Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jun 2018, 11:35

Een Schotse moslim zit in de puree : hij heeft een boek geschreven en daarin doet hij uitspraken waarvan de echte moslims huiveren. Maar niet enkel huiveren de vrome moslims, ze bedreigen hem nu ook met de dood. Zijn hoofd zal afgehakt worden enz.

Het probleem? Paigham Mustapha schreef dat de koran de moslims niet gebiedt om te vasten tijdens de maand ramadan. Devote moslims moeten tegen zulke ketterij optreden: er moet bloed vloeien en hij wordt nu 'kafir' genoemd door de vrome moslims. 'Kafir' valt te vergelijken met het Engelse 'nigger' : je kunt moeilijk een woord bedenken dat meer beladen is met misprijzen dan 'kafir' . Wij, niet- moslims, zijn allemaal 'kafirs' (mv. is kuffar)

In 2016 is er in Schotland nog een andere vrijdenkende moslim afgemaakt (Asad Shah in Glasgow). Zo gaat dat: een moslim komt ook in contact met westerse, liberale denkwijzen; hij past dat toe op zijn godsdienst en de hel breekt los!

In Amerika werd in 1990 Rashad Kalifa afgemaakt om gelijkaardige redenen. The religion of peace eist dat van zijn volgelingen.
Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jun 2018, 11:59

't Is toch een andere cultuur, hé. We moeten daar respect voor hebben.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 jun 2018, 16:49

t Is toch een andere cultuur, hé. We moeten daar respect voor hebben.
Of anders gaan ze naar de rechter............
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/22 ... ~a6d869bb/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

07 jun 2018, 17:20

Het zoveelste slachtoffer  !  De dader  met ouders en  familie terug op de  vlucht naar Irak ....     want  in Irak  is  het  heel gevaarlijk  !!



https://www.bild.de/news/inland/mord/mo ... .bild.html



:evil: :twisted:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

07 jun 2018, 17:39

En ineens is het in Irak zo gevaarlijk niet meer  ?!!

Met 8 personen op de vlieger  van Duitsland naar Irak  .. Aardig centje moet dat toch kosten  ?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 jun 2018, 17:51

En ineens is het in Irak zo gevaarlijk niet meer  ?!!
Misschien veilig.....
En waar is de controle op de vlieghaven???????
:evil: :evil: :evil: :evil:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~a8fa82fc/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jun 2018, 13:53

Weer een probleem met islamitische gebruiken in het Westen: in Frankrijk is een moslim beschuldigd van het zodanig hard door elkaar schudden van een wenende baby, dat het kind dood is.
Ter verontschuldiging zegt hij dat hij door de ramadan zodanig scherp stond dat hij zich niet meer in de hand had. :cry:

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 jun 2018, 23:53

In Ontario (Canada) mogen moslims blijkbaar bidden en oproepen dat de VS en Israël zouden uitgeroeid worden (eradication).

Op hun jaarlijks feestje voor zgn. "Al Quds Day"  een dag om Jeruzalem in gedachten te houden (ingesteld door Khomeini zaliger) sprak de imam Sheikh Shafiq Hudda, directeur van de  Islamic Humanitarian Service in Kitchener, Ontario, als volgt:  

"a day will come when we will see "the eradication of the unjust powers, such as the American empire, such as the Israeli Zionists."

Bij gelijkaardige meetings vorig jaar en ook in 2013 lieten de 'geleerde imams' zich al eens goed gaan. Canada is wel heel erg rekkelijk tegenover dit soort oproepen tot uitroeiing, volgens mij.

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

14 jun 2018, 10:16

Hierzie : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180614_03561706

Daar krijgt den Wil. heel zeker het sch*t van. :lol:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

14 jun 2018, 10:24

The Spirit of Flanders schreef:Hierzie : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180614_03561706

Daar krijgt den Wil. heel zeker het sch*t van. :lol:
Daar gaan 'een significatief aantal' leden van dit forum vermoedelijk heel gelukkig mee zijn. LIeveR Erdogan dan NV-A…………………. :roll: :roll: :roll:
De zon is gratis voor iedereen
Gast

14 jun 2018, 10:30

Idefix schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Hierzie : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180614_03561706

Daar krijgt den Wil. heel zeker het sch*t van. :lol:
Daar gaan 'een significatief aantal' leden van dit forum vermoedelijk heel gelukkig mee zijn. LIeveR Erdogan dan NV-A…………………. :roll: :roll: :roll:
Helemaal niet , leve de seculiere "ongelovige" maatschappij , dat is de enige garantie om problemen in de toekomst te vermijden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 11:57

The Spirit of Flanders schreef:  leve de seculiere "ongelovige" maatschappij , dat is de enige garantie om problemen in de toekomst te vermijden.
En zie jij al ergens zo'n seculiere maatschappij zonder dergelijke problemen? De mens heeft al 10.000den jaren van afgoderij achter zich liggen. Wat doet je denken dat dit zal ophouden?
Het is slogantaal die nergens een basis heeft. Van hetzelfde kaliber als ' alle Menschen werden Brüder' - komt niets van in huis.

"Demography is Destiny" en ik ben me daar veel beter van bewust dan jij denkt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

14 jun 2018, 14:51

The Spirit of Flanders schreef:Hierzie : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180614_03561706

Daar krijgt den Wil. heel zeker het sch*t van. :lol:
Tja ..., ik ook!!!  :twisted:
Gast

14 jun 2018, 16:21

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:  leve de seculiere "ongelovige" maatschappij , dat is de enige garantie om problemen in de toekomst te vermijden.
En zie jij al ergens zo'n seculiere maatschappij zonder dergelijke problemen? De mens heeft al 10.000den jaren van afgoderij achter zich liggen. Wat doet je denken dat dit zal ophouden?
Het is slogantaal die nergens een basis heeft. Van hetzelfde kaliber als ' alle Menschen werden Brüder' - komt niets van in huis.

"Demography is Destiny" en ik ben me daar veel beter van bewust dan jij denkt.
Pessimist. De meeste Chinezen zijn ook niet eens gelovig , die volgen een filosofie. Hoeveel % van de "witte" belgen zou het erg vinden moesten er geen priesters meer rondlopen om de mis te dienen ? Zoals de "witte" belgen zijn geevolueerd , zo kunnen ook andere godsdienstbeleiders evolueren , en daarvoor moet men niet eens één of andere godsdienst verbieden. Jouw "gekleurde" slogan is ook maar een slogan die nergens een basis heeft.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jun 2018, 21:36

Je kent je klassiekers niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.