Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 jul 2018, 10:01

""n kinderen zijn er bang van omdat dit een onrein dier is ."

Weer zo'n selectieve lezing.
De eigenares van die hond praat over "onreinheid"  terwijl de Afrikaanse buurvrouw iets heel anders zegt nl. dat de eigenares haar hond beter in de hand moet houden en het beest  niet zo maar moet laten loslopen en haar kinderen bang maken.. Dat die eigenares dan een online petitie start, samen met iemand van het Blok, spreekt boekdelen over de ware achtergrond van dit verhaaltje.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 jul 2018, 10:07

Een vrederechter moet zich morgen buigen over een opmerkelijke burenruzie in Marke (Kortrijk). Een Afrikaans gezin vraagt MAATREGELEN omdat de Duitse herder van de buren hun kinderen bang maakt, meldt Het Nieuwsblad.
Eigenares Anny C. vreest dat haar hond Boris een SPUITJE zal krijgen en is samen met Kortrijks Vlaams Belang-lijsttrekker Wouter Vermeersch een online petitie gestart. 
Die is al door meer dan 8.000 mensen ondertekend. 
Kortrijk telt 75.000 inwoners.
De buren ontkennen dat ze de hond dood willen, de buurvrouw moet haar hond gewoon in de hand houden, luidt het in de krant. 
De hond loopt vaak los en brengt zo de kinderen in gevaar, zegt het moslimgezin.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 jul 2018, 10:10

pcekspeer schreef:
Wil. schreef:  ertoe komt om te zeggen dat er in de koran niets over 'haar lichaam bedekken' staat, terwijl jij en ik kunnen lezen dat het er wél staat.
Enig idee hoeveel soorten korans jij al gelezen hebt waar het dan wél staat?
Klopt mijn vermoeden dat pcekspeer het licht van de Islam gezien heeft en het met liefde omarmt? :D
De zon is gratis voor iedereen

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jul 2018, 10:14

Blijkbaar zijn er hier die een andere krant lezen dan ik.
Of willen ze niet alles lezen,

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 jul 2018, 10:15

Klopt niet.

Wil. wel.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 jul 2018, 10:18

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bu ... ~aeebb989/

Niet toevallig dat sommigen hier slechts één kant van het verhaal willen lezen.
Gast

04 jul 2018, 11:49

frits1955 schreef:https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bu ... ~aeebb989/

Niet toevallig dat sommigen hier slechts één kant van het verhaal willen lezen.
Zwaar decadent welles-nietes burgergedrag .... Ik vraag me af hoe het ooit gaat aflopen met al de co-housing projecten her en der. Heel lang geleden klopten de vrouwen mekaar halfdood aan de gemeenschappelijke waterpomp op de binnenkoer ....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

04 jul 2018, 12:00

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

04 jul 2018, 12:51

Laat mij nu zeker zelf geen fan zijn van loslopende honden al dan niet 'braaf' of 'groot of klein' . Men weet nooit echt wat een dier in zijn kop heeft en hoe het zal reageren op vreemde mensen of kinderen .. Ik zal dus geen hondenkop zomaar  gaan aaien per manier van spreken en ik heb liefst dat baasjes hun dieren bij zich houden  op straat aan de leiband.

Ik kan me dus  best voorstellen dat kinderen zeker bang zijn van deze grote hond , angst  ook al misschien extra aangescherpt omdat ze opgevoed worden met het schrikbeeld van '  onreine dieren  ' en daarbij de  immer aanwezige vermanende vinger van Allah .. 

Ik lees echter wel in het artikel dat ze bang zijn wanneer ze' te dicht bij de omheining' komen . Wil dat dan zeggen dat deze hond op een afgesloten terrein of tuin rondloopt ? Ik denk niet dat in dit geval die Afrikanen hun slag zullen thuishalen  tenzij er misschien sprake is van overlast door voortdurend geblaf .

Bij mijn weten mag een burger zijn hond vrij laten rondlopen in een eigen afgesloten tuin .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jul 2018, 13:39

Na de hoofddoeken zever nu zijn de honden aan de beurt.
Aanpassen hebben die nog nooit van gehoord.
Gast

04 jul 2018, 14:51

voorn schreef:Na de hoofddoeken zever nu zijn de honden aan de beurt.
Aanpassen hebben die nog nooit van gehoord.
Je kan misschien verplichten om de honden een hoofddoek te laten dragen. Zou dat helpen ? :D En dan met een plakkaat om zijn nek met het opschrift "ik ben een moslim hond" :twisted:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

09 jul 2018, 16:48

pcekspeer schreef:Klopt niet.

Wil. wel.
Wat houdt je tegen??? Geen pintjes meer ??? :D
Laatst gewijzigd door Idefix op 09 jul 2018, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

09 jul 2018, 17:01

Laat ons een kat een kat noemen. De Moslimkledij is geen mode maar een statement: "Wij zullen ons nooit aan jullie aanpassen maar jullie wel aan ons, willens nillens". Eigenaardig dat die hoofddoekentrend zich alleen in Europa en in Turkije manifesteert. In Iran riskeren de vrouwen geseling of zelfs de dood om van die kledij normen af te geraken. Zelfs in S.A.is het de vrouw al toegelaten "zich te kleden op de manier die zijzelf zedig vind." Hier kom ik dagelijks jongetjes van 7à 8 jaar tegen in djellabahs, jonge tienerjongens in fel gekleurde lange jurken en het beetje baard dat ze ontwikkelen laten ze staan. Heel jonge meisjes volledig ingepakt , alleen het minimum aan gezichtje zichtbaar.  Twee jaar geleden liepen die nog in Westerse kledij...…… Als die evolutie zo verdergaat zullen we rapper islamiet zijn dat we ooit hadden kunnen geloven, zeker door de medewerking van "een significatief deel" van de eigen bevolking die blijkbaar niets liever wil. Maar we mogen dat wel geen collaborateurs noemen want die naam is voorbehouden aan de vijanden van 70 jaar geleden. 
De zon is gratis voor iedereen

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jul 2018, 08:52

Het kwalijke en gevaarlijke zit er feitelijk  in dat linkse partijen HIER in België het 'moslimstatement' qua kleding goedkeuren en  ondersteunen en aldus meewerken aan de onderdrukking van  moslimvrouwen en meisjes en ondertussen meteen  ook hun moeizame strijd  om vanonder die (alles)verhullende stoffen te kunnen kruipen  ,teneinde zich ook vrij en fris gekleed  te kunnen bewegen,   tegenwerken. Deze strijd  wordt aldus gewoon gefnuikt door links die zich in éénzelfde adem wel  'progressief' durven  te noemen ! .  Een schande is het !! Dit is terugkruipen in de tijd voor eigenbelang  ,  voor wat  méér stemmen  bij verkiezingen en macht !

Wanneer ik bij deze  voorbije hittedagen meisjes en vrouwen zie lopen helemaal tot op de grond gekleed in donkere kleding , lange mouwen en sluier dan keert er zich binnenin iets bij mij . Dan wordt ik kwaad wanneer ik politiekgroene en rode vrouwen dit hoor steunen in de media . Ze moesten hen verdorie dwingen ook zo eens gekleed  een  ganse zomer  rond te lopen in de hitte  en tegelijkertijd  met hen ook  al die bekrompen moslimmannen die nu, gekleed in licht hemdje met korte mouwen , handen in de zakken, op straat ,  een meter of twee voor hun gesluierde vrouwen wandelen .  Dikwijls sleuren  hun onderdrukte vrouwen  dan ook nog geladen met de boodschappen achter hen aan .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 jul 2018, 14:55

Het kwalijke en gevaarlijke zit er feitelijk  in dat linkse partijen HIER in België het 'moslimstatement' qua kleding goedkeuren en  ondersteunen
en aldus meewerken aan de onderdrukking van  moslimvrouwen en meisjes
en ondertussen meteen  ook hun moeizame strijd  om vanonder die
(alles)verhullende stoffen te kunnen kruipen  ,teneinde zich ook vrij en
fris gekleed  te kunnen bewegen,   tegenwerken. Deze strijd  wordt
aldus gewoon gefnuikt door links die zich in éénzelfde adem wel
 'progressief' durven  te noemen ! .  Een schande is het !! Dit is
terug kruipen in de tijd voor eigenbelang  ,  voor wat  méér stemmen  bij
verkiezingen en macht !
Ondertussen vechten de vrouwen in het zo strenge Iran voor de vrijheid van dansen en tegen het hoofddoek verbod,ondanks gevangenis straffen.......en hier heulen politiekers mee met de moslims om dat verbod er door te krijgen.....begrijpen wie kan.

https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... an-594001/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.