gast of evtl helpers kijken ook naar de media, doen alsof men hem kwijt is.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

12 dec 2018, 23:08

Vroeger werden missionarissen uitgestuurd om zieltjes te winnen met zakken vol aluminium  papiertjes, die blanke kindjes in scholen verzamelden voor die arme negertjes in afrika die honger leden...tegenwoordig krijgen ónze kleinkinderen godsdienstlessen van negerinnekes uit afrika die als asielzoeker een paar jaar geleden aankwamen en nu in gebrekkig Nederlands 'onderwijs' geven...godsdienst vást goed geleerd van de paterkes destijds? :roll:

De oorlog tegen eigen volk door de politiek wordt steeds duidelijker: al wat vreemd en moslim is, wordt beschermd, zowel door de politiek als door justitie - als wij ons verzetten tegen onderwerping door overrompeling via immigratie en de armoede overleven, dan mogen wij ongestraft uitgemoord worden door dat barbaars gespuis, zo zie ik dat.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 dec 2018, 18:46

Een week geleden is in Parijs net buiten de Leonardo Da Vinci-campus een Ierse lesgever doodgestoken. De dader - van Pakistaanse afkomst, Ali R.  - beweert dat de 66-jarige John Dowling de profeet heeft beledigd, hoewel niemand zich ook maar iets in die zin herinnert.
Bron

We hebben een stevige week achter de rug: Straatsburg - Parijs - Oostenrijk: samen 6 doden en 13 gewonden door mensen die in de religie van de vrede zijn opgegroeid en die hun daden verantwoorden door elementen die teruggaan op de  grondslagen van hun religie.
Is de jihad al begonnen of is het sein nog niet gegeven?

Dit alles zinkt natuurlijk in het niets als je vergelijkt met wat er elders gebeurt: in Menaka (Mali) werden eergisteren 42 mensen vermoord, waaronder veel kinderen, door jihadi's. Geen fait divers  in onze media waard.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

15 dec 2018, 12:52

Wil. schreef:Een week geleden is in Parijs net buiten de Leonardo Da Vinci-campus een Ierse lesgever doodgestoken. De dader - van Pakistaanse afkomst, Ali R.  - beweert dat de 66-jarige John Dowling de profeet heeft beledigd, hoewel niemand zich ook maar iets in die zin herinnert.
Bron

We hebben een stevige week achter de rug: Straatsburg - Parijs - Oostenrijk: samen 6 doden en 13 gewonden door mensen die in de religie van de vrede zijn opgegroeid en die hun daden verantwoorden door elementen die teruggaan op de  grondslagen van hun religie.
Is de jihad al begonnen of is het sein nog niet gegeven?

Dit alles zinkt natuurlijk in het niets als je vergelijkt met wat er elders gebeurt: in Menaka (Mali) werden eergisteren 42 mensen vermoord, waaronder veel kinderen, door jihadi's. Geen fait divers  in onze media waard.
Het is dus geoorloofd mensen dood te steken wanneer ze de profeet "beledigen".
Wanneer HUMO de christenen héél zwaar beledigde door een artikel met fotoshop of iets dergelijks, "christus veranderde wijn in water " met een plassende lul expliciet en duidelijk afgebeeld, hoeveel moorden en aanslagen zijn er dan gepleegd op de redactie van Humo ?
Deze zelfde humo die steeds weer de kaart trekt van de islam ?
Is er toen enig protest van de christen bevolking weergegeven in de media ?
Wat houdt de wetgever tegen om te beslissen dat de profeet hier in het westen NIET KAN beledigd worden wegens vrije meningsuiting en levenslange gevangenis zonder islamitische bijstand te wettigen tegen deze moordenaars ?
Humo ?????
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 dec 2018, 15:49

Marokko, deze week: 2 Scandinaafse meisjes op trektocht in het Atlasgebergte zijn vermoord teruggevonden. Getuigen beweren zelfs dat ze onthoofd zijn. 
Afbeelding
Op een video claimen 4 aanhangers van Al Baghdadi dat ze de moorden hebben gepleegd als weerwraak voor dode medestanders in Syrië. 'Dit is het loon voor de vijanden van Allah', klinkt het.

Het blijft verrassend hoe sommigen de religie van de vrede toch steeds verkeerd kunnen interpreteren, nietwaar?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2018, 19:37

Wil. schreef:Marokko, deze week: 2 Scandinaafse meisjes op trektocht in het Atlasgebergte zijn vermoord teruggevonden. Getuigen beweren zelfs dat ze onthoofd zijn. 
Afbeelding
Op een video claimen 4 aanhangers van Al Baghdadi dat ze de moorden hebben gepleegd als weerwraak voor dode medestanders in Syrië. 'Dit is het loon voor de vijanden van Allah', klinkt het.

Het blijft verrassend hoe sommigen de religie van de vrede toch steeds verkeerd kunnen interpreteren, nietwaar?
Gaan we nu in de wijken van de moslims alles kapotslaan en hun auto's in brand steken en hun drugswinkels plunderen???
De zon is gratis voor iedereen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 dec 2018, 10:45

Neen, dat verwacht ik niet en dat moet ook niet. Twee bedenkingen:
1. we zijn in het Westen doordrenkt van het humanistisch en christelijk gedachtegoed om kwaad niet met kwaad te vergelden. We hebben toch wel gehoord van de de christenen die in de eerste eeuwen vervolgd werden en in het Colosseum aan de tijgers werden overgeleverd. Ze stierven al biddend, maar vochten niet terug.

2. Feiten als deze zouden ons moeten doen nadenken over wat er zich in de hoofden van de moslimdaders afspeelt. Waarom zijn er geen christelijke groepen die hetzelfde doen met hindoes of met joden of met moslims? Dezelfde vraag mag gesteld worden omtrent joden/hindoes/boeddhisten/jaïnisten enz. 
Het antwoord is duidelijk: in de islamideologie wordt dat gedrag aanbevolen, in de andere ideologieën of 'religies' is dat niet het geval.

Wanneer we te maken hebben met een ideologie die oproept om al degenen die niet bij hun clubje horen te haten en desnoods met geweld te onderdrukken, hoe moet een democratie - of gelijk welke  bestuursvorm - zich daartegenover verhouden? Dát is de vraag  die door onze leiders dient beantwoord te worden.

Bisschop Boni is alvast bereid vergevingsgezind te zijn en te luisteren naar degenen die hem zouden willen onderdrukken, vernederen en die hem haten (zie 7e dag gisteren). Zijn redenering: in de praktijk is het  helemaal zo erg niet: er zijn veel aanhangers van de islamideologie waarmee we beschaafd kunnen samenleven. Laat ons de lijnen  toch niet te scherp afbakenen.

Moesten we dat vroeger ook doen met nazi's, mijnheer Boni?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 dec 2018, 00:06

Alhoewel Belgische katholieken (ooit geweest) zwijgen en zich laten doen wil niet zeggen dat ze dom zijn of zich dom houden. 
Sommige winkels zie ik komen en gaan, men mijdt die, zegt niks erover tegen niemand. 
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2018, 12:34

 In Finland wonen 4,5% mensen die als 'foreigners' - buitenlanders - vermeld staan.
In de misdaadcijfers voor het aspect verkrachting komen buitenlanders voor 30% voor. Vooral Iraki's laten zich opmerken: 12% van alle verkrachtingen staat op hun conto. Afghanen zijn de tweede groep qua aantallen.

Wat is er aan de hand in Finland? Ofwel zijn die Finnen racisten die alleen maar gaan zoeken naar de daders als er een vermoeden is dat het buitenlanders zijn, ofwel zijn die buitenlanders - lees 'mensen uit het Midden-Oosten' ) inderdaad veel meer betrokken als daders van verkrachtingen.
bron  
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jan 2019, 13:45

Op het internet en in de krant kom je toch de meest verrassende nieuwsberichten tegen. Neem nu deze uit De Telegraaf: "Terroristen lezen jihad-boeken in de cel"
Het gaat om islamitische boeken die gevangenen kunnen ontlenen uit de bib. van de gevangenis. Bij de Telegraaf hebben ze een 'terrorisme-verslaggever' genaamd Sylvan Sloothoven. Je mag verwachten dat zo iemand alle aspecten van de problematiek kent %u2026

Luister naar dit stukje (duurt 6' , voorafgegaan door 15'' reclame):
https://www.telegraaf.nl/video/2983728/ ... -in-de-cel
 
Ik heb de woorden van Sloothoven hieronder letterlijk overgenomen vanaf de 30e seconde. Een tweede stukje vind je in de 3e minuut:

Vanaf de 30e seconde:
'Dat zijn boeken, klassieke werken die over vanalles en nog wat spreken rond de islam, óók over de jihad en die ze omschrijven als de gewapende strijd die moet gevoerd worden tegen ongelovigen met het zwaard. Daarbij wordt gedood, verwond; je moet christenen en  joden ook vernederen,   nou, dat zijn natuurlijk allemaal geen prettige teksten.'

Vanaf minuut 3, 16
Dit zijn geen boeken waarin rechtstreeks staat van 'pak een Kalasjnikov en schiet om je heen op straat.' Zó duidelijk staat het er niet. Het zijn meer, euh  , uitleg van de geloofsleer. Het gaat over geweld, jihad, heilige oorlog, tegen wie, de omstandigheden en daarbij wordt voor de radicale kant gekozen. Níet voor de kant van, eeuh,  jihad is een soort innerlijke strijd die je moet voeren, het gaat om het kwaad in jezelf, neen het gaat om gewapende jihad.
 
Laat me er even de teksten naast leggen waarover hij het heeft, dan kunnen we zelf beoordelen hoe gefundeerd het oordeel van de terrorisme-verslaggever Silvan Schoonhoven is.
In eerste instantie gaat het over de koran. Daarin staat letterlijk te lezen dat je de gewapende strijd moet voeren tegen de joden en christenen én dat ze - indien ze toch bij hun eigen leer willen blijven - zich in een toestand van onderdanigheid moet voelen waarbij ze vernederd worden.

Koran 9:29 Bestrijd(qatilu)diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Voor de duidelijkheid: het werkwoord qatilu is niet 'je verweren in debatten, met woorden'. Neen, het wil zeggen vechten met militair materieel waarbij bloed vloeit.
Indien een moslim niet goed begrijpt wat de tekst eigenlijk inhoudt, dan kan hij te rade gaan bij de grote koranverklaarders die elke moslim wel herkent indien hij  ook maar iets afweet van zijn ideologie. Ibn Kathir is wellicht de bekendste naam.
Tijdens de inleiding worden 3 boeken getoond. Eén daarvan is het werk van Ibn Kathir. Dat is helemaal geen 'terroristenboek'. Het is een standaardwerk van de islamideologie! Schoonhoven kent het boek duidelijk niet. Over de laatste vier woorden van het vers hierboven schrijft Ibn Kathir:
Afbeelding
Joden en christenen moeten dus gekleineerd en vernederd worden. Precies datgene wat Schoonhoven zo stuitend vindt. De teksten die hij "niet zo'n prettige teksten" noemt, komen rechtstreeks uit de koran, maar hij weet het niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jan 2019, 14:17

Een tweede punt in de video hierboven is dit: Schoonhoven suggereert daarin een paar keer dat de jihad in feite de innerlijke strijd van de mens is tegen zijn gebreken en ondeugden.

Zou de koran daarover iets zeggen? Er staan twee verzen in de koran die je kunt lezen als 'het strijden met woorden'. In het eerste vers is dat effectief zo:

Soera 25: 52: ‘Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.’

Dit vers spreekt niet over zichzelf verbeteren, maar wel de over de ongelovigen die men met de koran in de hand kan overtuigen om moslim te worden.

Soera 22: 78: ‘En strijd voor de zaak van Allah zoals er voor behoort te worden gestreden. Hij heeft u verkozen en heeft u in de godsdienst geen lasten opgelegd

Met wat goede wil kan men hier een niet-agressieve lezing in vinden, maar het omgekeerde kan eigenlijk ook.

Wat later openbaarde Allah echter dit:

Soera  2: 216 Vechten (i-qatilu) is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

Opnieuw komt hier het woord qatilu tevoorschijn: vechten met het zwaard, waar de medestanders in het begin wat afkerig tegenover stonden en dus kwam Allah ter hulp om de zaken even helder te stellen.

Het woord 'jihad' (of afgeleide vormen) komt in de koran 27 keer voor als werkwoord. Het gaat nooit om 'het streven tegen de eigen gebreken'. Wél over het strijden tegen de ongelovigen.
Het woord 'qatilu' (of afgeleide vormen) komt in de koran 170 keer voor. De betekenis is quasi altijd 'doden, vechten, vernietigen, afslachten'.

Terroristen-verslaggever Sloothoven van de grote krant 'De Telegraaf' laat in het gesprek horen dat dit niet de interpretatie is die gewenst is. Zou hij de koran gelezen hebben? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 jan 2019, 16:30

En eens nemen ze de macht in Europa in handen,alhoewel wat men recent in molenbeek meegemaakt heeft roept wel wat vraagtekens op, ze "vechten en plunderen "zelfs tegen hun eigen geloofsgenoten,dus ik denk dat die met haat tegen alles en iedereen geboren worden.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jan 2019, 16:07

In Zweden zijn vorige zaterdag 4 mannen vrijgelaten nadat ze in 2012 tot  12 jaar waren veroordeeld (maar er dus maar ongeveer 2/3 van hebben uitgezeten)  voor het plannen van een aanslag en "om zoveel mogelijk mensen te doden" kort na de Mohammed-cartoons in Denemarken.

3 van hen zijn geboren Zweden, de vierde is een Tunesiër met een verblijfsvergunning. Toevallig zijn het allemaal moslims.

Deze jongens hebben het tijdens hun opsluiting zo ver gebracht dat ze werden gerapporteerd voor bedreiging van het  personeel en geweld tegen het personeel. Eén van de vier moest afgezonderd worden omdat hij anderen wilde laten radicaliseren. Dat is echter allemaal niet zwaarwichtig genoeg gebleken om hen toch vervroegd vrij te laten.

There is something rotten in the state of Sweden.
bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 jan 2019, 16:36

Wat zou het grote plaatje zijn, overal ter wereld bouwen van torenhoge flats en woonwijken. Nieuwe projecten alom. Enkel nog eerlijkheid leren ipv .....
Dat kan nog lang duren.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg