Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 mei 2018, 20:49

De vrt doet mee aan '1984' van Orwell.  In dat boek spreekt men niet meer van 'slecht' maar wel van on-goed of zelfs dubbelplus-on-goed. Dat zit zo:

Vandaag zag ik het verslag vanuit Luik waar Carolien ... ons op de hoogte hield van wat er zoal aan nieuws viel te rapen. Ze sprak geregeld over Benjamin Herman die in contact kwam met 'geradicaliseerden' .

Geradicaliseerde wat, vroeg ik me af? Geradicaliseerde vissers? Geradicaliseerde duivenmelkers of misschien wel geradicaliseerde schoolmeesters.  De termen 'geradicaliseerde moslims' kwam niet over haar lippen.


In Terzake dan om 8 u: rode Cools herhaalde nogmaals hetzelfde woord 'geradicaliseerden' en durfde er evenmin 'moslims' achter te plaatsen. Ze deed er nog een schep bovenop en introduceerde een nieuw  begrip: ipv Syriëstrijders werd er nu gesproken over - hou je vast - 'foreign fighters:lol:  :lol:

Ze gaf wel heet van de naald mee dat er een filmpje was uitgezonden door rtl waar de man 'Allah Akbar' riep. Ze knoopte er niet aan vast dat het dan wel om een moslim moest gaan (of iemand die doet alsof hij dat is). Dat mocht volgens de ongeschreven regels van de vrt blijkbaar niet gezegd worden.

Ik ben een beetje verrast dat niemand op de vrt heeft gezegd dat het ramadan is, en dat die periode een tijd voor vreedzame bezinning is. Althans dat wist Rudy Vranckx vorige jaar nog te vertellen...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

30 mei 2018, 09:15

 In De Afspraak dan mocht Bonte (Spa) dan weer de kaart komen trekken voor de kinderen van o.a.  die 2 veroordeelde vrouwen van Syriëstrijders en al die andere kinderen van Syriëstrijders  die daar in vluchtelingenkampen vertoeven. Hij pleitte voor hun terugkeer naar België . , tot meerdere malen toe tot Bart Schols er hem op wees dat hij zijn punt al gesteld had .

 Zoals we lezen wordt Bonte  daarin mede ook gesteund door Child Focus (wat ik nog enigszins kan begrijpen vanuit hun core business)  maar  ook  van de rectoren van alle universiteiten die  zich hierachter hebben geschaard en oproepen tot repatriëring.

Nu ben ik wel  toch van mening  dat rectoren van universiteiten zich eigenlijk beter zouden bezighouden met voor wat ze betaald worden ,namelijk het vormen van hoger opgeleiden , zoals wetenschappers, leraren , ingenieurs etc... zeker nu er een zo grote nood is om jobs ingevuld te krijgen teneinde onze economie te ondersteunen !!
Zich gaan moeien en zich opwerpen als pressiegroep in een maatschappelijk probleem waar ze geen kaas van gegeten hebben is dus zeker niet hun taak !

 Nadat Dave Sinardet de (populistische ?!) brief van Elio Di Rupo  gericht aan Bart De Wever met zijn , naar mijn gevoel niet echt onbevooroordeeld verstand ,  politiek geanalyseerd had en  in quasi dezelfde adem zijn eigen persoonlijke degout over de uitspraken van Bart De Wever meegegeven had mochten als toemaatje Bonte en Vranckx ook nog hun verontwaardiging uiten over zoveel onmenselijkheid . 
Het blijkt  dus wel écht moeilijk te zijn  ratio en emo- toestanden gescheiden te houden en ze aldus te beoordelen . .

De Afspraak  ... wel een beetje voorspelbaar  en naar mijn gevoel een beetje de thuis van links . Ik vraag me dikwijls af waarom er aan die tafel  zelden  tegelijkertijd weerspraak of de 'andere  stem'  aangeboden wordt bij maatschappelijke problemen e.a.  Het is meestal éénzelfde klok   met éénzelfde geluid dat men hoort.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 mei 2018, 09:27

Zolang als die  ouders weigeren namen te noemen moeten die hier weg of in den bak  wegens medewerking aan mensensmokkel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mei 2018, 23:07

Een typisch Europese gewoonte: op een plein met z'n allen naar het voetbal kijken op een groot scherm.

Gedaan daarmee in Frankrijk. Omwille van de vrees voor moslimterroristen wordt dit gebruik gebannen.
Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

31 mei 2018, 12:16

Dat is reeds altijd zo geweest in de "afspraak" : een onbeperkt forum voor links en uitsluitend voor links.
Voor de schijn komt er dan eens een fotograaf, een schrijver (T.Lannoye ) of een of ander figuur om de hoop te vullen. De h. Bonte, westvlaming van origine, rekent zichzelf al geruime tijd tot de intelligentia maar vind waarschijnlijk dat daar niet genoeg mensen van doordrongen zijn. Om de hardleersen wakker te schudden doet hij nu hetvolgende : onze che - fangenissen zitten overfol en kampen met een chroot tekort aan personeel. Dat heeft hij afgekeken van Julien Schoenaerts saliger die ook zo'n foorstander was fan dat bekakte taaltje. Het weze duidelijk dat Bonte dat welbewust doet want in geen enkel wvl dialect wordt de g vervangen door de ch en de v door de f.
Maar dat staat folgens de cheer Bonte erg choed en geeft des te meer kracht aan sijn archumenten.
Wat een onnozele kwibus.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

31 mei 2018, 12:40

 Lanoye is dan ook wel  bij de 'linksen' te klasseren   (hij heeft trouwens ook een lijzig stemgeluid  :))   gooi Kristien Hemmerechts ook maar bij de linkse soep (die mag ook regelmatig 'acte de présence'  komen geven)  mix er Bart Brinckman ( die mag ook bij De Vadder al eens zijn opwachting maken) tussen en Geert Van Istendael  . .. en er zijn er nog een paar die in 't rijtje horen van wie ik niet direct op de naam kom .

De enige die , volgens mij ,  wat relevantie aan de dag legt  in het maatschappelijk debat is Luckas vander Taelen .
Die durft het al eens te zeggen , klinkt het niet , het botst ,  tegen Bart Schols en omstaanders en durft de heilige huisjes al eens aan te raken . Hij is ex-partijlid  Groen en heeft de partij, een zekere tijd al hoor,  gelaten voor wat ze was.

Ik kijk echter wel regelmatig naar De Afspraak  , erger mij dan dikwijls een potje , ook al omdat er weinig tegenwerk komt en dito kritische vragen gesteld worden , maar ik vind dat men toch maar best goed geïnformeerd blijft over de denkwijze  (ik noem ze voor mezelf denkfouten) van de linkse ' intellectuele'  kant  in Vlaanderen .
Dat helpt wanneer het verkiezingen is  ... :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 jun 2018, 11:54

71% van de Britten zegt dat immigratie de gemeenschappen  waarin migranten terecht komen meer verdeeld heeft gemaakt.

Zie deze studie van Demos, een Amerikaanse think tank die de partijgrenzen overstijgt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

02 jun 2018, 09:13

Veel gekker kan  het toch niet worden hé ? 

Door uit Turkije overgevlogen en  betaalde leerkrachten mogen Turks  naschools komen onderwijzen in de Gentse scholen omdat ouders van Turken vinden dat hun kinderen hun 'moedertaal !!!' niet goed kennen .
De Gentse 'groene' schepen ziet daar geen graten in en ze mogen dus gebruik maken van de lokalen van de stadsschool !

Jawadde , dat rood/groen coalitiegedoe ! Waar gaat dat eindigen en wat gaan ze nog uitvinden om de moslims te pamperen ?

Wanneer men  toch weet hoe Erdogan het liefst  van al zijn onderdanen  overal goed onder zijn duim wil houden kan men zich de vraag stellen wat de achterliggende redenen daarvoor kunnen zijn ?

Zuhal Demir kaart deze ongerijmdheid met meer dan goeie redenen aan en hopelijk kan hier in Gent toch paal en perk aan gesteld worden .  
Hilde Crevits , de onderwijsminister , vindt het ondertussen ook 'bedenkelijk' , maar zij pleit dan weer om hier opgeleide Turkse leerkrachten het  Turks aan kinderen naschools  te onderwijzen .  Dat is dan weer een tsjevenoplossing nietwaar ? Zo kennen we de CD&V ondertussen al een beetje .  Tja , die moslim stemmen hé :roll:


Integratie ? Mijn oor !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 jun 2018, 09:53

Turks is voor hen belangrijk omdat ze handel drijven in hun eigen kringen,turk koopt bij turk niet alleen is men dan zeker dat de voeding halal is.
Als je Turken onderling hoort praten is het meestal Turks , soms eens Nederlands , is mij al opgevallen als je op een terras iets drinkt in grootsteden of winkelt (Turkse vrouwen en kinderen onder elkaar) en ze voeren een gesprek zal het meestal in het Turks zijn .Reden: dan begrijpen wij niet wat ze aan het bespreken zijn.
Denk dat de kinderen bij hun ouders wel Turks leren en dat meestal de taal is waarin zij spreken.
Ze hoeven hier geen Turkse taallessen te volgen , als ze hier de leefgewoonten van de mensen die hen deels onderhouden (om niet te zeggen helemaal), is het minste dat ze kunnen doen is de taal leren van dat land. :twisted:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 jun 2018, 11:35

wardje schreef: Als je Turken onderling hoort praten is het meestal Turks , soms eens Nederlands , is mij al opgevallen als je op een terras iets drinkt in grootsteden of winkelt (Turkse vrouwen en kinderen onder elkaar) en ze voeren een gesprek zal het meestal in het Turks zijn .Reden: dan begrijpen wij niet wat ze aan het bespreken zijn.
Ik was eens in een cafetaria van een groot zwembad in het Antwerpse. 
Vanuit het cafetaria heb je daar een goed zicht op het zwembad en het
kinderbad. 
Aan een tafeltje aan het raam zaten twee vreemdelingen, mannen. 
Ze waren duidelijk aan het gluren en heimelijk aan het wijzen en
commentaren aan het geven op de kinderen die zich vermaakten in het
zwembad. 
Toen ik naderbij kwam om me met mijn bestelling ook aan een tafeltje te
zetten, merkten ze mij op en voelden zich betrapt.
Ze schakelden
meteen over van het Nederlands naar hun woestijntaaltje, Marokkaans
zo te horen.
Een weerzinwekkende soort is dat. 
Maar ja, pedofilie hoort nu eenmaal bij hun cultuur. 
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jun 2018, 12:26

Finland:

Bijna 2/3 van de Finnen (62%) heeft gezegd dat volgens hen de islam ten gronde incompatibel is met de Finse cultuur en met de Finse waarden.

Méér dan 1/4 (28%) gaf aan dat ze geen moslim zouden accepteren in hun familie. 1 op 7 wil zelf geen buurman die moslim is.

bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 jun 2018, 13:25

Die Finnen hebben gezond verstand!
Ondank is 's werelds loon
Ice

02 jun 2018, 14:21

Phoebe schreef:Veel gekker kan  het toch niet worden hé ? 

Door uit Turkije overgevlogen en  betaalde leerkrachten mogen Turks  naschools komen onderwijzen in de Gentse scholen omdat ouders van Turken vinden dat hun kinderen hun 'moedertaal !!!' niet goed kennen .
De Gentse 'groene' schepen ziet daar geen graten in en ze mogen dus gebruik maken van de lokalen van de stadsschool !

Jawadde , dat rood/groen coalitiegedoe ! Waar gaat dat eindigen en wat gaan ze nog uitvinden om de moslims te pamperen ?

Wanneer men  toch weet hoe Erdogan het liefst  van al zijn onderdanen  overal goed onder zijn duim wil houden kan men zich de vraag stellen wat de achterliggende redenen daarvoor kunnen zijn ?

Zuhal Demir kaart deze ongerijmdheid met meer dan goeie redenen aan en hopelijk kan hier in Gent toch paal en perk aan gesteld worden .  
Hilde Crevits , de onderwijsminister , vindt het ondertussen ook 'bedenkelijk' , maar zij pleit dan weer om hier opgeleide Turkse leerkrachten het  Turks aan kinderen naschools  te onderwijzen .  Dat is dan weer een tsjevenoplossing nietwaar ? Zo kennen we de CD&V ondertussen al een beetje .  Tja , die moslim stemmen hé :roll:


Integratie ? Mijn oor !
Decruynaere werkt bewust mee aan islamisering en indoctrinatie door ottomaan erdorat onder het mom van 'gelaagde identiteit' want zij weet níet wat in die 'turkse les' gegeven wordt.

Trouwens turken moeten NEDERLANDS leren, níet turks daarvoor hebben ze ouders die thuis turks spreken om hun 'moedertaal' te onderhouden.
Het is de ouders hun plícht om hun kinderen te stimuleren de taal te leren van het land waarin en waarvan ze leven, niet op de laatste plaats om mee te kunnen in ons onderwijs en later in de maatschappij, dit geval bevestigt nóg maar eens de ONWIL tot integratie van turken, de onwíl om deel uit te maken van onze maatschappij en zou bestráft moeten worden ipv gepamperd en verdedigd door zelfverloochende, groene hypocrieten die segregatie aanmoedigen.

Groen saboteert duidelijk integratie en bevordert SEGREGATIE hierdoor, vast bejubelt door hun voorzitster met turkse roots en fervente aanhangster van de turkse dictator, die deze manier van indoctrinatie handig gebruikt om integratie van zijn diaspora turken in europa te verhinderen om zo zijn ottomaanse macht, ter voorbereiding van overheersing, onderhuids al uit te breiden.

Zielig dat dan een Vlááms/Kóerdische politica het leeghoofd crevits, minister van onderwijs, nog moet wijzen op deze schandelijke segregatie dat onder haar snuit gebeurt!  :evil:
En voor hoevéél anderstalige moslims zal crevits dan leerkrachten gaan 'opleiden' met ONS belastinggeld?!!!! 
turken, marokkanen, berbers, irakezen, iraniërs, afghanen, ethiopiërs, congolezen, gambianen, syriërs enz...enz....en állemaal hé anders maakt crevits zich schuldig aan discriminatie, nietwaar?


Hopelijk halen de tjeven de kiesdrempel niet meer want dit tart wéér elke verbeelding!!!! :evil:

Denemarken verbiedt de boerka en er wordt weer betoogd door het moslimcrapuul en geitenwollensokken.... 

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 jun 2018, 10:50

Wat ik er helemaal bij de haren bijgesleurd vond was dat er gezegd werd dat er toch ook Engelse en Franse , Duitse en zelfs Chinese lessen gegeven werden. Die vergelijking ontgaat me volledig tenzij we binnenkort hier te lande voor Turkse bedrijven gaan moeten werken. Ook de reden "omdat ze met hun grootouders moeten kunnen praten" ontgaat me. Blijkbaar zijn die grootouders dus misschien al 40 jaar hier en spreken ze nog steeds onze taal niet. (maak me niet wijs dat die grootouders nog geen gebruik gemaakt hebben van de gezinshereniging).
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jun 2018, 11:10

Wat mij opvalt is het feit dat dit enkel in Gent gevraagd wordt.
Als de Turkse regering dit initiatief zou nemen waarom dan alleen in Gent.
Volgens mij is dit een initiatief van Groen Gent; en niks minder.